Summ Skrevet 27. august 2019 #21 Skrevet 27. august 2019 Hvorfor må kvinner betale mer enn menn hos frisøren? Hvorfor er barberhøvler så dyrt? Håret må jo fjernes.. hvorfor koster det for asan? Man må vaske seg.. hvorfor koster tannbørster penger? Alle må pusse... vi lever... 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #22 Skrevet 27. august 2019 Hvorfor må menn betale mer for sex? Anonymkode: 68f82...df1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #23 Skrevet 27. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må menn betale mer for sex? Anonymkode: 68f82...df1 Ingen må betale for sex. Det er noe man har. Anonymkode: 81b99...93a 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #24 Skrevet 27. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken mann vil ta ansvar for prevensjon? Det ser du jo bare her inne. De skal for guds skyld ikke bruke kondom. Og da dama blir gravid, er det bare hennes skyld, og de har blitt lurt. Ser bare i starten av forhold og, jeg krever kondom. Jeg må kjøpe de, og de syter og klager over å måtte bruke de. For jeg vil verken bli gravid, eller få kjønnssykdommer. Men dette er kvinnens ansvar. Anonymkode: 556f9...b06 Jammen herregud, da sier du NEI?? Enten får han bruke kondom, eller så blir det ikke sex?? Hjelpe meg så tafatt og martyr og offer du gjør deg.. Og kondomer betaler man sammen. Hvorfor skal han betale dem? Anonymkode: 97153...648
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #25 Skrevet 27. august 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeeh hæ? Hvorfor skulle det være gratis? Mener du menn betaler fordi de er menn når de kjøper barbersaker..? Kjøp deg menskopp, du, det koster 2-300 kr og den varer i ti år... Og samboere betaler gjerne sånt fra felleskontoen så uansett.. Skal jeg hyle opp i fistel for at jeg må betale for at jeg er nærsynt og må kjøpe briller? Anonymkode: 97153...648 Barbersaker handler ikke om hygiene. Hvorfor er ikke menskopp gratis? Ingen som "hyler opp i fistel" her. Være nærsynt har intet med kjønn å gjøre. 1
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #26 Skrevet 27. august 2019 14 minutter siden, Summ skrev: Hvorfor må kvinner betale mer enn menn hos frisøren? Hvorfor er barberhøvler så dyrt? Håret må jo fjernes.. hvorfor koster det for asan? Man må vaske seg.. hvorfor koster tannbørster penger? Alle må pusse... vi lever... Klippe seg blir dessverre annonsert hos mange som dame/herreklipp, men det handler om langt eller kort hår. Såpe er for alle, altså ingen kjønnsforskjeller. Samme gjelder tannbørster osv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #27 Skrevet 27. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor må menn betale mer for sex? Anonymkode: 68f82...df1 Hæ? Betaler du for sex? Anonymkode: 84cf9...763 5
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #28 Skrevet 27. august 2019 45 minutter siden, Lama_Drama skrev: Hvorfor er ikke mat gratis? Alle folk må jo ha mat!!?? Mat er for alle. Hygiene produkter for mensen er for et av kjønnene. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #29 Skrevet 27. august 2019 Vi må leve, alt burde være gratis 🙄 Anonymkode: ebc8a...856 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #30 Skrevet 27. august 2019 Akkurat nå, Solmånenattogdag skrev: Mat er for alle. Hygiene produkter for mensen er for et av kjønnene. Ingen krever at du bruker bind eller tampong. Gjør som kvinnene før oss om det er så vanskelig. Det er helt opp til deg. Anonymkode: ebc8a...856 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #31 Skrevet 27. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi må leve, alt burde være gratis 🙄 Anonymkode: ebc8a...856 I en perfekt verden ja. Men verden er ikke perfekt. Anonymkode: 81b99...93a
Gjest Forumhei Skrevet 27. august 2019 #32 Skrevet 27. august 2019 55 minutter siden, Solmånenattogdag skrev: Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. Fordi alt koster... ikke noe frikort å være kvinne🤔
