Gå til innhold

Document.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden, der radikale venstrefascister klapper hverandre på skuldrene for å komme med nedrige beskrivelser av andre medborgere, er direkte kvalmende, motbydelig og skremmende.

Nei. Du har ikke enerett til å etablere sannheter selv om du renner over av "det gode hatet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, A-hunter skrev:

Denne tråden, der radikale venstrefascister klapper hverandre på skuldrene for å komme med nedrige beskrivelser av andre medborgere, er direkte kvalmende, motbydelig og skremmende.

Nei. Du har ikke enerett til å etablere sannheter selv om du renner over av "det gode hatet".

Jeg stemmer ikke på venstresiden. Men godt forsøk

Anonymkode: 4aa93...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den evige runddansen hvor alle vet alt om andre og ingen vet noe om dem selv. 

Kanskje på tide å slutte med den dansen?

den er kjedelig. Blindvei. 

Tipper det er tidtrøyte for dumme mennesker. 

Anonymkode: 3b505...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, A-hunter skrev:

Denne tråden, der radikale venstrefascister klapper hverandre på skuldrene for å komme med nedrige beskrivelser av andre medborgere, er direkte kvalmende, motbydelig og skremmende.

Nei. Du har ikke enerett til å etablere sannheter selv om du renner over av "det gode hatet".

Jeg, venstreekstrem? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SoWhat? skrev:

Noen kommenterte på Resett at Manshausen hadde fått overdreven voldsbruk mot seg. Flere var enige  Er ikke det ekstremt?

Så ble det opplyst at han som stoppet han var tidligere offiser. Da ble det stilt spørsmål til hva han gjorde i Norge. Det er mange ekstreme der inne! Slutt å ignorer og forsvar. 

Nå er det ganske mange som ofte kommer med påstanden om at vold ikke løser noen problemer. Jeg mistenker mange av de samme for å synes volden mot gjerningsmannen i moskeen var helt på sin plass. 

Vold løser ofte problemer. Denne gangen gjorde det også det. Voldsmenn kan gjerne slås enda litt hardere for min dwl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nå er det ganske mange som ofte kommer med påstanden om at vold ikke løser noen problemer. Jeg mistenker mange av de samme for å synes volden mot gjerningsmannen i moskeen var helt på sin plass. 

Vold løser ofte problemer. Denne gangen gjorde det også det. Voldsmenn kan gjerne slås enda litt hardere for min dwl.

Hva? Ingen har noen gang vært mot vold som selvforsvar vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hva? Ingen har noen gang vært mot vold som selvforsvar vel? 

Jo. Det er en del av det å hevde at vold ikke løser noen problemer. Det er mulig det ikke er ment slik, men det er uttalt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Jo. Det er en del av det å hevde at vold ikke løser noen problemer. Det er mulig det ikke er ment slik, men det er uttalt slik.

Du må gjerne gjøre det komplisert. Det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du må gjerne gjøre det komplisert. Det er ikke det. 

Nei, det er ikke komplisert. Vold løser en rekke problemer. Og kan skape mange ved uvøren bruk.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det er ikke komplisert. Vold løser en rekke problemer. Og kan skape mange ved uvøren bruk.

Nei, jeg sa at selvforsvar ikke er komplisert. Du mister meg ved å forherlige vold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SoWhat? skrev:

eg tåler andres meninger. Uenighet er helt ok. Men jeg er mot hets og rasisme, og når jeg ser tendenser så vil jeg si min mening  Jeg er ellers mer opptatt av å stille spørsmål. Det er veien å gå for å få et helhetlig bilde og forståelse 

Sa ikke at Resett var de verste, på langt nær. Men en ser absolutt tendenser til hat der inne. Du kan ikke nekte for det? Dessuten driver nettstedet ensidig informasjon, det vet du godt. Propaganda er hjernevasking. Men ja, de er "uskyldige" ifh til mange andre nettsteder. Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sier bare at det er ekstreme mennesker der inne også! 

Jeg har ikke sett tendenser til hat i resett sine kommentar felt, men jeg leser jo ikke alt der inne. Hat er veldig vanskelig å definere, hvem skal definere dette? Ramsalt kritikk mot islam som religion og ideologi ja. Men det skal da bare mangle at dette ikke forekommer. Det ser vi i alle lag av samfunnet skje mot religion i alle former og politisk ideologi. Det er helt normalt i demokrati. Ekstreme mennesker er det over alt, iallefall angående meninger. Det er ofte veldig langt fra mening til handling fra mennesker som er normalt skrudd sammen. Har selv meninger som mange PK mennesker ikke liker, men det er ikke nødvendigvis "ekstremt" for det om. I et demokrati er det jo slik at man jobber politisk mot et samfunn man vil endre og har intensjoner om å forme. Men om man får gjennomført det avhenger om man klarer å skape et flertall for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nei, jeg sa at selvforsvar ikke er komplisert. Du mister meg ved å forherlige vold

Vold mot voldsmenn, slik mannen i moskeen utførte, bør forherliges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Vold mot voldsmenn, slik mannen i moskeen utførte, bør forherliges.

Nei, du har rett til å sette en slik gjerningsmann ut av spill og sikre han. Du har ikke noe rett til å begå selvtekt ved å skambanke han helseløs etter at det er skjedd. Slik er loven, og det må du bare respektere i et samfunn som er regulert av lover. Om ikke må du ta konsekvensen. Det er ikke noe som tyder på at de i moskeen gikk utover disse grensene overhodet. For rett til selvforsvar er absolutt, inntil den grensen jeg nevner over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei, du har rett til å sette en slik gjerningsmann ut av spill og sikre han. Du har ikke noe rett til å begå selvtekt ved å skambanke han helseløs etter at det er skjedd. Slik er loven, og det må du bare respektere i et samfunn som er regulert av lover. Om ikke må du ta konsekvensen. Det er ikke noe som tyder på at de i moskeen gikk utover disse grensene overhodet. For rett til selvforsvar er absolutt, inntil den grensen jeg nevner over.

Og det er jo akkurat det jeg sier. Denne typen vold løser problemet og bør forherliges.

Jeg har ikke nevnt noe om å skambanke noen helseløs uten at det er nødvendig. 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at venstrefolk viser seg til å være mennesker, akkurat som høyrefolk. Kanskje verre også. Eneste grunnen til at de har fått makt er fordi høyresiden ikke klarte eller maktet å ta venstresiden på alvor. Man tenkte vel at det var et barnslig blaff. Samt at det er veldig useriøst å ta den kampen til høyeste hold. 

De kunne lekt i skogen og opprettet sosialistiske samfunn der. For dem som vil. Frivillig. 

Frivillig står i ordboken (fremdeles)

trist, men sant. 

Anonymkode: 3b505...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hat = billig våpen

’hei, du hater meg, ergo er jeg billig

Hva betyr ordet "hat" Det betyr mislike sterkt. Det er få som faktisk forstår dette ordet, og hva det betyr. Hvem er det som ikke misliker sterkt ting som skjer i samfunnet, om det er islam eller andre ting? Det er veldig mange. Poenget er at man jobber demokratisk for hvordan et samfunn skal organiseres, noen ting liker man veldig lite og det kan da betegnes som "hat". For meg personlig er dette med hat noe annet jeg ligger i det. Da må det være en sterk vilje til å bruke vold mot det man misliker sterkt. Der er jeg aldri, ikke ovenfor drapsmenn og voldtektsmenn som er dømt som dette. Og da snakker vi dødsstraff. Jeg hater gjerningene disse har gjort, og de må ta konsekvensene av det. Men i et demokrati som det Norske er det ikke flertall for akkurat dette, og det må jeg akseptere. Går jeg utover dette vil samfunnet gripe inn ovenfor meg.

Jeg misliker sterkt nazisme, kommunisme og islamisme. Det vil kanskje noen se på som hat. Men det er jo  helt latterlig. Det er en motvilje mot disse ismene som ideologi. Islam har ikke noe med rase å gjøre overhodet. Mange som later til å tro akkurat dette. Fordi de ikke har noen forståelse ovenfor hvordan denne ideologien som den faktisk også er fungerer i alle land hvor den praktiseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Og det er jo akkurat det jeg sier. Denne typen vold løser problemet og bør forherliges.

Jeg har ikke nevnt noe om å skambanke noen helseløs uten at det er nødvendig. 

Men å bruke ord som "forherlige" er lite menneskelig. Ja det blir helt feil. Selv i strid så er det ikke noe en soldat som er normal "nyter" på noen måte. Det er en ting som skjer fordi det er tvingende nødvendig for å overleve. Det skader sinnet ditt å forherlige dette. Retten til selvforsvar er der ja, og den skal man benytte. Men når den situasjonen er løst så opphører den retten øyeblikkelig. Det å stoppe et rabiat menneske som en terrorist vil medføre at man kanskje må skade han alvorlig, ja kanskje drepe. Men bare til han er nøytralisert og tatt under kontroll. Da opphører den retten. Da er det politi og rettsvesen som skal overta. Det er poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 90-tallet og utover brukte jeg aldri hate. 

Det var tabu. 

Jeg sa ‘misliker’, i stedet for det andre. 

Misliker de som hater torsk, som hater ditten og datten. 

JADA. Heldigvis har det aldri vært så bra som nå, selv om vi HATER&ELSKER tett på hverandre. 

Jeg mistenker det for å være tomme og blaserte mennesker som trenger sterke beveggrunner for å i det hele tatt føle at det skjer noe. Et enkelt like og enkelt mislike blir for tomt for dem. Det gir først mening om det følger med litt fyrverkeri. 

‘Hei. Jeg trenger hjelp til å tenke noe jeg ikke tenkte selv engang’ 

Anonymkode: 3b505...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Jeg har ikke sett tendenser til hat i resett sine kommentar felt, men jeg leser jo ikke alt der inne.

Nei, tydeligvis ikke. På Klosett, fra saken om gutten som smilte mot den innfødte amerikaneren som trommet.

 

1462558458_rasist-kommentarresett.thumb.JPG.27b6e3a0c3651a1448e537ee3f137eac.JPG

Anonymkode: 26818...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere også lagt merke til at folk er blitt enormt glad i pekefingeren. (?)

det er det motsatte av alt som kan kalles for åpenhet. Så står de det og blottlegger at: hihi jeg dømmer men siden det er ‘diffust’ er det greit. 

Men de gjør det bare mot folk som er åpne på ekte. 

jeg er åpen på ekte og det er en slik merkelig greie at folk bare glor. 

Så nei. Det er ikke noe åpenhet der ute. I så fall er den falsk. 

Det gir størst kred å takle det kompliserte. Men de fleste vokser seg store på de svake. 

Hva er det å respektere...:

Anonymkode: 3b505...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...