Gå til innhold

Få ned kilometerstand ved å rygge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på et verksted i dag for å forhøre meg litt om hvordan jeg kunne gjøre bilen mer attraktiv for salg (nissan micra), og han ene anbefalte meg at et triks for å få ned kilometerstanden var å rygge. Men funker det?? Den har 294k km nå, og jeg må jo rygge utrolig langt for at det skal merkes, men han mente at bare den kom under 290k km ville den stige minst 10 tusen kroner i verdi. Noen som har erfaring?

Anonymkode: dd17e...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilen registrerer ikke km stand NÅR man rygger, men om du rygger 20km for å få ned standen, hvilket jeg ikke tror fungerer, hvordan skal du komme deg hjem, rygge da og? På motorvei eller vanlig vei hvor du kan få en megabot om du blir tatt eller forårsake en ulykke?

Anonymkode: e2746...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, si at dette er en tulletråd...

Anonymkode: e9e8e...d9d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kan du putte bilen i en tidsmaskin. Still den tilbake til bilens første registreringsår og vips så har du ny bil!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tulla med deg 😂

Anonymkode: 6c442...323

Jeg tror ikke det, han lo ikke etter at han hadde sagt det.

Anonymkode: dd17e...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

 

Nå er det faktisk mulig å tilbakestille kilometerstanden, men ikke ved å rygge. Forøvrig er det heller ikke lovlig. Men om du vil gjøre deg til kjeltring for stakkarslige 10.000 kroner, så værsegod.

Anonymkode: e1910...8eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skrek av latter når du dro, 100% 😂

Anonymkode: dc627...8a0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre biler med mekanisk speedometer vet jeg at km telleren gikk nedover når man rygget, men jeg tror ikke det funker på nyere biler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som er bilmekaniker, og han sa at å skifte blinklysolje kan gjøre bilen mer attraktiv for salg. 

Du har ikke en litt ensom rundkjøring du kan bruke til rygging på nattestid da? Så slipper du stress med masse trafikk. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du rygger fra Lindesnes til Nordkapp et par ganger i måneden (er vel det du rekker når du må kjøre på innlandsvei ettersom det er ulovlig å rygge på motorveien) det neste vil du komme ganske nær 0 i km. Du vil kunne selge bilen med negativ kilometerstand og ikke bare tjene 10.000,- men kanskje en million!!! Det gjelder bare å finne rett kjøper!

God tur og lykke til!!!

Anonymkode: dbae0...ec7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, xxxMegxxx skrev:

Jeg har en kompis som er bilmekaniker, og han sa at å skifte blinklysolje kan gjøre bilen mer attraktiv for salg. 

Du har ikke en litt ensom rundkjøring du kan bruke til rygging på nattestid da? Så slipper du stress med masse trafikk. 

Får man kjøpt sånn olje på Biltema?

Anonymkode: dd17e...fd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Får man kjøpt sånn olje på Biltema?

Anonymkode: dd17e...fd0

Jada, det står i avdelingen for bilpleie :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem den grønne overlednngen med kortslutning i begge ender da. Den skal legges pent innom glasset som beskytter speedometeret. Husk for all del at du må ha spesialverktøy for at det skal kunne telle baklengs.. nei, altså alvorlig talt. De tulla med deg. Det finnes ikke noen måte å gjøre slikt på i dag, biler bruker ikke blinklysolje, grønn overledning med kortslutning i begge ender er uke reelt det heller, lufta i dekka siger kanskje(!) etterhvert og man skal ikke tukle med glasset som beskytter speedometeret osv. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilen registrerer ikke km stand NÅR man rygger, men om du rygger 20km for å få ned standen, hvilket jeg ikke tror fungerer, hvordan skal du komme deg hjem, rygge da og? På motorvei eller vanlig vei hvor du kan få en megabot om du blir tatt eller forårsake en ulykke?

Anonymkode: e2746...c3e

Er det ikke i filmen Skulk med stil hvor hovedpersonen har satt fatterns Ferrari på bokk og satt den i revers for å få km standen tilbake til det den var før han tyvlånte kjerra.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilen registrerer ikke km stand NÅR man rygger, men om du rygger 20km for å få ned standen, hvilket jeg ikke tror fungerer, hvordan skal du komme deg hjem, rygge da og? På motorvei eller vanlig vei hvor du kan få en megabot om du blir tatt eller forårsake en ulykke?

Anonymkode: e2746...c3e

Unskyld meg, men enhver idiot skjønner vel at du jekker opp forhjulene, putter bilen i revers, slipper clutchen og putter en medium stor murstein på gasspedalen. 

Husk å ha garasjeporten åpen hvis du gjør det innendørs.

4000 kilometer, 0.5 liter mila. 200 liter bensin, til 15 kroner literen, det er 3000 kroner. Så da går jo TS sånn 7000 i pluss. Dog er det mulig den bruker mer drivstoff i revers. Men at hjulene er i luften bør jo hjelpe en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et verksted i dag for å forhøre meg litt om hvordan jeg kunne gjøre bilen mer attraktiv for salg (nissan micra), og han ene anbefalte meg at et triks for å få ned kilometerstanden var å rygge. Men funker det?? Den har 294k km nå, og jeg må jo rygge utrolig langt for at det skal merkes, men han mente at bare den kom under 290k km ville den stige minst 10 tusen kroner i verdi. Noen som har erfaring?

Anonymkode: dd17e...fd0

Skjønte du ikke at han tullet med deg? 

I tillegg driver du og rygger mer enn strengt nødvendig så får du problemer med onkel blålys. 

Anonymkode: 3a4a6...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...