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #33 Skrevet 27. august 2019 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet? Jeg har hatt mens i snart 40 år, og har aldri tenkt at det er et problem å måtte kjøpe bind/tamponger, eller andre hygieneprodukter knyttet til kjønn. Ikke har jeg problemer med å betale for p-piller eller spiral heller. Men det jeg synes er merkelig er at barberhøvler til kvinner er så ekstremt mye dyrere enn barberhøvler til menn. Ikke at det er et problem, men jeg lurer på logikken. Siterte feil post Endret 27. august 2019 av Solmånenattogdag Siterte feil post
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #34 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen krever at du bruker bind eller tampong. Gjør som kvinnene før oss om det er så vanskelig. Det er helt opp til deg. Anonymkode: ebc8a...856 Okei. Så anbefalingen er å bruke usteril mose fra naturen, som igjen vil koste mer for staten om jeg da må flittig på lege og sykehus besøk. Eller blø gjennom klær og flekke over alt hvor en da går og sitter? Hvor det da går utover hygienen for andre. Og de må selv stå til ansvar for rens og lignende? For kvinner kan ikke noe for at de blør. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #35 Skrevet 27. august 2019 54 minutter siden, Solmånenattogdag skrev: Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. Hvorfor må menn sponse kvinnens sykefravær ? Du vet det, hadde det ikke vært for menn så hadde ikke Norge hatt råd til alle de velferdsgodene vi har i dag(lavt sykefravær). Synes for øvrig det argumentet som passer best i denne sammenhengen var det en annen her skrev, hvorfor skal menn måtte betale for de ekstra utgiftene vi har i forbindelse med energiforbrenning som er betydelig mer enn kvinner. Selv forbrenner jeg i snitt 3250 kalorier per dag, sammenlignet med en kvinne så forbrenner jeg 80% mer enn henne daglig. Hva er merkostnaden min per dag/uke/måned/år? Tror mensproduktene de fleste kvinner bruker blir en dråpe i havet sammenlignet med hva matbudsjettet mitt er over en lengre periode. Anonymkode: a560c...14a 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #36 Skrevet 27. august 2019 54 minutter siden, Lama_Drama skrev: Hvorfor er ikke mat gratis? Alle folk må jo ha mat!!?? Behøver ikke betale noe for mat. Du kan jakte og fiske. Og dyrke frukt og grønt selv. Og plukke bær og sopp i skogen. Anonymkode: c0b0c...dc5 1
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #37 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, Forumhei skrev: Fordi alt koster... ikke noe frikort å være kvinne🤔 Nei det forstår jeg. Men har menn like utgifter med dette hver mnd?
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #38 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må menn sponse kvinnens sykefravær ? Du vet det, hadde det ikke vært for menn så hadde ikke Norge hatt råd til alle de velferdsgodene vi har i dag(lavt sykefravær). Synes for øvrig det argumentet som passer best i denne sammenhengen var det en annen her skrev, hvorfor skal menn måtte betale for de ekstra utgiftene vi har i forbindelse med energiforbrenning som er betydelig mer enn kvinner. Selv forbrenner jeg i snitt 3250 kalorier per dag, sammenlignet med en kvinne så forbrenner jeg 80% mer enn henne daglig. Hva er merkostnaden min per dag/uke/måned/år? Tror mensproduktene de fleste kvinner bruker blir en dråpe i havet sammenlignet med hva matbudsjettet mitt er over en lengre periode. Anonymkode: a560c...14a Sykefraværet er høyere hos kvinner fordi sykdommer som er forsket på er observert og forsket på hos menn. Det vil si at vi vet lite om hvordan sykdommer kan utarte seg annerledes i en kvinnes kropp. Som feks hjerteinfarkt. Det er enda endel forskjeller på hus, hjem og barnefronten. Kvinnen har ofte mer ansvar her. Vi har andre type kropper som ofte kan gjøre at vi er mer sykemld. Som feks overgangs alder, graviditet og lignende. Kjønnsforskjeller på forbrenning var et interessant argument, ja. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #39 Skrevet 27. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet det, hadde det ikke vært for menn så hadde ikke Norge hatt råd til alle de velferdsgodene vi har i dag(lavt sykefravær). https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/QLz4W/verdien-av-kvinner-i-arbeid Vi hører stadig hvordan oljen har gjort oss rikere. Det er bare halve sannheten. Uten kvinner i arbeid hadde Norge vært flere tusen milliarder kroner fattigere. Anonymkode: 84cf9...763 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå