Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 (endret) Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. Takk for alle svar!:D og diskuter gjerne videre. Dette utsagnet var til for å skape reaksjon og diskusjon, og er del av et prosjekt. Det vil ikke bli lagt mer tid i å svare fra denne profilen. Videre vil jeg oppfordre alle som deltar i diskusjoner om å unngå personlige angrep og utsagn. Det er usunt for samfunnet. Diskuter med saklighet og undring. Det er sunt for samfunnet. Ha en riktig så fin dag videre! Endret 27. august 2019 av Solmånenattogdag Oppdatering 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Og ikke minst alle de tusen på prevensjon fordi vi ikke skal bli gravide. Anonymkode: 556f9...b06 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Eeeh hæ? Hvorfor skulle det være gratis? Mener du menn betaler fordi de er menn når de kjøper barbersaker..? Kjøp deg menskopp, du, det koster 2-300 kr og den varer i ti år... Og samboere betaler gjerne sånt fra felleskontoen så uansett.. Skal jeg hyle opp i fistel for at jeg må betale for at jeg er nærsynt og må kjøpe briller? Anonymkode: 97153...648 15
Gjest Lama_Drama Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Hvorfor er ikke mat gratis? Alle folk må jo ha mat!!??
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Og all sjokoladen når en har PMS🤭 Anonymkode: 2ce43...30d 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og ikke minst alle de tusen på prevensjon fordi vi ikke skal bli gravide. Anonymkode: 556f9...b06 Det velger du helt sselv. Du kan nekte å bruke prevensjon og si mannen må bruke kondom.. det er begges ansvar, og begge parter må bruke prevensjon.. at du velger å gå på pillen er ditt valg. Anonymkode: 97153...648 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Hva er problemet? Jeg har hatt mens i snart 40 år, og har aldri tenkt at det er et problem å måtte kjøpe bind/tamponger, eller andre hygieneprodukter knyttet til kjønn. Ikke har jeg problemer med å betale for p-piller eller spiral heller. Men det jeg synes er merkelig er at barberhøvler til kvinner er så ekstremt mye dyrere enn barberhøvler til menn. Ikke at det er et problem, men jeg lurer på logikken. Anonymkode: 65145...de7 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Jeg betaler ikke for dette selv om jeg er menstruerende kvinne. Jeg kjøpte meg en menskopp for ti år siden, den kostet 250,- og jeg bruker den enda. Synes det er helt greit at folk må betale for ting som søpler ned planeten all den tid det finnes bedre alternativer. Samme gjelder jo for Plastbleier, som vi droppet. Kjøpte tøybleier for 3000,- og brukte på to barn, før vi solgte de videre for 1500,-. Kjøp menskopp og slutt og klage? Anonymkode: 59e9d...a00 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 Hmmm🤔. Da vil jeg gjerne ha gratis sjokolade simpelthen fordi jeg elsker det. Det er dyrt å ha det suget. Hvorfor er ikke sjokolade som er såg ost gratis. Anonymkode: 81b99...93a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Teite telefon. «Hvorfor er ikke sjokolade som er så godt gratis?» skulle det stå 😅 Anonymkode: 81b99...93a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, Solmånenattogdag skrev: Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. Hvorfor skal noen ANDRE betale for at vi er kvinner? Du velger selv bedre komfort med bind fremfor mose som er alternativet fra gammelt av. Det er langt mer urettferdig (og dyrt) at kvinner har mye mer vondter og kroppslige plager. Tenk å være mann og seile igjennom livet uten knapt en eneste plage. Mannen min er døden nær ved influensa eller minste snev av smerte. Selv har jeg vondt noe sted støtt, men tenker at det vel er slik det er å være kvinne. Man blir vant til det også. Anonymkode: 25cc6...bb2 2
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2019 (endret) Klager ikke, jeg prøver å få igang en diskusjon:) utrolig hvor mange som må presse frem uhyggeligheter. Holder massevis å være saklig!:) Okei, dette med forsøpling skjønner jeg. Men hvorfor får vi ikke hver vår gratis menskopp da? Endret 27. august 2019 av Solmånenattogdag Ordfeil 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler ikke for dette selv om jeg er menstruerende kvinne. Jeg kjøpte meg en menskopp for ti år siden, den kostet 250,- og jeg bruker den enda. Synes det er helt greit at folk må betale for ting som søpler ned planeten all den tid det finnes bedre alternativer. Samme gjelder jo for Plastbleier, som vi droppet. Kjøpte tøybleier for 3000,- og brukte på to barn, før vi solgte de videre for 1500,-. Kjøp menskopp og slutt og klage? Anonymkode: 59e9d...a00 Svaret til Ts er jo ganske enkelt å svare på. Hvis dette var gratis, hadde jo ikke produsenten tjent penger. Det hadde ikke gått an. Irriterende å bruke penger på sånt, men sånn er det bare. Dopapir er heller ikke gratis. Selv bruker jeg ofte 300kr på bind og tamponger i mnd. (Blør mye, og vanlige bind og tamponger gir meg sopp). Jeg må ha de spesiallagde uten kjemikalier på helsekosten. Anonymkode: 81b99...93a 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 Akkurat nå, Solmånenattogdag skrev: Klager ikke, jeg prøver å få igang en diskusjon:) utrolig hvor mange som må presse frem uhyggeligere. Holder massevis å være saklig!:) Okei, dette med forsøpling skjønner jeg. Men hvorfor får vi ikke hver vår gratis menskopp da? Fordi du ikke får noe som helst gratis? Fordi det koster å produsere, frakte og selge?
Wiggins Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 13 minutter siden, Solmånenattogdag said: Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. For å svare med samme logikk: Menn har i snitt drøyt 25% høyere forbrenning enn kvinner. Vi må derfor bruke mye mer penger på mat, bare fordi vi er menn. Hvorfor kan ikke samfunnet opprette tilskudd slik at vi slipper det? 10
Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, Wiggins skrev: For å svare med samme logikk: Menn har i snitt drøyt 25% høyere forbrenning enn kvinner. Vi må derfor bruke mye mer penger på mat, bare fordi vi er menn. Hvorfor kan ikke samfunnet opprette tilskudd slik at vi slipper det? Flott, svar! Takk;)! 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det velger du helt sselv. Du kan nekte å bruke prevensjon og si mannen må bruke kondom.. det er begges ansvar, og begge parter må bruke prevensjon.. at du velger å gå på pillen er ditt valg. Anonymkode: 97153...648 Hvilken mann vil ta ansvar for prevensjon? Det ser du jo bare her inne. De skal for guds skyld ikke bruke kondom. Og da dama blir gravid, er det bare hennes skyld, og de har blitt lurt. Ser bare i starten av forhold og, jeg krever kondom. Jeg må kjøpe de, og de syter og klager over å måtte bruke de. For jeg vil verken bli gravid, eller få kjønnssykdommer. Men dette er kvinnens ansvar. Anonymkode: 556f9...b06 2
The Kitten Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 23 minutter siden, Solmånenattogdag skrev: Hvorfor må vi kjøpe for bind og tamponger? Betale bare fordi vi er kvinner. Kan noen gi noen argumenter for hvorfor dette ikke er gratis?. Fordi det koster penger å produsere det, og staten har bedre ting å bruke penger på. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 Bare for gøy så Google jeg nettopp utgifter på plastbleier. Ser ut til at vi har spart nesten 14.000,- på å velge tøy, herregud hvorfor velger ikke alle dette liksom! 😳 Og tydeligvis har jeg spart rundt 4500,- på mensprodukter siden jeg kjøpte koppen også. Folk må slutte å bruke penger på søppel ass! 😲 Anonymkode: 59e9d...a00 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 *googlet For ikke å snakke om hvor mange tonn søppel vi har spart! 😳 Anonymkode: 59e9d...a00 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå