Gå til innhold

Ex on the Beach 2019


frk_88

Anbefalte innlegg

Her diskuteres alle. Hvorfor det behovet for å rettferdiggjøre og forklare bort akkurat Rikkes valg og reaksjoner, det lurer jeg på: Hun er ikke lei seg på ekte, fordi hun kan umulig ha gjort noe det går an å bli lei seg for. 

Eh, okei.

Anonymkode: d8222...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor debatteres først og fremst Rikkes reaksjon og seksuelle oppførsel? Daniel har hatt sex med fire kvinner der inne, hvor alle (kanskje utenom Naima) har blitt lei seg i etterkant. Er det okei, bare fordi Daniel selv synes å ha null følelser knyttet til sex? Hvorfor er det så viktig for han å ha sex med så mange som mulig? Det virker som Daniels handlinger rettferdiggjøres fordi han gjør dem uten å selv bli følelsesmessig påvirket. 

Det var fint gjort av Ole å si nei til å overnatte med Nadia fordi han ikke ville være uredelig mot Siv, men det var både fint og litt trist å se hvor utrolig glad Siv ble for denne gesten. Ikke høye forventninger til menn der i gården.

Anonymkode: 888ff...4b1

 

Det er faktisk noe usunt over hvordan han forsøker å ligge med flest mulig. Driver han sånn utenfor dette programmet, må han jo både sette barn på masse jenter + både få og gi kjønnssykdommer. I tillegg til at han lyver og ikke er trofast. 

Ingen stjernekar dette! Til tross for alle tattoveringene og at mange synes han er kjekk. Jeg hadde ikke tatt i en som han. De som starter noe med han etter dette programmet, er rimelig tette i toppen.

 

Anonymkode: 432af...4dc

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det er faktisk noe usunt over hvordan han forsøker å ligge med flest mulig. Driver han sånn utenfor dette programmet, må han jo både sette barn på masse jenter + både få og gi kjønnssykdommer. I tillegg til at han lyver og ikke er trofast. 

Ingen stjernekar dette! Til tross for alle tattoveringene og at mange synes han er kjekk. Jeg hadde ikke tatt i en som han. De som starter noe med han etter dette programmet, er rimelig tette i toppen.

 

Anonymkode: 432af...4dc

Det har du helt rett i.

Anonymkode: d8222...f3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått et viktig poeng. Folk flest driter vel i hvem/om Rikke ligger med noen. Hun er på TV for å ligge med noen, fordi hun tror det er kult. Liksom, hele konseptet for realityserien hun er med i? Det er vi i vår fulle rett til å poengtere at er teit, kleint og idiotisk. Hun saboterer for seg selv på sååå mange måter ved å gjøre dette. Selv om hun slipper køa på Nox et halvt års tid, eller hva det nå er som er motivasjonen.

Spar oss for "it's the current year"-talen din.

Anonymkode: d8222...f3f

Og du kan kutte den bedrevitende og nedlatende  tonen. Fysj, så lite sjarmerende og ødeleggende for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk noe usunt over hvordan han forsøker å ligge med flest mulig. Driver han sånn utenfor dette programmet, må han jo både sette barn på masse jenter + både få og gi kjønnssykdommer. I tillegg til at han lyver og ikke er trofast. 

Alle på dette programmet prøver enten å ligge med så mange som mulig, eller å holde på en de kan ha sex med hele tiden så lenge som mulig. Det er fordi i det huset lever deltakerene i et vakuum - det er jo ingenting å gjøre på og alt legges til rette (sexy og avslørende festkostymer, masse drikke, dele rom og seng, mulighet til privatliv i suitedelen av komplekset, spørreleker som kun går på klining og annen kroppslig utagering) for at deltakerene skal ha sex med hverandre. Det er det showet handler om.

For Daniel handler det vel bare om noe så enkelt som å ha sex med så mange av jentene der fordi han KAN. De andre gutta ville gjort det samme om de hadde samme mulighet som Daniel. Dette vakuumet finnes jo ikke i det vanlige liv utenfor huset, der må gutter og jenter chase en jente/gutt de er interessert i og fordi det finnes et hav av andre muligheter så får de kanskje ikke den de er interessert i - eller de må jobbe for det. I huset er utvalget begrenset, det finnes få andre muligheter og det er strategisk lurt å finne seg en å være intim med for å kunne bli i huset så lenge som mulig. Alle er klar over det, og derfor er det så enkelt, så enkelt å få noen i seng eller noen å kose med. Så ja, dette er en once-in-a-lifetime til å p#le rundt så mye som overhodet mulig fordi man faktisk bare kan.

Daniel spiller spillet slik det er ment å spilles, mens Rikke f.eks prøver å spille spillet, men feiler fordi hun lar seg selv bli såret og viser det så tydelig, vi snakker ikke pokerfjes her. Og det er der jeg kjenner på at jeg syntes synd på henne - for det er så tydelig at hun legger mer i det enn noen andre gjør. Hun blir såret, hun blir lei seg - noe Victoria også blir til tider - men hun takler det allikevel annerledes enn Rikke. Bare klippene i seg selv "backstage" viser hvor sårbar Rikke er enn de andre inne på hotellet. Klart det klippes vel gjerne slik, men det "Ettersnakk" podcasten til Hasse Hope viser at Rikke faktisk er slik hun fremstår på tv. Naiv, sårbar og en som definitivt ikke er på linje med hva hun egentlig føler, men beskytter seg gjennom å holde på en front som slår sprekker for alle som ser på programmet.

Der alle gutta har skjønt opplegget, er det flere av jentene som sliter med å klare å ha den samme overfladiske holdningen. Det vil si de prøver så godt de kan, men som vi ser så er det flere av jentene som legger mer i denne kosingen med guttene de virkelig blir betatt av enn de egentlig vil innrømme (Victoria, Rikke, og til en viss grad Siv). De som ser ut til å klare spillet hittil best av jentene er Therese, Sara (ikke i starten, men nå), Johanne (før Pierre), Naima osv.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var fint gjort av Ole å si nei til å overnatte med Nadia fordi han ikke ville være uredelig mot Siv, men det var både fint og litt trist å se hvor utrolig glad Siv ble for denne gesten. Ikke høye forventninger til menn der i gården.

Jeg tenkte det samme, hva slags oppførsel er disse jentene vant med fra gutter? Å begynne å grine fordi en fyr hun knapt kjenner (han har vært der et døgn?) valgte bort muligheten for å ligge med annen jente så de kunne fortsette å ha sex sammen..det er jo bare trist. Jeg er glad jeg slapp å vokse opp som ungdom og ung voksen med den slags holdninger og oppførsel som "normen". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor debatteres først og fremst Rikkes reaksjon og seksuelle oppførsel? Daniel har hatt sex med fire kvinner der inne, hvor alle (kanskje utenom Naima) har blitt lei seg i etterkant. Er det okei, bare fordi Daniel selv synes å ha null følelser knyttet til sex? Hvorfor er det så viktig for han å ha sex med så mange som mulig? Det virker som Daniels handlinger rettferdiggjøres fordi han gjør dem uten å selv bli følelsesmessig påvirket. 

Det var fint gjort av Ole å si nei til å overnatte med Nadia fordi han ikke ville være uredelig mot Siv, men det var både fint og litt trist å se hvor utrolig glad Siv ble for denne gesten. Ikke høye forventninger til menn der i gården.

Anonymkode: 888ff...4b1

Jeg er helt enig. Det eneste jeg har lest her de siste par dagene er Rikke - hvor enkel hun er å få til sengs og hvordan hun blir lei seg i etterkant. Herregud. Daniel klarer jo både å lure alle der inne trill rundt, OG de fleste her i tråden. 

Anonymkode: 519f9...d9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hatsumomo skrev:

Alle på dette programmet prøver enten å ligge med så mange som mulig, eller å holde på en de kan ha sex med hele tiden så lenge som mulig. Det er fordi i det huset lever deltakerene i et vakuum - det er jo ingenting å gjøre på og alt legges til rette (sexy og avslørende festkostymer, masse drikke, dele rom og seng, mulighet til privatliv i suitedelen av komplekset, spørreleker som kun går på klining og annen kroppslig utagering) for at deltakerene skal ha sex med hverandre. Det er det showet handler om.

For Daniel handler det vel bare om noe så enkelt som å ha sex med så mange av jentene der fordi han KAN. De andre gutta ville gjort det samme om de hadde samme mulighet som Daniel. Dette vakuumet finnes jo ikke i det vanlige liv utenfor huset, der må gutter og jenter chase en jente/gutt de er interessert i og fordi det finnes et hav av andre muligheter så får de kanskje ikke den de er interessert i - eller de må jobbe for det. I huset er utvalget begrenset, det finnes få andre muligheter og det er strategisk lurt å finne seg en å være intim med for å kunne bli i huset så lenge som mulig. Alle er klar over det, og derfor er det så enkelt, så enkelt å få noen i seng eller noen å kose med. Så ja, dette er en once-in-a-lifetime til å p#le rundt så mye som overhodet mulig fordi man faktisk bare kan.

 

 

 

Enig i at noe av hovedfokuset i programmet er å ligge med flest mulig. Men han skiller seg ut. De andre gutta prøver seg på en jente og gir henne oppmerksomhet, til de blir lei eller får mer treff hos en annen. Han driver og holder mange varme samtidig, og sa jo selv at hvis han skulle ha sex med både Rikke og Therese, var det best å gjøre det med Rikke først. Ikke fordi hun var den han mest ønsket, men fordi hun nok var den som ikke ville hatt han etterpå hvis han hadde ligget med Therese. Hva slags syk holdning er dette egentlig!? Kynisk og veldig usjarmerende.

Anonymkode: 432af...4dc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men han skiller seg ut. De andre gutta prøver seg på en jente og gir henne oppmerksomhet, til de blir lei eller får mer treff hos en annen. Han driver og holder mange varme samtidig, og sa jo selv at hvis han skulle ha sex med både Rikke og Therese, var det best å gjøre det med Rikke først. Ikke fordi hun var den han mest ønsket, men fordi hun nok var den som ikke ville hatt han etterpå hvis han hadde ligget med Therese. Hva slags syk holdning er dette egentlig!? Kynisk og veldig usjarmerende.

Det er jeg enig og det har jeg også skrevet tidligere. Men alle vet hva slags program de er med på og hva slags type mennesker som joiner dette prg, og herlighet- etter første sesongen med datidens Daniel som tok helt kaken - så burde de kunne lukte lusa på gangen. Hvis ikke, så må de jo bare ta det som følger med av å være i et slikt prg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rapportert for brukedebatt. Gratulerer.

Anonymkode: d8222...f3f

Det er ikke brukerdebatt å påpeke at noen (deg) benytter seg av hersketeknikker og ufine argumenter og kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Malika skrev:

Nei, det burde hun ikke. Å bli såkalt beskyttet mot seg selv vil si at hun må ha en verge. Og det å få en verge betyr at man ikke har samtykkekomtanse eller ikke er i stand til å vurdere sine handlinger, at hun må ha en verge for å bestemme hva hun skal gjøre. 
 

Hun kan ligge med så mange hun vil, på samme måte som menn kan gjøre det. Det er ikke bra at du nevner at det ikke er kult av KVINNER å ligge rundt! Vennligst ta meg tilbake til 2019, og ikke forfekte holdninger til kvinner og seksualitet som tilhører flere tiår tilbake.

Å bli beskyttet mot seg selv kan også handle om at man har en mor som gir gode råd til sin datter at det ikke er lurt å ligge rundt på tv. Det er et veldig godt råd. Jeg sier ikke at hun trenger verge for all del. Hun sier jo selv at hun aldri lærer. Det samme sier Victoria. De blir lei seg og angrer når de finner ut at de kun blir brukt til sex. Menn som ønsker seg et seriøst forhold velger ikke slike jenter. 

Anonymkode: 1e7ef...06d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 0.27, Malika skrev:

Nei, det burde hun ikke. Å bli såkalt beskyttet mot seg selv vil si at hun må ha en verge. Og det å få en verge betyr at man ikke har samtykkekomtanse eller ikke er i stand til å vurdere sine handlinger, at hun må ha en verge for å bestemme hva hun skal gjøre. 
 

Hun kan ligge med så mange hun vil, på samme måte som menn kan gjøre det. Det er ikke bra at du nevner at det ikke er kult av KVINNER å ligge rundt! Vennligst ta meg tilbake til 2019, og ikke forfekte holdninger til kvinner og seksualitet som tilhører flere tiår tilbake.

Så du mener det er bra å ha på cven sin at man har ligget rundt på tv? Tror det heller vil bli vanskeligere å få seg en god jobb. 

Anonymkode: 1e7ef...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er bra å ha på cven sin at man har ligget rundt på tv? Tror det heller vil bli vanskeligere å få seg en god jobb. 

Anonymkode: 1e7ef...06d

Slutt å legge ord i munnen min.

Jeg er liberal og dømmer ikke folk. Jeg har den oppfatning at mennesker har mange fasetter og ingen er sort/hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Malika said:

Slutt å legge ord i munnen min.

Jeg er liberal og dømmer ikke folk. Jeg har den oppfatning at mennesker har mange fasetter og ingen er sort/hvitt. 

Du er liberal du ja, og dømmer ikke. Du tror det er snilt og greit av deg å oppmuntre og støtte folk til å ta idiotiske beslutninger. Jeg vedder på Rikke og Co har fullt av slike Yes-men som deg rundt seg, som ikke kommer med en eneste kritisk tanke.

Uttrykket bli beskyttet fra seg selv har ingenting med å ha verge å gjøre. Det handler om fintfølelse og etikk fra tv-produksjonens side. Ikke gi tv-tid og eksponering til noen som kommer til å gjøre ting de ikke innser rekkevidden av, som kanskje vil gjøre en dårlig figur. Husker du Sven O. Høiby? Han syns det var helt topp og stille brisen i Se og Hør, kun iført trusa, cowboyhatt og med strippere i fanget. Klassisk eksempel.

Anonymkode: d8222...f3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Du er liberal du ja, og dømmer ikke. Du tror det er snilt og greit av deg å oppmuntre og støtte folk til å ta idiotiske beslutninger. Jeg vedder på Rikke og Co har fullt av slike Yes-men som deg rundt seg, som ikke kommer med en eneste kritisk tanke.

Uttrykket bli beskyttet fra seg selv har ingenting med å ha verge å gjøre. Det handler om fintfølelse og etikk fra tv-produksjonens side. Ikke gi tv-tid og eksponering til noen som kommer til å gjøre ting de ikke innser rekkevidden av, som kanskje vil gjøre en dårlig figur. Husker du Sven O. Høiby? Han syns det var helt topp og stille brisen i Se og Hør, kun iført trusa, cowboyhatt og med strippere i fanget. Klassisk eksempel.

Anonymkode: d8222...f3f

Vet du hva, jeg gidder ikke å diskutere mer med deg. Du er legger ord i munnen min hele tiden og påfører meg holdninger og meninger som jeg ikke har uttalt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er Pierre og Daniel halvbrødre? De ligner ingenting. Hverken i kroppen eller ansiktet.

Anonymkode: dc1d2...416

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg den du svarer til, men i det samfunnet vi lever i er det ikke kult å være kvinne å ligge rundt. Så ja, hun burde kanskje bli beskyttet mot seg selv. 

Anonymkode: 1e7ef...06d

Synes det virker som om det faktisk ér det som er kult i våre dager og i vår del av verden, dessverre. Og vi som ikke synes det er kult er liksom pripne gammeldagse slutshamere 🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er bra å ha på cven sin at man har ligget rundt på tv? Tror det heller vil bli vanskeligere å få seg en god jobb. 

Anonymkode: 1e7ef...06d

Virker ikke som om det er et problem for realitydeltakere idet hele tatt å få deg jobb, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonymanda skrev:

Synes det virker som om det faktisk ér det som er kult i våre dager og i vår del av verden, dessverre. Og vi som ikke synes det er kult er liksom pripne gammeldagse slutshamere 🤷

Om det er kult, så er det vel kun kult blandt gutta (og femininster) når de er ute etter sex?

Det virker fortsatt å være slik at ligger jentene rundt så er de "løse" - og det er greit for sex, men ikke som kjæreste. Og gutta er fortsatt ettertraktet selv om de ligger like mye rundt, både som sexpartner og kjæreste.
Det er på ingen måte greit at det er slik, men jeg tror ikke jentene gjør seg noe stor tjeneste ved å opptre like løse som guttene, selv om det er mer "akseptert" idag enn før. De får et stempel uansett, dobbeltmoralen lever i beste velgående og jeg tror ikke det forandrer seg før gutta forandrer seg for det er fortsatt deres holdninger ang jenter som rår.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...