Gå til innhold

Lykkelig uten kontakt med svigerforeldre. Men føler meg slem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du ta deg en bolle eller noe?😂

 

Anonymkode: c8618...211

Næh, gidder ikke. Men jeg kan godt bake noen til deg, om du vil ha? 😊

Jeg pleier aldri henge meg opp i rettskrivning osv, jeg er ikke flink til det selv. Men det her er jo feil norsk, matte og helt ulogisk i tillegg😂

TS: beklager alle avledningene her. Jeg tror du må kjenne på hva som er riktig helt selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forrige uke kom svigers helt plutselig på døren, uten noen avtale. De sto febrilsk å banken på døren midt på en lørdag uten at de var invitert, og jeg orket faktisk ikke å åpne fordi jeg har ikke lyst.  Jeg var på vei inn i dusjet, og var sliten. De sto kjempelenge å banket på døren, som om de ikke godtok at jeg ikke var hjemme.. Jeg ble faktisk redd i mitt eget hjem..

Anonymkode: c8618...211

Klart de ikke godtok at du ikke var hjemme. Du var jo det..

Kan skjønne mye av det andre du skriver men det å ikke åpne opp fordi du ikke hadde lyst.. I min verden er det pussig.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du, TS, er helt ferdig med dette, selv om du skriver det. For dette er vel typ syvende innlegget du har om svigerfamilien? 

Jeg tror denne konflikten går begge veier, jeg...

Anonymkode: 59aa3...908

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mennesker ikke tilfører noe positivt i livet ditt, så du kun ender opp med å føle deg liten, betydningsløs og dum skal de ikke være der lenger. Om det er familie, venner, bekjente eller hva som helst er vi heldigvis ikke programforpliktet til å ha en relasjon med dem. Kutt dem ut, denne gjengen vil deg ingenting godt, og du trenger ikke møte dem på krav eller trusler. Ignorer dem, og konsentrer deg om ditt. Beste jeg har gjort er å radere giftige mennesker ut av livet mitt. Man puster så mye lettere etterpå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en svigerfamilie av det kaliberet. De bor på bygda og driver aktivt med veldedig arbeid, men er pill råtne på innsiden.

Anonymkode: 00f52...0b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kutta kontakt med svigerfamilien jeg også, jeg fikk virkelig nok og sa stopp, det var ikke et liv jeg ville leve. Mannen fikk gjøre som han ville men jeg ønsket en lang pause og endring i oppførselen dems. Kalte meg for ting, ga totalt faen i at jeg hadde en puls tilogmed. Det sa stopp når de krevde oppvarting 3 døgn etter at jeg fikk hjerteinfarkt. Min psykiske og fysiske helse var viktigere for meg enn alt annet.

Vi har ikke pratet med dem noe særlig siden da (3 år), mannen prater vel i ny og ne. De er furte over at han ikke hjelper dem økonomisk lenger, og at han ikke ønsker å besøke dem mer. De har jo aldri noe godt å si så det gidder han heldigvis ikke mer. 

Vel vi har det mye bedre, krangler mindre. Begge har gått opp i lønn og mannen har fått høyere stilling. Hadde kontakten ikke blitt kuttet så hadde vi nok ikke kommet fremover i livet på noe måte. Da absolutt alt skulle handle om å hjelpe dem hele tiden, besøke dem hver jævla fridag for å jobbe, underholde gjestene de inviterte og mye mer😥😪

 

Men jeg kjenner jeg savner det å ha en svigermor/familie jeg kommer godt overens med. Eksen sin familie var jeg veldig nær med. Så jeg syns at det er trist at det er sånn. Og håper jo at de skjerper seg en eller annen gang. De er fortsatt velkommne så lenge de oppfører seg så jeg har jo ikke låst døra helt for dem enda. Men de ønsker noe mer som er uaktuelt å gi så de får velge selv i fremtiden :)

Anonymkode: 03d31...9cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om hva som er grunnen? Hvilke relasjon har du til egen familie, og har du følt deg jobbet imot av svigers? 

Anonymkode: c8618...211

Mange grunner. Jeg ga alt av meg selv i så mange år. Men aldri godt nok.Inviterte, inkluderte, og alt som gikk.Men svigermor må være psykopat eller noe. Måten hun behandler folk og setter seg høyest hele tiden.Så når det begynte å gå ut over barna da var det bare nok.Vil ikke gå inn på det her.Men veldig gode grunner! Mannen har og tatt helt avstand. Du gir og du gir og så bare stikker de deg i ryggen gang på gang..

Anonymkode: e809b...57c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 10.33, Illuminatum skrev:

Klart de ikke godtok at du ikke var hjemme. Du var jo det..

Kan skjønne mye av det andre du skriver men det å ikke åpne opp fordi du ikke hadde lyst.. I min verden er det pussig.

 

Jeg har åpnet dører å ønsket velkommen i flere år mot min egen vilje. De har kommet midt i frokosten, midt under oppussing, og midt i middagen. Det kommer til et punkt der det rett og slett strider mot respekt for andres hjem og rutiner. Hvordan skal dette bli nå barnet endelig har sovnet, og de tramper ned døren samt banker på helt til noen åpner? 

Jeg åpnet ikke døren for første gang på flere år, fordi jeg nå endelig har bestemt meg for å sette grenser i eget liv. 

Jeg var naken og på vei inn på bade for å bade. Jeg hadde tappet masse vann i badekaret så det passet ikke med besøke.. Hva er så galt med det?

Anonymkode: c8618...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er rett og slett på alle måter en balast, og på ingen måter en ressurs, dessverre. Hun bidrar med så å si ingenting, å hun klarer ikke å lage middag en gang. Jeg har mistet tellingen over alle gangene hun har invitert på middag og hun har måttet lage middagen på nytt igjen fordi hun klarer ikke å lage flere ting samtidig osv, eventuelt glemmer å steke kyllingen nok osv..Ofte har vi ventet i timesvis og hun skal ikke ha noe hjelp! Ganske alvorlige feil!!! Maten er sjelden god, og med hennes gjerrighet er vi heldige om vi får noe annet enn vann til maten, eller en død skvett med brus hun ønsker å bli kvitt. Ofte lager hun for lite mat, sånn at vi går ofte sultne fra bordet..

Hun bor alene, og har alltid bodd alene. Totalt avhengig av sin far økonomisk, og sin sønn psykisk. Hun er totalt handlingslammet som feks når noe går i stykker på bilen hennes så faller alt sammen for henne. Hun får ikke sove, bekymrer seg helt vilt, å blir livredd for hva som kommer til å skje med bilen hennes, og gjerne etterfulgt av flere telefonsamtaler til samboer med åpenhjertig bekymring for den jævla bilen hun har kjørt i 100 år som nærmest faller sammen. Prøvde å gi henne et godt råd om at det kanskje var dags for att kjøpe en ny bil da det å koste på en rusthaug flere tusen vært år ofte er en dårlig investering, men da klikket det helt for henne!!!! Hun kjeftet på meg, og mente jeg skulle få sitte på bilen hennes i mange år til😂 Hun ble svart i blikket og helt gal.. 

Hun har aldri vært en ressurs for samboer heller, og han er på mange måter støttekontakt for sin egen mor. Hun drikker i smug, å gjemmer vi kartonger rundt i leiglheten sin. Jeg skulle hente en skoskje da en vin-kartong datt ut av hylla på gangen...Det var heller ikke første gangen for å si det slikt!!! 

Hun er ingen ressurs verken psykisk, fysisk, økonomisk, eller mentalt på noen måte. Det eneste hun klarer er å passe på hunden vår en sjelen gang i ny og ned, når hun ikke er ute på fylla! 

 

 

 

Anonymkode: c8618...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Jeg er enig med den over som sier at du tydeligvis ikke er ferdig med dette. Du har kuttet kontakten, du er fornøyd med det. Jeg er usikker på hva du trenger av tilbakemeldinger her. Kanskje en bekreftelse på at de er skikkelig ille?

Mitt umiddelbare inntrykk er at dere ikke er en spesielt god match. Mye av det du beskriver er uvanlig og intens oppførsel fra sivger sin side. Samtidig er du opptatt av at mannen din burde på penger for å hjelpe foreldrene sine med oppussing(?) I det hele tatt nevner du penger veldig ofte og jeg skjønner ikke helt hvordan det er relevant. Og betaling for å hjelpe familie? Det blir litt rart i mine øyne. Dette gjør man vel for familien sin og så sier man nei når det ikke passer. 

Du beskriver henne som en ballast (jeg går ut fra at du mener belastning) og ikke en ressurs. Men hun er ikke forpliktet til å være en ressurs for dere. Noen mennesker sliter og jeg tenker at det kan man ikke bli irritert over, det er bare slik det er. Hun passer hunden deres? Det er jo snilt.

Jeg oppfatter deg som kanskje litt dramatisk og krevende selv også. I tråden her ber du feks noen om å ta en bolle. Det er ikke spesielt modent og jeg lurer på om du kunne sett litt på deg selv også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2019 at 4:20 PM, AnonymBruker said:

Min svigerfamilie har vært veldig slitsom, krevende, tatt mye plass, bestemt over feriene våre, og herjet vilt med oss i mange år. Samboer er utslitt, og jeg har tatt avstand for en stund tilbake. Det som skremmer meg er at jeg savner de ikke i det hele tatt. Etter at jeg fikk "fred" har jeg rett og slett roet meg ned, sluttet å grue meg til familiebesøk, og endelig trenger jeg ikke å dra på uhyggelige pliktbesøk lengre. Men jeg plages av dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet for å ikke gi etter, samt pine meg gjennom middager hos de. Jeg forstår at de ønsker kontakt med samboer, men jeg trenger ikke å være med fordi jeg har ikke lyst. De sitter bare å baksnakker hverandre, og slenger dritt om hverandres familier, søsken og all verdens samt snakker dritt om alle og værmann. Dessuten er deres holdninger helt på tryne. De er super rasistiske, misunnelige på naboen, og elsker drama, og andres intriger. Så skryter de vilt over nevøene i Oslo som har fått til så mye, og ikke minst barrnebarna som er så mye "flinkere" enn samboer. Selv om samboer har dobbelt så lang utdanning, tjener dobbelt så mye, og har dobbelt så mye eiendom er det liksom de i Oslo som bor på en bitteliten leilighet med dobbelt så lite lønn så mye bedre enn han. Dette begynner å gå skikkelig inn på samboer, fordi han har vært "flink gutt", men får ikke noe som helst skryt for noe. Han bare møter opp, drar på besøk, og pusser opp gratis men får ikke en dritt i gjengjeld annet enn at alle de andre er så flinke. Det er akkurat som om de ønsker å gjøre samboer irritert eller noe..

Min familie er mer "avslappet" og sære, og lar oss være litt mer i fred. De er litt spesielle og lever sitt eget liv med reiser og egne opplevelser, og vi har ingen god kontakt med de heller noe de aksepterer da det går begge veiene, og de lar oss i det minste bestemme selv. Samboer sin familie har sendt samboer trusler via SMS der de forlaager kontakt med oss, og ikke minst barnebarnet osv. Ingen av oss har nektet de noe, men vi ønsker bare litt fred og ro da de til tider har rent ned døren her, gjerne uanmeldt når det som oftest ikke har passet. Forrige uke kom svigers helt plutselig på døren, uten noen avtale. De sto febrilsk å banken på døren midt på en lørdag uten at de var invitert, og jeg orket faktisk ikke å åpne fordi jeg har ikke lyst.  Jeg var på vei inn i dusjet, og var sliten. De sto kjempelenge å banket på døren, som om de ikke godtok at jeg ikke var hjemme.. Jeg ble faktisk redd i mitt eget hjem..

Vet ikke hva jeg vil med dette jeg. Er bare lykkelig over at jeg slipper de, men samtidig føler jeg meg litt tvingt til å være med de..

Anonymkode: c8618...211

Du ser ikke at du selv hever deg over dem her og viser at du selv synes dere er bedre enn dem? 

Anonymkode: 1c3a4...639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Norge og deres harry bygdafolk. Uffa meg

Anonymkode: e1be3...a3f

Lett å se at TS tilhører samme ulla hun også, om enn fra en annen sau..

Anonymkode: 1c3a4...639

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er flere sider av denne saken. Antageligvis så er det en formildende versjon av den du forteller om.

 Det er uansett dårlig gjort av deg å frarøve barna deres muligheten til å bli kjent med besteforeldrene sine. Jeg synes at du er en dårlig mor som lar dine følelser gå før dette. Og jeg synes samboeren din er slem mot foreldrene sine.

Hvordan hadde du taklet det om dine barn ikke ville ha kontakt med deg fordi de fikk seg samboer? Og du hørte de var hjemme, men du fikk ikke komme inn for å se barna dine?

Anonymkode: d24f6...305

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 23.53, Anim92 skrev:

Dobbelt så lite lønn..👀

 

Akkurat det samme som jeg satt igjen med🙈

Anonymkode: 073f8...2f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er flere sider av denne saken. Antageligvis så er det en formildende versjon av den du forteller om.

 Det er uansett dårlig gjort av deg å frarøve barna deres muligheten til å bli kjent med besteforeldrene sine. Jeg synes at du er en dårlig mor som lar dine følelser gå før dette. Og jeg synes samboeren din er slem mot foreldrene sine.

Hvordan hadde du taklet det om dine barn ikke ville ha kontakt med deg fordi de fikk seg samboer? Og du hørte de var hjemme, men du fikk ikke komme inn for å se barna dine?

Anonymkode: d24f6...305

Dette er feil. Samboer var ikke hjemme, så de skulle bare innom for å være innom igjen, så nei jeg er ikke interessert i deres besøk. Jeg har ingen ting til overs for de, og jeg har det roligere og sunnere etter jeg tok avstand. Å nekte noen kontakt med barnebarn ønsker jeg ikke, men jeg kommer heller ikke til å applaudere til at mitt barn skal ligge over hjemme hos en alkoholiker alene. Jeg er dessverre for redd for mitt barn for dette. Men å komme på besøk en gang i blant når det passer oss/meg det kan de få lov til, men ikke på bare deres bekostning. 

