AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #61 Skrevet 26. august 2019 På 24.8.2019 den 21.20, AnonymBruker skrev: Jeg fikk gave til litt over 500 kr, og mannen til hans bursdag fikk over 2000 kr. Vært sammen med han 2 år neste år. Er det normalt med den forskjellen? Eller er det lov å ha den følelsen at det er leit? Må legge til at jeg ikke har noen egen familie som gir noe, og aldri hatt. Så bursdagsgave osv er ekstra sårt. Anonymkode: 83f34...982 Du er ikke vant til å få noe, likevel setter du ikke pris på det du får og vil ha mer? Ærlig talt. Anonymkode: c4c9a...e95 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #62 Skrevet 26. august 2019 Om du hadde lest mer enn hovedinnlegger hadde du lest at jeg var takknemlig. Jeg syntes det var for mye å få. Men var glad og takknemlig! Anonymkode: 83f34...982 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #63 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du hadde lest mer enn hovedinnlegger hadde du lest at jeg var takknemlig. Jeg syntes det var for mye å få. Men var glad og takknemlig! Anonymkode: 83f34...982 Du valgte å bruke ordet leit i HI. Glad og takknemlige, men følte likevel det var leit. Gir ingen mening. Anonymkode: 976e7...7df
Embla82 Skrevet 26. august 2019 #64 Skrevet 26. august 2019 Har aldri fått bursdagsgave av svigers og heller aldri tenkt over at det var noe jeg burde fått 😂 Tror ikke mannen får noe heller annet enn gratulasjon. Ungene får til bursdager og så får vi til jul, funker det ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #65 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du valgte å bruke ordet leit i HI. Glad og takknemlige, men følte likevel det var leit. Gir ingen mening. Anonymkode: 976e7...7df Gir ingen mening for deg og det er greit. Vi er to forskjellige mennesker. Anonymkode: 83f34...982
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #66 Skrevet 26. august 2019 Mine svigerforeldre gir likt, eller gave til oss begge (bursdagene våre er en mnd i mellom). Men i min familie har ikke bursdagsgaver vært noe som blir prioritert etter 18 år. Noen gang får vi gave, andre år ikke. Noen gang får jeg dyrere gave og andre gang er hans litt dyrere (alt etter ønsker eller hva vi trenger). Men tenker det er litt utakknemlig å bli sår for at du fikk mindre, med å gi deg gave så viser de jo at de bryr seg og vil at du skal kjøpe deg noe fint. Når du ikke er vant til gave fra egen familie så syns jeg det er ekstra smålig å bli trist for at gaven fra hans familie ikke er stor nok. Anonymkode: 8b322...90a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #67 Skrevet 26. august 2019 Som jeg skrev så er dette senvirkninger av hvordan oppveksten har vært. Og dagen etter, bare jeg hadde sovet, så var det ikke noe å tenke over. Det var ikke trist lenger. Anonymkode: 83f34...982
Arabella Skrevet 26. august 2019 #68 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og sorry all autokorrekten 😬 Anonymkode: 28504...08c Den kan du koble ut. Det er raskere å skrive uten.
Gjest Mass Skrevet 27. august 2019 #70 Skrevet 27. august 2019 På 24.8.2019 den 21.28, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Etter ett kjapt googlesøk så virket det som alle fikk likt. Derfor godt å få svar om at det er normalt 😊 Ja, bakgrunnen spiller inn. Lettere å la bursdagen forbigå i stillhet for da kommer det ikke tanker. Klart jeg ble glad over det jeg fikk. Anonymkode: 83f34...982 Du er ikke mindre verdt selv om gaven hadde mindre verdi enn den andre sin.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #71 Skrevet 27. august 2019 Vi har vært sammen i 25 år i år, gift i 17. Jeg får fortsatt bursdagsgave til en tredjedel av summen mannen min får av hans foreldre. (Mannen min får for samme sum som meg fra mine foreldre.) Noe jeg ikke helt skjønner er hvis vi får gave sammen (f.eks. til jul), så får vi sammen f. eks. 1.000 kr, mens hans søster alene får 3 - 4.000. Dette pga vi har barn, og hun ikke har barn.... Anonymkode: 2e5b0...30a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #72 Skrevet 27. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre gir meg gave til ca 1000kr til bursdagen, mens min mann får for ca 500-600. Til jul får vi fellesgave (litt mindre enn mine søsken, som ikke har barn). Svigers gir ikke bursdagsgave til meg (fikk for 200kr da jeg hadde rund dag), mens min mann får penger på konto til sin bursdag. Til jul varierer det veldig hva vi får. Vanligvis får jeg noe til familien (eks panne, kjøkkenredskaper, sengetøy), mens min mann får noe til seg selv. [..] Anonymkode: b6498...a8a Det uthevede er vanlig hos oss også; det varierer om vi får presanger eller penger (får vi penger får vi likt), men når vi får fysiske gaver synes jeg det er helt greit om/når mannen får dyrere gaver, men det irriterer meg litt at gaven til meg i praksis er en gave til huset. Hadde blitt mer glad for en god bodylotion enn en kaffekanne, for å si det sånn. Anonymkode: a793d...b3d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #73 Skrevet 27. august 2019 Vært sammen i 14 år, har to barn, og hverken jeg eller mannen har fått en eneste gave til noen bursdag siden vi var tidlig i tjueåra. 😂 Ungene får gaver, vi får gratulasjoner. Har ikke gaver til hverandre en gang. 😂 Sist bursdag kom jeg ikke på at det var bursdagen min før mamma ringte i 15-tida. 😂 Folk må roe seg litt ass.. 😂 Anonymkode: c2540...dc3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå