Gå til innhold

Fra kjæreste til samboer


Margarethw

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en samboer og d har vi vært egentlig siden vi møttes i nå 4 mnd. Vi har vært med hverandre hver dag og nå i sommer så har vi hatt en periode der vi har sett hverandre hver dag fordi ingen av oss har vært i jobb. Og nå føler jeg ikke at jeg blir så mye sett lenger. At vi går inn i en rutine der det vi gjør sammen er å se på tv eller dra til butikken. Ike noe kvalitetstid utenom sex. Jeg føler jeg er mer med meg selv enn med han. Føler at han er d samme og at han er mest opptatt av sitt og ikke ser meg lenger. Skal d være sånn? At man skal leve på 2 forskjellige planeter og aldri glede seg til og ha lyst og behov for å tilbringe tid med partneren? Slutter man å være kjærester helt når man er samboere? Da kunne man like gjerne bare hatt 2 forskjellige leiligheter da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til en stor grad så blir det hverdag ja, uansett hva folk på KG sier 🙂

Hvor gamle dere er og hvor lenge dere har vært sammen påvirker mye graden av romantikk. Men noen er mer romantiske enn andre, du får avgjøre selv hvor viktig dette er for deg. 

Anonymkode: 8ff16...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort sånn det blir, ja, om man ikke går inn for at det skal bli annerledes. Når man ikke bor sammen, er man nødt til å avtale når man skal tilbringe tid sammen. Det gjør man gjerne ikke når man er samboere, da tenker man ikke på det. 

Men det er jo ikke verre enn at du innfører det igjen? Avtaler at dere spiser middag sammen hver dag, at dere spiller brettspill en kveld, etc? Trener sammen, osv? Men om ingen tar initiativ til å gjøre noe sammen, blir det jo fort til at man sitter i hver sin krok og gjør sine egne ting. 

Anonymkode: 73726...4c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester i et år før vi flyttet sammen og har nå bodd sammen i et år. Jeg elsker å tilbringe tid med kjæresten. Føler meg altid sett,  vi drar på turer sammen,  cafe besøk og gjør andre ting. Ellers prater vi mye sammen i hverdagen. Har vi hatt en lang prat om hva vi ønsker for forholdet. Det er gjensidig oppmerksomhet og andre ting kommer ikke først før vi har fått tid sammen den dagen. 

Vi har begge lange forhold bak oss der vi begge følte som deg. Så her gjør vi en innsats hver dag for at det ikke skal skje. 

Anonymkode: 4701b...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærester i et år før vi flyttet sammen og har nå bodd sammen i et år. Jeg elsker å tilbringe tid med kjæresten. Føler meg altid sett,  vi drar på turer sammen,  cafe besøk og gjør andre ting. Ellers prater vi mye sammen i hverdagen. Har vi hatt en lang prat om hva vi ønsker for forholdet. Det er gjensidig oppmerksomhet og andre ting kommer ikke først før vi har fått tid sammen den dagen. 

Vi har begge lange forhold bak oss der vi begge følte som deg. Så her gjør vi en innsats hver dag for at det ikke skal skje. 

Anonymkode: 4701b...9d4

Du glemte at dere tuller mye med hverandre. Er en del av glansbildet.

Anonymkode: d1032...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte at dere tuller mye med hverandre. Er en del av glansbildet.

Anonymkode: d1032...094

Du er vel litt vel kynisk. Noen forhold fungerer ypperlig andre ikke. Jeg er glad for at jeg har møtt en mann der alt klaffer. Å ja vi tuller mye med hverandre. Elsker glansbildet mitt :nori:

Anonymkode: 4701b...9d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor samboerskap ikke frister meg. Men kjæreste er supert👍🏻👍🏻

Anonymkode: 7b2e7...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig, første 1-2 år er man jo gjerne stormende forelsket og kan ikke få nok av den andre. Høres jo mer ut som ett 20 år gammelt samliv dette, kanskje ikke de rette følelsene er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort en kjedelig hverdag, men dere må jo finne på ting selv. Kan ikke bare sitte der foran tv hver kveld, er dere selv som må ta grep!

Selv er jeg for å bo hver for seg, da blir det mer tid til å dyrke seg selv og hobbyer. Da blir man ikke så lei hverandre, er bare å dra hjem når man vil ha et avbrekk.

Sexen blir mye bedre i passelig dose også synes jeg.

Anonymkode: 729a5...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Margarethw skrev:

Hei jeg har en samboer og d har vi vært egentlig siden vi møttes i nå 4 mnd. Vi har vært med hverandre hver dag og nå i sommer så har vi hatt en periode der vi har sett hverandre hver dag fordi ingen av oss har vært i jobb. Og nå føler jeg ikke at jeg blir så mye sett lenger. At vi går inn i en rutine der det vi gjør sammen er å se på tv eller dra til butikken. Ike noe kvalitetstid utenom sex. Jeg føler jeg er mer med meg selv enn med han. Føler at han er d samme og at han er mest opptatt av sitt og ikke ser meg lenger. Skal d være sånn? At man skal leve på 2 forskjellige planeter og aldri glede seg til og ha lyst og behov for å tilbringe tid med partneren? Slutter man å være kjærester helt når man er samboere? Da kunne man like gjerne bare hatt 2 forskjellige leiligheter da.. 

Misforstår jeg, eller har dere vært kjærester OG samboere i 4 mnd? Altså kjent hverandre kun 4 mnd? Eller samboere i 4 mnd? 

Uansett slutter man ikke være kjærester når man blir samboere, iallefall ikke med én gang. Etterhvert går jo den forelska følelsen over til noe tryggere og kall det gjerne mer "hverdagslig".. Problemet er jo hvis du føler det sånn etter 4 mnd.. Etter to år som samboer her, gleder jeg meg fortsatt til å komme hjem fra jobb, til å finne på ting sammen osv. Forholdet deres er ikke dømt til å mislykkes, men tror kanskje dere må ta en prat om hvordan dere ønsker å ha det, kanskje han sitter og føler det samme som deg og ikke tør ta det opp? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir sånn. Og det er en av grunnene til at mange velger å bo i hver sin leilighet også, til og med som gifte er dette blir mer og mer populært. 

Anonymkode: dfd9e...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Margarethw skrev:

Hei jeg har en samboer og d har vi vært egentlig siden vi møttes i nå 4 mnd. Vi har vært med hverandre hver dag og nå i sommer så har vi hatt en periode der vi har sett hverandre hver dag fordi ingen av oss har vært i jobb. Og nå føler jeg ikke at jeg blir så mye sett lenger. At vi går inn i en rutine der det vi gjør sammen er å se på tv eller dra til butikken. Ike noe kvalitetstid utenom sex. Jeg føler jeg er mer med meg selv enn med han. Føler at han er d samme og at han er mest opptatt av sitt og ikke ser meg lenger. Skal d være sånn? At man skal leve på 2 forskjellige planeter og aldri glede seg til og ha lyst og behov for å tilbringe tid med partneren? Slutter man å være kjærester helt når man er samboere? Da kunne man like gjerne bare hatt 2 forskjellige leiligheter da.. 

 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det blir sånn. Og det er en av grunnene til at mange velger å bo i hver sin leilighet også, til og med som gifte er dette blir mer og mer populært. 

Anonymkode: dfd9e...746

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor samboerskap ikke frister meg. Men kjæreste er supert👍🏻👍🏻

Anonymkode: 7b2e7...b5f

 

 

 

Nei, nei og nei. Er absolutt ikke slik det er for de fleste. Gode forhold blir bare bedre og bedre. Dårlige forhold med folk som ikke passer ilag, DE blir "lei" av hverandre, føler de "går oppa hverandre", og glemmer å se hverandre i hverdagen. Sett dette hos andre iløpet av hele livet, og jeg skjønner fort ut av hvem som kommer til å vare og ikke. Om man ikke kan bo med en person uten å gå lei/føle seg fanget/ eller ikke sett - da passer man rett og slett ikke godt nok ilag. Enten må du godta at du er ilag med en du egentlig ikke passer ilag med/en som ikke elsker hele deg - og fortsette som særboere som de fleste av disse gjør (ofte i frykt for å være ensomme/finner seg ikke noe bedre) - eller finn deg en som faktsik passer for deg.

Er såklart måter å jobbe med dette på, men om du allerede etter noen mnd føler det slik, er det vel best å avslutte?

Jeg blir mer og mer forelska og betatt av kona or hver dag som går, selv etter snart 30 år som samboere/ektefeller. Kjærlighet skal bli dypere - den skal ikke viskes ut. Og man går nå vartfall ikke lei eller glemmer å se hverandre, uansett hvor hektisk det blir. Elsker man hverandre (og da mener jeg virelig elsker hele personen), så blir det ikke slik. Gått igjennom alt fra kreft, til syke barn til annen tragedie, og det som har fått oss igjennom dette - er den grunnleggende og unetingete kjærligheten man har for hverandre. Vann det riktige gresset, så holder det seg grønt og fint livet ut

Anonymkode: 1d05a...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

Nei, nei og nei. Er absolutt ikke slik det er for de fleste. Gode forhold blir bare bedre og bedre. Dårlige forhold med folk som ikke passer ilag, DE blir "lei" av hverandre, føler de "går oppa hverandre", og glemmer å se hverandre i hverdagen. Sett dette hos andre iløpet av hele livet, og jeg skjønner fort ut av hvem som kommer til å vare og ikke. Om man ikke kan bo med en person uten å gå lei/føle seg fanget/ eller ikke sett - da passer man rett og slett ikke godt nok ilag. Enten må du godta at du er ilag med en du egentlig ikke passer ilag med/en som ikke elsker hele deg - og fortsette som særboere som de fleste av disse gjør (ofte i frykt for å være ensomme/finner seg ikke noe bedre) - eller finn deg en som faktsik passer for deg.

Er såklart måter å jobbe med dette på, men om du allerede etter noen mnd føler det slik, er det vel best å avslutte?

Jeg blir mer og mer forelska og betatt av kona or hver dag som går, selv etter snart 30 år som samboere/ektefeller. Kjærlighet skal bli dypere - den skal ikke viskes ut. Og man går nå vartfall ikke lei eller glemmer å se hverandre, uansett hvor hektisk det blir. Elsker man hverandre (og da mener jeg virelig elsker hele personen), så blir det ikke slik. Gått igjennom alt fra kreft, til syke barn til annen tragedie, og det som har fått oss igjennom dette - er den grunnleggende og unetingete kjærligheten man har for hverandre. Vann det riktige gresset, så holder det seg grønt og fint livet ut

Anonymkode: 1d05a...4c0


Hvem er det som sier at de har gått lei av hverandre? Det ts beskriver er helt normalt. Når man har bodd sammen en liten stund så er hjemmet et hjem, og ikke bare for å være mer sammen med partneren sin. Alle har behov for alenetid i hjemmet sitt, koble ut, koble av, gjøre noe eget, ikke bare være med partneren hele tiden, slik som man gjerne brukte tiden sammen før man flyttet sammen. At man glir over i en mindre anstrengt og mer normal hverdag sammen trenger ikke være synonymt med at man ikke elsker hverandre. 

Anonymkode: dfd9e...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer ofte med veldig unge folk uten erfaring, og som gjerne flytter sammen pga tilfeldigheter, og ikke et bevisst valg. 

Dere må velge på nytt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen er liksom litt annerledes, men selv om kjæresten min og jeg går inn i rutiner og må gjøre kjedelige hverdagslige ting, er vi opptatt av å finne på ting sammen. For eksempel gjør jeg min lufte hunden-rutine til en litt lengre tur på heia i fint vær, kanskje med primus og lunsj slik at vi får kvalitetstid. Han spør om jeg vil hjelpe med å fikse på motorsykkelen hans, og jeg vet han ikke trenger hjelp, men han inkluderer meg. Og når det går i ett både på jobb og ting etter jobb så er jeg glad jeg kan legge meg på sofaen ved siden av han og se en serie og bare være kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...