Gå til innhold

Kontakt igjen bak ryggen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen sviktet meg for en annen dame for noen år siden. Men vi ordnet opp, fortsatte forholdet med betingelser om null kontakt med henne mer. Hun var plutselig på facebook  vennelista hans, de har sendt meldinger til hverandre igjen.. Da så jeg at enten fjerner du henne og blokkerer eller jeg går.  Etter mye tullball gikk han med på det, men faen det kjennes ikke godt. Tatt som en selvfølge at det var null kontakt. Jeg brukte lang tid på å komme meg over det den gangen. Trodde hun var fortid. Men i sommer så jeg tilfeldigvis melding med henne igjen.. Men hatt vondt i magen siden jeg oppdaget det. Faen..... 15 år sammen... 30 årene.

Anonymkode: 8069e...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen sviktet meg for en annen dame for noen år siden. Men vi ordnet opp, fortsatte forholdet med betingelser om null kontakt med henne mer. Hun var plutselig på facebook  vennelista hans, de har sendt meldinger til hverandre igjen.. Da så jeg at enten fjerner du henne og blokkerer eller jeg går.  Etter mye tullball gikk han med på det, men faen det kjennes ikke godt. Tatt som en selvfølge at det var null kontakt. Jeg brukte lang tid på å komme meg over det den gangen. Trodde hun var fortid. Men i sommer så jeg tilfeldigvis melding med henne igjen.. Men hatt vondt i magen siden jeg oppdaget det. Faen..... 15 år sammen... 30 årene.

Anonymkode: 8069e...6c0

Hva tenker du videre? :) Hvilke følelser sitter du med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Emma89 skrev:

Hva tenker du videre? :) Hvilke følelser sitter du med? 

Vondt i magen siden jeg oppdaget det. Trodde vi hadde det bra, og meningen å liksom fortsette forholdet. Jeg føler meg usikker på meg selv, latterliggjort og dårlig. Vi har jo hatt det bra så skjønner ikke dette. Fryktelig usikker på han... Han vil ha meg, sier han. Men da vet han hva som må til, så skjønner ikke vitsen med å lage faenskap i forholdet. 

Anonymkode: 8069e...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vondt i magen siden jeg oppdaget det. Trodde vi hadde det bra, og meningen å liksom fortsette forholdet. Jeg føler meg usikker på meg selv, latterliggjort og dårlig. Vi har jo hatt det bra så skjønner ikke dette. Fryktelig usikker på han... Han vil ha meg, sier han. Men da vet han hva som må til, så skjønner ikke vitsen med å lage faenskap i forholdet. 

Anonymkode: 8069e...6c0

Kan tenke meg at det er fordi dere har det bra. Han trengte mer spenning i hverdagen. 

Anonymkode: 3fb69...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vondt i magen siden jeg oppdaget det. Trodde vi hadde det bra, og meningen å liksom fortsette forholdet. Jeg føler meg usikker på meg selv, latterliggjort og dårlig. Vi har jo hatt det bra så skjønner ikke dette. Fryktelig usikker på han... Han vil ha meg, sier han. Men da vet han hva som må til, så skjønner ikke vitsen med å lage faenskap i forholdet. 

Anonymkode: 8069e...6c0

Det forstår jeg så godt!! At en føler det du kjenner på er ganske vanlige følelser når en opplever tillitsbrudd. Det er så slemt gjort. Er du liksom ikke verdt mer? Du må nok ta deg en alvorligere prat med han enn du har gjort til nå. Hvor seriøst du mener om at du ikke har lyst til å fortsette forholdet, men at du er villig til å gjøre et forsøk til om han BEVISER hva du faktisk betyr for han. Og han blir nødt til å BEKREFTE dette for deg hver dag og sikre deg hele tiden om at DU er den han vil ha. Er han ikke villig til dette, bør du gå noen runder med deg selv :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Emma89 skrev:

Det forstår jeg så godt!! At en føler det du kjenner på er ganske vanlige følelser når en opplever tillitsbrudd. Det er så slemt gjort. Er du liksom ikke verdt mer? Du må nok ta deg en alvorligere prat med han enn du har gjort til nå. Hvor seriøst du mener om at du ikke har lyst til å fortsette forholdet, men at du er villig til å gjøre et forsøk til om han BEVISER hva du faktisk betyr for han. Og han blir nødt til å BEKREFTE dette for deg hver dag og sikre deg hele tiden om at DU er den han vil ha. Er han ikke villig til dette, bør du gå noen runder med deg selv :( 

Jepp. Tenker på det støtt. Huff..  Skjønner ikke at han trenger spenning heller da vi har funnet på en masse ting sammen i sommer, og siste årene. Jeg må bare kvinne meg opp litt. Vil liksom ikke bare gi opp 15 år så lett, og skal ta et siste oppgjør. Jeg vet hva jeg fortjener, og ikke faen om dette er ok under noen omstendigheter. Da er han ikke noe tap akkurat. Det vet han innerst inne. Trengs tydeligvis en oppfriskning av hukommelsen 🤔 

Anonymkode: 8069e...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har brutt tilliten din to ganger og du godtar det?  Aldri verden om det hadde skjedd her. Ved å "tilgi" han så sier du at det var greit det han gjorde og gir han mulighet til å fortsette. Noe han klart har gjort igjen. 

Anonymkode: dc32d...deb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner d med 15 år sammen, er lenge, ingen tenker gode tanker å sette det bort. Men dette kan brukes mot deg i ditt eget hode!

Hva har han gjort da, om ikke satt det bort?

Og det å "stadig" måtte påminne han om hva som er greit eller ikke burde være unødvendig?

Lykke til.

Anonymkode: 5f932...5b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget med å kreve at han sletter henne på fb. Han kan jo lett sende henne intime meldinger på sms, watsapp, sjakk-app, insta, snap og de dusinvis av andre sosiale medier som tillater kontakt.

I realiteten har du tre  valg:

Nå et punkt der du stoler på han. Og da kan han selvsagt ha kontakt med henne - det er nettopp det tillit ER.

Godta og leve med at han er utro.

Skille lag.

Det at dere har en regel om at han må skjule all kontakt med henne (for la oss være dønn ærlige: en mann som setter egen glede over partnerens vil ikke betenke seg på å lyve - det har han jo gjort hele veien - han er en løyner. De slutter ikke å lyve fordi du sier han skal det) og at du går gjennom hans kontoer er selve oppskriften på katastrofe. 

Anonymkode: b1c09...3ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han virkelig villet ha deg hadde han aldri fortsatt å snakke med henne bak ryggen din. Han vil ha i både pose og sekk..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gidder 15 år til med dette så tilgir du IGJEN. Aldri om jeg hadde godtatt dette gang på gang!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke helt poenget med å kreve at han sletter henne på fb. Han kan jo lett sende henne intime meldinger på sms, watsapp, sjakk-app, insta, snap og de dusinvis av andre sosiale medier som tillater kontakt.

I realiteten har du tre  valg:

Nå et punkt der du stoler på han. Og da kan han selvsagt ha kontakt med henne - det er nettopp det tillit ER.

Godta og leve med at han er utro.

Skille lag.

Det at dere har en regel om at han må skjule all kontakt med henne (for la oss være dønn ærlige: en mann som setter egen glede over partnerens vil ikke betenke seg på å lyve - det har han jo gjort hele veien - han er en løyner. De slutter ikke å lyve fordi du sier han skal det) og at du går gjennom hans kontoer er selve oppskriften på katastrofe. 

Anonymkode: b1c09...3ad

Tillit er faktisk ikke bare å stole på noen, men også bevise at man er til å stole på. Det har han bevist at han ikke er. Han har brutt den, og må gjenvinne den. Jeg godtar ikke kontakt med henne under noen omstendigheter. 

Og beklager, men nei, jeg går ikke gjennom hans kontoer. Hun kom opp som forslag og der sto det hvem vi har felles.... Og jeg så også da jeg satt ved siden av han, at de hadde sendt meldinger på messenger. 

Det er lett å sitte på nettet å mene noe om andres liv, forhold osv. Jeg synes dette er vanskelig og helt jævlig. Hatt selvmordstanker pga alt dritten pga henne(han). Jeg føler jeg er så lite verdt for han.  Og synes ikke han fortjener meg.  Men men... 

Anonymkode: 8069e...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillit er faktisk ikke bare å stole på noen, men også bevise at man er til å stole på. Det har han bevist at han ikke er. Han har brutt den, og må gjenvinne den. Jeg godtar ikke kontakt med henne under noen omstendigheter. 

Og beklager, men nei, jeg går ikke gjennom hans kontoer. Hun kom opp som forslag og der sto det hvem vi har felles.... Og jeg så også da jeg satt ved siden av han, at de hadde sendt meldinger på messenger. 

Det er lett å sitte på nettet å mene noe om andres liv, forhold osv. Jeg synes dette er vanskelig og helt jævlig. Hatt selvmordstanker pga alt dritten pga henne(han). Jeg føler jeg er så lite verdt for han.  Og synes ikke han fortjener meg.  Men men... 

Anonymkode: 8069e...6c0

Sier seg selv at han ikke er bra for deg.....!

Anonymkode: f69a0...369

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen så trist og vondt!😭 håper dere finner sammen igjen.

Anonymkode: 0e97b...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillit er faktisk ikke bare å stole på noen, men også bevise at man er til å stole på. Det har han bevist at han ikke er. Han har brutt den, og må gjenvinne den. Jeg godtar ikke kontakt med henne under noen omstendigheter. 

Og beklager, men nei, jeg går ikke gjennom hans kontoer. Hun kom opp som forslag og der sto det hvem vi har felles.... Og jeg så også da jeg satt ved siden av han, at de hadde sendt meldinger på messenger. 

Det er lett å sitte på nettet å mene noe om andres liv, forhold osv. Jeg synes dette er vanskelig og helt jævlig. Hatt selvmordstanker pga alt dritten pga henne(han). Jeg føler jeg er så lite verdt for han.  Og synes ikke han fortjener meg.  Men men... 

Anonymkode: 8069e...6c0

Med tanke på hvor vondt du har det så er det ditt ansvar å ta valget. Du velger selv å ha det så vondt når du velger å tilgi en som allerede har brutt tilliten ikke bare en gang men to ganger. Fortsetter du i det forholdet så får du stå for dine egne følelser. Blir for dumt å skylde på mannen eller hu dama når du selv velger å bli i forholdet. Du gjør deg selv vondt. 

Anonymkode: dc32d...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tillit er faktisk ikke bare å stole på noen, men også bevise at man er til å stole på. Det har han bevist at han ikke er. Han har brutt den, og må gjenvinne den. Jeg godtar ikke kontakt med henne under noen omstendigheter. 

Og beklager, men nei, jeg går ikke gjennom hans kontoer. Hun kom opp som forslag og der sto det hvem vi har felles.... Og jeg så også da jeg satt ved siden av han, at de hadde sendt meldinger på messenger. 

Det er lett å sitte på nettet å mene noe om andres liv, forhold osv. Jeg synes dette er vanskelig og helt jævlig. Hatt selvmordstanker pga alt dritten pga henne(han). Jeg føler jeg er så lite verdt for han.  Og synes ikke han fortjener meg.  Men men... 

Anonymkode: 8069e...6c0

Søk hjelp, gå i parterapi og vær helt ærlige der.

Anonymkode: 5a7c9...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Mannen sviktet meg for en annen dame for noen år siden. Men vi ordnet opp, fortsatte forholdet med betingelser om null kontakt med henne mer. Hun var plutselig på facebook  vennelista hans, de har sendt meldinger til hverandre igjen.. Da så jeg at enten fjerner du henne og blokkerer eller jeg går.  Etter mye tullball gikk han med på det, men faen det kjennes ikke godt. Tatt som en selvfølge at det var null kontakt. Jeg brukte lang tid på å komme meg over det den gangen. Trodde hun var fortid. Men i sommer så jeg tilfeldigvis melding med henne igjen.. Men hatt vondt i magen siden jeg oppdaget det. Faen..... 15 år sammen... 30 årene.

Anonymkode: 8069e...6c0

Jeg hadde nok gått fra han. Et forhold med gjentatte svik og uten tillit er ikke noe for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Tillit er faktisk ikke bare å stole på noen, men også bevise at man er til å stole på. Det har han bevist at han ikke er. Han har brutt den, og må gjenvinne den. Jeg godtar ikke kontakt med henne under noen omstendigheter. 

 

På 22.8.2019 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Med tanke på hvor vondt du har det så er det ditt ansvar å ta valget. Du velger selv å ha det så vondt når du velger å tilgi en som allerede har brutt tilliten ikke bare en gang men to ganger. Fortsetter du i det forholdet så får du stå for dine egne følelser. Blir for dumt å skylde på mannen eller hu dama når du selv velger å bli i forholdet. Du gjør deg selv vondt. 

Anonymkode: dc32d...deb

Egentlig litt enig i begge disse, selv om det er litt motsetninger i mellom meningene til de ulike. Dersom du gir klar beskjed om at kontakten med henne er noe som plager deg og som gjør deg usikker så bør han respektere dette og ikke fortsette/gjenoppta kontakten. Tillit handler om å vise seg tilliten verdig også og bevise at man er til å stole på. Det handler også om å føle seg spesiell for sin partner og at det er deg han vil ha og deg han respektere. Vi ønsker vel alle at vi skal være den ene spesielle for vår partner og at det ikke skal være behov for å søke spenning og bekreftelse fra andre. Eller?

Den andre brukerens mening med at man gjør seg selv vondt og at man selv har et valg om man fortsatt vil stå i det forholdet blir også rett etter min mening. Men, det blir også litt enkelt at hun må ta valget om hun fortsatt ønsker å bli såret eller stå i risikoen for å bli såret. I et forhold vil man alltid stå i en risiko for å bli såret. Det handler om å stole på hverandre og det handler om å gi den andre rom og tillit. 15 år er lang tid og jeg forstår godt at Ts nødig vil gi slipp og gi opp 15 år så lett. Jeg har selv et tillits problem ovenfor min partner.  Dette går både i forhold tidligere erfaringer i andre forhold og også i forhold til situasjoner i nåværende forhold hvor jeg opplever at min tillit har blitt satt på prøve. Også i mitt forhold dreier det seg om kontakt med en tidligere partner som jeg oppfatter som en usikkerhet og trussel for vårt forhold. Hun sier at de kun er venner, men jeg tenker litt på hvorfor er den tidligere partneren så viktig som en venn videre når hun vet at det gjør meg usikker. Hvor skal lojalitet og de nærmeste følelsene ligge? Men jeg er litt ambivalent rundt mine egne tanker her også siden jeg ikke mener det er rett at man skal styre hvem partneren skal ha som venner og være kontrollerende. Men såre følelser og usikkerhet medfører det jo for meg selv da. Og da blir vel litt slik at jeg må ta et valg selv også da, om disse følelsene er til å leve med. 

Et forhold og trygghet i et forhold er kompliserte greier har jeg funnet ut. Og det er mange faktorer som skal stemme og ingen av partene sitter med fasiten over hva som er rett. Det som er rett for den ene kan oppfattes som feil av den andre og opplevelse som sårende og skuffende for den andre. Det blir da viktig, menet jeg, at man skal vise respekt for de ulikhetene som man har i forholdet og gjøre sitt for at man ikke krysser den andres grenser for hva som er greit. Men man må tørre å snakke samme og tørre å være åpen og nakne knyttet til sine tanker. Respekt, tillit og ærlighet er HELT sentralt dersom et forhold skal fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...