Gå til innhold

Jeg nærmer meg 50 og kroppen mister fasong :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I den alderen er det veldig vanlig at forbrenning reduseres kraftig. Du har også evt muskeltap grunnet alder. Mer må til for hvert år man blir eldre. Nå skal det nevnes at om 20-års tid vil overvektkategorien være sunnere enn en normalvekt-bmi. 

Anonymkode: d2925...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Lir såatresset når det kommer til menn når jeg leser slik.er jomfru og får masse oppmerksomhet. Men hva er vitsen med å være glad for et fint utseede når det bare skal forfalle likevel?

vi er så dårlig skapt.herregud så stygg menneskekroppen er. Den klarer jo ikke annet enn å forfalle. Og hvorfor er det alltid om å gjør å utvikle seg srygt? Jævla møkkakropp. Naturerns ressurser bør ikke sløses bort på oss når vi passer 50. Eneste grunn for å eksistere når man er 50 er hvis har barnebarn, hva skal naturen med deg ellers? 

Anonymkode: b8c13...42c

Man trenger ikke leve for utseendet lenger. Er ikke det befriende da? Tenk hvor mye unge kvinner styrer på med sminke og alt mulig mote.

Gi slipp om du vil. Finn noe nytt som gir deg mening

Anonymkode: 2ac64...f07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen er det veldig vanlig at forbrenning reduseres kraftig. Du har også evt muskeltap grunnet alder. Mer må til for hvert år man blir eldre. Nå skal det nevnes at om 20-års tid vil overvektkategorien være sunnere enn en normalvekt-bmi. 

Anonymkode: d2925...bb7

Ser det på mamma og. Syktynn i 20 årene, så fikk hun meg, fort tilbake til normal. Gikk som slank til og med 50 men nå har hun ekspoldert. Hun er ikke overvektig, men hun er 183 og 107 cm rundt rumpa... ser jo at hun er mye tettere mellom lår enn før. Gruer meg til jeg blir stor og stygg. Jeg får jo ikke pult før jeg blir frastøtende jo

Anonymkode: b8c13...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke leve for utseendet lenger. Er ikke det befriende da? Tenk hvor mye unge kvinner styrer på med sminke og alt mulig mote.

Gi slipp om du vil. Finn noe nytt som gir deg mening

Anonymkode: 2ac64...f07

Jeg er så kei av å måtte finne noe nytt!! Og å se bra ut er faktisk viktig. Er lei av å se mennesker som ser ut som takras. Sånn uten at man trenger å gjøre seg helt falsk da. Det er jo deilig å være pen. Menn vil ha en, en får fin behandling. 

Anonymkode: b8c13...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser det på mamma og. Syktynn i 20 årene, så fikk hun meg, fort tilbake til normal. Gikk som slank til og med 50 men nå har hun ekspoldert. Hun er ikke overvektig, men hun er 183 og 107 cm rundt rumpa... ser jo at hun er mye tettere mellom lår enn før. Gruer meg til jeg blir stor og stygg. Jeg får jo ikke pult før jeg blir frastøtende jo

Anonymkode: b8c13...42c

Det virker som at ditt problem sitter mellom ørene, ikke nedenfor haka. 

Anonymkode: e0be6...524

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som at ditt problem sitter mellom ørene, ikke nedenfor haka. 

Anonymkode: e0be6...524

Men se på ts da! Ingen er glad for å eldes! Kroppen får en ekkel konsistens!!

Anonymkode: b8c13...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Sandum.PT said:

edical Medium is a medium who offers medical and health advice based on alleged communication with a spirit from the future."

Står over.

Finn en forklaring og en løsning du da som du har lært om på universitetet? Ingen forklaring? Hm, det var da merkelig, jeg trodde vitenskapen hadde løst alt?
Eller har de ikke det? La oss se litt på hvor vitenskapen kommer til kort:

Uforklarlig vektoppgang - ingen forklaring og ingen løsning.

Leddgikt - ingen forklaring og ingen løsning foruten smertestillende.

Migrene - ingen forklaring og ingen løsning foruten smertestillende.

MS - ingen forklaring og ingen løsning foruten eksprimentelle medisiner som ikke hjelper.

ME - ingen forklaring og ingen løsning.

IBS - ingen forklaring og ingen løsning, foruten at noen har funnet at det hjelper å endre kosthold, noe som ikke er støttet av legevitenskapen (da de er mest opptatt av patenterte medikamenter).

osv. osv. osv. osv.

Og sitatet ditt er feil forresten, du har brukt en andrehånds kilde som ikke har satt seg inn i det de ønsket å debunke.

Anonymkode: ed2a0...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn en forklaring og en løsning du da som du har lært om på universitetet? Ingen forklaring? Hm, det var da merkelig, jeg trodde vitenskapen hadde løst alt?
Eller har de ikke det? La oss se litt på hvor vitenskapen kommer til kort:

Uforklarlig vektoppgang - ingen forklaring og ingen løsning.

Leddgikt - ingen forklaring og ingen løsning foruten smertestillende.

