Gå til innhold

Noen som kan berolige en engstelig mamma før skolestart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er ganske normalt å grue seg til at barnet skal starte på skolen. Jeg ser at han er veldig spent og jeg er selfølgelig veldig positiv rundt han. Men jeg er så redd. Trygge gode barnehagen. Nå skal han sitte inn, stille og med få voksne. Er ikke noe ved barnet mitt som jeg trenger å bekymre meg for, men likevel er jeg så redd. Noen som har hatt førsteklassing og som kan berolige meg litt? ❤️

Anonymkode: 4e13d...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er nok helt alene om å ha en førsteklassing. Trur aldri det har skjedd tidligere

Anonymkode: 7391a...16f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye bedre enn du frykter, mye bedre. Skolen og lærerne har gjort dette mange ganger, de er veldig klar over at 6 åringer ikke sitter så lenge stille og at de trenger ekstra med hjelp til påkledning ol. De vet også at de må passes litt ekstra på ute, da det ikke er gjerder lengre. 

Det kommer til å gå så bra.

Anonymkode: 32f0b...7e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å få venner på skolen enn i barnehagen - mange flere på samme alder. Min blomstret opp på skolen. Dagene ble mer styrt og systematisert også, noe min foretrakk.

Anonymkode: a5e4e...0ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går mye bedre enn du frykter, mye bedre. Skolen og lærerne har gjort dette mange ganger, de er veldig klar over at 6 åringer ikke sitter så lenge stille og at de trenger ekstra med hjelp til påkledning ol. De vet også at de må passes litt ekstra på ute, da det ikke er gjerder lengre. 

Det kommer til å gå så bra.

Anonymkode: 32f0b...7e8

Takk ❤️  - ts

Anonymkode: 4e13d...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går så fint så, og alle de andre 1. klassingene er ny på dette 😊😊😊 Skole er kjempegøy, og ungene trenger å bli mer selvstendige. Og det er fortsatt mye lek i læringen.

Anonymkode: d0c03...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går så fint så, og alle de andre 1. klassingene er ny på dette 😊😊😊 Skole er kjempegøy, og ungene trenger å bli mer selvstendige. Og det er fortsatt mye lek i læringen.

Anonymkode: d0c03...dfd

❤️ Dette er så deilig å lese😊  - ts

Anonymkode: 4e13d...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som gruer oss vanvittig mye til mandag, må bare si det!!

Hilsen mamma til en særdeles aktiv gutt på 6 år, som aldri sitter stille!!♥️

Anonymkode: 8caae...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er flere som gruer oss vanvittig mye til mandag, må bare si det!!

Hilsen mamma til en særdeles aktiv gutt på 6 år, som aldri sitter stille!!♥️

Anonymkode: 8caae...63c

Min gutt er også veldig aktiv! Jeg klarer ikke se for meg hvordan dette skal gå bra. - ts

Anonymkode: 4e13d...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt førsteklasse i flere år nå og har positive opplevelser med barna som vi tar i mot. De fleste finner seg godt til rette veldig raskt og vokser på denne nye, store overgangen i livet sitt. Noen få behøver litt mer tid og støtte, helt normalt! Håper bare at skolen barnet ditt skal begynne på prioriterer lek like mye som læring. Hos oss sitter barna ikke mye stille.

Anonymkode: b281d...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er ganske normalt å grue seg til at barnet skal starte på skolen. Jeg ser at han er veldig spent og jeg er selfølgelig veldig positiv rundt han. Men jeg er så redd. Trygge gode barnehagen. Nå skal han sitte inn, stille og med få voksne. Er ikke noe ved barnet mitt som jeg trenger å bekymre meg for, men likevel er jeg så redd. Noen som har hatt førsteklassing og som kan berolige meg litt? ❤️

Anonymkode: 4e13d...e64

Han må hoppe ut i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er ganske normalt å grue seg til at barnet skal starte på skolen. Jeg ser at han er veldig spent og jeg er selfølgelig veldig positiv rundt han. Men jeg er så redd. Trygge gode barnehagen. Nå skal han sitte inn, stille og med få voksne. Er ikke noe ved barnet mitt som jeg trenger å bekymre meg for, men likevel er jeg så redd. Noen som har hatt førsteklassing og som kan berolige meg litt? ❤️

Anonymkode: 4e13d...e64

Det går seg til. Og går det litt vrangt nå og da: barn, som voksne, modner av motgang. Den verste form for oppdragelse du kan gi ditt barn er å verne det mot alt vondt. Du ender opp med et voksent menneske med den mentale utfoldelsen til et barn. Og det hjelper jo ikke når hen er voksen og døyr fe, døra frendar, døyr sjølv det same. Et viktig punkt ved oppdragelse er å forberede til at de 80+ årene barnet skal være voksent blir gode år. Og da er motgang en nødvendighet.

Det går, Ts. Ikke nødvendigvis helt supert, men det går hen nok uansett bedre på skolen enn i fremtiden vi har skapt oss. Senk skuldrene og aksepter. Uro hindrer ikke at vondt skjer oss og at det er både normalt og helt ok.

Anonymkode: 01d6e...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Min gutt er også veldig aktiv! Jeg klarer ikke se for meg hvordan dette skal gå bra. - ts

Anonymkode: 4e13d...e64

Det går som regel greit likevel. :) Min gutt har adhd og klarer ikke sitte stille i 2 minutter engang. Læreren reagerte ikke på det i 1. klasse, for da var det under halvparten som satt stille sa hun. Men mot slutten av 2. klasse tok hun det opp med oss da det ikke var noen bedring, og så ble han utredet og fikk diagnosen. Han har det fint på skolen likevel. :)

Anonymkode: a6308...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennende for barna å begynne på skolen! De er gjerne litt for store og lei livet i barnehagen.

Masse nye barn som blir nye venner

Mye lek fortsatt, de sitter ikke stille i 45 min forelesninger

Her har de turdag en gang i uka

Ditt barn er nok ikke den første 6-åringen de har sett med lopper i rumpa. Lærerne klarer å fange interessen deres, og lager bra opplegg. Mye stasjoner hvor de driver på med hver ting i 10 min bare.

Anonymkode: 3f064...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...