Gå til innhold

Flere «eldre» prøvere? (38+)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere bekymret for egen alder? Tenker både i forhold til å få positiv test, gjennomgå svangerskapet og å få et friskt barn.

Vi har utsatt prøving med sistemann til jeg er 38. Jeg er mest engstelig for at eggene skal være av dårlig kvalitet, og at jeg vil oppleve flere spontanaborter. Det stresser meg litt, men er en sjanse vi er villige til å ta.

Vi er enige om at vi ønsker å få utført nipt i utlandet, for å redusere sjansen for et sykt barn. (Hvis jeg blir gravid)

Andre? 😊

Anonymkode: c6fca...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 38 og vi har nettopp startet prøvingen på nummer to (har barn på to år, så startet sent). Forrige gang gikk det veldig fort og greit, så spent på om det går like enkelt nå (eller kanskje ikke i det hele tatt). 

Anonymkode: 7970f...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får tilbud om nipt lignende test gratis i norge når du er over 38 år😊

Anonymkode: 67dee...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du får tilbud om nipt lignende test gratis i norge når du er over 38 år😊

Anonymkode: 67dee...55d

Det gjør en men en får i utgangspunktet kun svar på trisomi. Så det er fortsatt lurt å ta turen til Danmark. 

 Vi prøver også på nr 2, jeg er 38 år. Vi slet med første, men fikk til slutt et friskt barn. Nr 2 ser etterhvert umulig ut. Jeg blir lett gravid, men det går til grunne i løpet av et par uker. En gynekolog mener derfor at vi ikke har noen nytte av prøverør, mens en annen mener at prøverør er løsningen. Akkurat nå er vi tankeboksen om veien videre. 

Anonymkode: f9450...80b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør en men en får i utgangspunktet kun svar på trisomi. Så det er fortsatt lurt å ta turen til Danmark. 

 Vi prøver også på nr 2, jeg er 38 år. Vi slet med første, men fikk til slutt et friskt barn. Nr 2 ser etterhvert umulig ut. Jeg blir lett gravid, men det går til grunne i løpet av et par uker. En gynekolog mener derfor at vi ikke har noen nytte av prøverør, mens en annen mener at prøverør er løsningen. Akkurat nå er vi tankeboksen om veien videre. 

Anonymkode: f9450...80b

Kan reise til Sverige og ta NIP test også.

Anonymkode: 4310f...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fylt 37, prøvd siden mars.

Ble gravid i mars da jeg var 36, på første forsøk, men mistet:(

Sjekket alt hos fertilitetslege som mener alt ser bra ut, så vi får vel bare fortsette. Prøvd 5 mnd nå (1 mnd SA, siden 4 mnd uten hell).

Har to barn fra før.

Veldig engstelig for at det aldri skal gå igjen, det skal innrømmes!

 

C

Anonymkode: 069bd...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er over 40, og skal i gang med å prøve nå. 

Ny mann, vi har begge barn fra før. Vi er egentlig mest innstilte på at dette ikke går. Vi har lest statistikkene, og de er ikke så veldig oppløftende. Samtidig kan jeg liksom ikke helt tro at toget har gått; jeg ble så lett gravid med de barna jeg har, jeg er frisk, sunn, slank, føler meg ung... Og så er vel det hva de aller fleste prøvere på min alder sier til seg selv😂 Men vi får se!

Jeg skal definitivt ta NIPT-testen. Om jeg ikke får den i Norge, drar jeg til Gøteborg. 

Anonymkode: a6a56...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eggløsning mandag, så vi krysser fingrene for at det går allerede denne gangen - sikkert litt optimistisk, men gikk på første forsøk første gang. Når og om det går, tenker vi tidlig ultralyd her hjemme (uke 7-8) og antakelig Nip i Danmark eventuelt Sverige dersom det ser bra ut. Vet ikke helt hvilken uke som anbefales, noen som vet?

(anonym bruker fra innlegg #2)

Anonymkode: 7970f...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nysgjerrighet, hva gjør at dere velger å få barn så «sent»? 😊

Anonymkode: 8907b...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet, hva gjør at dere velger å få barn så «sent»? 😊

Anonymkode: 8907b...7de

Bare fikk lyst, energi og motivasjon igjen:) føles instinktivt helt riktig å gjøre😊

og har nå en ro jeg absolutt ikke hadde da jeg var 23, hva med deg?

