Jensine Skrevet 17. august 2019 #41 Skrevet 17. august 2019 Virker veldig innbilsk å vente at noen du bare dater skal endre kroppen for deg - hvis hun er normalt oppegående vil det være turnoff og slutt på datinga. Men kan hende hun har dårlig selvtillit og føyer deg. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #42 Skrevet 17. august 2019 Jeg syns vi skal være forsiktig med å gi Ts tips her, da det ikke er sikkert at daten er overvektig, det kan være Ts foretrekker svært tynne kvinner. Hvis daten er normalvektig, er det svært viktig at Ts ikke prøver å gjøre noe med det. Husk at normalvektige også har en del fett på kroppen, for det er jo meningen at man skal ha det. Det kan være Ts foretrekker Victoria's Secret-kropper. Anonymkode: ae12c...20e 1
Hulderen Skrevet 17. august 2019 #43 Skrevet 17. august 2019 (endret) På 16.8.2019 den 10.31, AnonymBruker skrev: jeg dater en jente som er veldig keen på å fortsette. Hun er ikke den typen jeg normalt går for, men har gitt det en sjangse en stundt no. Et av problemene er at hun har en del mer valpefett enn jeg liker. Jeg er selv veldig trent. Hvordan kan jeg på mest mulig skånsom måte si at jeg hadde foretrukket om hun trente litt mer og ble kvitt noe av fettet? Jeg vet at det er litt sånn "forbudt" å si silikt, men det er det jeg føler! Det er det som ville gjort meg mer tiltrukket av henne. Anonymkode: ee6a1...d9e Det er lov å si at trening er viktig for deg, og at du ønsker en partner som du kan trene sammen med. Og så spørre om dette er noe hun kan tenke seg å prøve. Det er veldig mange som får nye interesser når de blir sammen med personer med disse interessene. Man kan oppdage at man liker nye ting, spesielt når man er motivert av en forelskelse 😊 Endret 17. august 2019 av Hulderen 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #44 Skrevet 17. august 2019 Eh... Jeg går kanskje mot strømmen her, men jeg har møtt en veldig veltrent mann. Selv var jeg normal, men hadde litt ekstra her og der. Utrent er en fin måte å si det på. Han sa ikke direkte at jeg burde slanke meg, men inviterte meg med til å bli med på trening sammen med han. Nå begynner jeg selv å se veltrent ut, er i et sunt og aktivt forhold og spiser mye bedre. Det er nok veldig individuelt hvordan kvinner ville sett på det om en mann sa noe på vekt, men helt ærlig synes jeg det burde være lov. Men kanskje pakke det mer inn om hun virker som typen til å ta seg nær av det. Anonymkode: d9972...150 1
aiba Skrevet 17. august 2019 #45 Skrevet 17. august 2019 Jeg la på meg 40 kg av medisiner og jeg er vant til at menn er som Ts! De vil gjerne pule meg, samtidig som de er streng på at jeg ikke er bra nok som jeg er! Hyggelig at de ser mitt potensiale! Men vært fin om noen som likte meg som jeg er hadde tatt kontakt
snoren Skrevet 17. august 2019 #46 Skrevet 17. august 2019 Gå på turer i naturen sammen, se og opplev verden, både romantisk og koselig. Lag sunn mat til henne, uten å direkte si at du lager slik mat fordi du synes hun er feit. Gå på litt mer avanserte skiturer sammen når vinteren kommer. Ha mye sex. Få henne til å svette mye! Dersom du er i mer aktivitet glemmer hun også å spise så mye. Kanskje hun spiser mye usunt fordi hun kjeder seg. Ikke la valpefettet stoppe deg hvis du egentlig liker hun.
