Gå til innhold

Kunstnere - har dere prosjekter dere bare ikke får gjort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre visuelle kunstnere her? Tenker mest på dere som tegner og maler, men også andre kunstformer. Er dere som meg så planlegger dere gjerne flere prosjekter om gangen. Er det flere som gjør det?

Har dere noen prosjekter dere bare utsetter og utsetter av en eller annen grunn?

Jeg har ganske mange. Noen holder jeg tilbake fordi jeg føler ikke meg flink nok for de prosjektene enda.

Har også et prosjekt jeg har holdt tilbake på grunn av temaet. Som kunstner uttrykker jeg meg ofte gjennom kunsten og etter noen dødsfall har jeg hatt noen relaterte ideer, men jeg tviholder på dem fordi jeg føler det blir feil over andre i min familie og når det passer bedre igjen så har det kommet et til dødsfall. Jeg tror kanskje jeg er redd for hvordan de kommer til å reagere generelt.

Og et siste som jeg utsetter fordi det er såpass stort og jeg føler jeg må ha en ordentlig historie før jeg kan fullføre prosjekter.

Anonymkode: 8729d...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke kunstner selv, men den ene kontaktlæreren jeg hadde på ungdomsskolen er. Var på besøk hos henne en gang, og fikk se meg rundt i "malehuset" hennes (mannen hadde bygd et lite hus som hun kunne jobbe i da de bygde huset). La merke til at det var mange uferdige prosjekter rundt omkring, og hun fortalte litt om de forskjellige. Grunnen til at hun ikke gjorde seg ferdig før hun begynte på noe nytt, var ganske enkel. Så fort hun fikk en idé, så malte hun den. Så fort hun fikk en idé til et annet bilde, så begynte hun på et nytt for å få ned den idéen. Når hun ikke hadde noen nye idéer, så gikk hun rundt i det lille huset sitt og studerte alle de påbegynte prosjektene. De sto alltid på rekke rundt i rommet. Plutselig kom hun på noe, og malte det ned. Mens hun malte den idéen, fikk hun plutselig en ny tanke til et annet bilde.

De tanketomme dagene starter med at hun går rundt og studerer i stund før hun ofte ender opp med å fly rundt som en sprettball fra bilde til bilde i mange timer.

Hvorfor hun bare legger fra seg et prosjekt og hopper videre til neste, sa hun var fordi hun aldri ble fornøyd om hun drev for lenge med et bilde av gangen. Da føler hun at hun presser seg til å bare bli ferdig, og da er poenget med at kunst skal være morsomt og lystbetont borte vekk. Da jeg var på besøk, var hun enda ikke ferdig med et bilde hun begynte på 18 år før.

Anonymkode: 78879...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er musiker, og jeg har mange konseptideer som jeg ikke får gjort noe med. Det er altfor dyrt å være musiker, tilogmed om man har et plateselskap i ryggen. Jeg investerte i et stort prosjekt, nesten 200 000 kr. Jeg tjente 3000 kr på det. Altså satte det meg i gjeld. Musikkbransjen er forferdelig og jeg skulle ønske jeg visste det før jeg gikk på universitet og baserte hele fremtiden min på det. Vi blir lurt av media og artister til å tro at det er så spennende og magisk. I virkeligheten får jeg lage musikk 5% av tida, resten går til formaliteter, papirarbeid, snakke med masse pikkhoder etc. 

Jeg har en dårlig dag i dag😧

Anonymkode: aaa5c...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...