Gå til innhold

Dere som lykkes på Tinder, hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det der kan slå begge veier. Det er ikke alle menn som gidder sånne prinsessenykker... Risiko hvis man virkelig er interessert i mannen...

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Å oppføre seg som man er "en liga over" høres litt feil ut. Men essensen av innlegget du svarer på kan jeg si meg enig - dvs. klisjéen om at man selv må tro man er pen nok, søt, smart nok og sympatisk nok, er sann.

Så er det også slik at det lønner seg å ta en litt mer tilbakelent holdning som kvinne, og i hvert fall i startfasen la ham ta mesteparten av initiativene. Du må selvsagt svare rask, positivt og entusiastisk og gi gode tilbakemeldinger. Men de konkrete initiativene bør ligge hos ham. Om ikke annet for å kunne lese av genuin interesse, uten å gjøre deg selv forvirret ved å selv kaste deg inn i det. 

På dette puntet vil menn - spesielt på nett - alltid svare at de liker at kvinner tar initiativ. Det det betyr er at de hadde elsket om pene damer tok kontakt med dem så de ikke trengte det. Men her er det forskjell mellom liv og lære, og det beste for kvinner i det virkelige liv er å lese av hans respons.

Det er biologien i spill her, rett og slett. Sæd jager egg, ikke motsatt.

Anonymkode: 7710b...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å oppføre seg som man er "en liga over" høres litt feil ut. Men essensen av innlegget du svarer på kan jeg si meg enig - dvs. klisjéen om at man selv må tro man er pen nok, søt, smart nok og sympatisk nok, er sann.

Så er det også slik at det lønner seg å ta en litt mer tilbakelent holdning som kvinne, og i hvert fall i startfasen la ham ta mesteparten av initiativene. Du må selvsagt svare rask, positivt og entusiastisk og gi gode tilbakemeldinger. Men de konkrete initiativene bør ligge hos ham. Om ikke annet for å kunne lese av genuin interesse, uten å gjøre deg selv forvirret ved å selv kaste deg inn i det. 

På dette puntet vil menn - spesielt på nett - alltid svare at de liker at kvinner tar initiativ. Det det betyr er at de hadde elsket om pene damer tok kontakt med dem så de ikke trengte det. Men her er det forskjell mellom liv og lære, og det beste for kvinner i det virkelige liv er å lese av hans respons.

Det er biologien i spill her, rett og slett. Sæd jager egg, ikke motsatt.

Anonymkode: 7710b...67e

 

Selv om man ikke skal ha prinsessenykker, har du sikkert helt rett i at det er lurt å ha en litt mer tilbakelent holdning, på den måten at mannen får lov i å invitere ut. Skal forsøke det neste gang. Noen ganger har jeg vært ivrig og spurt om å gå ut, men kan hende at menn liker å føle på at de har "vunnet" kvinnen.

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fort gjort å la chatten på tinder degenerere i tørrprat. Derfor er det lurt å kaffe/ tedate fortest mulig.

Du må også huske på at på tinder er det hele registeret med menn, fra de som lager seg en timeplan for å få alle datene til å passe inn med den tid de har i uka, som liner opp fire- fem kvinner for å ha seg med på en og samme fredagskveld, og neste uke ser om de klarer å legge opp med fire på fredagskveld og fem på lørdagen (de må handle lørdags formiddag så derfor ikke flere), til de som sveiper og sveiper, og klarer maks en match i måneden, hvorav tre av fire ikke svarer på hei- meldinga.

Så når matchene avmatcher deg fort, så kan det være at de rett og slett har for mye å gjøre. Jeg vet ikke om å komme i haremet til en seriedater egentlig bør betraktes som å lykkes med tinder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎08‎.‎2019 den 16.46, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tenker vel at jeg lykkes hvis jeg klarer å bli kjæreste med noen. Det er ikke et mål for meg å ha mange matcher. Helt ærlig så sletter jeg matcher etterhvert når det ikke er kontakt der. Så inne på min profil er det bare 5 matcher, og alle disse har jeg hatt kontakt med/møtt. Er ikke ute etter masse dater, selv om jeg forstår at det også er en prosess. Men lærer seg mer å se etter hva man søker etterhvert som man har gjennomgått noen (ikke så vellykkede) dater☺️

Jeg synes nettdating er så vanskelig og Tinder spesielt. Har skjønt nå at det er fordi jeg vet så lite om personen, mens på Sukker vet man mer hvis personen har fylt ut profilen sin, noe mange menn på min alder har gjort. Har et håp om kjælighet, så utsetter meg helt frivillig for det! Så får jeg krysse fingrene for at HAN finnes der ute!

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Det ER vanskelig. Og jeg er veldig enig med deg ang det med profil på Sukker. Jeg føler meg også på mange måter tryggere på å møte noen fra sukker om vi har hatt høy match der. Men nå er dette første gangen at det har blitt mer enn bare 1 date med noen jeg har møtt på sukker da. Har sånn sett møtt flere via Tinder, men på den andre siden så går det som regel ikke så lang tid før jeg/vi finner ut at vi passer heller dårlig sammen, men det ene unntaket hvor det tok over et år da. Men ja, man lærer mye underveis også. Jeg har gjort dette av og på i 4 år nå, så har dessverre ingen quickfix, skulle gjerne hatt det selv. Skjønt akkurat nå har jeg faktisk gått inn i noe som virker veldig lovende. Men det er altfor tidlig å vite hvordan det vil gå etter bare 2 1/2 måned. Men det har ikke vært noen som helst antydning til dårlig magefølelse ennå, til tross for at jeg har lett etter det.:fnise: Så dermed tror jeg faktisk det er håp.

Anonymkode: fd261...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Det ER vanskelig. Og jeg er veldig enig med deg ang det med profil på Sukker. Jeg føler meg også på mange måter tryggere på å møte noen fra sukker om vi har hatt høy match der. Men nå er dette første gangen at det har blitt mer enn bare 1 date med noen jeg har møtt på sukker da. Har sånn sett møtt flere via Tinder, men på den andre siden så går det som regel ikke så lang tid før jeg/vi finner ut at vi passer heller dårlig sammen, men det ene unntaket hvor det tok over et år da. Men ja, man lærer mye underveis også. Jeg har gjort dette av og på i 4 år nå, så har dessverre ingen quickfix, skulle gjerne hatt det selv. Skjønt akkurat nå har jeg faktisk gått inn i noe som virker veldig lovende. Men det er altfor tidlig å vite hvordan det vil gå etter bare 2 1/2 måned. Men det har ikke vært noen som helst antydning til dårlig magefølelse ennå, til tross for at jeg har lett etter det.:fnise: Så dermed tror jeg faktisk det er håp.

Anonymkode: fd261...6c2

 

Høres veldig bra ut! 

Jeg har hatt 3 dater fra Tinder, og 3 fra Sukker. Alle mennene fine og seriøse menn. Kunne nok hatt mange flere dater, hvis jeg ikke la lista såpass høyt. Det har blitt et forhold med en av disse, dessverre er vi ikke sammen lenger.

Det blir som oftest bare 1 date, og det er det mange andre forteller meg også. Ikke så rart egentlig, da de fleste av oss ikke passer med hvem som helst. Mitt inntrykk er nok at det er vanskeligere å treffe noen gjennom nettdating, enn de som treffer noen på jobb, gjennom venner, via hobbier etc.

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

🤣 Fyfaen du er kresen da. Jeg sveiper kanskje 400 av 500 til høyre og får ikke match med noen. Fordel å være kvinne ja

Anonymkode: 45eb9...2eb

Ja men hva får man? En gjeng menn som vil pule. Det er den eneste "fordelen"

Anonymkode: 33a38...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men hva får man? En gjeng menn som vil pule. Det er den eneste "fordelen"

Anonymkode: 33a38...20d

 

Ikke enig i dette egentlig, men det har sikkert noe med alderen å gjøre. Jeg opplever ikke at menn bare vil ha sex. Men mange er tilbakeholdne med kontakt, sikkert en del som er usikre og redde for avvisning. Dating er jo ikke for dem med svake nerver..

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...