AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #21 Skrevet 24. august 2019 Åh, nå fikk jeg lyst på rosa keramikkhøne!! 😆 Anonymkode: cb1ea...b9b 3
Zienna Skrevet 24. august 2019 #22 Skrevet 24. august 2019 Mine svigerforeldre ga alltid mer til mannen min enn til meg. Det er vanlig i min manns familie, og helt greit. Eneste gangen jeg reagerte var da mannen min fikk kostbar gave, mens jeg fikk en vaskekost fra JIF. Min svigermor var så begeistret for disse vaskekostene, og jeg forsto at det var godt ment å gi meg en praktisk gave. Likevel syntes jeg at det var leit å få en vaskekost i julegave fra mine svigerforeldre. 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #23 Skrevet 24. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, nå fikk jeg lyst på rosa keramikkhøne!! 😆 Anonymkode: cb1ea...b9b Vil du ha en i bursdagsgave? 😅 Anonymkode: db3d8...468
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #24 Skrevet 24. august 2019 Det synes jeg er helt normalt. Jeg pleier ikke få bursdagsgave av mine svigerforeldre, har kanskje fått det 2 av 8 bursdager, og det er helt ok! Jeg får alltid en fin julegave av svigers, men de gir såklart mer til sin egen sønn. Samme fra mine foreldre, de har gitt gave til min samboer litt oftere enn jeg har fått fra svigers men ikke så dyr gave som jeg får, hverken til jul eller bursdag. Men han får nok litt mer gaver av dem enn jeg får av svigers men det er helt ok for meg. Nå er ikke jeg i din posisjon da, jeg får jo gaver fra egen familie. Om jeg selv hadde en sønn og visste at hans kjæreste ikke fikk noe særlig gaver pga. ingen familie ville jeg kanskje kjøpt noe ekstra, men det er jo ikke sikkert de vet det. En gave verdt 500kr etter såpass kort forhold synes jeg høres ut som en fin gave Anonymkode: 1b69a...479 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #25 Skrevet 24. august 2019 sammen i to år neste år? Så dere har vært sammen et år, og er gift? Eller er de bare foreldrene til typen din? Anonymkode: 8fd11...f85 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #26 Skrevet 24. august 2019 Mannen får 1000kr og jeg 400kr. Samme hos min familie, jeg får 1000kr og han 4-500kr. Ikke tenkt noe på at det er rart, jeg.. Anonymkode: 214d8...ec9 2
Heisenberg Skrevet 24. august 2019 #28 Skrevet 24. august 2019 Jeg og mannen har bursdag nesten samtidig. Jeg fikk 1000kr av mamma, han fikk ingenting. Fra min svigerfar fikk vi lik sum. Nobody cares. Har ikke reflektert over det før denne tråden. Vi har ikke noe sterkt forhold til å ha bursdag, holder ikke selskap med mindre det er runde tall. Bursdager forbeholder vi barna. 1
Alvario Skrevet 24. august 2019 #29 Skrevet 24. august 2019 Vi får det samme fra mine og hans foreldre. Hans foreldre gir forøvrig mye mindre en hva mine gir. Egentlig helt uproblematisk om det ikke hadde vært at de alltid ønsker seg rådyre gaver fra oss som er over dobbelt så dyrt som verdien vi får (de overfører/vippser penger) og sitter godt i det.
Arabella Skrevet 24. august 2019 #30 Skrevet 24. august 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk gave til litt over 500 kr, og mannen til hans bursdag fikk over 2000 kr. Vært sammen med han 2 år neste år. Er det normalt med den forskjellen? Eller er det lov å ha den følelsen at det er leit? Må legge til at jeg ikke har noen egen familie som gir noe, og aldri hatt. Så bursdagsgave osv er ekstra sårt. Anonymkode: 83f34...982 Hvor lenge har du sammen med mannen til nå? Det er det som gjelder. Er dere gift? Hvis dere bare bor sammen, og i såpass kort tid som ca. et år, er det slett ikke sikkert at du blir regnet som fullverdig svigerdatter. Det er nok derfor du får en mindre gave enn mannen. Endret 24. august 2019 av Arabella Tilføyelse. 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #31 Skrevet 24. august 2019 Helt seiøst!!! Han får mer fordi han er deres barn!!! Er det virkelig en problemstilling i verden???? Anonymkode: 5ce5d...bfb 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #32 Skrevet 24. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min og jeg får likt av mine foreldre, og hans. Mine er gavmilde og gir mye, hans er mer gniene. 😏 Anonymkode: 615f8...704 Helt greit, fordi dere er forskjellige..... og ingenting negativt med svigerfamilien fordi de velger annerledes enn deg!! Anonymkode: 5ce5d...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #33 Skrevet 24. august 2019 11 minutter siden, Mariell77 skrev: Vi får det samme fra mine og hans foreldre. Hans foreldre gir forøvrig mye mindre en hva mine gir. Egentlig helt uproblematisk om det ikke hadde vært at de alltid ønsker seg rådyre gaver fra oss som er over dobbelt så dyrt som verdien vi får (de overfører/vippser penger) og sitter godt i det. Blir svimmel over alt folk henger seg opp i... gi det dere ønsker/har råd til. Ikke sikkert dragmonstersvigermor er så forbannet ille da.... Anonymkode: 5ce5d...bfb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #34 Skrevet 24. august 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk gave til litt over 500 kr, og mannen til hans bursdag fikk over 2000 kr. Vært sammen med han 2 år neste år. Er det normalt med den forskjellen? Eller er det lov å ha den følelsen at det er leit? Må legge til at jeg ikke har noen egen familie som gir noe, og aldri hatt. Så bursdagsgave osv er ekstra sårt. Anonymkode: 83f34...982 Jeg forstår ikke helt spørsmålet? Du syns du skal få en gave som er like dyr som din mann får? Av hans foreldre??? Hmm interessant. Min kjæreste får 500 kroner av min far til sin bursdag. Kjærestens familie derimot har aldri gitt meg en eneste gave verken til bursdag eller til jul. De kjøper bare til sin sønn og jeg ser ikke noe feil med det. De har ingen hva skal jeg si... Forpliktelser mtp deg. Vær glad for at de husker bursdagen din og gir deg noe i det hele tatt. For det er absolutt ingen selvfølge. Anonymkode: 41956...7b8 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #35 Skrevet 24. august 2019 41 minutter siden, Arabella skrev: Hvor lenge har du sammen med mannen til nå? Det er det som gjelder. Er dere gift? Hvis dere bare bor sammen, og i såpass kort tid som ca. et år, er det slett ikke sikkert at du blir regnet som fullverdig svigerdatter. Det er nok derfor du får en mindre gave enn mannen. Hva skal til for å bli "fullverdig svigerdatter" da; er det hvorvidt man er gift eller ikke, eller antall år man har vært sammen? Anonymkode: 60189...9eb
Arabella Skrevet 24. august 2019 #36 Skrevet 24. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal til for å bli "fullverdig svigerdatter" da; er det hvorvidt man er gift eller ikke, eller antall år man har vært sammen? Anonymkode: 60189...9eb Det er vel opp til hvert enkelt foreldrepar å avgjøre. 1
Margo Skrevet 24. august 2019 #37 Skrevet 24. august 2019 Vi får likt fra begge sider..kan ikke huske om det var forskjell fra før vi ble gift eller ikke. Har aldri tenkt over det 🤔 Men jeg skjønner at du syns det er litt sårt Ts, når din historie er at du ikke har «egen» familie. Samtidig ser du av denne tråden at det er helt normalt å ikke få likt - det er med andre ord ikke snakk om at de ikke ser på deg som «fullverdig». 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #38 Skrevet 24. august 2019 28 minutter siden, Arabella skrev: Det er vel opp til hvert enkelt foreldrepar å avgjøre. Selvsagt. Virket bare ut ifra måten du skrev på, at du hadde en formening om det selv Anonymkode: 60189...9eb
Anim92 Skrevet 24. august 2019 #39 Skrevet 24. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg litt jeg, TS. Mannen får 1000 kr og jeg får noe brukt nips til 50 kr. De gratulerer meg heller aldri på dagen min. De kunne like gjerne latt være å gitt noe. Av mine foreldre får mannen like mye som meg (1000 kr). Det er realt. Men her på KG skal du ikke snakke høyt om slikt... Anonymkode: f63ab...ade Det er en greeei forskjell på hva du får for 50 kr og 500.. TS, jeg hadde blitt kjempeglad for at de hadde kjøpt noe i det hele tatt, og om typen fikk en gave til 2000 eller 20.000, så ville det ikke falt meg inn å tenke at det var urettferdig at jeg "bare" fikk 500 i forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #40 Skrevet 25. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg litt jeg, TS. Mannen får 1000 kr og jeg får noe brukt nips til 50 kr. De gratulerer meg heller aldri på dagen min. De kunne like gjerne latt være å gitt noe. Av mine foreldre får mannen like mye som meg (1000 kr). Det er realt. Men her på KG skal du ikke snakke høyt om slikt... Anonymkode: f63ab...ade Forskjell på 500 og nips til 50. Jeg hadde vært kjempefornøyd med en gave til 500 av svigers. Og hadde aldri i verden forventet gave til 1000+. Det får da være grenser til utakknemlighet! Folk må skjerpe seg, og prøve å la vær å la seg krenke over alt mulig. Prøv å vær mer takknemlig og glad, så blir livet generelt mye bedre! Anonymkode: 48779...1e4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå