Gå til innhold

Project 333 - september, oktober og november. Er noen med?


Miss-Grey

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å prøve Project 333, og begynner med månedene september, oktober og november. 

For dere som ikke har hørt om konseptet, går det ut på å velge ut 33 klesplagg, sko og tilbehør, og kle seg i dette i tre måneder (dette ekskluderer undertøy, treningstøy og nattøy). Hensikten er å bli flinkere til å kombinere, sette større pris på det man allerede eier og gjøre det enklere å kle på seg om morgenen. Det finnes mer informasjon i denne lenken: https://bemorewithless.com/project-333/

Jeg har aldri prøvd prosjektet før, og tenker at de tre månedene jeg har valgt sikkert blir utfordrende, med tanke på temperaturforandringer. Det blir spennende å se hvordan det går! 

Poster oppdateringer her, dersom noen vil henge seg på er dere hjertelig velkommen! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm. Jeg driver visst allerede med dette. Har mindre enn 33 plagg som jeg bruker. 

Anonymkode: 1a62f...564

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange forskjellige klesplagg bruker jeg ikke på et år en gang, selv om jeg tar med undertøy også. Nattøy bruker jeg ikke.

Anonymkode: 5eb7b...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Jeg driver visst allerede med dette. Har mindre enn 33 plagg som jeg bruker. 

Anonymkode: 1a62f...564

Haha, samme her. Og om treningsklær er unntatt er det veldig lett da jeg bruker det mest 😄

Anonymkode: a5db0...db3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Jeg driver visst allerede med dette. Har mindre enn 33 plagg som jeg bruker. 

Anonymkode: 1a62f...564

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mange forskjellige klesplagg bruker jeg ikke på et år en gang, selv om jeg tar med undertøy også. Nattøy bruker jeg ikke.

Anonymkode: 5eb7b...036

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, samme her. Og om treningsklær er unntatt er det veldig lett da jeg bruker det mest 😄

Anonymkode: a5db0...db3

Har dere færre enn 33 klesplagg, sko, tilbehør og smykker? Det er imponerende! 👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miss-Grey skrev:

 

 

Har dere færre enn 33 klesplagg, sko, tilbehør og smykker? Det er imponerende! 👌

Har mer, men bruker det ikke. Så lenge du ser bort fra undertøy og treningstøy. Bruker ikke smykker og tilbehør. Har kanskje ti par sko, men til forskjellige årstider, og flere av dem er til trening. Bruker tre bukser, ett skjørt, noen kjoler, noen topper og gensere. Pluss jakker. Under 33, utenom treningsklær og turklær. 

Anonymkode: 1a62f...564

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Miss-Grey skrev:

 

 

Har dere færre enn 33 klesplagg, sko, tilbehør og smykker? Det er imponerende! 👌

Jeg bruker færre klesplagg enn 33 i løpet av et år ja. Klær interesserer meg mindre enn null og jeg bruker de samme tre buksene og noen få t-skjorter og gensere. Et par sommersko og et par vintersko. En kjole med sko til de få gangene jeg trenger det. Og en vinterjakke. På sommeren går jeg uten jakke.

Anonymkode: 5eb7b...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Miss-Grey skrev:

 

 

Har dere færre enn 33 klesplagg, sko, tilbehør og smykker? Det er imponerende! 👌

Jeg hadde skrevet et oppmuntrende svar, men ombestemte meg da jeg leste dette.

 Dette er temmelig normalt, og overhodet ikke imponerende på noe som helst vis.

Mange av oss har levd slik du beskriver "project 333" årevis, enten av eget valg, eller av nødvendighet.

Anonymkode: a71eb...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde skrevet et oppmuntrende svar, men ombestemte meg da jeg leste dette.

 Dette er temmelig normalt, og overhodet ikke imponerende på noe som helst vis.

Mange av oss har levd slik du beskriver "project 333" årevis, enten av eget valg, eller av nødvendighet.

Anonymkode: a71eb...73a

Det var vel mest et forsøk på å komme med en hyggelig kommentar, selv om de første som svarte her inne ikke var interesserte i klær, og dermed ikke helt i målgruppen for dette prosjektet 😉 Jeg er slett ikke sikker på om jeg bruker mer en 33 plagg selv, men hensikten her er jo å bli mer bevisst på hva man har og hvordan man bruker det. 

I sommer har jeg nok brukt mindre enn ti ting totalt, men om høsten er det jo vanlig med flere lag. Yttertøy inngår også (vinterjakke, mellomsesongsjakke, regnjakke), i tillegg til skjerf, lue og sko. Jeg tror at jeg klarer meg komfortabelt med 33 ting, men vi får se hvordan det går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.8.2019 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Så mange forskjellige klesplagg bruker jeg ikke på et år en gang, selv om jeg tar med undertøy også. Nattøy bruker jeg ikke.

Anonymkode: 5eb7b...036

Jeg tror ikke folk er klar over hvor fort man kommer opp i 33 plagg. La oss si du eier 3 singleter, 3 t-shirts, 5 gensere, 3 bukser,     4 par sko (lave vintersko, støvletter til pent bruk, sommersko, et par høyhæla pensko) 1 sommerjakke, 1 vinterjakke, 1 sommerkjole, 1 penkjole, 1 sommerskjørt, 2 shorts,  2 fest/pyntebluser,  1 lue, et par vanter, 1 skjerf, 1 tykk vintergenser, 1 superundertøyplagg og 1 ullskjørt. Og der har du 33 plagg. Du bruker så lite hele året medregnet sokker, truser og bh altså?! 

Anonymkode: 242d8...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke folk er klar over hvor fort man kommer opp i 33 plagg. La oss si du eier 3 singleter, 3 t-shirts, 5 gensere, 3 bukser,     4 par sko (lave vintersko, støvletter til pent bruk, sommersko, et par høyhæla pensko) 1 sommerjakke, 1 vinterjakke, 1 sommerkjole, 1 penkjole, 1 sommerskjørt, 2 shorts,  2 fest/pyntebluser,  1 lue, et par vanter, 1 skjerf, 1 tykk vintergenser, 1 superundertøyplagg og 1 ullskjørt. Og der har du 33 plagg. Du bruker så lite hele året medregnet sokker, truser og bh altså?! 

Anonymkode: 242d8...b98

Så sant, de fleste blir nok overasket om de faktisk teller over alle klær og tilbehør de eier. 

Selv tar bare turklærne mine 10 plasser i skapet. 2 sett ullundertøy blir 4 stk med bukse og overdel, en utebukse til vinter og en til sommer, En jakke til sommer og en dunjakke til vinter. Og et par sommer tursko og to par vintersko. 

Oj, faktisk 11 det. 

Og dette er kun turklær. 

Jeg har eller ikke mye i skapet, det er ikke i nærheten av halvfullt engang, men jeg vet at det er godt over 33 plagg der. 

Anonymkode: 13e74...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke folk er klar over hvor fort man kommer opp i 33 plagg. La oss si du eier 3 singleter, 3 t-shirts, 5 gensere, 3 bukser,     4 par sko (lave vintersko, støvletter til pent bruk, sommersko, et par høyhæla pensko) 1 sommerjakke, 1 vinterjakke, 1 sommerkjole, 1 penkjole, 1 sommerskjørt, 2 shorts,  2 fest/pyntebluser,  1 lue, et par vanter, 1 skjerf, 1 tykk vintergenser, 1 superundertøyplagg og 1 ullskjørt. Og der har du 33 plagg. Du bruker så lite hele året medregnet sokker, truser og bh altså?! 

Anonymkode: 242d8...b98

2 t-skjorter, 3 gensere i ulik tykkelse, 1 penbluse 2 dagligbukser, 1 penbukse, 1 vinterturbukse, 1 par vintersko, 1 par joggesko, 1 par sommersko/pensko, 1 sjal, 1 par hansker, 1 superundertøybukse, 1 vinterjakke, 1 vann-og-vindtett-sommerjakke, 5 truser, 2 par sokker, 1 bh , 1 badedrakt.

Anonymkode: 5eb7b...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 t-skjorter, 3 gensere i ulik tykkelse, 1 penbluse 2 dagligbukser, 1 penbukse, 1 vinterturbukse, 1 par vintersko, 1 par joggesko, 1 par sommersko/pensko, 1 sjal, 1 par hansker, 1 superundertøybukse, 1 vinterjakke, 1 vann-og-vindtett-sommerjakke, 5 truser, 2 par sokker, 1 bh , 1 badedrakt.

Anonymkode: 5eb7b...036

Imponerende, du skal ha kred for å leve så minimalistisk og jeg liker ideen. Bruker du ikke singletter under gensere? Ikke lue eller skjerf på vinteren?? Sorry at jeg spør så mye men blir så fascinert. Hva med kjole da? 

Anonymkode: 242d8...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Imponerende, du skal ha kred for å leve så minimalistisk og jeg liker ideen. Bruker du ikke singletter under gensere? Ikke lue eller skjerf på vinteren?? Sorry at jeg spør så mye men blir så fascinert. Hva med kjole da? 

Anonymkode: 242d8...b98

Bruker ikke singlett under genser nei. Sjal brukes som kombinert lue og skjerf. Kjole liker jeg ikke.

Anonymkode: 5eb7b...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...