Gå til innhold

Har han ghostet meg... ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å ghoste og behandle andre som luft er blitt normal oppførsel for mange. Folk generelt er falske og sier hva som helst for å få det som de ønsker. Glem hele fyren og se fremover.

Anonymkode: 5231f...a09

Takk for svar! 

I know 😤 

Har en konflikt i meg ifht om jeg skal prøve med en melding eller bare la det ligge... Lander liksom ikke på noe som føles rett. Det ene minuttet føles det rett å gi f, og i det neste føles det rett å skrive. 

Gjør hvert fall ingenting nå, nå har jeg jo drukket også. So that's not happening 🙈

Ts 

Anonymkode: 7a389...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Vera skrev:

Jeg tenker at når man aldri konfronterer dårlig oppførsel, endrer oppførselen seg aldri heller..jeg mener det er en grunn til at ghosting er så utbredt, og det er fordi man godtar slik oppførsel. Det er mulig man aldri får svar på meldingen om man konfronterer oppførselen, men, mottaker har i hvert fall lest meldingen og tar det til etterretning. Normale mennesker blir garantert påvirket av meldingen, uavhengig av om man svarer tilbake eller ikke - og da har man startet på veien til forandring. 

Jeg ville definitivt skrevet en melding etter så lang tid! Du har investert tid og følelser i han, og det minste han «skylder» deg er en forklaring på hvorfor kontakten opphørte. Det er normal folkeskikk og høflighet. Du fortjener et svar. Og han fortjener å høre at oppførselen hans er dårlig. 

De vet at oppførselen er dårlig. Men de enten bryr seg ikke om hva folk føler, eller de er dårlige på konfrontasjoner. Vil du virkelig høre hva et slemt eller feigt menneske har å si om bruddet? Og hvorfor skal man høre på et menneske man driter i eller er redd for?

Jeg sa ikke en skit da min ghosta. Hans oppførsel fortjente null respons. Ikke en gang et "hvor er du" eller et "jeg fortjener et svar". Jeg trodde ikke han var død. Jeg tolka det som at han ikke ville eller klarte å fortsette vår kontakt, og ikke hadde noen spiselig forklaring på "hvorfor". Kanskje han ikke vet hvorfor. Kanskje har han sosial angst. Kanskje aldri lært hjemme at man kan skuffe noen uten at det blir krise. Uansett, min ghoster tok kontakt da han hørte jeg fant en ny, og beklagde seg. Jeg fikk min closure ved å ikke kreve forklaring, men ta roret og gå videre selv. 

Mitt råd er å skrive melding, men til deg selv. Ta ansvar for å skaffe deg din egen closure. Han er uvillig eller talentløs, så da må du gå i deg selv. 

Anonymkode: 703d8...e7b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

I know 😤 

Har en konflikt i meg ifht om jeg skal prøve med en melding eller bare la det ligge... Lander liksom ikke på noe som føles rett. Det ene minuttet føles det rett å gi f, og i det neste føles det rett å skrive. 

Gjør hvert fall ingenting nå, nå har jeg jo drukket også. So that's not happening 🙈

Ts 

Hadde dreti i det. Vis han at du har ditt eget liv og har andre options. Han er ingenting for deg når du ikke er noe for han. 
6 dager trenger ikke bety ghosting, men det sammen med at han faktisk ikke har spurt om å treffes engang på nytt når det har gått 1 måned, det viser hvor lite han er interessert, og interessert i å prioritere deg! Glem han :)

Anonymkode: 1a058...e6e

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! 

I know 😤 

Ts 

Tror det bare er å pine seg selv å gå å lure på om man skal sende melding. Selv om det kan være vondt og vanskelig å akseptere at det ble til noe denne gangen så tror jeg det vil føles bedre når når du klarer å slå deg til ro med det.

Uten egentlig sammenlikning så tenk på et barn som velter på sykkelen og får et skrubbsår. Det er mye tårer og skriking, men etter litt trøst og støtte så er han/hun på sykkeltur igjen. Det er den samme støtten man må gi seg selv.

Det viktige å huske her selv om han forsvant på den måten så er du god nok. Puste med magen og si "god nok" til seg selv hver gang den vonde følelelsen av å bli sviktet dukker opp.

• Liker 1
Skrevet
På 23.8.2019 den 22.13, visp skrev:

Er man interessert venter man ikke 6 dager med å svare.

Dette.

Skrevet

De vet at oppførselen er dårlig. Men de enten bryr seg ikke om hva folk føler, eller de er dårlige på konfrontasjoner. Vil du virkelig høre hva et slemt eller feigt menneske har å si om bruddet? Og hvorfor skal man høre på et menneske man driter i eller er redd for?

Jeg sa ikke en skit da min ghosta. Hans oppførsel fortjente null respons. Ikke en gang et "hvor er du" eller et "jeg fortjener et svar". Jeg trodde ikke han var død. Jeg tolka det som at han ikke ville eller klarte å fortsette vår kontakt, og ikke hadde noen spiselig forklaring på "hvorfor". Kanskje han ikke vet hvorfor. Kanskje har han sosial angst. Kanskje aldri lært hjemme at man kan skuffe noen uten at det blir krise. Uansett, min ghoster tok kontakt da han hørte jeg fant en ny, og beklagde seg. Jeg fikk min closure ved å ikke kreve forklaring, men ta roret og gå videre selv. 

Mitt råd er å skrive melding, men til deg selv. Ta ansvar for å skaffe deg din egen closure. Han er uvillig eller talentløs, så da må du gå i deg selv. 

Anonymkode: 703d8...e7b

Takk for svar! 

Jeg tenker at hvorfor han ghoster ikke betyr så mye. I stedet for å si hvor bra det blir å møtes igjen så burde han jo da bare sagt "sorry, men desverre må vi avslutte her". Forventer ikke en hel avhandling, og ikke er det nødvendig heller. 

Tenker det samme at når jeg ikke hører noe så må det bli opp til meg selv. 

Som du sier så må jeg bare gå i meg selv og ta egne beslutninger. Da betyr det fint lite hva han gjør eller ikke gjør. 

Ts 

Skrevet

Hadde dreti i det. Vis han at du har ditt eget liv og har andre options. Han er ingenting for deg når du ikke er noe for han. 
6 dager trenger ikke bety ghosting, men det sammen med at han faktisk ikke har spurt om å treffes engang på nytt når det har gått 1 måned, det viser hvor lite han er interessert, og interessert i å prioritere deg! Glem han :)

Anonymkode: 1a058...e6e

Takk for svar! 

Har tenkt akkurat det samme selv. Når det kan gå så lang tid mellom og nå så mange dager uten å ha hørt noe så sier det i grunn sitt. 

Blir bare så trist av hele greia. Men, tror ikke jeg får gjort noe mer. 

Ts

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det bare er å pine seg selv å gå å lure på om man skal sende melding. Selv om det kan være vondt og vanskelig å akseptere at det ble til noe denne gangen så tror jeg det vil føles bedre når når du klarer å slå deg til ro med det.

Uten egentlig sammenlikning så tenk på et barn som velter på sykkelen og får et skrubbsår. Det er mye tårer og skriking, men etter litt trøst og støtte så er han/hun på sykkeltur igjen. Det er den samme støtten man må gi seg selv.

Det viktige å huske her selv om han forsvant på den måten så er du god nok. Puste med magen og si "god nok" til seg selv hver gang den vonde følelelsen av å bli sviktet dukker opp.

Takk for svar! 

Helt sant, det er litt pining det føles som også. Tror bare jeg må ta litt kontroll over meg selv og de beslutningene jeg styrer. Jeg styrer jo ikke han. 

Får bare bestemme meg å gå videre. 

Ts 

Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Dette.

Takk! 

Har tenkt det selv også. 

Ts

Skrevet

Hvorfor sletter han meg ikke fra alle sosiale medier...? Er det for å ha en "vei tilbake" dersom han ombestemmer seg? 

Ts 

Skrevet

Du gjør jo ingenting selv, så la det være. 

Anonymkode: 8b71f...c76

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sletter han meg ikke fra alle sosiale medier...? Er det for å ha en "vei tilbake" dersom han ombestemmer seg? 

Ts 

Ja, derfor sletter du ham istedenfor. 

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Takk! 

Skjønner ikke at det er mulig å oppføre seg slik. Men, har tydeligvis blitt greit å oppføre seg slik i dag.

Ts 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo ingenting selv, så la det være. 

Takk for svar. 

Hva skal jeg egentlig gjøre...? Dukke opp på døra hjemme hos han eller på kontoret? Nei, slikt gjør jeg ikke. Når han velger å ikke svare på en melding så tenker jeg nå; hva nytter det og hva er vitsen med å sende en til... ? 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Hva skal jeg egentlig gjøre...? Dukke opp på døra hjemme hos han eller på kontoret? Nei, slikt gjør jeg ikke. Når han velger å ikke svare på en melding så tenker jeg nå; hva nytter det og hva er vitsen med å sende en til... ? 

Ts 

Var ikke det jeg mente heller. Utifra svarene dine gjør du ikke så mye selv.

Skrevet
11 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor slette? Hva gjør det? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg mente heller. Utifra svarene dine gjør du ikke så mye selv.

Takk for svar! 

Vet liksom bare ikke hva jeg kan gjøre når min melding er uåpnet og ubesvart. Da er jeg usikker på om en ny melding fra meg eller snap har noe poeng. Så da er ikke så mye mer jeg får gjort føler jeg. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor slette? Hva gjør det? 

Du tar aktiv tak i det at han der ikke kan komme og gå som han vil i livet ditt. Det viser ham at du ikke er ei dørmatte som er eager to please en hvilken som helst fyr som ikke har gjort seg fortjent til hennes oppmerksomhet. 

Skrevet

Vi snakker ikke akkurat sensasjons nyheter. 

Jeg har aldri forstått at datere må skrive melding samme kveld eller dagen etter på etter daten. Rar måte å plukke opp tråden og utvanne hverandres interesser. Fordi masse gratis informasjon blir servert uten ord, men via tidsfordrivet sms etc. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Vet liksom bare ikke hva jeg kan gjøre når min melding er uåpnet og ubesvart. Da er jeg usikker på om en ny melding fra meg eller snap har noe poeng. Så da er ikke så mye mer jeg får gjort føler jeg. 

Ts 

Nettopp, der har du svaret. Jeg heller hadde ikke giddet. 

Lykke til, igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...