Gå til innhold

Blir ikke gravid 😥


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøvde effektivt i 1 år før vi gikk til legen for utredning. Og da prøvde vi hver eneste syklus. Vi gjorde alt som var anbefalt. 

 

Først etter 1.5 år med prøving, får vi den grusomme beskjeden at mannen min er født steril grunnet kromosonfeil. Så det å vite at han er steril etter 1.5 år prøving var utrolig tøfft. Deretter måtte vi bestemme oss for om vi ville prøve assistert befruktning med donor, noe vi bestemte oss raskt for at vi ville. Vi måtte deretter vente i noen mnd før vi fikk donor.  Selve assistert befruktningen har pågått i 1 år nå. 

For hvert eneste forsøk vi får, må vi reise hele veien fra nordland og ned til riksen.  Det er nok mange der ute som må gjøre akkurat samme. Men jo, jeg synes det må være lov å klage litt, da dette er en utrolig stor belastning for noen, og for min del har jeg måtte være mye borte fra jobb grunnet alle undersøkelsene som man må reise 4 timer en vei med bil for å komme seg til nermeste gynekolog. Feks jeg måtte 3 ganger til gyn på dette ivf forsøket som da er 4 timer kjøring en vei + 3 ganger ned til oslo.

 

Skulle virkelig ønske jeg bodde i oslo nå som man går gjennom denne prosessen. 

 

Hi

Anonymkode: 68035...c02

Ja, det forstår jeg jo veldig godt. 

Poenget mitt var bare at det ikke en noen grunn til å tenke at du ikke er normalt fruktbar foreløpig.

Prøverør er veldig stor belastning, det vet jeg godt. Og jeg skjønner at reisevei gjør det ekstra slitsomt. Og det med å ikke regne prøvetid mente jeg statistisk ifht å lykkes fordi du tenker du ikke kan bli gravid, IKKE at det ikke er slitsomt med hele ventetiden. 

Poenget mitt var at dere jo ikke har fått sjansen til å prøve med «normale» forutsetninger, men nå er dere i gang. 

Dere kan enda lykkes på de to neste 🙂 Håper det skjer snart for dere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...