Muskath Skrevet 22. august 2019 #21 Skrevet 22. august 2019 51 minutter siden, AnonymBruker said: Var den godartet? Anonymkode: a90d0...9ad Ja.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #22 Skrevet 22. august 2019 6 minutter siden, Muskath skrev: Ja. Så bra. Anonymkode: a90d0...9ad
Muskath Skrevet 22. august 2019 #23 Skrevet 22. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Så bra. Anonymkode: a90d0...9ad Ja, håper din også er det. Veldig mange er det. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #24 Skrevet 22. august 2019 56 minutter siden, Muskath skrev: Ja, håper din også er det. Veldig mange er det. ❤️ Tusen takk. Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #25 Skrevet 22. august 2019 Til dere med ondartet, hvilke andre symptomer hadde dere? Anonymkode: a90d0...9ad
reiseglad Skrevet 22. august 2019 #26 Skrevet 22. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. Er ganske mange tanker samtidig som jeg prøver å ikke tenke på det. Med kjæresten i en annen by som ikke spør hvordan det går og ikke engang spør om hva jeg gjorde til legen i dag, er det ganske ensomt å ikke ha noen som bryr seg nå. ❤️ Anonymkode: a90d0...9ad Har du ingen å snakke med nå? En god venninne? Mamma eller pappa? Søsken? En god kollega? Tankene er ofte lettere å bære når du deler de med flere. Jeg har selv en mann som ikke er særlig å snakke med når noe alvorlig kommer på, han har rett og slett lite evne til å forstå mine rare tanker og følelser i en sånn situasjon. Da har jeg andre å "ventilere meg" til. Klem til deg ❤️ Jeg har selv gått med sånne gnagende tanker, henvist videre, og så viste det seg at det var godartet, fibrom/fibroadenom. Ventetida er en påkjenning! 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #27 Skrevet 22. august 2019 51 minutter siden, reiseglad skrev: Har du ingen å snakke med nå? En god venninne? Mamma eller pappa? Søsken? En god kollega? Tankene er ofte lettere å bære når du deler de med flere. Jeg har selv en mann som ikke er særlig å snakke med når noe alvorlig kommer på, han har rett og slett lite evne til å forstå mine rare tanker og følelser i en sånn situasjon. Da har jeg andre å "ventilere meg" til. Klem til deg ❤️ Jeg har selv gått med sånne gnagende tanker, henvist videre, og så viste det seg at det var godartet, fibrom/fibroadenom. Ventetida er en påkjenning! Nei, ingen. Kjæresten sendte en sur melding til meg om at han har mer strømforbruk i år enn i fjor og mener at det er pga meg og at jeg har dusjet lenge der. Altså. Vært der kanskje fem ganger iløpet av sommeren. Vi har vært sammen i tre år, så er nok kanskje heller det at huseieren vil ha han ut, pga han aldri betaler husleien i tide og betaler f eks tusen kr og så fem tusen to uker etter mens husleien er på 11000. "Må ut med 5000 kr mer i strøm i år, så nå skjønner du hvorfor jeg ble irritert over at du dusja lenge". Han gir meg skylda for alt i verden. Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #28 Skrevet 22. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Til dere med ondartet, hvilke andre symptomer hadde dere? Anonymkode: a90d0...9ad Antagelig ingen. Følte meg riktignok dårlig, men det kan like gjerne ha vært av andre grunner, hadde nettopp blitt ferdig med en langvarig infeksjon. Veldig mange, kanskje de fleste, har absolutt ingen andre symptomer når brystkreften oppdages enn forandringer i brystet. Derimot er det veldig vanlig å tolke alt med "kreftbriller" hvis man først blir bekymret. Kjenner godt til det, jeg gjorde det selv og brukte enorme mengder energi på bekymringer som viste seg å være helt grunnløse. Det er ikke lett, men prøv å ikke google deg sprø og tenke worst case- foreløpig er det langt mindre sannsynlig at du ikke har kreft enn at du har det. Og skulle du få den verste beskjeden, så kommer du til å takle det. Utrolig, men sant. Mennesker er ganske tøffe når det kommer til stykket! Klem til deg! Anonymkode: 06794...a6a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #29 Skrevet 22. august 2019 Tidenes tasteleif: det er selvfølgelig langt MER sannsynlig at du ikke har kreft enn at du har det. Makan...! Anonymkode: 06794...