Gå til innhold

Misliker festing, hvordan få venner i fadderuka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er den eneste 19 åringen på hele skolen(føles det ut som), som misliker fest. Fest og vors er ingenting for meg. Jeg festet MYE før og har rett og slett blitt veldig veldig lei. Men hvordan ellers får jeg meg venner? Jeg har vært på en fest og blitt kjent med noen, men ikke noe sterk tilknytning. Fadderuka er langt ifra over også😫 

Dere som heller ikke liker fest, hvordan fikk dere venner?

Anonymkode: 93a1a...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor studerer du? I Bergen skal det være kommet alternativer for de som ikke vil drikke. Personlig deltok jeg på aktivitetene på dagen og droppa festene. Var på ett vors, dro hjem da de andre dro på byen. Fikk meg venner 😊 Du kan også melde deg inn i en organisasjon eller klubb, da møter du andre med samme interesser som deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal alltid være alternativ for de som ikke ønsker å drikke i fadderuka. Mye skjer jo også på dagtid, før vors og fest. 

Anonymkode: 4663b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for deg som ikke fester/drikker, er det ikke noe poeng å stresse med å bli kjent med folk akkurat i fadderuka. Hvis det ikke er arrangement som du synes virker OK, gjelder det helt sikkert for mange andre studenter også. Det er sikkert mange som ikke deltar, som du fint kan bli kjent med når studiene starter og hverdagen kommer.

Anonymkode: af71c...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med på vors og aktiviteter. Prat og kos deg. Drikk (eller ikke drikk) det du ønsker. Snik deg unna på veien ut, da forsvinner folk gjerne i ulike retninger uansett, og det er ikke akkurat de timene nære vennskap ble etablert...

De jeg traff på vors og andre aktiviteter i fadderuka er fortsatt blant mine nærmeste venner. Det stemmer dessverre at det er vanskeligere å etablere relasjoner senere, for da er de fleste allerede godt i gang. 

Det finnes alkoholfrie alternativer. Men for meg var det grupper jeg hadde mye mindre til overs med. 

Anonymkode: f4135...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuserte på studiene og visste at det finnes arenaer utenfor fest hvor man møter folk. Jeg deltok ikke på min fadderuke, klarte likevel få meg et par venner. Jeg vil heller være med folk som tar studiene seriøst enn de som bare drikker og fester og brauter hele tiden.

Anonymkode: f5571...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.8.2019 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at jeg er den eneste 19 åringen på hele skolen(føles det ut som), som misliker fest. Fest og vors er ingenting for meg. Jeg festet MYE før og har rett og slett blitt veldig veldig lei. Men hvordan ellers får jeg meg venner? Jeg har vært på en fest og blitt kjent med noen, men ikke noe sterk tilknytning. Fadderuka er langt ifra over også😫 

Dere som heller ikke liker fest, hvordan fikk dere venner?

Anonymkode: 93a1a...7ec

Sex kan være effektivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreninger man kan melde seg inn i. Finn en som du synes høres bra ut og meld deg inn. 

Anonymkode: 8cb6c...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...