Gå til innhold

Sparing i ett år - hvilken bank bør jeg velge?


Trygghavn

Anbefalte innlegg

 

Har solgt hus og vil sitte igjen med ca 600000 kr. Ettersom det ikke er noen hus til salgs i det området jeg ønsker å kjøpe hus i akkurat nå, leier jeg leilighet i samme område, mens jeg venter på at riktig hus kommer for salg. Regner med at det vil ta ca ett år før et aktuelt hus kommer for salg. Sparer også så mye jeg klarer i denne perioden. Vil gjerne ha best mulig renteutbytte i løpet av dette året, samtidig som jeg ikke kan binde sparebeløpet, ettersom jeg jo ikke vet når kjøp av hus vil skje.

 

Noen som har tips om trygg plassering av pengene der renteutbyttet blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avida, Instabank, Sparesmart har veldig god rente. 

Anonymkode: d2c22...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansportalen.no er et bra sted. Skal selv bytte til Avida i disse dager, da de per i dag er de beste som ikke har restriksjoner på uttak. Ulempen er at maksinnskudd er 800 000 kroner, men det holder muligens i ditt tillfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Økonomisk sans skrev:

Finansportalen.no er et bra sted. Skal selv bytte til Avida i disse dager, da de per i dag er de beste som ikke har restriksjoner på uttak. Ulempen er at maksinnskudd er 800 000 kroner, men det holder muligens i ditt tillfelle. 

Jeg tror heller ikke instabank har restriksjoner på uttak. Jeg har fordelt på både Avida og Instabank. 

Anonymkode: d2c22...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Vil det å ha pengene plassert i høyrentekonto føre til mer beskatning eller andre avgifter? Eller vil det kun bli lønnsomt for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...