Migrene - ingen forklaring og ingen løsning foruten smertestillende.

MS - ingen forklaring og ingen løsning foruten eksprimentelle medisiner som ikke hjelper.

ME - ingen forklaring og ingen løsning.

IBS - ingen forklaring og ingen løsning, foruten at noen har funnet at det hjelper å endre kosthold, noe som ikke er støttet av legevitenskapen (da de er mest opptatt av patenterte medikamenter).

osv. osv. osv. osv.

Og sitatet ditt er feil forresten, du har brukt en andrehånds kilde som ikke har satt seg inn i det de ønsket å debunke.

Anonymkode: ed2a0...05c

Hvorfor trodde du at vitenskapen hadde løst alt? Hvem har påstått det? Dette er forøvrig hentet rett fra hans egen hjemmeside, som må kunne påstås å være en førstehåndskilde:

"Anthony William, New York Times best-selling author of Medical Medium: Secrets Behind Chronic and Mystery Illness and How to Finally Heal, was born with the unique ability to converse with a high-level spirit who provides him with extraordinarily accurate health information that’s often far ahead of its time."

Jeg tror heller jeg støtter meg til en vitenskap som, om enn ikke perfekt på noen måte, i alle fall går systematisk til verks for å prøve å finne ut av disse spørsmålene.

Ingen har alle svarene på alt mellom himmel og jord. Men hvorfor heller tro på en fyr som påstår at han får informasjonen sin fra en "high-level spirit"? 

Og av ren nyskjerrighet, hvorfor tror du min bachelorgrad i idrettsvitenskap skal gjøre meg i stand til på noen som helst måte å løse de medisinske problemområdene du lister opp her? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man rekker ikke å leve. Er så deprimert. Her går jeg, er 28 og blir stoppet av toppmodellvyråer når jeg går i London....får oppmerksomhet hos menn, men likevel føler meg for stygg. Har ikke turt å flørte og er i min beste alder. Føler liksom jeg må forte meg før jeg blir sånn stygg og ekkel.... møkkakropp og møkkanatur. Så dårlig kvalitet alt har..

Anonymkode: b8c13...42c

Livet har aldri vært bedre enn nå, de ti siste årene har bare blitt kulere og kulere å leve! Så du har ingenting å grue deg til, men et tips på veien, spis ganske sunt, tren litt hardt og unngå mye røyk/alkohol. Da har du gjort det beste du kan for det fysiske.

Så kan du trøste deg med at etter fylte 40 år, er den beste alderen på damer ;) 

Stygg er noe du ikke skal kalle verken deg selv eller andre, alt sitter i hodet. Og det er akkurat dette som forsvinner med alderen, hjernen og tankene spiller på lag med deg, ikke mot deg. Så snu tankene dine og gjør det beste ut av livet ditt, det er faktisk du selv som (i stor grad) bestemmer hvordan du vil ha det. Begynn med dine destruktive tanker og jobb intenst med selvfølelsen din ❤️ 

Selv om jeg er 50 år, er jeg helt klart ikke stygg og ekkel, er faktisk svært godt fornøyd med meg selv. At jeg har noen rynker på knærne og litt løsere hud på magen, har ingenting med selve livet å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å finne andre ting som du kan være stolt av, for du vil ikke bli sett på som sexy når du blir eldre. Men du har vel andre ting, slik som personlighet og karriere? 

Anonymkode: 7be80...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nødt til å finne andre ting som du kan være stolt av, for du vil ikke bli sett på som sexy når du blir eldre. Men du har vel andre ting, slik som personlighet og karriere? 

Anonymkode: 7be80...37c

Hallo i luken. Det er da ikke relevant. Klart man vil føle seg vel i egen kropp uansett alder. Jeg nærmer meg 40 og har ingen planer om å la kroppen forfalle. Det er bare positivt at dess eldre en blir dess mer opptatt er en av å ha en veltrent, stek og sunn kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sandum.PT said:

Hvorfor trodde du at vitenskapen hadde løst alt? Hvem har påstått det? Dette er forøvrig hentet rett fra hans egen hjemmeside, som må kunne påstås å være en førstehåndskilde:

"Anthony William, New York Times best-selling author of Medical Medium: Secrets Behind Chronic and Mystery Illness and How to Finally Heal, was born with the unique ability to converse with a high-level spirit who provides him with extraordinarily accurate health information that’s often far ahead of its time."

Jeg tror heller jeg støtter meg til en vitenskap som, om enn ikke perfekt på noen måte, i alle fall går systematisk til verks for å prøve å finne ut av disse spørsmålene.

Ingen har alle svarene på alt mellom himmel og jord. Men hvorfor heller tro på en fyr som påstår at han får informasjonen sin fra en "high-level spirit"? 

Og av ren nyskjerrighet, hvorfor tror du min bachelorgrad i idrettsvitenskap skal gjøre meg i stand til på noen som helst måte å løse de medisinske problemområdene du lister opp her? 

Fordi legevitenskapen ikke har svarene og dette virker? Ingen sitter på et forum og får tips om dette og tror automatisk på det, det ville være galskap. De som finner at det funker ved å teste det ut tror på det. Selv har jeg slitt med diverse uforklarlige helseplager i mange år som ingen kunne hjelpe med før jeg fant MM, så derfor tipser jeg om det. Og jeg er bare en av uendelig mange som har gjort samme erfaring. Dette går som en farsott helt uten at det er sponset, det spres fordi folk forteller andre om det. Selv fikk jeg høre om han fra en venninne som nå løper opp og ned trapper etter å ha hatt så dårlige knær før hun fant han at hun måtte gå med stokk.

Anonymkode: ed2a0...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, WhisperingWind said:

Hallo i luken. Det er da ikke relevant. Klart man vil føle seg vel i egen kropp uansett alder. Jeg nærmer meg 40 og har ingen planer om å la kroppen forfalle. Det er bare positivt at dess eldre en blir dess mer opptatt er en av å ha en veltrent, stek og sunn kropp. 

Hvis selvbildet baserer seg på at menn synes man er fysisk tiltrekkende, så vil selvbildet bli knust før eller siden. Sånn er virkeligheten, å basere selvbildet på utseendet er ikke nok. 

Men for all del, bra å holde seg i form. 

Anonymkode: 7be80...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er undervektig og at noen ekstra kilo vil ta seg fint ut på deg. Jeg er i samme høyde selv😉 

Anonymkode: ce8ff...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg haralltid vært slank: 53 kilo på 160 cm. Selv gjennom 4 svangerskap har jeg holdt formen. Vel, det vil si frem til nå!!! Jeg er nå straks 50 og merker at den fine fasongen jeg alltid har vært så stolt av, er i ferd med å svinne! Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å unngå det!

Jeg spiser som før (har alltid vært svak for sjokolade), trener 4 ganger i uka som jeg alltid har gjort, men likevel. Det kommer fett på magen, som ikke var der før!!

Er det uunngåelig??? Noen som har vært gjennom det samme?

Anonymkode: 62ba6...950

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis selvbildet baserer seg på at menn synes man er fysisk tiltrekkende, så vil selvbildet bli knust før eller siden. Sånn er virkeligheten, å basere selvbildet på utseendet er ikke nok. 

Men for all del, bra å holde seg i form. 

Anonymkode: 7be80...37c

Hvor står det noe om at Ts vil ha kroppen sin tilbake for å tiltrekke seg menn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva trener du? Mest kondisjon? Styrke er det viktigste å trene når du runder 30 år, da begynner vi å miste muskelmasse. Etter fylte 40 mister man enda mer muskelmasse og sånn fortsetter det. Fokuser på styrke, spesielt coremuskulatur. Fortsett å tren kondisjon, men ha flere styrketreninger enn kondisjonstreninger. Så skal du se at forbrenningen øker også. Det kan også ha noe med hormonforandringer å gjøre, østrogen osv. Etter overgangsalderen er det noe med at kvinner legger lettere på seg på magen, pga hormoner. 

Anonymkode: f0108...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg slitt med diverse uforklarlige helseplager i mange år som ingen kunne hjelpe med før jeg fant MM

Det er fint for deg, og all makt til deg for det valget :)

Jeg er ikke her for å rakke ned på dine personlige valg, og beklager om du følte det slik. Jeg bare velger å stå over selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det helt utrolig mange tullete svar. Jada, jeg er enig i at vi må akseptere at alderen setter sine spor. Samtidig føler jeg at mange har dette som en sovepute. Det bare er slik. Men må det være slik? Se til kvinnelige kjendiser. Det går an å beholde en ungdommelig figur, det krever bare mer arbeid etter som årene går. Selvsagt er det ikke mulig å se ut som en 18-åring når mea er 50, men det er ikke nødvendig å gi helt blaffen heller. TS spør om tips til å ta vare på kroppen sin og beholde sin slanke figur. Hva er da vitsen med å svare slik enkelte gjør her? Man kan vel ha både utseende og intelligens enten man er 18 eller 50!

Anonymkode: 38886...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her var det helt utrolig mange tullete svar. Jada, jeg er enig i at vi må akseptere at alderen setter sine spor. Samtidig føler jeg at mange har dette som en sovepute. Det bare er slik. Men må det være slik? Se til kvinnelige kjendiser. Det går an å beholde en ungdommelig figur, det krever bare mer arbeid etter som årene går. Selvsagt er det ikke mulig å se ut som en 18-åring når mea er 50, men det er ikke nødvendig å gi helt blaffen heller. TS spør om tips til å ta vare på kroppen sin og beholde sin slanke figur. Hva er da vitsen med å svare slik enkelte gjør her? Man kan vel ha både utseende og intelligens enten man er 18 eller 50!

Anonymkode: 38886...26b

Det er ikke mange kjendiskropper som ikke er juksa med ( operert, silikon, botox awe) Og så har dei tid og penger til å jobbe med eget utseende og. En " vanlig" kjerring i 50-åra har jobb, familie og diverse andre forpliktelser og har ikke SÅ mye tid til egenpleie. 

Anonymkode: 3ebb9...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...