Gå til innhold

Hva er penest? Blå, grønne eller brune øyne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk veldig fornøyd med mine grønne øyne,og skulle ikke ønske meg noe annet :)

Anonymkode: 36760...921

Kanskje vi grønnøyde føler oss mer unike og derfor er fornøyde? 😍

Anonymkode: 1cda6...a6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også har grønne, med et innslag av noe grå/blått i seg, med en mørk blå ring rundt😅 Pluss noen svake brune flekker på det ene øyet som man kun kan se hvis man stirrer veldig nærme i speilet 😅

Anonymkode: 3cc26...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi grønnøyde føler oss mer unike og derfor er fornøyde? 😍

Anonymkode: 1cda6...a6e

Kanskje det. Øynene mine er vel det enste jeg er fornøyd med,og etter mye merkelige kreasjoner opp gjennom tenårene lærte jeg meg til slutt hvilken farge på øyensminken som fremhevet grønnfargen og komplimentene rant inn :)

Anonymkode: 36760...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pippilang skrev:

Har vel grønne 

IMG_20190823_171415.jpg

Jeg synes ikke de ser grønne ut

Anonymkode: 36760...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har blå øyne, men mamma har grønne og pappa blå men ikke tydelige blå. Hvordan kunne jeg da få ganske blå øyne? Min mormor hadde veldig blå øyne. 

Anonymkode: b9382...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.8.2019 den 13.25):

Er vi ikke litt sånn at vi gjerne liker det omvendte av slik vi ser ut selv? Hva er vakrest av blå øyne, grønne eller brune? 

🤩

Anonymkode: b9382...1d5

Det finnes pene folk med både blå, brune og grønne øyne, det er ikke bare fargen på øynene som avgjør om de er pene. Det er helheten. Men du legger mer merke til øyne med klare ublandete farger som skiller seg litt ut fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har blå øyne, men mamma har grønne og pappa blå men ikke tydelige blå. Hvordan kunne jeg da få ganske blå øyne? Min mormor hadde veldig blå øyne. 

Anonymkode: b9382...1d5

Din mor har fått et gen for grønne øyne fra sin far, og et gen for blå øyne fra sin mor. Grønne/brune er dominant gen, derfor har hun grønne. Du har fått det blå genet fra henne + blå gen fra din far= blå øyne.

Anonymkode: 64ff9...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle farger kan være pene, det handler mer om fargetonen, tror jeg. Klare blå eller mørkeblå er veldig fint, mens lyseblå synes jeg fort kan se litt "kaldt" ut. Lysebrune er også veldig pent, det er den "varmeste" øyenfargen.

Selv har jeg mørkebrune, som jo er den vanligste fargen på verdensbasis, men som ikke er så veldig vanlig blant etniske nordmenn. Jeg er fornøyd med øynene mine, men synes nok at lysere brunfarger er penere enn mørke, fordi mørk brun kan se litt "hardt" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2019 den 13.25):

Er vi ikke litt sånn at vi gjerne liker det omvendte av slik vi ser ut selv? Hva er vakrest av blå øyne, grønne eller brune? 

🤩

Anonymkode: b9382...1d5

Ojjda. Fossil tråd :fnise: Tror ikke det er tilfellet i det hele tatt, t.o.m kanskje motsatt i mange tilfeller...  Noen farger er jo veldig  i-👁️-fallende, men det gjør det ikke "penest", eller lett å "velge"...  Det jeg kaller "pene øyne" har noe med fasong, farge, og hva som "passer" person å gjøre. Og sånn tror jeg det er for/med de fleste... 

Som en (sjeldent) klok AB en gang sa : Snille, varme øyne er vakrest, uansett farge. (fikk ikke sitert)

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen preferanser angående farge. Det er mer helheten som teller: fasong, øyevipper, farge, kontrast, hvordan de passer til resten av ansiktet. Brune gir mer uttrykk ofte, blå ser "mykere" ut, grønne og gule er sjeldne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.8.2019 den 17.18):

Jeg synes ikke de ser grønne ut

Anonymkode: 36760...921

De er vel grønne som det holder. Og hun har det typiske brune rundt pupillen som de med grønne øyne har. Grønne øyne er vakreste syns jeg og det er de jeg legger merke til.  Kanskje fordi bare 2 prosent av befolkningen har det.

Anonymkode: 565cc...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Din mor har fått et gen for grønne øyne fra sin far, og et gen for blå øyne fra sin mor. Grønne/brune er dominant gen, derfor har hun grønne. Du har fått det blå genet fra henne + blå gen fra din far= blå øyne.

Anonymkode: 64ff9...d55

Aha, takk for nyttig info. Jeg har mer blå enn min far og min bror. Så tenkte kanskje min mormors øyne var noe genetisk. 

Anonymkode: b9382...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lurær skrev (Akkurat nå):

Er det hazel eyes? Veldig fine ja🤩

Vet ikke helt hva det kalles, men synes det er utrolig fint, de ser veldig varme ut, liksom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Vet ikke helt hva det kalles, men synes det er utrolig fint, de ser veldig varme ut, liksom.

 

Ja, enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut på avstand som jeg har bruke øyne, men kommer du nærmere så ser man at de er brun/grønne. Og det ser egentlig mest ut som fargen av bæsj 😩 Men hva kan man gjøre 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 0e868...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...