Gå til innhold

Misliker bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke høytider eller bursdager, jeg synes det er dritt å ha bursdag for å være ærlig, det er ingenting å feire, og det er kun en påminnelse om at jeg blir eldre og alt som følger med det å være gammel (ikke ung, spennende eller urørt lenger). Får tanker om at mannen min heller vil ha noen yngre, og la oss være realistiske, det er forståelig. Jeg er mor og kone nå, og ferdig med alt.. 

Og nå blir jeg 30, og har ikke lyst til å gjøre en dritt. Jeg har heldigvis ingen venner til å feire den, men har familie rundt som er glad i meg. Men ser virkelig poenget. 

 

Er det noen som føler deg samme? 

Anonymkode: fd231...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker heller ikke å feire meg selv. Jeg synes det blir kleint. Men jul, påske, 17. mai og slikt er supert. 

Folk har alltid syntes jeg ser ung ut, så jeg synes det er deilig å bli eldre. Eldste er i år konfirmant og yngste begynte på skolen i dag. Men jeg er bare 37, og selv om puppene henger litt, rynkene blir synligere og grå hår viser seg, er jeg fremdeles glad i sex og annen kjærestetid, jeg synes det er gøy å leke, klatre, turne, spille... og jeg synes ikke jeg er ferdig med alt. Statistisk sett er jeg bare halvferdig med livet, så tenk om jeg skal oppleve like mye en gang til? Det blir mye liv!

Anonymkode: 33084...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.8.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke høytider eller bursdager, jeg synes det er dritt å ha bursdag for å være ærlig, det er ingenting å feire, og det er kun en påminnelse om at jeg blir eldre og alt som følger med det å være gammel (ikke ung, spennende eller urørt lenger). Får tanker om at mannen min heller vil ha noen yngre, og la oss være realistiske, det er forståelig. Jeg er mor og kone nå, og ferdig med alt.. 

Og nå blir jeg 30, og har ikke lyst til å gjøre en dritt. Jeg har heldigvis ingen venner til å feire den, men har familie rundt som er glad i meg. Men ser virkelig poenget. 

 

Er det noen som føler deg samme? 

Anonymkode: fd231...f5f

30 ja....du er virklig utgammel og livet ditt er nesten slutt ;) Men fra spøk til alvor - det er ok at du ikke liker bursdager, men det er virkelig ikke farlig å bli eldre! Tror du at du må være ung for å være spennende? Jeg som er i slutten av førtiårene er vel et fossil snart klart for gamlehjemmet i dine øyne, men min erfaring er jo at mennesker som har opplevd mye og har gjort seg erfaringer i løpet av livet, er langt mer spennende enn en "urørt" ungdom. Livet mitt ble av flere årsaker mye bedre etter at jeg passerte 40, og jeg har hatt noen av de morsomste opplevelsene i mitt liv etter fylte 40. Pr i dag bor jeg i en koselig leilighet jeg stortrives i, holder på med etterutdanning, har en herlig kjæreste som er noen år yngre enn meg og venner som vi omgås jevnlig. Livet kunne i grunnen ikke vært bedre :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å ha bursdag, og har gjort det siden jeg var ganske ung, kanskje barneskolen/uskolen. (over 30 nå) Vet rett og slett ikke hvorfor. Har ingen dårlige opplevelser som jeg kan huske, og synes ikke det er noe stress å bli eldre. Slår av telefonen og blir i senga i mørket, gråter og vil bare være alene. 

Anonymkode: 06de8...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...