Gå til innhold

Sophie Elise tester Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller har fått jobben fordi TV2 trenger å hjelpe til med et image som er i ferd med å rakne? Å bli kalt "Norges farligste forbilde" er ikke akuratt karrierefremmende, også med tanke på at det er sant. 

Anonymkode: 3a8b9...35e

Tipper nok at hun er god inntekt for TV2, hun er innhyra inn under PLAN B blant annet og de bestiller og betaler mye av reiseutgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare si at jeg synes hun Marianne Knudsen er en skikkelig tøffing!!  Syns hun svarte skikkelig bra på spørsmålene, men syns Sophie burde tatt seg bedre tid til å faktisk høre på svarene :)

Anonymkode: a82bd...115

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å rakke ned på ei jente som prøver å vokse opp og finne andre retninger i livet? At hun har blitt politisk engasjert er jo fint, og kan få andre ungdommer til å engasjere seg. Man trenger ikke være enig i alt bestandig, men er vel ingen grunn til å konstant rakke ned på folk?

Alle har man vært unge en gang, og greit, hun bomma kanskje på det allmenheten ser på som normalt. Men hva ville samfunnet vært om alle var like? Gi jenta en sjanse og prøv heller å få med budskapet i programmet. 

Norges farligste forbilde, faktisk. Nå har vel ungdommer mulighet selv til å velge hva slags verdier de har i livet sitt. Og klarer de det ikke, så er det vel ikke hennes feil, men kanskje foreldre som har bomma.

SE er faktisk et individ med følelser og meninger akkurat som du og jeg. 

Anonymkode: f479f...4a4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2019 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Ny egen tv serie på denne jenta nå. Er det mulig?? Hvem skal se på ?

Anonymkode: e74bc...aa0

Adskillige KG-brukere, tenker jeg - slik at de får noe nytt å spinne tråder med.

Gjett hva jeg gjør med TV-serier jeg synes er spekulative/pretensiøse/meningsløse/dårlige osv?

Jeg gir blaffen, og finner heller noe annet å se på - noe jeg faktisk liker. Sparer meg selv for irritasjon og bortkastet tid, og sparer nettservere for hauger med innlegg om hvor dårlige serier som lages, og dermed har både jeg og miljøet det bedre. WIN!

Anonymkode: 04dae...b6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et fint program som setter fokus på viktige tema i en litt lettere innpakning. Nå er vel denne serien i utgangspunktet rettet mot en litt yngre målgruppe som kanskje synes det er tungt/kjedelig å følge debatter mellom politikere på tv og da er det fint at det lages andre måter de kan få et innblikk på. At Sophie Elise leder programmet vil da vekke interessen hos den yngre målgruppen og mest sannsynlig tar de med seg noe videre etter å ha sett serien. Vil feks tro mange unge blir mer bevisst på folk med nedsatt funksjonsevne, eldreomsorg osv når de blir presentert problemstillingene i dette formatet og sånn sett får det en positiv virkning. Hvorfor hate på det og kritisere så mye? Sophie Elise er ingen programleder, men hadde de valgt en standard programleder, så hadde det heller ikke nådd like bredt og mange unge ville gitt blaffen i å sjekke ut serien. Det er da bare fint at hun prøver å bidra og skaper engasjement rundt viktige saker. 

Anonymkode: 3efb9...322

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, loveli skrev:

Av det jeg har sett så virker hun ikke spesielt god i jobben.

Vet ikke om jeg kan begrunne uten at noen/SE vil kalle det hets?

Men anyways:

- hun er monoton.

- hun stiller ikke gode oppfølgerspørsmål.

- hun virker veldig usikker på seg selv.

- hun prøver å dra inn seg selv, men fordi hun er så unormal i måten hun tenker på fordi hun lever i en boble, så blir det så merkelige utsagn og oppladning til nye spørsmål.

- jeg forstår ikke hennes betraktninger, skjønner ikke hvor hun "kommer fra", hvorfor hun spør om det hun spør om.

- jeg føler hun burde ledet et annet og lettere program fordi hun ikke virker som en som skjønner så mye. Hun sier selv hun ser på debattprogrammer og ikke skjønner en dritt... Altså, det er ikke vanskelig å skjønne, saken er at vi har en dårlig debattkultur i Norge med hersketeknikker, heving av stemmen, prat i munnen på hverandre, drittslenging og partiene går meat til angrep enn å fronte sin sak. Men spesielt vanskelig å følge en politisk debatt er det ikke, og det er et veldig dårlig utgangspunkt at hun synes det. 

Men jeg har ikke sett så mye fordi jeg ikke ble nysgjerrig på programmet når det jeg har fått se har vært så utrolig dårlig.

Jeg vil helst se programmer med programledere som har fått jobben fordi de er gode i sitt fag, og ikke programmer med en som åpenbart bare har fått jobben fordi hun er kjendis og derfor på billig vis skal gi penger i kassa til TV2.

Man må gi henne litt rom til å utvikle seg i et nytt program. Man kan ikke forvente at hun er ferdig utviklet og gjør alt «riktig» i starten. Sånt tar tid, det gjør det for de aller fleste av oss i nye jobber.

Jeg tviler på at programmet er ment å være et vanlig debattprogram for voksne. Målet er vel å fenge unge mennesker. Og det vil jeg tro SE klarer. 

Jeg må presisere at jeg riktignok ikke har sett programmet, og vil sannsynligvis ikke gjøre det heller. Det fordi jeg tviler på at programmet er ment for min målgruppe (30 år), og fordi jeg liker andre typer serier. 

 

 

Anonymkode: 5522c...2a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke så godt til Sofie Elise før jeg så programmet, men for en dame!! Så positivt og veldig flott, på en naturlig måte :)

Anonymkode: d90e4...e8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte serien jeg. For min egen del. Likte spesielt episoden i rullestol da jeg har ett barn som er annerledes. Sitter ikke i rullestol, men dette at alle skal ha samme mulighet står meg nært. Også det på gamlehjemmet. Er ikke dårlig på å besøke min bestemor, men skal bli flinkere. 

Anonymkode: a258f...9ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å rakke ned på ei jente som prøver å vokse opp og finne andre retninger i livet? At hun har blitt politisk engasjert er jo fint, og kan få andre ungdommer til å engasjere seg. Man trenger ikke være enig i alt bestandig, men er vel ingen grunn til å konstant rakke ned på folk?

Alle har man vært unge en gang, og greit, hun bomma kanskje på det allmenheten ser på som normalt. Men hva ville samfunnet vært om alle var like? Gi jenta en sjanse og prøv heller å få med budskapet i programmet. 

Norges farligste forbilde, faktisk. Nå har vel ungdommer mulighet selv til å velge hva slags verdier de har i livet sitt. Og klarer de det ikke, så er det vel ikke hennes feil, men kanskje foreldre som har bomma.

SE er faktisk et individ med følelser og meninger akkurat som du og jeg. 

Anonymkode: f479f...4a4

Det finnes temmelig mange brukere her på Kvinneguiden som leser alt de kommer over om for eksempel Sophie Elise (eller andre bloggere) både selve bloggen, avis-artikler og de glor på TV-programmer som handler om disse bloggerne.

Deretter kommer de hit til Kvinneguiden (og spesielt Rampelys-kategorien) for å bitche om hvor rævva disse bloggerne viss nok er. Egentlig burde alle sammen slutte å genere klikk / seertall til alt mulig sludder, men det ser ikke som dette skjer. En del folk ser ut til å LIKE å få med seg alt de klarer om blant annet Sophie Elise eller lignende "kjendiser" bare for å ha noe å klage og sutre over.

Anonymkode: aeb38...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet et interessant konsept, men serien var ikke helt slik jeg hadde håpet på. Episoden om abort var merkelig, hvorfor kun ha med ekstremister som mener man til og med ved voldtekt ikke skal kunne ta abort? Folk flest er ikke enten helt for eller helt imot, det er jo mye mer komplisert enn som så. Interessant å ha dem med, men det burde etter min mening vært med folk som ikke har så ekstreme meninger også. I tillegg er det fryktelig kleint å høre Sophie snakke om sexlivet sitt til og med i et slikt program.

Episoden om funksjonshemmede er den beste hittil synes jeg. Det trengs virkelig å få fokus på hvor diskriminert f.eks. rullestolbrukere faktisk blir på endel områder, og tydeligvis også få vist folk at også disse er helt vanlige mennesker. Ble faktisk sjokkert over at det finnes folk ut i 20-årene som tror at rullestolbrukere generelt har så mange andre problemer at de ikke har lyst å finne en kjæreste, og at man automatisk tenker at en person med skjelvende hender/muskelsykdom er "mindre intelligent", som hun sa. 

