Gå til innhold

Finne ut fødselsdato på noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man finne ut av fødselsdato /alder på et ukjent menneske? 

Anonymkode: d0596...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselsår finner man gjennom å søke i skattelistene. Fødselsdato er verre, fb er en mulighet, men jeg kan nok uanz klare å finne ut av det, om du gir litt mer info :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Fødselsår finner man gjennom å søke i skattelistene. Fødselsdato er verre, fb er en mulighet, men jeg kan nok uanz klare å finne ut av det, om du gir litt mer info :)

Takk for svar. Ønsker ikke søke skattelister. Det hender når jeg søker ett el annet, at jeg får opp fødselsdato på folk.men har ikke klart det denne gang. Har ikke FB heller. 

Hva slags info trenger du? Jeg kan ikke skrive navnet her vet du 😅

Anonymkode: d0596...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere lå det gamle skattelister, fra da det var åpent ute, og da kunne man søke i ligninger fra typ 2008 eller 2009 og se fødselsår. Uten å være logget inn. 

I Sverige finnes hitta.se men det er ikke noen norsk tilsvarende. 

Anonymkode: 805b8...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter fødselsdato på Facebook-profil, eller sjekk veggen for gratulasjoner. Sjekk Instagram for eventuelle bilder/innlegg om bursdag. Hilsen ei med lang erfaring innenfor hobby-detektivarbeid (ikke noe ulovligheter altså).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ønsker ikke søke skattelister. Det hender når jeg søker ett el annet, at jeg får opp fødselsdato på folk.men har ikke klart det denne gang. Har ikke FB heller. 

Hva slags info trenger du? Jeg kan ikke skrive navnet her vet du 😅

Anonymkode: d0596...209

Du kan søke i skattelistene uten at vedkommende vil se at du har søkt. Dvs du får opp fødselsår og skattekommune på personer som passer til kriteriene dine, det er først om man klikker seg videre inn for å se skattbar inntekt/formue/skatt at personen vil kunne se at du har slått opp vedkommende, så ingen fare der. Men fødselsdato er litt verre, men det finnes noen metoder. Jeg kan ev. hjelpe deg via PM. Ikke sikkert jeg vil finne ut av det, men godt mulig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Du kan søke i skattelistene uten at vedkommende vil se at du har søkt. Dvs du får opp fødselsår og skattekommune på personer som passer til kriteriene dine, det er først om man klikker seg videre inn for å se skattbar inntekt/formue/skatt at personen vil kunne se at du har slått opp vedkommende, så ingen fare der. Men fødselsdato er litt verre, men det finnes noen metoder. Jeg kan ev. hjelpe deg via PM. Ikke sikkert jeg vil finne ut av det, men godt mulig :)

Tusen takk, jeg skal vurdere det. Visste ikke at man kunne søke på folk, uten at folk kan se det,,,,det er kanskje først når man klikker seg inn, ja...Hm...mulig jeg ber deg om hjelp på pm ;) Takker. 

Anonymkode: d0596...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krepsen7791 skrev:

Se etter fødselsdato på Facebook-profil, eller sjekk veggen for gratulasjoner. Sjekk Instagram for eventuelle bilder/innlegg om bursdag. Hilsen ei med lang erfaring innenfor hobby-detektivarbeid (ikke noe ulovligheter altså).

Ja, men vedkommende har ikke FB eller instagram....;) du er som meg, du, da, litt sånn hobby detektiv. Moro det :)

Anonymkode: d0596...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk proff.no, hvis hen har firma, enkelpersonsforetak eller styreverv, så står hen oppført med fødselsår der. 

Anonymkode: 76a16...1ed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende eier eiendom vil det stå i grunnboka. Forutsetter at du vet adressen til eiendomen eller gårds- og bruksnummer. Søk på kartverket.no

Anonymkode: c13fe...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vedkommende eier eiendom vil det stå i grunnboka. Forutsetter at du vet adressen til eiendomen eller gårds- og bruksnummer. Søk på kartverket.no

Anonymkode: c13fe...9c4

Takk, her fant jeg både fødselsdato og år på vedkommende. Takker :)

Anonymkode: fcb2a...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vedkommende eier eiendom vil det stå i grunnboka. Forutsetter at du vet adressen til eiendomen eller gårds- og bruksnummer. Søk på kartverket.no

Anonymkode: c13fe...9c4

Vil det ikke bli lagret at man har vært inne og snoket? På samme måte som når man snoker i skattelistene? 

Anonymkode: 85ecc...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det ikke bli lagret at man har vært inne og snoket? På samme måte som når man snoker i skattelistene? 

Anonymkode: 85ecc...76e

Nei jeg snoket jo også på meg selv, og andre familiemedlemmer....Sølte kun på en adresse, ikke navn og fikk dermed opp alt som var tilknyttet den adressen...Kan ikke tenke meg at dette lagres og i såfall får det bare være. Vedkommende kjenner meg ikke ;) 

Anonymkode: d0596...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vedkommende eier en eiendom, kan du gå inn på "se eiendom", du finner også ut mye mer om dem der, gjeld osv

Anonymkode: ec97e...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...