Gå til innhold

Spesielt par... adopsjon..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde aldersgrensen for å få adoptere var 40 år jeg

Anonymkode: dd87a...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde 45+ var over aldersgrensen for å kunne adoptere her til lands. 

Anonymkode: a87df...368

For førstegangs adoptivforeldre tor jeg grensen fremdeles er 40 år for den yngste i paret, - om det ikke er endret de siste årene, noe jeg tviler sterkt på.

Noen få land har "ikke fylt 45 år ved signering av sosialrapport".

Anonymkode: 7a6cd...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager for noen svar 🙄 Hadde ikke reagert dersom jeg ikke hadde grunn til det. Det er vanskelig å gi hele historien her i fare for å bli gjenkjent. Saken er altså at jeg ikke føler disse er skikket til å oppfostre et hamster, langt i fra et adoptivbarn. Og nei, det er ikke meg det er noe galt med. Vi er flere som reagerer. Jeg vet ikke eksakt alder. De er venner av venner som vi omgås på fester, hytteturer etc. Men vil tippe 45+ ja. 

TS

Anonymkode: 25fb1...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ju hvilken tomsing som helst bære frem barn i dette land så at det er så veldig mye galt med par som adoptere det tviler jeg på! 

Anonymkode: 65c8b...db0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du mener de har vist alle sine sider for deg....? 

Tro meg: ekspertene undersøker nøye.. Veldig nøye. De må gjennom utallige intervjuer, de intervjuer andre familiemedlemmer, venner, osv. 

De vet nok langt mer om dette paret enn hva du gjør. 

Anonymkode: 9a6bf...b96

Tja noen klarer å skjule personligheten ganske godt og det har  vært flere saker hvor ugreie ting har kommet frem i ettertid da

Anonymkode: b98e6...122

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, da kan dere jo fortsette å slærve og baktale i fred og ro. De er nøye vurdert og godkjent.

Anonymkode: 536f4...00d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man må igjennom mye for å få lov til å adoptere barn. Og det øker nok samlet sett kvaliteten på foreldrene.

Men jeg har ei barndomsveninne som vokste opp med noen troll av adoptivforeldre. De burde aldri fått være foreldre for noen som helst, likevel fikk de adoptere to barn. Min veninne som baby, og senere en liten smårolling som ble hennes lillebror. Blir sint bare av å tenke på det, her skulle barnevernet grepet inn tidlig - men de så det nok aldri.

Selv om adoptivforeldre blir nøye evaluert finnes det ikke noe perfekt system. Og det er absolutt mulig at også adoptivforeldre kan være dårlig skikket desverre. Synes det blir helt feil å automatisk forsvare adoptivforeldre bare fordi de har sluppet igjennom nåløyet. Vi må være forsiktige så vi ikke lukker øyne og ører for barn som har det vondt bare fordi foreldrene deres er velstående og tilsynelatende hyggelige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jeg hadde en bekjent som hatet barn. Hun hatet de inderlig fikk ikke komme nær henne. Vi delte toalett blant annet da vi hadde kontor ved siden av og om barn var der vi hadde med oss vår en kjapp tur på jobben låste hun doen slik at ingen barn kunne grise i toalettet. Hun sa det rett ut hater barn. Små djevler. Vel hun ble gravid i en alder 40++ rart hun i det hele tatt fikk det til, Helt naturlig. Vel hun ble en helt annen person. Aldri sett noen være så glad i barnet sitt. H*n fikk det beste av det beste det eneste hun angret på var at hun følte seg for gammel til ett barn til hennes store sorg. Så de du kjenner Ts kan være like dann. Det kan hende dette blir det beste som har skjedd dem!

Anonymkode: 3c43f...811

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg er vel tidenes mest utålmodige menneske og jeg er den første til å åpne kjeften uten filter om du spør meg om noe eller irriterer meg eller et uhøflig. Jeg har temperament fra en annen verden og jeg er ikke en kosmose person.

Men jeg er en jævlig god mor. Med han er jeg tålmodig og kjærlig. Jeg kjefter aldri eller mister besinnelsen med han. Joda, jeg er streng og konsekvent, men jeg er også åpen for å møtes på midten, møte han på hans nivå og velger mine kamper med omhu. 

Vi ler, kysser, klemmer, koser, leker og tuller masse sammen. 

De som kjenner meg ser meg nok som ganske hard og tøff.

Med en sånn som deg så hadde jeg nok ikke vist så mye av de varme sidene mine....

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Jeg er vel tidenes mest utålmodige menneske og jeg er den første til å åpne kjeften uten filter om du spør meg om noe eller irriterer meg eller et uhøflig. Jeg har temperament fra en annen verden og jeg er ikke en kosmose person.

Men jeg er en jævlig god mor. Men han er jeg tålmodig og kjærlig. Jeg kjefter aldri eller mister besinnelsen med han. Joda, jeg er streng og konsekvent, men jeg er også åpen for å møtes på midten, møte han på hans nivå og velger mine kamper med omhu. 

Vi ler, kysser, klemmer, koser, leker og tuller masse sammen. 

De som kjenner meg ser meg nok som ganske hard og tøff.

Med en sånn som deg så hadde jeg nok ikke vist så mye av de varme sidene mine....

Skriver under denne. Jeg kan selv tolkes som en jævla kjerring og ingen hadde trodd at jeg var glad i barn, men joda, mine barn er mitt liv og enkelte har blitt rimelig overasket over hvor flink jeg er i mammarollen. 

 

Anonymkode: e95b0...2b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke ts har skjønt at f.eks. irritasjonen til dette paret over barnegråt på flyet kan være egen sorg over å ikke få egne barn. Nå har de det.

Anonymkode: 536f4...00d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke ts har skjønt at f.eks. irritasjonen til dette paret over barnegråt på flyet kan være egen sorg over å ikke få egne barn. Nå har de det.

Anonymkode: 536f4...00d

Tenkte akkurat det samme. Mange av disse reaksjonene kan rett og slett være sorg over barnløsheten. 

Jeg har også to venninner som i motsetning til meg (som alltid har elsket barn, og ønsket å bli mor siden jeg var 7), aldri har vært interessert i andre barn, deres egne derimot...Og de er begge fantastisk gode mødre! 

Og hvis de kun er perifere bekjente forstår jeg ikke at dere kan ha så sterke meninger om de som foreldre! 

Anonymkode: da226...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MorTil2 skrev:

 

Er det din barneoppdragelse og livsstil de har hatt sterke meninger om? Kan det hende at du rett og slett mener at du har funnet fasiten på hva som er den beste barneoppdragelse og livsstilen, og så er ikke de enig, og det irriterer deg? 

Å være en "god forelder" finnes det ingen fasit på. Og hva som er innenfor dette begrepet, er ganske vidt. Det er godt mulig at dette paret, i likhet med mange andre førstegangs foreldre, oppdager at oppdragelse er ikke det samme i teori som i praksis, og at det de har fremholdt sterke meninger om, endres. Men å kategorisk si at noen ikke egner seg som foreldre fordi de ikke mener det samme som deg om oppdragelse og livsstil, det blir rett og slett respektløst.

 

Det kommer jo litt an på hva de mener om oppdragelse og livsstil, da. Om de f.eks. er tilhengere av å gi barn ris eller stenge dem inne i potetkjelleren natta over for å lære dem disiplin, om de oppdrar jenter til at de er mindre verdt enn gutter, kutter kontakten med barna om de viser seg å være homofile osv, er de ikke gode foreldre. 

Anonymkode: 50f7a...8a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får litt vondt av å lese det her. Selv har jeg en kusine som er adoptert fra Sør-Korea. Flere som kjente tante og onkel fnøs da de fikk vite at de hadde begynt prosessen med å få adoptere, for de tenkte at de to aldri kom til å bli godkjent, for de egnet seg virkelig ikke som foreldre. De ble godkjent, og vi så en helt annen side av dem etter at de ble godkjent, spesielt etter at de hentet kusinen min. De virket som noen kalde, ukjærlige mennesker fordi de hadde så ekstremt lyst på barn, men kunne ikke få barn selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Subtil skrev:

Jeg får litt vondt av å lese det her. Selv har jeg en kusine som er adoptert fra Sør-Korea. Flere som kjente tante og onkel fnøs da de fikk vite at de hadde begynt prosessen med å få adoptere, for de tenkte at de to aldri kom til å bli godkjent, for de egnet seg virkelig ikke som foreldre. De ble godkjent, og vi så en helt annen side av dem etter at de ble godkjent, spesielt etter at de hentet kusinen min. De virket som noen kalde, ukjærlige mennesker fordi de hadde så ekstremt lyst på barn, men kunne ikke få barn selv.

Men så må man kanskje ha to tanker i hodet samtidig, alle er ikke som din tante og onkel. Jeg kjenner godt et par som ikke burde fått adoptere, de hadde for mange egne problemer. Barna de adopterte fikk det ikke godt og trygt, dessverre. 

Jeg får litt vondt av å lese at Ts blir tillagt meninger hun ikke har. Folk er så forskjellige, og det er ikke alle som egner seg som foreldre, heller ikke som adoptivforeldre. Kanskje særlig ikke som adoptivforeldre fordi de barna har fått en veldig tøff start på livet. 

Anonymkode: 0207d...a57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, de har jo gjennomgått vurdering og prossess, og det er da ikke opp til oss å legge oss opp i fagfolkas vurderinger...

Anonymkode: aa3b0...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, de har jo gjennomgått vurdering og prossess, og det er da ikke opp til oss å legge oss opp i fagfolkas vurderinger...

Anonymkode: aa3b0...327

Ikke noe å diskutere? Synes det bør diskuteres jeg, er vurderingene av par bra nok? Hva sjekker de? Er det noe som kan gjøres bedre? 

Det er sårbare barn det er snakk om, de har hatt en kjempetøff start på livet og fortjener egnede foreldre. 

Anonymkode: 0207d...a57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å diskutere? Synes det bør diskuteres jeg, er vurderingene av par bra nok? Hva sjekker de? Er det noe som kan gjøres bedre? 

Det er sårbare barn det er snakk om, de har hatt en kjempetøff start på livet og fortjener egnede foreldre. 

Anonymkode: 0207d...a57

Det er noe man selvsagt kan diskutere på generell basis, men å diskutere dette paret ut fra TS sine svært overfladiske og intetsigende utsagn, blir litt for kjerring-over-hekken.

 

Anonymkode: a87df...368

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å diskutere? Synes det bør diskuteres jeg, er vurderingene av par bra nok? Hva sjekker de? Er det noe som kan gjøres bedre? 

Det er sårbare barn det er snakk om, de har hatt en kjempetøff start på livet og fortjener egnede foreldre. 

Anonymkode: 0207d...a57

Nok av uegnede folk som får barn uten at noe blir sjekket i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG. Hvor mange i min krets, uten barn, har jeg ikke opplevd som kalde, selvopptatte og "vi-kan-alt", for så å se at de endrer seg totalt når de får barn selv - til det positive! Hvis du er en venn, gi dem en sjanse. Husk også at det er en omstilling for dem. 

Anonymkode: 11d9c...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...