Gå til innhold

Hard liten kul i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oppdaget i kveld at jeg har en liten ruglete kul i det ene brystet. Ble så overrasket, det har ikke vært sånn før, og er som å ha en hard klump, som en mandel eller noe lignende men litt større, og ikke rund men mer avlang/skjev. 

Flere som har oppdaget en sånn kul? Var den godartet eller ondartet? 

Må vel ringe for time til legen i morgen, men er redd det vil ta tid før jeg kan komme inn, og er redd jeg ikke blir tatt på alvor ved bestilling av timen. 

Anonymkode: a90d0...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja , og med tiden oppdaget jeg flere. Det er bare vevet i brystet, brystet er fullt av kjertler. Man har kanskje ikke lagt merke til de før, men det er ikke noe farlig.  Med mindre du kjenner smerter fra kulen og ser uregelmessigheter utenpå brystet, som søkk i huden osv så er det ingen fare

Anonymkode: 4de33...00f

• Liker 2
Skrevet

Ingen smerter, men veldig hard og ruglete og avlanfy/skjev. 

Skrevet

Avlang og skjev skulle det stå. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen smerter, men veldig hard og ruglete og avlanfy/skjev. 

høres ut som en helt normal kjertel. noen steder i syklusen er de mer merkbare og oppsvulmet enn andre steder i syklusen. 
Jeg kjente min første mot midten av 20 årene når brystet var ferdig utviklet

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg opplevd. Ble sendt til mammografi under tvil og alt var bra. 

Anonymkode: 58dd2...58f

• Liker 2
Skrevet

Ni av ti kuler som blir sendt til mammografi viser seg å være helt ufarlige :)Men hvis klumpen ikke har vært der før, så skal den sjekkes ut, så ring legen i dag så du blir henvist videre.

Anonymkode: 06794...a6a

• Liker 3
Skrevet

Ja. Gikk til legen, ble sendt på mammografi og røngten.. var ingenting, virket ikke som de helt visste hva det var. 

Men gå til legen, så er du sikker 😊

• Liker 1
Skrevet

Var til legen i dag og de skal kjøre full kreftpakke, sa legen. Dette er førsteprioritet sa han så jeg får telefon eller sms iløpet av en ukes tid.

Har ikke fortalt det til noen. Kjæresten spurte ikke hvorfor jeg var til legen i dag engang, så ser ikke noe poeng i å fortelle, han er ikke av den empatiske typen. Så har ingen å prate med. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var til legen i dag og de skal kjøre full kreftpakke, sa legen. Dette er førsteprioritet sa han så jeg får telefon eller sms iløpet av en ukes tid.

Har ikke fortalt det til noen. Kjæresten spurte ikke hvorfor jeg var til legen i dag engang, så ser ikke noe poeng i å fortelle, han er ikke av den empatiske typen. Så har ingen å prate med. 

Så bra de setter deg i pakkeløpet, da går det kjapt! 

Hold fast i tanken om ni av ti. Det er tall jeg fikk bekreftet da jeg var gjennom det samme selv. Hos 90% av de som blir henvist er det andre årsaker til kulen, så prøv å ikke bekymre deg frem til da. Nå skal se sjekke den grundig, i mellomtiden er det ikke noe annet å gjøre enn å vente.

Krysser fingrene for deg!

• Liker 3
Skrevet

Jeg fant en kul i brystet.   Det ble tatt mammografi, og den ble fjernet. Var ikke farlig.  Håper det går bra med deg! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en sånn kul, hard og ruglete. Det var brystkreft, måtte ha cellegift og stråling. Er frisk på 5 året nå, jeg var bare 35 når jeg oppdaget det. Hadde jeg ikke gått til lege med en gang, hadde det nok kanskje ikke gått så bra som det gjorde. Vil absolutt anbefale deg og la en lege kjenne på kulen din, det er bedre med en sjekk for mye enn for lite. Man blir alltid tatt på alvor med funn av kul i brystet.

Anonymkode: eb8a5...92b

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja , og med tiden oppdaget jeg flere. Det er bare vevet i brystet, brystet er fullt av kjertler. Man har kanskje ikke lagt merke til de før, men det er ikke noe farlig.  Med mindre du kjenner smerter fra kulen og ser uregelmessigheter utenpå brystet, som søkk i huden osv så er det ingen fare

Dette var et dårlig råd og gi som i verste fall kan koste liv. Da jeg fikk brystkreft kjente jeg kun en liten kul, ingen smerter, ingen andre tegn. Man skal ALLTID undersøke ved funn av en kul i brystet, det trodde jeg var allmenn kunnskap i dag.

• Liker 14
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra de setter deg i pakkeløpet, da går det kjapt! 

Hold fast i tanken om ni av ti. Det er tall jeg fikk bekreftet da jeg var gjennom det samme selv. Hos 90% av de som blir henvist er det andre årsaker til kulen, så prøv å ikke bekymre deg frem til da. Nå skal se sjekke den grundig, i mellomtiden er det ikke noe annet å gjøre enn å vente.

Krysser fingrene for deg!

Jeg tenker at det som skjer, det skjer. Og er det noe, så skjønner jeg hvorfor jeg har vært så utrolig utslitt det siste året. Går tyve meter og er helt utslitt. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sånn kul, hard og ruglete. Det var brystkreft, måtte ha cellegift og stråling. Er frisk på 5 året nå, jeg var bare 35 når jeg oppdaget det. Hadde jeg ikke gått til lege med en gang, hadde det nok kanskje ikke gått så bra som det gjorde. Vil absolutt anbefale deg og la en lege kjenne på kulen din, det er bedre med en sjekk for mye enn for lite. Man blir alltid tatt på alvor med funn av kul i brystet.

Akkurat sånn er min kul også. Jeg tenker som så at er det kreft, så ble det iallefall oppdaget tidlig.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et dårlig råd og gi som i verste fall kan koste liv. Da jeg fikk brystkreft kjente jeg kun en liten kul, ingen smerter, ingen andre tegn. Man skal ALLTID undersøke ved funn av en kul i brystet, det trodde jeg var allmenn kunnskap i dag.

Helt enig med deg. Glad jeg fikk time i dag.

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, Muskath skrev:

Jeg fant en kul i brystet.   Det ble tatt mammografi, og den ble fjernet. Var ikke farlig.  Håper det går bra med deg! 

Var den godartet?

Skrevet

Håper det ikke er farlig 😊

Anonymkode: 3a904...b3e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn er min kul også. Jeg tenker som så at er det kreft, så ble det iallefall oppdaget tidlig.

Så bra du fikk time. Er jo så klart gode muligheter for at det er helt ufarlig, men uansett best å sjekke det ut. Ønsker deg masse lykke til og håper det ikke er noe farlig ❤️

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du fikk time. Er jo så klart gode muligheter for at det er helt ufarlig, men uansett best å sjekke det ut. Ønsker deg masse lykke til og håper det ikke er noe farlig ❤️

Tusen takk. Er ganske mange tanker samtidig som jeg prøver å ikke tenke på det. Med kjæresten i en annen by som ikke spør hvordan det går og ikke engang spør om hva jeg gjorde til legen i dag, er det ganske ensomt å ikke ha noen som bryr seg nå. 

❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...