Gå til innhold

Bonger vs billig drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeier

Jeg syntes bonger er greit jeg, men klart at det forutsetter at drikke til maten er utenom.

vi var i et bryllup for noen år siden, og der hadde de valgt denne løsningen: Det var sånn at vi innbetalte 75 PR pers og hadde fri drikke etter maten og alle de vi snakket med i etterkant var fornøyde , de som ikke drikker alkohol betalte ikke noe, og ja alt var basert på tillit. De hadde 2 i baren så det var ikke noe trøbbel heller. Vi har i etterkant vært sammen med mange av gjestene og vi ser at de sier det samme som oss, supert.

bruden hadde en enkel kjole og alt var tipp tipp topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foretrekker helt klart bonger og skikkelig drikke fremfor noe billig skvip. Dessverre betyr bonger ofte "husets vin" som også er noe billig skvip. Så bruker gjerne bongen på brus og kjøper en flaske skikkelig vin istedet. Synes ikke det er noe unormalt eller skjipt med bonger så lenge det er god drikke til maten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært i flere bryllup og aldri opplevd bonger og betaling for drinker. Om jeg skulle fått bonger så hadde jeg garantert brukt de opp bare for å sløse med de dyrebare dråpene om jeg så bare skulle helt de i nærmeste hekk eller vask. 

Da jeg giftet meg hadde vi faktisk hjemmebrent, annen alkohol, vin, øl, brus og juice. Vi leide inn bartender som mixet drinker og alle koste seg.

Hvorfor være så gjerrig og vise så tydelig utad at dere egentlig ikke har råd til ett skikkelig bryllup? 

Anonymkode: 0bb7e...bcf

Helt enig! Hvorfor tror alle som gifter seg at bryllupet dems er så viktig? De enste som syntes det er så flott og viktig er jo bare de 2 som gifter seg, for alle andre er det jo egentlig bare et stress og mas også skal de i attpåtil betale for å dra dit? Sånt skjønner jeg meg ikke på. Blir man bedt til mat og drikke så forventer jeg at det ikke koster gjestene noe

Anonymkode: 90d3b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor være så gjerrig og vise så tydelig utad at dere egentlig ikke har råd til ett skikkelig bryllup? 

Anonymkode: 0bb7e...bcf

Fordi de tror det gir dem status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Hvorfor tror alle som gifter seg at bryllupet dems er så viktig? De enste som syntes det er så flott og viktig er jo bare de 2 som gifter seg, for alle andre er det jo egentlig bare et stress og mas også skal de i attpåtil betale for å dra dit? Sånt skjønner jeg meg ikke på. Blir man bedt til mat og drikke så forventer jeg at det ikke koster gjestene noe

Anonymkode: 90d3b...677

"Egentlig bare stress og mas" - jammen så dropp å gå i bryllup da for faen om det er så fælt!

Beklager at det er deg jeg hakker på, men det er jaggu vanskelig å la være...

Endret av Anim92
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bryllup vi var i, var på et hotell. Da fikk vi velkomstdrink, vin til maten og kaffe avec (det var satt frem flasker med cognac og baileys). Alt utover dette kjøpte vi i baren, til vanlige priser. Synes denne løsningen er helt ok. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ja, vi får bare ta sjansen på å framstå kjipe og stakkarslige. I tillegg får vi gå ut fra at ingen kommer til å kose seg og de fleste kommer til å helle ut drikken i protest mot at det ikke er fri bar.

Eller så kommer det til å bli en fin fest med vennene våre uavhengig av begrensning på gratis alkohol. Time will show.

Anonymkode: 2b27a...44f

Gjerrigknarker

Anonymkode: 0bb7e...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj. Overse mange av disse menneskene som kommenterer. Har vært i bryllup med både fri, og ikke fri bar. I den som ikke er fri får man ofte 3 enheter til maten + 2 glass bobler før eller etter mat. Etter det betaler man selv, og det er HELT okei og ikke noe jeg eller andre tenker på. 

Der hvor det er fri bar har jeg opplevd ett mindre utvalg og da foretrekker jeg heller å betale for det jeg selv ønsker å drikke av drinker :)

Endret av Camillapb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. 

Jeg har vært i en del bryllup der brudeparet har leid lokale og ordnet buffet og drikke selv. Da har vi fått servert velkomstdrink, vin til maten (enten flasker på bordet man kan forsyne seg av eller servitører som fyller opp fortløpende), også har det blitt satt frem øl og brus og diverse på festen etter som folk kan forsyne seg av fritt. Helt ok måte å gjøre det på syntes jeg, og vi tenker gjøre det sånn. Men som over her sier begrenser det jo utvalget litt. 

Jeg har også vært i noen bryllup på hotell, med en velkomstdrink, 3 retters med et glass vin til hver rett, noe sterkt til kaffen og ellers må man kjøpe drikke selv i baren. Helt greit det og, litt mer formelt og på et hotell med full bar forstår jo folk at man ikke bare kan la gjestene bestille hva de vil og la brudeparet ta regningen. Det skjønner jeg ikke at vanlige folk skulle hatt råd til og det er jo egentlig mest sløs. Om man fikk et par bonger for å kjøpe drikke i en bar så syntes jeg det er generøst og fint. 

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, O.G. skrev:

Fordi de tror det gir dem status.

Hæ? Hvordan skulle det gjøre det? Vi inviterer folk vi er venner med, det er ikke en popularitetskonkurranse.

Anonymkode: 2b27a...44f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 9.34, O.G. skrev:

Men det er ikke latterlig å invitere til bryllupsfest for så overføre utgiftene på gjestene? 

Egoistiske ønsker om å ikke være vertskap og ikke bryr seg om sine gjester.

Vel, så lenge du holder festen innenfor dine økonomiske rammer og ikke overfører noen utgifter på gjestene så havner nok ikke bryllupet ditt i denne tråden.

Hehe årets verste gjest? 

Anonymkode: 8cbc1...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...