Gå til innhold

Dere med barn mellom 8 og 16år - smører de seg med solkrem daglig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet at mange foreldre er så opptatt av solkremsmøring når barnet er baby og småbarn og smører hver gang det skal utendørs på sommeren..., men hva når barnet blitt typ 8år+ da har vel de fleste slutta med å smøre barnet sitt? Men smører barnet seg selv da?

Smører du ditt barn mellom 8 og 16år med solkrem på sommeren når det er sol og barnet f.eks skal på skolen? Eller smører barnet ditt seg selv med solkrem?

Jeg har ikke barn selv, men lurer fordi jeg selv aldri ble smurt etter at jeg ble kanskje sånn 8år. Dvs jeg gikk jo skolen midt på sommeren hver eneste dag til jeg ble voksen uten solkrem (brukte solkrem om vi skulle sole oss hjemme eller dra til syden da) men ikke til hverdags liksom.

Anonymkode: b9ead...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den puten syr jeg under armen. Barnet mitt er såpass lys også at blir fort solbrent. Så smører han når det trengs for han så er jeg sikker.

Men barna til samboer er mye mer selvstendig så de smører seg selv når vi ber om det. De tåler mye mer sol da og kun ansikt som blir smørt som regel, så lenge de ikke skal bade. 

Anonymkode: 1f90f...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 3.44, AnonymBruker skrev:

Ja, den puten syr jeg under armen. Barnet mitt er såpass lys også at blir fort solbrent. Så smører han når det trengs for han så er jeg sikker.

Men barna til samboer er mye mer selvstendig så de smører seg selv når vi ber om det. De tåler mye mer sol da og kun ansikt som blir smørt som regel, så lenge de ikke skal bade. 

Anonymkode: 1f90f...6d3

Mener du at du smører de hver eneste dag på sommeren når de er sol ute eller kun når dere skal på stranden eller sole dere?

Anonymkode: b9ead...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du at du smører de hver eneste dag på sommeren når de er sol ute eller kun når dere skal på stranden eller sole dere?

Anonymkode: b9ead...f16

Smører alltid ansikt om morgenen og nakke, når det er sommer og god sol ja. På min når han skal på skolen. Og så er jeg nøyere på armen og ben når det har blitt litt rosa. 

Samboers barn tåler mer sol så smører når en kan se at de har blitt litt røde og frem til det er blitt farge. 

På stranden smører vi alle, men min må hyppigere. Ikke over alt, men ansikt og skuldre. De andre er kanskje 2 ganger hvis vi er en hel dag typ. 10-16.

Anonymkode: 1f90f...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår og tidlig sommer smører jeg 8-åringen hver morgen og en gang til i løpet av dagen hvis han er mye ute og leker. Sånn ca midt i sommerferien sklir det gjerne litt ut, men da blir han ikke like lett brent heller. Men smører alltid hvis vi skal på stranda eller om han skal være ute i timesvis i sola.

Anonymkode: df5e7...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Smører alltid ansikt om morgenen og nakke, når det er sommer og god sol ja. På min når han skal på skolen. Og så er jeg nøyere på armen og ben når det har blitt litt rosa. 

Samboers barn tåler mer sol så smører når en kan se at de har blitt litt røde og frem til det er blitt farge. 

På stranden smører vi alle, men min må hyppigere. Ikke over alt, men ansikt og skuldre. De andre er kanskje 2 ganger hvis vi er en hel dag typ. 10-16.

Anonymkode: 1f90f...6d3

Altså vi smører alle en omgang på stranden, og så påfyll en gang på ansikt og skuldre. Mens min må somregel flere ganger på ansikt og skuldre.

Anonymkode: 1f90f...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...