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #30 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Antagelig ingen. Følte meg riktignok dårlig, men det kan like gjerne ha vært av andre grunner, hadde nettopp blitt ferdig med en langvarig infeksjon. Veldig mange, kanskje de fleste, har absolutt ingen andre symptomer når brystkreften oppdages enn forandringer i brystet. Derimot er det veldig vanlig å tolke alt med "kreftbriller" hvis man først blir bekymret. Kjenner godt til det, jeg gjorde det selv og brukte enorme mengder energi på bekymringer som viste seg å være helt grunnløse. Det er ikke lett, men prøv å ikke google deg sprø og tenke worst case- foreløpig er det langt mindre sannsynlig at du ikke har kreft enn at du har det. Og skulle du få den verste beskjeden, så kommer du til å takle det. Utrolig, men sant. Mennesker er ganske tøffe når det kommer til stykket! Klem til deg! Anonymkode: 06794...a6a Takk, jeg har vært ekstremt dårlig det siste halvåret / året, våkner etter åtte timers søvn, men føles ikke ut som om har sovet i det hele tatt. Nå er det bare å vente på telefon /sms/brev fra sykehuset. Blir en lang uke. Hva var du gjennom av behandling? Klem tilbake Anonymkode: a90d0...9ad
utakulanini Skrevet 22. august 2019 #31 Skrevet 22. august 2019 Jeg har vært gjennom det samme, min viste seg å være godartet. Ventetiden er den verste, så jeg sender deg mange gode tanker TS ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #32 Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidenes tasteleif: det er selvfølgelig langt MER sannsynlig at du ikke har kreft enn at du har det. Makan...! Anonymkode: 06794...a6a Ja skjønte det 😅 Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #33 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, utakulanini skrev: Jeg har vært gjennom det samme, min viste seg å være godartet. Ventetiden er den verste, så jeg sender deg mange gode tanker TS ❤️ Tusen takk! Klem Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #34 Skrevet 22. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, jeg har vært ekstremt dårlig det siste halvåret / året, våkner etter åtte timers søvn, men føles ikke ut som om har sovet i det hele tatt. Nå er det bare å vente på telefon /sms/brev fra sykehuset. Blir en lang uke. Hva var du gjennom av behandling? Klem tilbake Anonymkode: a90d0...9ad Takk! Jeg hadde full pakke, dvs cellegift, operasjon, stråling og endokrin behandling. Det var tidvis slitsomt, men faktisk på langt nær så ille som jeg hadde sett for meg. Helsevesenet er veldig effektivt og grundig når det kommer til kreft Skulle du være maks uheldig er du i veldig trygge hender, og det går bra med de aller fleste. Anonymkode: 06794...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #35 Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg hadde full pakke, dvs cellegift, operasjon, stråling og endokrin behandling. Det var tidvis slitsomt, men faktisk på langt nær så ille som jeg hadde sett for meg. Helsevesenet er veldig effektivt og grundig når det kommer til kreft Skulle du være maks uheldig er du i veldig trygge hender, og det går bra med de aller fleste. Anonymkode: 06794...a6a Takk, ja håper det. Har rare tanker rundt det, som hvordan vil det bli for barnet mitt a få vite at mammaen har kreft, vil barnet mitt bli foreldreløs? hvordan blir det å miste håret, vil kjæresten gjøre det slutt med meg, får man implantat gratis ved kreft om må operere vekk brystet? Osv. Hvorfor jeg tenker på disse tingene allerede, er fordi jeg var til en synsk mann (en av landets mest klarsynte) og han fortalte masse om hva som skal skje fremover, men også begynte han plutselig å snakke om kreft og jeg skjønte ike hvorfor han plutselig snakka så mye om kreft for jeg har jo ikke det. Men han sa at det er ingen dødsdom og at jeg skal bli en gammel dame. Så jeg måtte ikke bekymre meg. Den gangen tenkte jeg ikke på det, tenkte at han tar kanskje feil eller noe. Nå vet jeg ikke for sikkert. Anonymkode: a90d0...9ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #36 Skrevet 22. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg hadde full pakke, dvs cellegift, operasjon, stråling og endokrin behandling. Det var tidvis slitsomt, men faktisk på langt nær så ille som jeg hadde sett for meg. Helsevesenet er veldig effektivt og grundig når det kommer til kreft Skulle du være maks uheldig er du i veldig trygge hender, og det går bra med de aller fleste. Anonymkode: 06794...a6a Hvordan var det å gå gjennom dette da, må ha vært tøft, og hadde du støtte med deg på sykehuset? Anonymkode: a90d0...9ad
