Million Skrevet 23. august 2019 #41 Skrevet 23. august 2019 (endret) Jeg fant en gang en hard, liten kul i utkanten av brystet, i overgangen opp mot armhulen. Var 28 år da. Det ble tatt alvorlig hos legen, som sendte meg rett på sykehus for å få tatt prøve av kulen. De tok det ekstra alvorlig siden både mormor og oldemor på morssiden hos meg døde av nettopp brystkreft. Legen på sykehuset ba meg legge meg på en benk, og satte så en lang nål rett inn i kulen og sugde ut noe av innholdet i den. Dette ble undersøkt under mikroskop, hvor de gransket celletypen. Det var ingen kreftceller eller unormale celler i kulen, og det ble spurt litt om helsehistorikken min den seneste tiden. Det viste seg at jeg bare en uke før hadde hatt en lei infeksjon (bronkitt) som jeg tok antbiotika for, og denne infeksjonen hadde fått en del av lymfeknutene mine til å hovne opp til harde kuler. Det var en slik lymfeknute den harde kulen var. Helt ufarlig, med andre ord. Krysser fingrene for at din kul også er en ufarlig fettkul, noe brystvev (melkekjertelvev er klumpete eller ruglete og i blant helt hardt). Lykke til Endret 23. august 2019 av Million La til alder da jeg fant kulen og et avsnitt 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #42 Skrevet 23. august 2019 1 minutt siden, Million skrev: Jeg fant en gang en hard, liten kul i utkanten av brystet, i overgangen opp mot armhulen. Det ble tatt alvorlig hos legen, som sendte meg rett på sykehus for å få tatt prøve av kulen. De ba meg legge meg på en benk, og satte så en lang nål rett inn i kulen og sugde ut noe av innholdet i den. Dette ble undersøkt under mikroskop, hvor de gransket celletypen. Det var ingen kreftceller eller unormale celler i kulen, og det ble spurt litt om helsehistorikken min den seneste tiden. Det viste seg at jeg bare en uke før hadde hatt en lei infeksjon (bronkitt) som jeg tok antbiotika for, og denne infeksjonen hadde fått en del av lymfreknutene mine til å hovne opp til harde kuler. Det var en slik lymfeknute den harde kulen var. Helt ufarlig, med andre ord. Krysser fingrene for at din kul også er en ufarlig fettkul, noe brystvev (melkekjertelvev er klumpete eller ruglete og i blant helt hardt). Lykke til Takk for at du deler, Og så bra at det var ufarlig. ❤️ Er det jeg også håper på. Min kul er ikke ved armhulen. Anonymkode: a90d0...9ad
Gjest Chroma Skrevet 23. august 2019 #43 Skrevet 23. august 2019 Var gjennom det samme, hos meg var den ondartet. Veldig bra du gikk til lege og ble tatt på alvor. Krysser fingrene for at det er helt ufarlig ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #44 Skrevet 23. august 2019 Du kontakter lege asap. Min mor ventet for å se om den ble borte. Til slutt mammografi og hun har ondartet kreft og blir aldri frisk igjen. Helt forferdelig. Anonymkode: b7f2e...93d 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #45 Skrevet 23. august 2019 53 minutter siden, Million skrev: Jeg fant en gang en hard, liten kul i utkanten av brystet, i overgangen opp mot armhulen. Var 28 år da. Det ble tatt alvorlig hos legen, som sendte meg rett på sykehus for å få tatt prøve av kulen. De tok det ekstra alvorlig siden både mormor og oldemor på morssiden hos meg døde av nettopp brystkreft. Legen på sykehuset ba meg legge meg på en benk, og satte så en lang nål rett inn i kulen og sugde ut noe av innholdet i den. Dette ble undersøkt under mikroskop, hvor de gransket celletypen. Det var ingen kreftceller eller unormale celler i kulen, og det ble spurt litt om helsehistorikken min den seneste tiden. Det viste seg at jeg bare en uke før hadde hatt en lei infeksjon (bronkitt) som jeg tok antbiotika for, og denne infeksjonen hadde fått en del av lymfeknutene mine til å hovne opp til harde kuler. Det var en slik lymfeknute den harde kulen var. Helt ufarlig, med andre ord. Krysser fingrene for at din kul også er en ufarlig fettkul, noe brystvev (melkekjertelvev er klumpete eller ruglete og i blant helt hardt). Lykke til Har ikke noe med tråden å gjøre og jeg er ikke Ts, men du virker som en flott dame ❤️ alltid fine, gode og kloke råd. Du er bare herlig og håper fredagen din blir like herlig. Anonymkode: a3f14...db4 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #46 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, Chroma skrev: Var gjennom det samme, hos meg var den ondartet. Veldig bra du gikk til lege og ble tatt på alvor. Krysser fingrene for at det er helt ufarlig ❤️ Hvordan går det med deg nå? ❤️ Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #47 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kontakter lege asap. Min mor ventet for å se om den ble borte. Til slutt mammografi og hun har ondartet kreft og blir aldri frisk igjen. Helt forferdelig. Anonymkode: b7f2e...93d Jeg var til legen i går, venter nå på telefon fra sykehuset. Trist a høre at det ikke går så bra med moren din. ❤️❤️❤️ Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #48 Skrevet 23. august 2019 Fortalte det til kjæresten i dag, etter å ha prøvd å snakke med han. Føler ikke som om jeg har en kjæreste. Han sa at det sikkert ikke er noenting, og at han er sliten og at han må hvile nå og at han kanskje ringer meg i kveld. Er skuffa over at han ikke bryr seg. Vet at eksen min hadde tatt bilen og kjørt og holdt rundt meg og støttet og trøstet meg som best han kunne. Vet det er feil av meg å tenke sånn, men situasjonen føles ekstrem nå. Anonymkode: a90d0...9ad 2
Gjest Chroma Skrevet 23. august 2019 #49 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med deg nå? ❤️ Anonymkode: a90d0...9ad Sliter med en del senskader, men er kreftfri.
Gjest Chroma Skrevet 23. august 2019 #50 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fortalte det til kjæresten i dag, etter å ha prøvd å snakke med han. Føler ikke som om jeg har en kjæreste. Han sa at det sikkert ikke er noenting, og at han er sliten og at han må hvile nå og at han kanskje ringer meg i kveld. Er skuffa over at han ikke bryr seg. Vet at eksen min hadde tatt bilen og kjørt og holdt rundt meg og støttet og trøstet meg som best han kunne. Vet det er feil av meg å tenke sånn, men situasjonen føles ekstrem nå. Anonymkode: a90d0...9ad Skjønner godt at du er skuffet og lei deg over en så tafatt reaksjon.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #51 Skrevet 23. august 2019 55 minutter siden, Chroma skrev: Skjønner godt at du er skuffet og lei deg over en så tafatt reaksjon. Ja, han skulle ringe i kveld men han gjorde ikke det. Legger meg nå og skjønner at han gir blaffen i meg. 56 minutter siden, Chroma skrev: Sliter med en del senskader, men er kreftfri. Uff, skjønner det er veldig tøffe ting. Er selv ufør og kronisk syk fra før av med blant annet fibromyalgi og menieres så håper det ikke blir noe mer nå. Klem til deg. Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #52 Skrevet 23. august 2019 5 timer siden, Million skrev: Jeg fant en gang en hard, liten kul i utkanten av brystet, i overgangen opp mot armhulen. Var 28 år da. Det ble tatt alvorlig hos legen, som sendte meg rett på sykehus for å få tatt prøve av kulen. De tok det ekstra alvorlig siden både mormor og oldemor på morssiden hos meg døde av nettopp brystkreft. Legen på sykehuset ba meg legge meg på en benk, og satte så en lang nål rett inn i kulen og sugde ut noe av innholdet i den. Dette ble undersøkt under mikroskop, hvor de gransket celletypen. Det var ingen kreftceller eller unormale celler i kulen, og det ble spurt litt om helsehistorikken min den seneste tiden. Det viste seg at jeg bare en uke før hadde hatt en lei infeksjon (bronkitt) som jeg tok antbiotika for, og denne infeksjonen hadde fått en del av lymfeknutene mine til å hovne opp til harde kuler. Det var en slik lymfeknute den harde kulen var. Helt ufarlig, med andre ord. Krysser fingrene for at din kul også er en ufarlig fettkul, noe brystvev (melkekjertelvev er klumpete eller ruglete og i blant helt hardt). Lykke til Så bra at det var ufarlig og at du fikk sjekket det ut raskt. Tusen takk! ❤️ Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #53 Skrevet 23. august 2019 Det jeg er mest skuffet over nå, er at kjæresten, som jeg ikke bor sammen med men vært sammen med i tre år, ikke ringer meg og ikke bryr seg. Da jeg fortalte han om det i dag, ble det med en gang snakk om at han er så sliten etter kurs osv. Han skulle ringe meg i kveld. Det gjorde han ikke. Får lyst til å blokkere han av skuffelse. Men han er den eneste voksne personen jeg har nære, og nå viser det seg at han ikke er nære eller ekte i det hele tatt. Og da kommer tanker som; hvis jeg nå har kreft, så er det ingen voksne som vil savne meg om Jeg dør. Kanskje vil noen tilogmed bli glade for at jeg er ute av veden. Anonymkode: a90d0...9ad
Joni123 Skrevet 24. august 2019 #54 Skrevet 24. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg er mest skuffet over nå, er at kjæresten, som jeg ikke bor sammen med men vært sammen med i tre år, ikke ringer meg og ikke bryr seg. Da jeg fortalte han om det i dag, ble det med en gang snakk om at han er så sliten etter kurs osv. Han skulle ringe meg i kveld. Det gjorde han ikke. Får lyst til å blokkere han av skuffelse. Men han er den eneste voksne personen jeg har nære, og nå viser det seg at han ikke er nære eller ekte i det hele tatt. Og da kommer tanker som; hvis jeg nå har kreft, så er det ingen voksne som vil savne meg om Jeg dør. Kanskje vil noen tilogmed bli glade for at jeg er ute av veden. Anonymkode: a90d0...9ad Sånn må du ikke tenke. Og du skal ikke dø selv om det skulle vise seg å være kreft. De jeg kjenner som har vært syke er friske og rake alle sammen. Og sannsynligvis er det ikke noe farlig. Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #55 Skrevet 25. august 2019 På 24.8.2019 den 14.01, Joni123 skrev: Sånn må du ikke tenke. Og du skal ikke dø selv om det skulle vise seg å være kreft. De jeg kjenner som har vært syke er friske og rake alle sammen. Og sannsynligvis er det ikke noe farlig. Lykke til❤️ Nei regner med at det er såpass tidlig i forløpet om det eventuelt skulle vise seg å være kreft. Har lest litt om pakkeforløpet om brystkreft og er vel bare å vente på beskjed fra sykehuset nå. Men iløpet av helgen har jeg blitt dårlig i høyrearmen, den er hel svak og vond som om det er senebetennelse eller noe. Vet ikke om jeg bør ordne time for det også, da den nesten ikke fungerer og er på høyre side som kulen er i høyre side. Anonymkode: a90d0...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #56 Skrevet 26. august 2019 Ventet i hele dag på lyd fra sykehuset. Ingenting. Hvor lenge skal jeg vente når legen sa en ukes tid? Er det noen vits i å kontakte de selv? Anonymkode: a90d0...9ad
Kontorotta Skrevet 26. august 2019 #57 Skrevet 26. august 2019 Det var forrige onsdag du oppdaget kulen? Var til legen på torsdagen? Fredagen? Da har det jo ikke gått ei uke enda. Ser du har mange tanker og følelser. Om legen har telefontid, ta å ring ham. Be om time for samtale. Jeg oppdaget en kul en fredags morgen. Ringte legekontoret, men siden fastlegen var på ferie, fikk jeg ikke komme inn. Måtte bare vente på en annen lege time jeg hadde tre uker frem i tid. Kom meg gjennom helga, ringte legekontoret mandags morgen, fikk snakke med fastlegen. Fikk time samme dag og ble sendt rett til sykehuset i nabobyen for mammografi. Dette var helt på slutten av dagen, slik at jeg ikke kom frem til sykehuset før etter stengetid. Ble undersøkt der, men fikk dessverre ikke mammografi, da radiologen som hadde vakt, ikke hadde kunne betjene mammografimaskinen. Fikk beskjed om å komme tilbake allerede neste morgen for både mammografi og ultralyd. Kom tilbake neste dag og det ble konstatert brystbetennelse. 6 år etter at jeg hadde sluttet å amme.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #58 Skrevet 26. august 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ventet i hele dag på lyd fra sykehuset. Ingenting. Hvor lenge skal jeg vente når legen sa en ukes tid? Er det noen vits i å kontakte de selv? Anonymkode: a90d0...9ad Skjønner at ventetiden er lang ❤️ Anonymkode: 83449...6a2 1
Havbris Skrevet 26. august 2019 #59 Skrevet 26. august 2019 På 22.8.2019 den 2.01, AnonymBruker skrev: Ja , og med tiden oppdaget jeg flere. Det er bare vevet i brystet, brystet er fullt av kjertler. Man har kanskje ikke lagt merke til de før, men det er ikke noe farlig. Med mindre du kjenner smerter fra kulen og ser uregelmessigheter utenpå brystet, som søkk i huden osv så er det ingen fare Anonymkode: 4de33...00f Svulster i brystet trenger ikke gi noen symptomer. Dette er villedende feilinformasjon. 1
Havbris Skrevet 26. august 2019 #60 Skrevet 26. august 2019 Kjære deg - ventetiden er grusom og fantasien får får utfolde seg. Jeg har hatt brystkreft og vært igjennom hele pakka, og er kreftfri på 6 året nå. Prøv å finne på noen mens du venter - og jeg vet det er vanskelig. Håper det er en godartet kul, men hvis det skulle vise seg å være ondartet så må du overlate til kyndige folk å ta deg videre. Det er viktig å ha med seg noen på første samtaler - for du kommer ikke til å huske mer enn en brøkdel av det du får av informasjon. Lytt til fagfolk og de som selv har hatt kreft! Håper virkelig dette viser seg å være en godartet kul og jeg krysser fingre for deg! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå