Gå til innhold

Botox i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener du med at nervene dine er skadet? Har du sjekka dette? Kan du sitte? Sorry for mange spørsmål jeg er bare veldig usikker på om jeg gjør det riktige ved å ta botox. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg som svarte tidligere i tråden. har du fått secound opinion ang tilstandene dine? vulvodyni er en samlebetegnelse på smertetilstander i bekkenområdet. vaginisme er muskelspenninger der. selv har jeg vestibulodynia og dysfunksjon i bekken/vaginisme.

mine nerver er skadet, og det kan ta årevis/resten av livet mitt å lege dette. botox hjalp meg ikke; tvert i mot ble jeg verre av hele påkjenningen med sprøyter i underlivet, uten narkose eller bedøvelse. jeg ville vært helt sikker på tilstandene mine før jeg tydde til botox. jeg fikk dekket offentlig, men måtte vente mange mnd. har du vært til utredning hos urolog, hvis du har problem med blære i tillegg? prøvd fysio eller osteopat? de kan hjelpe med å bedre stram bekkenmuskulator. få deg noen stikkpiller med benzo, eneste som lindrer for meg når det er som verst.

Anonymkode: 6ac45...806

Hva mener du med at nervene dine er skadet? Har du sjekka dette? Kan du sitte? Sorry for mange spørsmål jeg er bare veldig usikker på om jeg gjør det riktige ved å ta botox. 

Skrevet

det var bare de tre ukene i etterkant jeg var dårlig. men, jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at det ikke var ultralydveiledet, da vi har anatomiske ulike bekken. har også hatt kontakt med andre som har vært på vulvaklinikken, og jeg synes ikke de var dyktige. hadde forventet en utredning ift til endometriose, interstitiell cystitt mm. du har smerter lokalisert mer mot urinrøret; jeg har «klokken 6», i skjeden nærmest anus. hvis du kjenner dr goldsteins arbeid i usa(en av de beste der), så er smerter i mitt område typisk ved pelvic floor dysfunction. hvis du vil sende meg pm så kan jeg tipse deg om lukkede fb grupper i usa; du er sikkert medlem i den norske. du bør få mer utredning synes jeg. føler med deg; jeg har aldri vært så langt nede som etter jeg fikk desse problemene-og jeg har hatt mye fra før❤️det er grusomt😬

Skrevet
1 time siden, Else6883 skrev:

jeg må sitte på en spesialpute🙈nerveskaden oppsto etter feil/overbehandling for sopp. og masse antibiotika. google mast cell owergrowt

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg må sitte på en spesialpute🙈nerveskaden oppsto etter feil/overbehandling for sopp. og masse antibiotika. google mast cell owergrowt

Jeg har blitt utredet mye, men føler virkelig ikke noen av legene jeg har vært hos forstår eller vet hva de skal gjøre. Fant en engelsk side den het patient.info «how i cured my vulvodynia». Den siden hjalp meg masse. Jeg har vært i narkose og de har sjekket men finner ingenting. Jeg har gått hos en fysioterapeut, akupunktur (noe som har hjulpet en god del), xylocalin, sarotex og alle de greiene der. Har prøvd alt ble bedre men ikke bra nok. Jeg er lei av å sitte på puta med hull i. Jeg er veldig ung under 20 og det er veldig tøft jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Har hatt det i snart 1 år. Jeg hadde vaginisme (vondt å ha sex) i flere år, men tenkte ikke noe over det da alle helsesøstre og leger sa det var normalt eller det er fordi du har endomentriose så du må leve med det. Men det er tydelig nå det var vaginisme jeg hadde. For et år siden etter antibiotika kur fikk jeg vulvodyni (lokalisert provosert vestibulodyni). Hvordan satte de sprøyten? Tenker du jeg burde gjøre det? Har time på fredag er veldig usikker

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når du sier du har skadet nervene vet du det? Er det undersøkt? Eller mener du bare de er hissige/vonde? Anbefaler å prøve akupunktur hvis du ikke har prøvd og les på den siden også de hjelper deg med å bli bedre

Skrevet
17 minutter siden, stine40 skrev:

det var bare de tre ukene i etterkant jeg var dårlig. men, jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at det ikke var ultralydveiledet, da vi har anatomiske ulike bekken. har også hatt kontakt med andre som har vært på vulvaklinikken, og jeg synes ikke de var dyktige. hadde forventet en utredning ift til endometriose, interstitiell cystitt mm. du har smerter lokalisert mer mot urinrøret; jeg har «klokken 6», i skjeden nærmest anus. hvis du kjenner dr goldsteins arbeid i usa(en av de beste der), så er smerter i mitt område typisk ved pelvic floor dysfunction. hvis du vil sende meg pm så kan jeg tipse deg om lukkede fb grupper i usa; du er sikkert medlem i den norske. du bør få mer utredning synes jeg. føler med deg; jeg har aldri vært så langt nede som etter jeg fikk desse problemene-og jeg har hatt mye fra før❤️det er grusomt😬

Jeg lurer også på hvordan dårlig du ble etter botox injeksjonen? Jeg er ganske redd men ikke for selve injeksjonen mer etterpå om det trigger det og gjør det verre eller hva som skjer. Jeg har ikke så vondt i skjeden utenom vaginismen/når noe trenges inn der. Men jeg tror smertene mellom urinrøret og skjeden kommer fra skjeden siden når jeg prøvde å kjenne i skjeden forsiktig så kunne jeg kjenne at det plaga problem området også. 

Grunnen til at jeg lurer på hva du mener med at nervene dine er ødelagt er fordi jeg har ikke fått høre at mine er ødelagt så jeg håper jo på at du har noe annet enn jeg sånn at kanskje botoxen kan hjelpe. Jeg vet ikke om du mente at de faktisk er skada eller mer føles sånn ut.

Takk føler med deg også❤️Er veldig få som forstår har grått så mye, men alt legene kan gjøre er å skrive ut sterkere smertestillende tabletter eller øke dosen din. Man føler seg veldig alene i det når ikke engang legene vet hva de skal gjøre.

Skrevet

det med nervene er at de er «overaktive». kroppen «husker» fare feks hvis jeg blir berørt. det er noe feil med de signalene som går til hjernen. dette er grunnen til at legene ofte skriver ut gabapentin, neurotin eller andre epilleptika, nettopp for å bryte desse signalene. pga skremmende bivirkninger ønsker jeg ikke slike medisiner(de har ikke langvarig effekt på alle heller). hvis du søker i fb gruppen «kroniske underlivssmerter» var det en jente som fikk botox under narkose, på off.sykehus i bergen. hun ble veldig bra om jeg husker rett. vet jo ikke i dag, da botox bør gjentas, slik jeg har forstått det. ja jeg har begynt å ønske meg en skummel sykdom-for å få hjelp med alt! vurderer å selge alt jeg har for å dra til utlandet😏😭

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det med nervene er at de er «overaktive». kroppen «husker» fare feks hvis jeg blir berørt. det er noe feil med de signalene som går til hjernen. dette er grunnen til at legene ofte skriver ut gabapentin, neurotin eller andre epilleptika, nettopp for å bryte desse signalene. pga skremmende bivirkninger ønsker jeg ikke slike medisiner(de har ikke langvarig effekt på alle heller). hvis du søker i fb gruppen «kroniske underlivssmerter» var det en jente som fikk botox under narkose, på off.sykehus i bergen. hun ble veldig bra om jeg husker rett. vet jo ikke i dag, da botox bør gjentas, slik jeg har forstått det. ja jeg har begynt å ønske meg en skummel sykdom-for å få hjelp med alt! vurderer å selge alt jeg har for å dra til utlandet😏😭

Uff, ja samme med meg har overaktive nerver. Jeg går på Lyrica og sarotex. Jeg spurte om å få det i narkose, men legene på vulvaklinikken nektet å gjøre det. De sa det går ikke å gjøre det med narkose. Jeg blir verre hvis jeg berører området. Har du skytende smerter også? Hvordan verre ble du etter botoxen? Jeg er veldig i tvil på botoxen. Var det grusomt vondt igjen kunne du ikke gå å sitte. Jeg er veldig usikker på hvor de setter botoxen siden mine største plager er mellom skjeden og urinrøret om de må holde det området åpent å stikke inni der eller om de setter det utenpå..

Skrevet
4 minutter siden, Else6883 skrev:

Uff, ja samme med meg har overaktive nerver. Jeg går på Lyrica og sarotex. Jeg spurte om å få det i narkose, men legene på vulvaklinikken nektet å gjøre det. De sa det går ikke å gjøre det med narkose. Jeg blir verre hvis jeg berører området. Har du skytende smerter også? Hvordan verre ble du etter botoxen? Jeg er veldig i tvil på botoxen. Var det grusomt vondt igjen kunne du ikke gå å sitte. Jeg er veldig usikker på hvor de setter botoxen siden mine største plager er mellom skjeden og urinrøret om de må holde det området åpent å stikke inni der eller om de setter det utenpå..

jeg ville sjekket dette i bergen hvis jeg var deg. det er noe med at jo mer man spenner seg jo verre blir det. fikk beskjed fra fysio at jeg skulke unngå feks smertefull massasje-fordi jeg spenner bekkenet selv om det kanskje er skulderen som er vond. det var smertefullt for meg å bli undersøkt(atter en gang), og sprøyten var smertefull. jeg gikk og fungerte men det tok altså tre uker for meg. bortkastet selvplageri🙈mener ikke å skremme deg, men synes vi bør få narkose når vi har en så invalidiserende smertetilstand. for meg varierer det; har en kronisk irritasjon/svie. og iblant knivstikk smerter. ligger når jeg spiser

Skrevet

Uff, ja. Jeg bor veldig langt unna Bergen så jeg tror dessverre ikke det går. Nå ble jeg veldig usikker. Jeg vil ikke vente heller og legen min har ringt Oslo universitetssykehus flere ganger nå uten at de har gjort noe. Til og med når han sa pasienten ikke orka mer. Det synes jeg er så dårlig gjort.

Uff ligge å spise det hørtes ikke enkelt ut😞jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Hva synes du? Jeg vil ikke gå å betale masse også blir jeg verre

Anonymkode: 35af6...3d8

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville sjekket dette i bergen hvis jeg var deg. det er noe med at jo mer man spenner seg jo verre blir det. fikk beskjed fra fysio at jeg skulke unngå feks smertefull massasje-fordi jeg spenner bekkenet selv om det kanskje er skulderen som er vond. det var smertefullt for meg å bli undersøkt(atter en gang), og sprøyten var smertefull. jeg gikk og fungerte men det tok altså tre uker for meg. bortkastet selvplageri🙈mener ikke å skremme deg, men synes vi bør få narkose når vi har en så invalidiserende smertetilstand. for meg varierer det; har en kronisk irritasjon/svie. og iblant knivstikk smerter. ligger når jeg spiser

Kan lokal anestetika hjelpe? Om jeg ber gynekologen sette lokal bedøvelse før vi gjør det eller om jeg tar en beroligende pille først?

Skrevet

bor du i oslo? vulvaklinikken skal jo dessverre «stenges» for resten av landet. hårreisende, samtidig som det ikke er særlig hjelp i dem. hvor tenker du å gjøre det privat? aleris? jeg kan ikke gi noe råd da jeg ikke er lege, men forstår godt at du vil prøve. ca halvparten opplever jo bedring etter botox

Skrevet

jeg tar beroligende før det meste av undersøkelser, t.o.m tannlege-så ille er det blitt. ville absolutt gjort det ja. men du burde blitt henvist til bekkensenteret på ahus?!!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg tar beroligende før det meste av undersøkelser, t.o.m tannlege-så ille er det blitt. ville absolutt gjort det ja. men du burde blitt henvist til bekkensenteret på ahus?!!

de tar seg av komplekse problemer knyttet til bekken. jeg skal dit i morgen faktisk😇håper de er mer kompetente enn resten!

Skrevet

Nå har jeg bare brukt botox i ansiktet, men nålene er veldig tynne og man kjenner bare et lite stikk. 
Jeg er fryktelig pysete mht sprøyter og prøver å unngå bedøvelse hos tannlegen fordi jeg synes det er så grusomt, men botox går helt fint 😜

Anonymkode: 242bf...436

Skrevet

Ja, skal på aleris i Oslo. Ja, hørte det med vulvaklinikken er grusomt når det er så mange som trenger hjelp. Har ikke hørt om det, men skal definitivt spørre legen min. Greia er at det er så mange som ikke vet hva de skal gjøre med det. Jeg skal prøve å ringe Ullevål i morra og høre litt. Men agh nå ble jeg enda mer usikker på den botoxen..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bare brukt botox i ansiktet, men nålene er veldig tynne og man kjenner bare et lite stikk. 
Jeg er fryktelig pysete mht sprøyter og prøver å unngå bedøvelse hos tannlegen fordi jeg synes det er så grusomt, men botox går helt fint 😜

Hva mener du med at du kun har brukt botox i ansiktet? Trodde du hadde tatt i underlivet også?😅Sprøyter og meg går mye bedre nå siden jeg har vært i narkose, akupunktur osv. Ble liksom litt borte den nåleskrekken, men er vel mer det at det stoffet i botoxen gjør vondt siden den skal være en slags toxin for nervene som lammer de.

Skrevet

Var selve nålestikket det som gjorde vondt eller væsken som ble sprøytet inn eller begge? Jeg tenker å ta noe type morfin tablett veldig sterk har fått skrevet ut av legen for å ta når jeg har veldig veldig sterke smerter. Har ikke tatt de enda da.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du kun har brukt botox i ansiktet? Trodde du hadde tatt i underlivet også?😅Sprøyter og meg går mye bedre nå siden jeg har vært i narkose, akupunktur osv. Ble liksom litt borte den nåleskrekken, men er vel mer det at det stoffet i botoxen gjør vondt siden den skal være en slags toxin for nervene som lammer de.

Jeg er en annen anonym bruker uten slike problemer :) 

På meg svir feks tannlegebedøvelse, men ikke botox. Er vel mye mindre mengder væske og mye tynnere nål som gjør det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...