Gjest Minesveiper Skrevet 17. august 2019 #47 Skrevet 17. august 2019 (endret) Jeg synes det rette er å finne en dame som også interesserer seg for trening, og å holde seg i form. Det å utsette en date eller en kjæreste for slankepress kan være veldig skadelig. Endret 17. august 2019 av Minesveiper
herzeleid Skrevet 17. august 2019 #48 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev: Troll! Hadde du hvert tiltrukket av henne så ville du ikke skrevet noe slikt. Kom deg videre og la jenta finne noen som elsker som hun er. Anonymkode: 4d8d8...cb4 At dette er det mest populære innlegget sier så mye om dette forumet 1
Vinterjenta Skrevet 17. august 2019 #49 Skrevet 17. august 2019 Drøyt. La henne være, virker ikke som du er særlig keen uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #50 Skrevet 17. august 2019 Hva er positivt med henne da? Du skal ikke si med en stavelse hva du synes om valpefettet hennes. Du kan faktisk ødelegge henne veldig ved å si noe sånt, spesiellt nå i datingtiden. Jeg var overvektig før og skulle på date med en. Han likte meg som person, men jeg var for overvektig så han ville ikke fortsette. Etterhvert slanket jeg meg og dette oppdaget han og da ville han treffes igjen. Da fikk han klar beskjed om at jeg ikke var interessert i en så overfladisk mann. Han ble ganske lang i maska. Anonymkode: d0728...127 3
herzeleid Skrevet 17. august 2019 #51 Skrevet 17. august 2019 Litt av spørsmålet her blir jo også hva som er mest snilt; Fortelle henne hva hun kan gjøre for å bli aktuell for menn hun finner attraktive, og dermed få bedre sjanse til å finne lykken, eller ikke si noe, dumpe henne og la henne gå i uvitenhet om grunnen. For meg virker ærligheten her som det mest snille og det å føre henne bak lyset som ganske slemt og feigt. Gitt støtten den hysteriske reaksjonen på åpningsposten fikk virker den generelle meningen på kvinneguiden å være det motsatte. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #52 Skrevet 17. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh... Jeg går kanskje mot strømmen her, men jeg har møtt en veldig veltrent mann. Selv var jeg normal, men hadde litt ekstra her og der. Utrent er en fin måte å si det på. Han sa ikke direkte at jeg burde slanke meg, men inviterte meg med til å bli med på trening sammen med han. Nå begynner jeg selv å se veltrent ut, er i et sunt og aktivt forhold og spiser mye bedre. Det er nok veldig individuelt hvordan kvinner ville sett på det om en mann sa noe på vekt, men helt ærlig synes jeg det burde være lov. Men kanskje pakke det mer inn om hun virker som typen til å ta seg nær av det. Anonymkode: d9972...150 Det her er vel den beste måten å gjere det på. Få ho med på aktivitetar og push ho i rett retning utan å konkret sei at ho har for mange kilo. Om ho ikkje er gira eller lar seg inspirere så er det berre å la ho segle for då vil du aldri få ho til slanke seg eller trene seg i betre form. Anonymkode: d18b4...225
SPOCA Skrevet 17. august 2019 #53 Skrevet 17. august 2019 1 minutt siden, herzeleid skrev: Litt av spørsmålet her blir jo også hva som er mest snilt; Fortelle henne hva hun kan gjøre for å bli aktuell for menn hun finner attraktive, og dermed få bedre sjanse til å finne lykken, eller ikke si noe, dumpe henne og la henne gå i uvitenhet om grunnen. For meg virker ærligheten her som det mest snille og det å føre henne bak lyset som ganske slemt og feigt. Gitt støtten den hysteriske reaksjonen på åpningsposten fikk virker den generelle meningen på kvinneguiden å være det motsatte. Tror du virkelig man ikke vet grunnen? Vi som har vært eller er overvektige vet stort sett ganske godt fra før at vi har for mange kilo på kroppen, og vi vet