Jeg må på ingen vis tvinge meg på besøk, eller ha besøk av svigers. Jeg bestemmer i eget liv. Det er nettopp dette som er grunnen til at så mange sliter psykisk, fordi de er ikke herre i eget liv. De tørr ikke å stå imot, gjøre noe med problemet eller sette grenser for egen psykisk helse og vel.

Jeg har som sagt fått beskjed av psykolog og terapeut om å ta avstand fra spesielt svigermor, da hun har en del trekk ved sin personlighet som rett og slett er mindre positive, dog spesielt for oss som familie, dessverre. Jeg venter på en unnskyldning fra henne som aldri kommer, og jeg venter på at hun skal forandre seg men i løpet av snart 5 måneder har det enda ikke skjedd et under. Jeg tar avstand! 

Anonymkode: c8618...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lett å se at TS tilhører samme ulla hun også, om enn fra en annen sau..

Anonymkode: 1c3a4...639

Jeg har ikke skrevet dette😂 

Ts

Anonymkode: c8618...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke at du selv hever deg over dem her og viser at du selv synes dere er bedre enn dem? 

Anonymkode: 1c3a4...639

Vi er jo bedre. Jeg er ikke rasist og alkoholiker.. 

 

Anonymkode: c8618...211

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, rabrabara skrev:

Jeg er enig med den over som sier at du tydeligvis ikke er ferdig med dette. Du har kuttet kontakten, du er fornøyd med det. Jeg er usikker på hva du trenger av tilbakemeldinger her. Kanskje en bekreftelse på at de er skikkelig ille?

Mitt umiddelbare inntrykk er at dere ikke er en spesielt god match. Mye av det du beskriver er uvanlig og intens oppførsel fra sivger sin side. Samtidig er du opptatt av at mannen din burde på penger for å hjelpe foreldrene sine med oppussing(?) I det hele tatt nevner du penger veldig ofte og jeg skjønner ikke helt hvordan det er relevant. Og betaling for å hjelpe familie? Det blir litt rart i mine øyne. Dette gjør man vel for familien sin og så sier man nei når det ikke passer. 

Du beskriver henne som en ballast (jeg går ut fra at du mener belastning) og ikke en ressurs. Men hun er ikke forpliktet til å være en ressurs for dere. Noen mennesker sliter og jeg tenker at det kan man ikke bli irritert over, det er bare slik det er. Hun passer hunden deres? Det er jo snilt.

Jeg oppfatter deg som kanskje litt dramatisk og krevende selv også. I tråden her ber du feks noen om å ta en bolle. Det er ikke spesielt modent og jeg lurer på om du kunne sett litt på deg selv også? 

 

Men man kan velge om man ønsker så nært forhold til enkelte. 

Hvis man er syk må man skaffe seg hjelp. Ikke plag familie med overdrevne besøk og mas. Vi er begge i full jobb, med hund, og snart barn så har ikke tid i tillegg til oppussing osv.

Jeg mener at folk i nær familie som rett og slett på ingen måte er en ressurs er mindre positivt! Å passe en hund er ikke noe vi har spurt om, men noe vedkommende spør om selv! Så her gjør hun ingen tjeneste for vår del, men får sin egen del. Jeg ønsker helst å ha hunden min hjemme, da jeg elsker hunden min samt er veldig avhengig av henne❤️🐾 Det er vel mer vi som gjør henne en tjeneste med å la henne få passe hunden vår når vi egentlig ønsker å ha hunden vår hjemme.. Vi må faktisk levere hunden da hun bor langt faen på landet, og det er ikke akkurat nære.. 

 

Anonymkode: c8618...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie har bidratt med å kausjonere for oss slik at vi fikk kjøpt oss hus, hjulpet oss med oppussing, vært med oss til banken, gitt oss gode råd, stått i stormen med oss når vi ikke klarte mer, samt vært en ressurs ved å låne oss bil, henger, gitt oss lov til å bruke hytta når som helst, osv, osv, osv! De har ønsket oss alt godt å stått på som faen for at vi skal ha den livserfaringen vi sitter med! Ja jeg har litt mer ressurssterke foreldre på den måten kan man si. 

Svigers har tvingt oss til å la dem passe hunden vår, samt servert oss gammel middag på besøk😂 Så har de ellers aldri gitt oss noe i form av glede, eller skapt noe av verdi på noen måte. De er med andre ord resurssvake! Hva skal jeg med de? I tillegg er svigermor alkoholiker, narsissist, og sykelig sjalu og bitter. Hva skal jeg med henne annet enn å la henne passe hunden vår mot vår vilje en gang i ny og ned.. Hun duger jo ikke til å være barnevakt en gang slik som hun lever fjortiZ livet på byen i en alder av snart 60.. 

 

Anonymkode: c8618...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...