Gå til innhold

spørsmål angående oppkjøring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Kan man stryke om man ikke kan sikkerhetsspørsmål?

2. Om sensor ber deg finne en plass og snu, hva tenker han da? Kan jeg da snu i et kryss? Kan jeg rygge i en gate fra høyre om det ingen er bak meg eller framfor meg og ikke er til hinder?

Anonymkode: bad17...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Nei.

2. Ikke i kryss. Du rygge i en gate.
Mest sannsynlig kommer det en rundkjøring når han ber deg snu. Eller parkeringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Om sensor ber deg finne en plass og snu, hva tenker han da? Kan jeg da snu i et kryss? Kan jeg rygge i en gate fra høyre om det ingen er bak meg eller framfor meg og ikke er til hinder?

Jeg husker ikke hvor mye sikkerhetsspørsmålet teller, men klarer du ikke spørsmålet og kjører perfekt så kan ikke jeg forstå at du skal strykes. 

Du skal ikke selv finne steder å snu, med mindre du har kjørt feil og må komme deg inn igjen på ruten sensor har fått tildelt for oppkjøringen. 

Du får og beskjed om hvor og hvordan du skal rygge. Om ryggingen er for å snu, så sier sensor det. Eller om du må rygge for lukeparkering. 

Anonymkode: d8d84...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har nettopp hatt oppkjøring selv og besto. Hør på de som har hatt oppkjøring nylig, og ikke de som hadde for mange år siden, da mye har endret seg. 

1. Ikke nødvendigvis, men om førerprøven din ellers har flere svakheter kan et mangelfullt svar på sikkerhetskontrollen bidra til stryk. 

2. Du skal selv finne et passende sted å snu. Det er jo ikke lov til å snu i et kryss, men du kan snu i en rundkjøring, en parkeringsplass eller som du sier i en gate der du ikke er til hinder for andre. Men ville unngått det siste om du kan, fordi det fort kan komme noen og hvis du knoter litt med å få snudd så forstyrrer du trafikken og det kan trekke ned. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: b4809...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Førerprøven blir vurdert som en helhet. Sikkerhetskontrollen er en del av prøven. Om du får en oppgave der du skal finne et sted å snu så finner du som nevnt en rundkjøring, en vei, parkeringsplass eller liknende. Steder to veier krysser eller annen vei munner ut i annen kalles et kryss. Det er lov å snu i kryss! Om ikke skilt/oppmerking forbyr det. Ta gjerne en U-sving om det er mulig. Enklest, raskest og du har bedre oversikt enn om du rygger.  Det er heller ingen fasit på hvilen side av veien du skal bruke når du rygger, gjør det som er fornuftig på stedet. Og kjør NATURLIG! Det vil si som andre i trafikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...