Gå til innhold

Tinder-alarm! Ny trend å lokke kvinner ut for å ikke dukke opp?


Lene A.

Anbefalte innlegg

Tinder-alarm! Ny trend -menn lurer jenter til å skulle møte de men for så å aldri dukke opp?

Tinder-alarm! Ny trend -menn lurer jenter til å skulle møte de men for så å aldri dukke opp!

Hva skjer med menn!? 

Flere som har opplevd dette? Det siste halve året har jeg og mine venninner opplevd at man matcher med en mann som ser oppegående ut, har masse bilder, forteller at han søker noe seriøst, man chatter, snakker gjerne i telefonen for å kjenne på kjemi, og man avtaler å møtes.

MEN de dukker aldri opp. Man blir sittende på cafe/restaurant og vente på at ingen dukker opp. Og det verste av alt: Når man  sender en mld og konfronterer de , så svarer de bare med attitude fordi de «oppnådde dette» eller så har de allerede slettet /blokket deg. 

Hvor har det blitt av respekten for andre mennesker ? Hvorfor utnytte noen på denne måten?  Er dette en ny trend /konkurranse kompis-gjenger har gående ? 

Spesielt når det skjer såpass ofte og med så mange jenter, er dette en forkastelig og respektløs oppførsel. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg enda ikke opplevd faktisk. Men hadde en date som gikk dårlig,han sa at han skulle på do å kom aldri tilbake faktisk! Han kunne vært voksen nok til å si ifra hvertfall om at heller valgte å dra hjem. Det var overhodet ingen kjemi så det var jo greit,men du stikker ikke bare av som en dum 16 åring!

Anonymkode: a1a2c...104

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om dette på Internett, menn lager profiler med bilde av modeller og matcher med "vanlige" damer. Har ikke hørt om det i Norge da

Anonymkode: 127e8...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg enda ikke opplevd faktisk. Men hadde en date som gikk dårlig,han sa at han skulle på do å kom aldri tilbake faktisk! Han kunne vært voksen nok til å si ifra hvertfall om at heller valgte å dra hjem. Det var overhodet ingen kjemi så det var jo greit,men du stikker ikke bare av som en dum 16 åring!

Anonymkode: a1a2c...104

En venninne av meg opplevde også dette, hun ble sittende igjen med regninga.

Anonymkode: 5500a...b5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg opplevde også dette, hun ble sittende igjen med regninga.

Anonymkode: 5500a...b5d

Hvordan tør man dette i et land med så små byer som vi har? Det er jo god sjangse for å treffe på fyren på gata eller i jobbsammenheng. Nesten alle kjenner jo noen som kjenner hverandre i Oslo, f eks. Jeg hadde jo lett fortalt det til felles kjente, at han stakk av fra regninga.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at de ikke kom, så daten og stakk av da ? :klo: 

Kvinner i dag er jo mestere på å se penere ut på bilder enn de er i virkeligheten...

Anonymkode: 5ead0...04f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pia Sofia said:

Hvordan tør man dette i et land med så små byer som vi har? Det er jo god sjangse for å treffe på fyren på gata eller i jobbsammenheng. Nesten alle kjenner jo noen som kjenner hverandre i Oslo, f eks. Jeg hadde jo lett fortalt det til felles kjente, at han stakk av fra regninga.

Hvis folk gjør dette på kødd er det ikke sikkert det er bilder av dem selv på profilen da. Er vel kanskje en kjekkas / modell fra nettet

Anonymkode: 127e8...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk gjør dette på kødd er det ikke sikkert det er bilder av dem selv på profilen da. Er vel kanskje en kjekkas / modell fra nettet

Anonymkode: 127e8...9af

Ja, de som ikke dukker opp, men nå tenkte jeg på han som latet som han skulle på do og forsvant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer om du går etter noen over din liga. Personen du har matchet med er en fake profil og bak sitter det en basement-dweller. Han får et kick av å få gjort en avtale mellom deg og den fake modell-mannen- Catfishing kalles det. Kan se hvordan de holder på i denne videoen.

https://www.bbc.co.uk/programmes/p07fvhmw

Anonymkode: 49489...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis aldri skjedd med meg, men kjenner flere det har skjedd med, og det er skikkelig bedritent gjort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen folk må få seg et liv... det er et nytt nivå av taper når du oppretter fake profiler og får folk til å sitte alene og vente på deg.

Anonymkode: 4fab6...b5a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Ja, de som ikke dukker opp, men nå tenkte jeg på han som latet som han skulle på do og forsvant.

Men i mitt tilfelle var vi en bar så satt heldigvis ikke med en ubetalt regning.

Anonymkode: a1a2c...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at de ikke kom, så daten og stakk av da ? :klo: 

Kvinner i dag er jo mestere på å se penere ut på bilder enn de er i virkeligheten...

Anonymkode: 5ead0...04f

Det der har jeg faktisk gjort selv en gang.

Anonymkode: ead8c...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy faen folk må få seg et liv... det er et nytt nivå av taper når du oppretter fake profiler og får folk til å sitte alene og vente på deg.

Anonymkode: 4fab6...b5a

De gjør jo det fordi det er ingen som gidder å date de. HVa med å date en stygg fyr innimellom?

Anonymkode: 49489...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør jo det fordi det er ingen som gidder å date de. HVa med å date en stygg fyr innimellom?

Anonymkode: 49489...f76

Disse har jo stygg personlighet, så hvorfor skal man date dem? 

Anonymkode: f8d7e...69d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjør jo det fordi det er ingen som gidder å date de. HVa med å date en stygg fyr innimellom?

Anonymkode: 49489...f76

Men.. Hvorfor? Man må jo gå for de man liker, uavhengig av utseende. Kommer jo aldri til å gå for en stygg fyr bare fordi. Mitt dating-liv er ikke veldedighet. Dersom jeg faller for en som tilfeldigvis ikke er så pen er jo det greit, så lenge han har god personlighet. 

Anonymkode: 6d734...fea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men.. Hvorfor? Man må jo gå for de man liker, uavhengig av utseende. Kommer jo aldri til å gå for en stygg fyr bare fordi. Mitt dating-liv er ikke veldedighet. Dersom jeg faller for en som tilfeldigvis ikke er så pen er jo det greit, så lenge han har god personlighet. 

Anonymkode: 6d734...fea

80% av kvinnene går for 20% av mennene. 

Det er jo det som er problemet med online dating i dag. Noen få får alle damene. Motreaksjonen er det TS tar opp.

Kvinner går kun etter de som er attraktive. De sikter høyere fordi de kan. Det de ikke storstår er at de mennene de sikter mot kan velge og vrake og derfor ender de ofte opp med et veldig negativt bilde av menn. Det ser vi i alle disse tøm og røm trådene her på KG, og menn som kun er ute etter sex.

Noe av problemet hadde løst seg om vi gikk over til organisk dating, men selv da har kvinner så høy sosial mobilitet i dag at de heller venter til mannen skiller seg og tar  heller brukt enn en som har lavere status/utdannelse.

 

Anonymkode: 49489...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utfor en på sukker som sååå gjerne ville treffes og vi avtalte å møtes noen dager senere. Dagen før, lang chat og han gledet seg sånn til å treffe meg. Når jeg satt på toget for å treffe han, så tikket det inn en melding om "når var det vi skulle treffes"... eh.. om 20 minutter. Kom en svada historie om det. Jeg drog hjem igjen, traff han aldri. 

Anonymkode: 771de...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært et mareritt for meg omtrent siden jeg har mobbehistorikk der de andre prøvde å lure meg til å tro at jeg hadde en hemmelig beundrer for å få meg til å møte opp for så å stå der alene.

Jeg hadde nok slitt veldig etterpå siden jeg allerede har vanskelig for å stole på folk. Nå driver ikke jeg og tror at kjekke menn vil møte meg, men det kan sikkert skje ellers også hvis man ikke er fin nok. Siden det er det som er viktigst tydeligvis, men har ikke Tinder lenger siden det er et kjøttmarked der mange folk leter etter noe bedre rundt neste sving.

Anonymkode: 300f1...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...