Gå til innhold

Barnet mitt får ikke være med!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga dårlig informasjon og andre omstendigheter, fikk vi ikke meldt på til trenerne at barnet vårt ( på 9)skulle være med på et idrettsarrangement, før etter påmeldingsfristen trenerne hadde satt. Når vi sa fra i etterkant fikk han ikke lov til å være med fordi de ble for mange . Nå er han den eneste som ikke får være med ( lagidrett). Arrangementet sier ikke noe om det, men trenerne argumenterer med at de blir for mange. Hva om vi hadde meldt oss på innen fristen? Hva hadde de gjort da? Fortsatt like mange.. synes dette er ekskludering og vondt for barnet.

Anonymkode: cbc66...a3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Plannergirl

Skjønner at dette er vondt, men her er det faktisk dere som har feilet. Når det er en frist så er det en frist og rekker man ikke den må man godta å ikke få det svaret man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er firkantet og drøyt når det er barneidrett det er snakk om. Da bør målet være inkludering uansett antall deltagere. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt ok at trenere lager arrangementer i stillhet slik at færrest mulig får det med seg? Svært dårlig informasjon som sagt, barna til trenerne hadde heller ikke meldt seg på, men får være med likevel. 

 

Ts

 

 

Anonymkode: cbc66...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, nomore82 skrev:

Dersom deres barn er det eneste barnet som ikke får være med(pga dere ikke rakk fristen), så høres det vel ikke ut som om dette ble gjort i skjul og stillhet - eller? Alle de andre fikk det jo med seg?

Flere som ikke fikk det med seg, men de godtar at barnet ikke får være med. 

 

Ts

Anonymkode: cbc66...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er det eneste som veldig gjere vil være med , men får ikke være med. Argumentet er at de blir for mange. Altså her er det snakk om 1 ekstra! Jeg mener det er fryktelig firkantet!

 

ts

Anonymkode: cbc66...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle skulle argumentert for at «det blir bare 1 ekstra», så ville det jo plutselig vært 20 ekstra totalt. Frist er frist. At det var dårlig informasjon får du gi beskjed til de om, så blir det kanskje bedre neste gang.

Anonymkode: db636...cb1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle skulle argumentert for at «det blir bare 1 ekstra», så ville det jo plutselig vært 20 ekstra totalt. Frist er frist. At det var dårlig informasjon får du gi beskjed til de om, så blir det kanskje bedre neste gang.

Anonymkode: db636...cb1

Det er 3 til som ikke er med, men de bryr seg heller ikke om at de ikke får være med. Så det er bare mitt barn som så veldig gjerne vil være med, men ikke får. De er 9 som er med. Trenerne hadde heller ikke meldt på sine barn, så trodde ikke det var så nøye. Plutselig er de med allikevel. 

 

Ts

Anonymkode: cbc66...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er 3 til som ikke er med, men de bryr seg heller ikke om at de ikke får være med. Så det er bare mitt barn som så veldig gjerne vil være med, men ikke får. De er 9 som er med. Trenerne hadde heller ikke meldt på sine barn, så trodde ikke det var så nøye. Plutselig er de med allikevel. 

 

Ts

Anonymkode: cbc66...a3b

Du får kun passet på deg og ditt barn, og dere mistet fristen. Det er synd, men sånn er det. Hjelper ikke om barnet er 4, 9 eller 16 år. Lær heller barnet ditt at noen ganger får man ikke alt man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjipt for barnet, men når har både du og barnet lært viktigheten av at frister overholdes. Jeg har vært arrangør for mye opp gjennom, utrolig irriterende med de som tror frister kun er veiledende og gjelder for alle andre. 

Anonymkode: e81d9...21e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lagleder til et fotballag for niåringer. Vi har også frister for påmelding til cup eller maskot til eliteserien og så videre. Jeg skjønner det et kjipt å bomme på fristen, men jeg må få ta trenerne i forsvar, for en frist er en frist. Ofte  brukes fristen til å bestemme om vi skal melde på ett eller to lag (for å slippe så mange bytter i korte kamper med fem på banen).

Det er faktisk dere som foreldre som bommet på fristen, vær ærlige overfor barnet og ikke lag en negativ vinkling mot barnets trenere. 

Anonymkode: 00784...c88

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Heisenberg skrev:

Det er firkantet og drøyt når det er barneidrett det er snakk om. Da bør målet være inkludering uansett antall deltagere. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frist er frist. Det er utrolig slitsomt med folk som ikke kan overholde frister og melder seg på eller av etter frister. Man kan rett og slett ikke det. Kanskje har de allerede lånt noen fra laget under slik at de har nok spillere? Skal de da si til det/de barna at de ikke får være med likevel? Noen ganger har man så mange at man kan melde på to lag, andre ganger ikke, og så kommer noen og melder seg på/av etter fristen og ødelegger hele oppsettet.

Nei, bedre å sette frister og holde seg til de!

Anonymkode: 04b2a...3ab

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som ikke fikk det med seg, men de godtar at barnet ikke får være med. 

 

Ts

Anonymkode: cbc66...a3b

Så da er ikke barnet ditt det eneste som ikke får være med? Du får bare godta dette og følge bedre med beste gang. Dette er faktisk din egen skyld.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær barnet ditt at skuffelser er en del av livet. Sånn er det bare.

Følg bedre med neste gang.

Anonymkode: a566a...91c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lagleder til et fotballag for niåringer. Vi har også frister for påmelding til cup eller maskot til eliteserien og så videre. Jeg skjønner det et kjipt å bomme på fristen, men jeg må få ta trenerne i forsvar, for en frist er en frist. Ofte  brukes fristen til å bestemme om vi skal melde på ett eller to lag (for å slippe så mange bytter i korte kamper med fem på banen).

Det er faktisk dere som foreldre som bommet på fristen, vær ærlige overfor barnet og ikke lag en negativ vinkling mot barnets trenere. 

Anonymkode: 00784...c88

Ja, er enig i prinsippet. Men i dette tilfellet ble det ikke gitt informasjon slik det har blitt gjort tidligere, det ble satt en frist 3 mnd før arrangementet ( vanskelig å vite om man kan da) og trenerne hadde heller ikke meldt på sine barn, men de får være med allikevel. 

Jeg klarer å snakke med barnet mitt om dette og vet at skuffelser og ulike følelser er en del av livet. 

Det opplevessom at man på ulike måter har holdt en lav profil om dette ( ikke snakket om på foreldremøte, påmelding svært lenge i forkant og ikke noe info i fora som man tidligere har brukt)fordi man ville ha med færrest mulig ( de er egentlig litt for mange). 

Ts

Anonymkode: cbc66...a3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...