Gå til innhold

Spesielt par... adopsjon..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et meget spesielt par i vår vennekrets har nå adoptert et barn fra et utviklingsland. Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Nydelig barn! Men de er mildt sagt spesielle... Får vondt av barnet, samtidig som jeg vet at hen garantert får det mye bedre enn alternativet... Par 45 + alltid hatt sterke meninger om andres barneoppdragelse og livsstil. Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, men får vondt i magen. De er ikke kjærlige, tolmodige folk... Men uansett er det jo bedre enn alternativet... Men har en meget dårlig følelse når det gjelder akkurat dette paret...

Anonymkode: 25fb1...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke kjærlige, tolmodige folk

Hvordan er de da? Er de rett og slett ukjærlige og utålmodige? Kan du gi eksempler på hvorfor du mener at de ikke er kjærlige, tolmodige folk?

Anonymkode: 9a79b...39a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som adopterer må gjennom et trangt nåløye for å bli godkjent, og de må vente kjempelenge før de får tildelt barn. Adopterte barn er virkelig sterkt ønsket, og ikke en form for u-hjelp, slik det virker som du tror, siden du gjentatte ganger ytrer at alternativet er verre for dette barnet.

Ville du ytret deg på samme måte om barnet hadde vært deres biologiske? 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ekspertene erklært at de er skikket til å ta vare på et barn

Men det er ikke alle som viser frem alle sine sider for ekspertene.

Anonymkode: 9a79b...39a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at dette paret ikke er kjærlige, tålmodige folk? At de ikke fremstår som det overfor deg betyr ikke at de ikke vil være det overfor et barn. Og at de har sterke meninger om barneoppdragelse etc. kan jo være bare bra. Da vet de hva de ønsker for sitt barn og de kan også, som mange andre, oppleve at teori er noe helt annet enn praksis. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke alle som viser frem alle sine sider for ekspertene.

Anonymkode: 9a79b...39a

Men du mener de har vist alle sine sider for deg....? 

Tro meg: ekspertene undersøker nøye.. Veldig nøye. De må gjennom utallige intervjuer, de intervjuer andre familiemedlemmer, venner, osv. 

De vet nok langt mer om dette paret enn hva du gjør. 

Anonymkode: 9a6bf...b96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du mener de har vist alle sine sider for deg....? 

Tro meg: ekspertene undersøker nøye.. Veldig nøye. De må gjennom utallige intervjuer, de intervjuer andre familiemedlemmer, venner, osv. 

De vet nok langt mer om dette paret enn hva du gjør. 

Anonymkode: 9a6bf...b96

Jeg er ikke ts.

Anonymkode: 9a79b...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du mener de har vist alle sine sider for deg....? 

Tro meg: ekspertene undersøker nøye.. Veldig nøye. De må gjennom utallige intervjuer, de intervjuer andre familiemedlemmer, venner, osv. 

De vet nok langt mer om dette paret enn hva du gjør. 

Anonymkode: 9a6bf...b96

Gjør de? Kan du dokumentere dette? Link?

Anonymkode: 9a79b...39a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts.

Anonymkode: 9a79b...39a

Bytt ut "deg" med "ts", så er svaret akkurat like relevant... 

Anonymkode: 9a6bf...b96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du oppfatter de sånn TS fordi du ikke er bedre selv og at de derfor ikke er spesielt vennlige mot deg? 

Anonymkode: 48567...811

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ullvott skrev:

Folk som adopterer må gjennom et trangt nåløye for å bli godkjent, og de må vente kjempelenge før de får tildelt barn. Adopterte barn er virkelig sterkt ønsket, og ikke en form for u-hjelp, slik det virker som du tror, siden du gjentatte ganger ytrer at alternativet er verre for dette barnet.

Ville du ytret deg på samme måte om barnet hadde vært deres biologiske? 

 

Egentlig: JA!

Anonymkode: 25fb1...cd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Leo skrev:

Hvordan kan du vite at dette paret ikke er kjærlige, tålmodige folk? At de ikke fremstår som det overfor deg betyr ikke at de ikke vil være det overfor et barn. Og at de har sterke meninger om barneoppdragelse etc. kan jo være bare bra. Da vet de hva de ønsker for sitt barn og de kan også, som mange andre, oppleve at teori er noe helt annet enn praksis. 

 

27 minutter siden, Ullvott skrev:

Folk som adopterer må gjennom et trangt nåløye for å bli godkjent, og de må vente kjempelenge før de får tildelt barn. Adopterte barn er virkelig sterkt ønsket, og ikke en form for u-hjelp, slik det virker som du tror, siden du gjentatte ganger ytrer at alternativet er verre for dette barnet.

Ville du ytret deg på samme måte om barnet hadde vært deres biologiske? 

 

Nettopp! Fremstår sikkert perfekt på papiret. Men det samsvarer ikke med virkeligheten. Og ja, hadde ytret meg på samme måten om det var biologisk. De virker rett og slett ikke som de er skikket til å ha barn. Tross «flotte» utdannelser.

Anonymkode: 25fb1...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt hvorfor du synes synd på barnet? Gjør de noe spesielt som gjør at det er synd på barnet, eller er det bare fordi du synes de er spesielle? Hva er det som gjør dem ukjærlige? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Fremstår sikkert perfekt på papiret. Men det samsvarer ikke med virkeligheten. Og ja, hadde ytret meg på samme måten om det var biologisk. De virker rett og slett ikke som de er skikket til å ha barn. Tross «flotte» utdannelser.

Anonymkode: 25fb1...cd0

Det jeg lurer på er hvordan du kan kjenne dette paret så godt at du mener at de ikke er skikket til å ha barn når du beskriver dem som et par i vennekretsen? Hvordan folk virker utad betyr lite eller ingenting for hvor godt de er i stand til å ta seg av barn. Den tilsynelatende snilleste og mest omsorgsfulle mann kan vise seg å være en pedofil psykopat på hjemmebane og en arrogant kjeftesmelle kan være verdens beste mor. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp! Fremstår sikkert perfekt på papiret. Men det samsvarer ikke med virkeligheten. Og ja, hadde ytret meg på samme måten om det var biologisk. De virker rett og slett ikke som de er skikket til å ha barn. Tross «flotte» utdannelser.

Anonymkode: 25fb1...cd0

Da er det jo fint at vi har barnevernet, som vil komme på banen om foreldrene viser seg uskikket.

Anonymkode: 02a9a...b8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Par 45 + alltid hatt sterke meninger om andres barneoppdragelse og livsstil.

Er det din barneoppdragelse og livsstil de har hatt sterke meninger om? Kan det hende at du rett og slett mener at du har funnet fasiten på hva som er den beste barneoppdragelse og livsstilen, og så er ikke de enig, og det irriterer deg? 

Å være en "god forelder" finnes det ingen fasit på. Og hva som er innenfor dette begrepet, er ganske vidt. Det er godt mulig at dette paret, i likhet med mange andre førstegangs foreldre, oppdager at oppdragelse er ikke det samme i teori som i praksis, og at det de har fremholdt sterke meninger om, endres. Men å kategorisk si at noen ikke egner seg som foreldre fordi de ikke mener det samme som deg om oppdragelse og livsstil, det blir rett og slett respektløst.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De virker rett og slett ikke som de er skikket til å ha barn

Kan du fortelle om hvorfor du mener dette?

Anonymkode: 9a79b...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 45+ var over aldersgrensen for å kunne adoptere her til lands. 

Anonymkode: a87df...368

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo fint at vi har barnevernet, som vil komme på banen om foreldrene viser seg uskikket.

Anonymkode: 02a9a...b8c

Nettopp og som alt har vært inne i denne familien på godkjenning av hjemmet tidlig i adopsjonsprosessen. 

Anonymkode: 5c644...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...