Gå til innhold

Mor trenerer og hindrer samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.8.2019 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at hvis hun ikke er uskikket til å ha barna, så forsetter galskapet......  

Jeg er det selv, og er ferdig med å prøve.. Vi gjør det beste vi kan og så legger vi det til sides når de drar...

Eller så spises vi opp av dritten.. 

 

Anonymkode: c3a5d...300

Samme her, dessverre.

Den bitre sannheten er at hvis den ene parten ikke ønsker samarbeid og stabilitet, så klarer man ikke få det til. Uansett antall hjelpeinstanser og meklingstimer.

Min manns eks sverget at hun skulle ødelegge livet hans da han tok henne på ordet og flyttet ut. Siden da har all kontakt, inkludert alt om barn, dreid seg om det. To år senere møtte han meg, og ting ble bare verre. Fire år siden nå, og hun er fremdeles like vanskelig.

Med en motstander dom regelrett driter i alle råd fra fagfolk (hold barna utenfor konflikten? Hvorfor det? Han er jo en drittsekk og hun er en hore og de fortjener det! ) kan du ikke vinne. Eller, det dreier seg ikke om å vinne, men å finne en løsning. Men det går ikke det heller, fordi hun ikke ønsker noen løsning. Hennes mål er å fortsette konflikten.

Anonymkode: d4418...ae6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, dessverre.

Den bitre sannheten er at hvis den ene parten ikke ønsker samarbeid og stabilitet, så klarer man ikke få det til. Uansett antall hjelpeinstanser og meklingstimer.

Min manns eks sverget at hun skulle ødelegge livet hans da han tok henne på ordet og flyttet ut. Siden da har all kontakt, inkludert alt om barn, dreid seg om det. To år senere møtte han meg, og ting ble bare verre. Fire år siden nå, og hun er fremdeles like vanskelig.

Med en motstander dom regelrett driter i alle råd fra fagfolk (hold barna utenfor konflikten? Hvorfor det? Han er jo en drittsekk og hun er en hore og de fortjener det! ) kan du ikke vinne. Eller, det dreier seg ikke om å vinne, men å finne en løsning. Men det går ikke det heller, fordi hun ikke ønsker noen løsning. Hennes mål er å fortsette konflikten.

Anonymkode: d4418...ae6

Men det blir ofte bedt når de blir eldre å får sin egen stemme. Er ikke like enkelt å sabotere i dag som da de gikk i bhg. 

I mange tilfeller blir det også bedre når de får seg egen partner, men her ble det mottsatt da hun i hvert fall ikke trengte han som far til barna i det hele tatt fordi Hun hadde funnet en som skulle ta over. 

Anonymkode: c3a5d...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Josefine5 skrev:

Nei jeg vet at realiteten ikke er så enkel. Mor slipper unna med mye rart bare fordi hun er mor. Far er ganske rettsløs når det kommer til barnefordeling. 

Jeg synes far har fått de samme rettigheter som mor i vårt samfunn. Far blir ofte applaudert for å være flink far men det gjør ikke mor. 

Anonymkode: 45f25...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes far har fått de samme rettigheter som mor i vårt samfunn. Far blir ofte applaudert for å være flink far men det gjør ikke mor. 

Anonymkode: 45f25...dfe

Umulig å få samme rettigheter så lenge det handler om barna. Barna har rettigheter også. Helt feil tema og komme med dette på, og jeg er ikke uenig i sistnevnte sånnsett. Men man skal gjøre det beste for situasjonen man er i, rettferdig eller ei for den voksne, hvis dette er det beste for barnet. 

Oppegående foreldre henger seg ikke opp i rettferdighet, det er ødeleggende for samarbeidet om en avgjørelsen er tatt i fornuft. Livet er ikke rettferdig. Som min far alltid har sagt, man får lønn i himmelen. Og jeg vet jeg ikke er urimelig samarbeidspartner og det er egentlig ikke eksen min heller selv om ting spisser seg til tider. 

Anonymkode: c3a5d...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...