 

C

Anonymkode: 069bd...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet, hva gjør at dere velger å få barn så «sent»? 😊

Anonymkode: 8907b...7de

Ikke alle velger...

Jeg traff ikke en mann å få barn med før jeg var 33.. så ville vi være sammen lenge nok til at forholdet var solid og vi var overbrvist om at det var for livet ut. Så jeg var 36 da jeg fikk min første. 

Om vi skal ha et barn til, kommer jeg til å være passert 38.

Anonymkode: a8500...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare fikk lyst, energi og motivasjon igjen:) føles instinktivt helt riktig å gjøre😊

og har nå en ro jeg absolutt ikke hadde da jeg var 23, hva med deg?

 

C

Anonymkode: 069bd...74c

Ok, jeg skjønner 😄 Så koselig at du fikk lyst, energi og motivasjon igjen. Selv er jeg 22 år og gravid for første gang, planlagt 😊

Anonymkode: 8907b...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare fikk lyst, energi og motivasjon igjen:) føles instinktivt helt riktig å gjøre😊

og har nå en ro jeg absolutt ikke hadde da jeg var 23, hva med deg?

 

C

Anonymkode: 069bd...74c

Jeg møtte ikke drømmemannen før jeg var over 30. Vi fikk barn da jeg var 35 og har slitt med å få nr to. Nå er jeg 39. 

Hadde jeg møtt drømmemannen tidligere hadde vi startet tidligere også. Mange menn som ikke har hastverk, og mange menn som syns at barn ødelegger for selvrealisering og frihet. 

Anonymkode: 37884...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle velger...

Jeg traff ikke en mann å få barn med før jeg var 33.. så ville vi være sammen lenge nok til at forholdet var solid og vi var overbrvist om at det var for livet ut. Så jeg var 36 da jeg fikk min første. 

Om vi skal ha et barn til, kommer jeg til å være passert 38.

Anonymkode: a8500...39a

Det å få barn er jo er valg 😊 

Anonymkode: 8907b...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første som 42-åring. Ønsket ikke barn før det. Nå ønsker vi barn nummer 2, om jeg skulle ha et mirakelegg igjen... Vært gravid 3 ganger etter førstemann, men spontanaborterte før uke 12, så spørs om det er noen gode egg igjen. Er 43 år. Ble lett gravid som 42-åring.

Anonymkode: a17b6...444

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du får tilbud om nipt lignende test gratis i norge når du er over 38 år😊

Anonymkode: 67dee...55d

Nei, de tar dessverre ikke de testene i Norge enda. Du kan ta duo og KUB. Jeg måtte be om det, ikke noe som automatisk skjer. Men droppet det og tok nipt i Danmark i stede. 

Anonymkode: 3f680...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet, hva gjør at dere velger å få barn så «sent»? 😊

Anonymkode: 8907b...7de

Kombinasjon av at ikke klar for barn i 20-årene, brudd omtrent da begynte å bli klar og at jeg så møtte mannen min som 34-åring. Trengte et par år sammen før barn. Tenker ikke på 36/37/38 som spesielt sent, siden det er mange førstegangsfødende i den aldersgruppen i min omgangskrets. Lange studier og fokus på karriere er nok medvirkende.

Anonymkode: 7970f...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å få barn er jo er valg 😊 

Anonymkode: 8907b...7de

Ja, men slik du formulerte spørsmålet, virket det som om det var alderen du mener vi har "valgt". og i mitt tilfelle var det altså ikke det... 

Anonymkode: a8500...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første som 31-åring (helt normal alder for førstegangsfødende i Norge), deretter sekundær infertilitet og årevis med prøving før jeg fikk nummer to da jeg var 38. Til deg som lurte på hvorfor folk får barn så "sent".

Anonymkode: 67e18...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk første som 31-åring (helt normal alder for førstegangsfødende i Norge), deretter sekundær infertilitet og årevis med prøving før jeg fikk nummer to da jeg var 38. Til deg som lurte på hvorfor folk får barn så "sent".

Anonymkode: 67e18...c43

Ikke jeg som spurte, men kan du fortelle litt mer om reisen din? Jeg vet ikke hva sekundær fertilitet er og lurer også litt på om du da ble gravid på egenhånd eller om du fikk noe hjelp?

Kjempekos å høre at dere fikk barn nr2. Veldig glad på deres vegner ❤️

 

C

Anonymkode: 069bd...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...