Gå til innhold

Hva ville du betalt i leie for dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en liten låve med loft. Loftet er pusset opp. Det er plass til langbord. Kanskje 30stk. Pusset opp for å bruke rommet til hobby. Men nå lurer vi litt på om vi skulle leid det ut. Det passer jo utmerket til møter/kurs, diverse arrangement osv. Er wc like rundt hjørnet på låven i underetg. 

Ligger ca 30min utenfor en storby. 

Hva ville du tenkt var grei leiepris? 

Anonymkode: 20de4...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo helt de andre fascilitetene der. Det er ikke noe vits å leie for et møte/kurs, de fleste bedrifter har allerede møterom og tilgang til kurslokaler. Og er det for eksempel kjøkken, toalett, internett, overhead, prosjektor osv der? Hvis ikke kan det jo ikke brukes som et møterom eller kurslokale. 
Dere må tilby noe mer, noe som gjør at man tenker at deres lokale passer best, og ikke et vanlig kurslokale eller møterom. 
Mange gjør slike steder om til en større opplevelse, for eksempel tilbyr baking av sveler på tradisjonelt vis, tur med hest og vogn osv som en del av dagen. Da kan det for eksempel bli mer interessant igjen, for da går det på teambygging og møterom, aktivitet og samhold. Ikke bare møte. 
Andre renoverer hele låven til et stort festlokale , og hoster bryllup, utdrikningslag, konfirmasjoner osv. Men plass til 30 stk høres veldig lite ut. For så få gjester så kan jeg ikke si det vil være verdt noe mer enn max 3000 pr gang (100 kr pr gjest pr arrangement)
De stedene som faktisk tjener på dette er nok de som i tillegg kan tilby overnatting og opp mot 80 dagsgjester og si 30 overnattingsgjester. Da kan man nok fint tjene 15.000 pr døgn/pr arrangement. 
Du kan jo se på de store ordentlig luksuriøse herregårdene med flotte overnattingsrom, proff kokk osv, får fra 30.000 pr bryllupp. 

Jeg kan ikke se for meg at det å dra på en gård 30 minutter eller mer vekk for å sitte der å holde møte er noe som er aktuelt for noen. Jeg kan ikke se for meg at noen ville betalt for det når de heller kan få et ordentlig møterom i nærmere tilgjengelighet med de fascilitetene de trenger. Ikke engang en tusenlapp. 

 

Anonymkode: 7a052...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil være mer lønnsomt for dere å leie det ut som verksted, hobbyrom/arbeidsplass til en enkelt fast  lokal utøver med månedsleie. Si 3-4k i måneden.

Anonymkode: 7a052...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken «storby». Oslo så kan man ta en del, men andre «storbyer» er det ikke vert mye...

Anonymkode: a68b8...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...