Jeg kommer til å se også de to siste episodene av nysgjerrighet, men er litt skuffet over nivået. Trodde ungdom flest kan og vet litt mer om samfunnet enn man får inntrykk av her? Som at ikke alle i rullestol har samme sykdom og problemer, og ikke har tid til annet i livet sitt enn helseplagene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Kjenner episode 1 provoserer meg litt. Litt lite rettferdig å bruke slike jesus-folk fra pensjonatet til å snakke for den ene siden. Dette blir en ganske skeiv fordeling synes jeg. Burde heller finne en gruppe unge, oppegående mennesker som står for sin sak på en mer sivilisert måte. Uten innblanding av en fiktiv Gud, Breivik og en eldgammel sak fra 80-tallet. 
Altså... det finnes mange abortmotstandere som du kan møte på gata. Som har realistiske syn på abort. Jeg snakker da om de som evner å skille mellom voldtekt og frivillig løssluppen sex med slurvete prevensjonsbruk. De som er imot de som bruker abort som en prevensjon, men som samtidig vet at voldtekt og incest er gyldig abort-grunnlag. Og som samtidig ser at abort er et valg, og da også et valg man må stå for når man velger det. Men at valget skal ikke gå på bekostning for barnet (for sen abort - lidelse hos barnet/fosteret). 
Alle fremstår som oppegående og smart som taler sin sak, når man stilles imot disse jesus-abortmotstandendre som blander inn Breivik i en abortdiskusjon, hvor de da attpå slår til å synge kristne salmer for å tale sin sak 😳 Veldig skeiv debatt synes jeg. For den lille jesus gruppen der, synes jeg er uverdig til å tale sin sak, fordi de bruker så latterlige og dårlige argumenter. 
For en patetisk episode, høyst unødvendig fordi den kommer ikke med noe brukverdig i abort-debatten. 
Altså, dette blir reklamert som en serie for valget og de da tar opp temaer som er relevant for valget og politikk... men i denne episoden så får du ingenting. Du får SE' historie, som er 1 av flere hundre tusen. Du får null relevant informasjon fra en trygg kilde. Ingen kan ta et valg, abort eller ikke abort, uti fra denne episoden. Den har absolutt ingen nytte for seg og er totalt unødvendig. Den er også et hån for de som er imot abort, men som er hakket mer oppegående enn de som roper høyest i den episoden. Synes de faktisk kunne ha spart seg for den episoden. 

Anonymkode: 815a5...bb2

Man er ikke oppegående om man vil nekte andre å bestemme over egen kropp. 

Anonymkode: c121b...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det at han presten(?) sa at det var verre å ta abort enn å voldta var helt sinnsykt. 

Anonymkode: 20e0b...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det at han presten(?) sa at det var verre å ta abort enn å voldta var helt sinnsykt. 

Anonymkode: 20e0b...251

Herregud, for en syk ting å si!😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.8.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Må bare si at jeg synes hun Marianne Knudsen er en skikkelig tøffing!!  Syns hun svarte skikkelig bra på spørsmålene, men syns Sophie burde tatt seg bedre tid til å faktisk høre på svarene :)

Anonymkode: a82bd...115

Enig med deg :)

Anonymkode: fc35e...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett alle episodene av "Sophie Elise tester Norge". Dette var dessverre ikke en serie som engasjerte eller fenget meg, tror jeg hadde litt for store forventninger. Episoden hvor vi fikk møte Marianne og co vil jeg si er det beste. Dette på grunn av at jeg opplevde at menneskene hun møtte der fikk muligheten til å fortelle, vise, osv. Skulle ønske, som en nevnte over i et annet innlegg her, at Sophie tok seg mer tid til å høre på svarene til spørsmålene hun stilte. Og at spørsmålene var litt mer gjennomtenkt på en måte. Litt dypere mer reflektere spørsmål. Men episoden, og resten av episodene, ble for overfladiske på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal uttrykke meg. 

 

I alle episodene savnet jeg mer reflektere spørsmål. For jeg sitte ikke igjen med mye, gjør dere? Fortell gjerne, kanskje jeg gikk glipp av noe! Opplevde også at man ikke fikk sett, hørt, etc, flere siden av saken. 

 

Her burde Sophie møtt flere mennesker som mente det motsatte av henne, og ikke bare de "ekstreme". Kunne også vært noe å prøvd å bli mer kjent med dem, se mer fra deres side, høre mer om hvorfor de er imot/mot osv..

 

Alt var bare så..rart? Ensidig? 

Anonymkode: fc35e...2fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Uff, det at han presten(?) sa at det var verre å ta abort enn å voldta var helt sinnsykt. 

Anonymkode: 20e0b...251

Slike personer tror jeg havner i helvete, prest eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.8.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Dere er jammen en fin gjeng med fordømmende individer 👌😅 

Anonymkode: 4c41d...80e

Uansett hva disse bloggerne gjør, er det galt. Tror noen leter veldig etter noe å kritisere hele tiden. Det kan umulig være et godt liv.

Anonymkode: 644d1...c67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke blitt valgt til denne jobben på grunn av sitt samfunnsengasjement, overflod av kunnskap og formidlingsevne. 

What you see is what you get. Verken mer eller mindre. 

Anonymkode: f0915...77b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva disse bloggerne gjør, er det galt. Tror noen leter veldig etter noe å kritisere hele tiden. Det kan umulig være et godt liv.

Anonymkode: 644d1...c67

Det kan du si, men må være lov å kritisere en TV-serie. Vi lever ikke i Nord Korea. 

Anonymkode: 6126d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva disse bloggerne gjør, er det galt. Tror noen leter veldig etter noe å kritisere hele tiden. Det kan umulig være et godt liv.

Anonymkode: 644d1...c67

Når en stikker kula frem etter beste evne på alle mulige måter for å gjøre levebrød av det så må en tåle saklig kritikk. 

Ja en kan rett og slett ikke klage på verken innhold eller mengde så lenge den er saklig. 

Drittkasting og mobbing er uakseptabelt uansett. 

Anonymkode: f0915...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...