som regel også hvorfor man blir avvist. Man blir stort sett vant til det, og man går videre. Uansett bør man gå ned i vekt fordi man vil og klarer det selv, ikke for å tekkes samfunnets eller menns idealer. Som regel er det en grunn til at man veier det man veier, og da må man få bukt med disse problemene. Man trenger ikke en misfornøyd mann i tillegg. Ts: La henne være. La henne finne noen som er glad i henne som hun er. Jeg er glad min samboer aldri sa noe, og likte meg for den jeg var. Å begynne forholdet med å finne feil på den andre parten er ikke et godt utgangspunkt. Jeg ville ihvertfall ikke tenkt på noe annet, og jeg ville i tillegg skammet meg voldsomt. Og det skal sies: jeg gikk ned over 80 kg nettopp fordi jeg fant min egen måte, ikke fordi samboeren min, eller andre, maste. Det ville bare gjort vondt verre. 4
Honey Dew Skrevet 17. august 2019 #54 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 10.31, AnonymBruker skrev: jeg dater en jente som er veldig keen på å fortsette. Hun er ikke den typen jeg normalt går for, men har gitt det en sjangse en stundt no. Et av problemene er at hun har en del mer valpefett enn jeg liker. Jeg er selv veldig trent. Hvordan kan jeg på mest mulig skånsom måte si at jeg hadde foretrukket om hun trente litt mer og ble kvitt noe av fettet? Jeg vet at det er litt sånn "forbudt" å si silikt, men det er det jeg føler! Det er det som ville gjort meg mer tiltrukket av henne. Anonymkode: ee6a1...d9e Bare si det til henne, så får hun vite hvilken type mannfolk du er. Forhåpentligvis kvitter hun seg med den ekstra vekten av et mannfolk og finner seg en som fortjener henne. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #55 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 15.06, Duftavsommerregn skrev: I en datingfase? Har det rablet helt for deg? Det nevner man bare ikke så tidlig i et forhold. Det å tro at man kan endre et menneske fordi man er blitt kjæreste med vedkommende er utrolig naivt. Det er et veldig dårlig utgangpunkt. Joda hun kan kaste seg på og endre seg bevares, men krever man dette så er det det samme som å si at "du er ikke god nok". Det er vel ikke noe annet som skaper mer mistillit og dårlige følelser en akkurat dette. Så i utgangspunktet er det da slik at " det du ser" er det du får. Og kan man ikke leve med dette er det bare ikke rette personen. Så enig med dette. En ting hadde vært om en jeg hadde vært sammen med hadde sagt at jeg var begynt å bli drøy over ræva, men å få en slik oppfordring i en datingfase hadde vært alt annet enn greit. Anonymkode: ee852...40f
herzeleid Skrevet 17. august 2019 #56 Skrevet 17. august 2019 9 minutter siden, SPOCA skrev: Tror du virkelig man ikke vet grunnen? Vi som har vært eller er overvektige vet stort sett ganske godt fra før at vi har for mange kilo på kroppen, og vi vet som regel også hvorfor man blir avvist. Man blir stort sett vant til det, og man går videre. Uansett bør man gå ned i vekt fordi man vil og klarer det selv, ikke for å tekkes samfunnets eller menns idealer. Som regel er det en grunn til at man veier det man veier, og da må man få bukt med disse problemene. Man trenger ikke en misfornøyd mann i tillegg. Ts: La henne være. La henne finne noen som er glad i henne som hun er. Jeg er glad min samboer aldri sa noe, og likte meg for den jeg var. Å begynne forholdet med å finne feil på den andre parten er ikke et godt utgangspunkt. Jeg ville ihvertfall ikke tenkt på noe annet, og jeg ville i tillegg skammet meg voldsomt. Og det skal sies: jeg gikk ned over 80 kg nettopp fordi jeg fant min egen måte, ikke fordi samboeren min, eller andre, maste. Det ville bare gjort vondt verre. Nei jeg tror faktisk ikke at en kvinne som blir dumpet nødvendigvis vet at det er på grunn av vekten om hun ikke har gått opp i vekt i løpet av relasjonen. Det er uendelig mange grunner til at folk blir dumpet. 1
SPOCA Skrevet 17. august 2019 #57 Skrevet 17. august 2019 22 minutter siden, herzeleid skrev: Nei jeg tror faktisk ikke at en kvinne som blir dumpet nødvendigvis vet at det er på grunn av vekten om hun ikke har gått opp i vekt i løpet av relasjonen. Det er uendelig mange grunner til at folk blir dumpet. Her er det snakk om i en datingfase, ikke at man har vært sammen i mange år, det gjør selvfølgelig situasjonen annerledes. Blir man da dumpet vil det være ganske naturlig å spørre seg selv: hvorfor ble jeg dumpet? Og siden det å være overvektig/feit er et av våre store tabu, er det dessverre ikke alltid så vanskelig å konkludere. Tro det, eller ei. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #58 Skrevet 17. august 2019 28 minutter siden, herzeleid skrev: Litt av spørsmålet her blir jo også hva som er mest snilt; Fortelle henne hva hun kan gjøre for å bli aktuell for menn hun finner attraktive, og dermed få bedre sjanse til å finne lykken, eller ikke si noe, dumpe henne og la henne gå i uvitenhet om grunnen. For meg virker ærligheten her som det mest snille og det å føre henne bak lyset som ganske slemt og feigt. Gitt støtten den hysteriske reaksjonen på åpningsposten fikk virker den generelle meningen på kvinneguiden å være det motsatte. Da tar du dessverre feil. Forstår at mange (menn) ikke klarer å sette seg inn i dette, men for oss som har opplevd dette og kanskje ikke hadde verdens beste selvtillit fra før oppleves dette så krenkende at det kan gjøre permanent skade. Jeg har fortsatt ikke fått til å reparere skaden det gjorde, selv om jeg også nå er veldig slank. Man er allerede veldig sårbar i en datingsituasjon, og da få beskjed om at «du er ikke god nok for meg, men hvis du endrer deg skal jeg vurdere å være sammen med deg» kan knuse selv den sterkeste. Man MÅ være forsiktig og ydmyk i en slik situasjon, man kjenner tross alt ikke «mottakeren» godt nok enda. Selv skulle jeg selvfølgelig ha sagt «Hvem faen tror du at du er, rasshøl? Hvor mye veier du? 75 kilo? Vel, vips, nå har jeg slanket meg 75 kilo, lykke til videre i livet!» Men jeg ble så psykisk knekt av dette at jeg gikk videre med mannen og hadde det grusomt i to år. Det snilleste er å avslutte forholdet om man ikke liker alt med personen, uten å legge ut i detaljer om hvorfor. I slike tilfeller er det bare slemt å gå videre, man skaper bare en vanvittig ubalanse som vil fortsette gjennom hele forholdet. Grunnmuren blir veldig svak. Anonymkode: bd90c...47b
herzeleid Skrevet 17. august 2019 #59 Skrevet 17. august 2019 25 minutter siden, SPOCA skrev: Her er det snakk om i en datingfase, ikke at man har vært sammen i mange år, det gjør selvfølgelig situasjonen annerledes. Blir man da dumpet vil det være ganske naturlig å spørre seg selv: hvorfor ble jeg dumpet? Og siden det å være overvektig/feit er et av våre store tabu, er det dessverre ikke alltid så vanskelig å konkludere. Tro det, eller ei. Nettopp. Det vil være ganske natuelig å spørre seg selv hvorfor og dermed bli gående og gruble og lete etter feil hos seg selv. Om han sier hva som plager ham slipper hun det.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #60 Skrevet 17. august 2019 Hvis en mann hadde sagt til meg at jeg burde slanke meg, mens vi var i en tidlig datingfase, så hadde det vært en definitiv dealbreaker. Du er ikke i posisjon til å be henne om å endre seg for din skyld. Regner med hun dropper deg som en kald potet hvis du prøver deg på dette. Anonymkode: a8931...25e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå