Gå til innhold

Angst for å gå på treningssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har meldt meg inn på et nytt treningssenter - problemet er at jeg ikke tør å gå! Jeg vet ikke hvorfor engang. Jeg VIL jo! Jeg har trent en del før, men hatt ett halvt års tid pause. Så jeg kan div. øvelser og vet hvordan ting fungerer. Men jeg får meg ikke til å gå, og jeg tør IALLEFALL ikke gå på gruppetimer. Alle virker så sammensveiset, og jeg er ikke kjent med senteret.

Hvordan skal jeg komme over skrekken? Jeg ødelegger jo bare for meg selv..

Anonymkode: b61d3...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du være med på gruppetimene da? Kan du ikke bare dra dit å trene som du selv vil? ☺️ 

Anonymkode: 18c8e...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg!

Jeg anbefaler å ta første runda på tredemølle eller noe sånt, et sted som har god oversikt over senteret. Så mens du går/jogger/ellipser eller hva du gjør, så kan du bruke tida til å se deg om. 

Hvor er ting? Hva slags folk er der? Osv.

Jeg gjorde i hvert fall det, og det hjalp mye for meg!

Anonymkode: d3733...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forkant av min første gang på treningssenter tok jeg 4 sobril fordi jeg gruet meg. Det vil jeg absolutt ikke anbefale. Blir bare sløv og jævlig av det.   

Spør deg selv: hva er det verste som kan skje om du drar?

Hva kan du aktivt gjøre for å unngå at det skjer?

Er det en rasjonell frykt?

Anonymkode: 2619f...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Nei jeg må ikke på gruppetimer men jeg har lyst. Men jeg er redd for begge deler! (Urasjonelt selvfølgelig!)

Anonymkode: b61d3...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på en gruppetime der de andre virker sammensveiset? De aller fleste kommer alene eller sammen med en annen og holder seg mest for seg selv i pauser og etterpå.

Anonymkode: 59702...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor i landet dette er, men her nord blir du garantert lett kjent med andre. Jeg har fått mange nye venner etter at jeg har begynt å trene på senteret 👍 Det er bare å hoppe i det, og vil du ikke ha så mye kontakt med de andre er det også helt ok.

Anonymkode: b3c82...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen der som bryr seg om deg, du er usynlig, stort sett. Se for deg at alle mennesker har en boble rundt seg, i den boblen er det 99% meg, mine interesser, mine angster og bekymringer, mine planer..og så er det 1% space left til andre..

Anonymkode: 73340...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...