Muskath Skrevet 22. august 2019 #37 Skrevet 22. august 2019 (endret) Hvis den klarsynte sa at du ikke måtte bekymre deg for dette, kanskje du skal høre på de ordene. Jeg håper inderlig det går bra med deg, at kulen er godartet. Men det kan gå bra med deg uansett. Jeg skjønner godt at du sliter med masse tanker nå. Det er vanskelig å legge det fra seg. Kanskje du kan drikke et glass vin, hvis du har.. slappe av litt. Eller drive med noe som krever litt tankebruk, et spill, puslespill finnes på nett. Strikker du, kan du finne fram noe med vanskelig mønster. Jeg strikker. Har strikket mye tankekjør inn i strikketøyet! Hvis kjæresten gjør det slutt med deg på grunn av sykdom, så er han kanskje ikke noe å samle på likevel? Ønsker deg uansett lykke til. Endret 22. august 2019 av Muskath 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #38 Skrevet 22. august 2019 Jeg har funnet kul i brystet to ganger. En i hvert bryst. De var sånn som du beskriver, avlang, hard og ruglete. Det var et fibroadenom, altså godartet. Den første opererte jeg bort da den var øm og føltes i veien. Den andre har jeg enda. De andre tingene du forteller om livet ditt om få støttespillere og en kjæreste som ikke stiller opp, kan like godt være det som gjør deg sliten. Jeg var også utrolig sliten i perioden jeg oppdaget første kulen, det var relatert til studier og flytting ser jeg i etterkant. Jeg var ikke særlig bekymret for kreft, da jeg ikke er i risikogruppe mtp alder eller familiehistorie med brystkreft. Håper du kan finne roen frem til utredning, slik at du slipper å være så redd imens du venter. Anonymkode: a04dd...047 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #39 Skrevet 23. august 2019 Håper legene finner noe helt ufarlig TS, slik at du slipper å bekymre deg. Om det skulle være dårlige nyheter, så ta i mot alt du kan få av hjelp, inkludert støttesamtaler med sosionom/sykepleier eller annet helsepersonell. Og uansett hva svaret er fra legene, så bør du seriøst gjøre det slutt med «kjæresten» din. Tenk på ordet «kjæreste». Betydningen er altså at dette er den personen som er det aller kjæreste og mest dyrebare i livet ditt. Det virker ikke som om han ser på deg slik, eller behandler deg bra. Om du er frisk eller syk, så trenger du positivitet i livet ditt, ikke en person som er sint og kald, og gir deg skyldfølelse for noe som ikke en gang er din skyld. Anonymkode: a3b2a...2be 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #40 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper legene finner noe helt ufarlig TS, slik at du slipper å bekymre deg. Om det skulle være dårlige nyheter, så ta i mot alt du kan få av hjelp, inkludert støttesamtaler med sosionom/sykepleier eller annet helsepersonell. Og uansett hva svaret er fra legene, så bør du seriøst gjøre det slutt med «kjæresten» din. Tenk på ordet «kjæreste». Betydningen er altså at dette er den personen som er det aller kjæreste og mest dyrebare i livet ditt. Det virker ikke som om han ser på deg slik, eller behandler deg bra. Om du er frisk eller syk, så trenger du positivitet i livet ditt, ikke en person som er sint og kald, og gir deg skyldfølelse for noe som ikke en gang er din skyld. Anonymkode: a3b2a...2be Nei har ikke hørt noenting fra han, så nei føler meg ikke som kjæresten nei. Drømmer om et normalt, godt forhold. Har allerede kastet vekk tre år. Takk, ja vil ta imot den hjelp som trengs om det skulle vise seg å være sånn. Anonymkode: a90d0...9ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå