Gå til innhold

Dere som lykkes på Tinder, hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, hva legger du egentlig i det å" lykkes" på Tinder da? Er det å få mange matcher og dater, eller å faktisk finne en kjæreste? For de to tingene kan ha litt ulik tilnærming...

Jeg er 42 år og syns jeg lykkes like godt på Tinder som på feks Sukker. Får greit med oppmerksomhet og matcher, men det å finne noen man får greit kontakt med og som man finner ut at man ønsker å møte sitter litt lengre inne. Jeg møtte likevel en for 2 år siden som resulterte i et forhold på 1 1/2 år. Nå har jeg møtt en på Sukker. Forskjellen på "møtene" er egentlig svært liten. Det som er på Tinder (og annen nett-dating) er at man må være ganske PÅ. Om du er den som får match på ditt sveip så ta kontakt. Merker du at det er lite respons så dropp vedkommende og gå videre (de som er litt halvhjertet er sjeldent interessert i noe varig). Man må være litt hard, og luke veldig, men samtidig være åpen for at drømmeprinsen kankomme i en litt annen innpakning enn man først tenker. Så plutselig så dukker det opp noen man får en fin tone med, og som man kan møte. Så får man se hvordan det går da. Det er jo et fåtall av disse som blir noe mer.

Jeg syns absolutt det er lurt å være tydelig i profilen på hva man er ute etter. Det er ikke alltid folk leser det, men da kan man i alle fall vise til det når man avviser dem man skjønner ikke er i tråd med dette.😉

Anonymkode: fd261...6c2

 

Jeg tenker vel at jeg lykkes hvis jeg klarer å bli kjæreste med noen. Det er ikke et mål for meg å ha mange matcher. Helt ærlig så sletter jeg matcher etterhvert når det ikke er kontakt der. Så inne på min profil er det bare 5 matcher, og alle disse har jeg hatt kontakt med/møtt. Er ikke ute etter masse dater, selv om jeg forstår at det også er en prosess. Men lærer seg mer å se etter hva man søker etterhvert som man har gjennomgått noen (ikke så vellykkede) dater☺️

Jeg synes nettdating er så vanskelig og Tinder spesielt. Har skjønt nå at det er fordi jeg vet så lite om personen, mens på Sukker vet man mer hvis personen har fylt ut profilen sin, noe mange menn på min alder har gjort. Har et håp om kjælighet, så utsetter meg helt frivillig for det! Så får jeg krysse fingrene for at HAN finnes der ute!

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får masse henvendelser og menn som vil møte meg. Har ikke bio, men har 5 bilder som beskriver mine interesser. 

Anonymkode: 6eca8...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får masse henvendelser og menn som vil møte meg. Har ikke bio, men har 5 bilder som beskriver mine interesser. 

Anonymkode: 6eca8...100

 

Har du fine bilder? Jeg får en del matcher, men ikke så mange som vil møtes....

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare to regler for Tinder:

1. Vær attraktiv

2. Ikke vær uattraktiv

Anonymkode: 221f1...a42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes bare to regler for Tinder:

1. Vær attraktiv

2. Ikke vær uattraktiv

Anonymkode: 221f1...a42

 

Så enkelt altså?

Hva hvis det viser seg at man faktisk er litt uattraktiv da? Alt håp ute?

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 

Så enkelt altså?

Hva hvis det viser seg at man faktisk er litt uattraktiv da? Alt håp ute?

ts

Anonymkode: d389c...2cf

For menn: alt håp ute

For kvinner: alt håp ute, bortsett fra pump and dump

Anonymkode: 221f1...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes bare to regler for Tinder:

1. Vær attraktiv

2. Ikke vær uattraktiv

Anonymkode: 221f1...a42

1. Vær attraktiv, eller vær kvinne

Anonymkode: 3fd0f...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Vær attraktiv, eller vær kvinne

Anonymkode: 3fd0f...2ca

Kun dersom ditt eneste mål er sex. Men de fleste kvinner er ikke der kun for sex.

Anonymkode: 221f1...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:
18 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Vær attraktiv, eller vær kvinne

Anonymkode: 3fd0f...2ca

Kun dersom ditt eneste mål er sex. Men de fleste kvinner er ikke der kun for sex.

Anonymkode: 221f1...a42

Det er jo greit. Men de damene som kun får sex på tinder kunne jo valgt å få forhold og. Om de matchet med menn på samme nivå utseendemessig. Så alle damer på tinder får jo lett både sex og forhold om de vil

Anonymkode: 3fd0f...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo greit. Men de damene som kun får sex på tinder kunne jo valgt å få forhold og. Om de matchet med menn på samme nivå utseendemessig. Så alle damer på tinder får jo lett både sex og forhold om de vil

Anonymkode: 3fd0f...2ca

Kunne og kunne...kunne du selv være i et forhold med noen du overhodet ikke tenner på eller respekterer? Det er mye forlangt å skulle mentalt overstyre hundretusenvis av år med reproduktiv evolusjon. Igjennom hele pattedyrets historie har det vært sånn at hunnkjønnene har knivet om de topp 20% av hannkjønnene, at de heller har villet vente på sin tur med dem enn å få avkom med noen av lavere genetisk kvalitet. Det er dette som er normaltilstanden. Går du tilbake til bronsealderen, var det vel ikke mer enn 1 av 17 menn som fikk avkom. Unntakstilstanden er de siste 2000 år med sex-sosialisme i form av semittisk religion. Men den perioden er vi på vei ut av nå, og da går ferden tilbake til normaltilstanden igjen.

Så ja, de kan vel hvis de vil. Men de fleste vil jo ikke, og man kan vel ikke tvinge seg til å ville noe man virkelig ikke vil. Så rent praktisk kan de, men emosjonelt og attraksjonsmessig kan de ikke allikevel. Og det skal man vel kanskje være glad for, for alternativet er jo betabuxing - som ikke bare vil gjøre deg sexløs, men også fattig.

Anonymkode: 221f1...a42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Har du fine bilder? Jeg får en del matcher, men ikke så mange som vil møtes....

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Om de er fine kommer vel an på øyet som ser. Jeg har et par bilder som jeg synes er fine, og så har jeg noen bilder der jeg driver med aktiviteter. Jeg er fornøyd med de bildene, men de er jo ikke sånn redigert instagrambabe-bilder om det er det som er ansett som "fine bilder". De bildene som er tatt av meg er tatt i sånn forbifarta av folk jeg f.eks har vært på tur med, for jeg er ikke en sånn person som bruker mye tid på bildetaging og redigering og liker heller å leve i nuet. Men jeg har et stort smil på alle bildene mine, og jeg tror det er veldig tiltrekkende for menn. Det er flere menn som har bemerket smilet mitt på tinder, så da vil jeg tro det stemmer. 

 

Anonymkode: 6eca8...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si litt om hva som fungerte for meg, men er jo ikke sikkert du synes det er relevant. Jeg er i slutten av tyveårene så har en litt bredere aldersgruppe tilgjengelig der. Mange menn setter jo også ganske lave alderspreferanser.

Uansett, jeg har hatt ganske mange fine tinder-dates med sympatiske typer, selv når det ikke ble et varig forhold. Så traff jeg til slutt en fantastisk fyr, som jeg fortsatt treffer.

Jeg hadde tre-fire bilder av meg selv, et selektivt utvalg der jeg så best mulig ut, og hvorav et par var i sosiale situasjoner. Det er greit å unngå vulgære bilder, selfies og bare partybilder, men utover det synes jeg godt flere voksne kvinner kan være flinkere til å vise at de liker å pynte seg og fremheve en fin figur. Snille menn liker pene damer like mye som "slemme" mennn..

Jeg hadde en kort, men snerten profil som sa noe om hvem jeg var. De fleste som skrev tok utgangspunkt i den, og stilte meg noen kulturelle spørsmål som fikk samtalen igang. Jeg tror veldig mange rett og slett har litt kjedelige og generiske profiler. Ettersom det ofte "hviler" på mannen å ta initiativ til samtale, så må de ha noe å ta utgangspunkt i, for en god start. Har man en helt rett frem og kjip profil, så får du ikke annet enn "Hei", og det er stort sett ens egen feil.

Jeg sveipet til høyre på menn som hadde noe ved seg jeg likte, og en kul bio. Jeg har heller aldri vært opptatt av høyde (men endte tilfeldigvis opp med en høy mann...). De fleste kaster et relativt vidt nett på tinder - selv om jeg ikke gjorde det selv og du kanskje ikke gjør det, er det greit å være bevisst at mange menn gjør det. Og at noen ting kanskje må vike dersom man selv ikke er fornøyd med resultatene - alder, høyde eller antall kilometer unna.

Anonymkode: 7710b...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Vær attraktiv, eller vær kvinne

Sier litt når damer får mach på stort sett alle dem sveiper på, vs menn som ikke er mer en gj.snittelig får kanskje en match pr 100 stk. Så synes ikke synd i TS

Anonymkode: 45eb9...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva de gjør? Det er fint lite man faktisk kan gjør. De er heldige med utseendet, thats it.

Anonymkode: 47a84...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg var på Tinder, men hva jeg gjorde: matchet bare med de jeg hadde noe skikkelig tilfelles med. Og da vi møttes var jeg åpen, ærlig og humoristisk. Jeg er ingen skjønnhet, heller det motsatte, men i vår alder teller som oftest personlighet mer enn utseende uansett.

Anonymkode: c93fc...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier litt når damer får mach på stort sett alle dem sveiper på, vs menn som ikke er mer en gj.snittelig får kanskje en match pr 100 stk. Så synes ikke synd i TS

Anonymkode: 45eb9...2eb

Når det gjelder dating og kjærlighetsliv vil jeg aldri syns synd på noen damer, for uansett utgangspunkt har de det lettere enn meg som gjennomsnittlig (kanskje under) mann.

Anonymkode: 47a84...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder dating og kjærlighetsliv vil jeg aldri syns synd på noen damer, for uansett utgangspunkt har de det lettere enn meg som gjennomsnittlig (kanskje under) mann.

Anonymkode: 47a84...e32

 

Helt sikkert. Men jeg og flere jeg kjenner vasser ikke i menn på nettdating! Og møte noen ute på byen er heller ikke så enkelt for de som er over 40. Jeg er singel fordi jeg ikke finner noen, synes faktisk ikke det er så enkelt. Kanskje det er det for yngre kvinner, men ikke for dem på min alder.

ts

Anonymkode: d389c...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier litt når damer får mach på stort sett alle dem sveiper på, vs menn som ikke er mer en gj.snittelig får kanskje en match pr 100 stk. Så synes ikke synd i TS

Anonymkode: 45eb9...2eb

Hjelper jo ikke om man får match når mennene bare er der for å samle match, og ikke vil noe seriøst.

Anonymkode: 1b5c2...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper jo ikke om man får match når mennene bare er der for å samle match, og ikke vil noe seriøst.

Anonymkode: 1b5c2...675

 

Nei, og jeg som dame får ikke match på alle jeg sveiper ja på. Det må rett og slett være en myte. 

Opplever også at noen jeg matcher med sletter matchen med en gang... Det var vel det med å være attraktiv da...

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 18.55, AnonymBruker skrev:

🤣 Fyfaen du er kresen da. Jeg sveiper kanskje 400 av 500 til høyre og får ikke match med noen. Fordel å være kvinne ja

Anonymkode: 45eb9...2eb

Så patetisk du er. Det er like vanskelig for oss kvinner! Er selv 27 og mener jeg er mer enn bra nok og burde vært gift nå. Men sliter veldig med å få menn til å like meg og ønske noe seriøst. Alle etablerer seg og finner kjærligheten, mens jeg bare får en kald skulder og usympatiske menn etter meg som verken har ambisjoner eller utseendet med seg. Verre folk etablerer seg og flere uføretrygdede eksnarkomane med slitsom personlighet og forfalt utseende får seg livspartner som aldri går lei av de og elsker de...

Anonymkode: 8b895...2c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...