Gå til innhold

Bonger vs billig drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det du sier er at hvis det er fri bar så er det synonymt med at folk drikker seg snydens? Det å ha fri bar lar folk få ta et par glass for å feire. 

Selv om du har venner som oppfører seg som ungdommer og drikker seg "snydens" betyr ikke det at alle er slik. Jeg synes det er trist at TS ikke har råd til å ha fri bar. Det er faktisk ikke så mye dyrere med fri bar. 

Hvis noen er alkoholikere eller ikke drikker alkohol trenger ikke det gå ut over alle sammen? Det å gifte seg uten muligheten for å ta seg ett par glass er også feil. Har folk problemer trenger de ikke å dukke opp. La de heller drikke seg drita alene i sin leide leilighet, eller gå i kirka og be til krampa tar deg.

 

Anonymkode: 7ef49...ab3

Du er jo tydeligvis ikke noen hyggelig person og ikke en person noen kan være interessert i å invitere i bryllup uansett 🙈

Man kan ta et par glass for å feire med to-tre bonger også. Ser ikke problemet.

Som sagt har jeg aldri vært i bryllup med fri bar etter maten. Bare bonger, at man kjøper selv eller at brudeparet har kjøpt inn billig øl til etter maten. Verken i min familie eller vennegjenger er det fokus på alkohol, selv om de fleste setter pris på drikke til maten så er det ingen som klager om man får bonger eller må betale for det man vil ha etter maten selv. Mange drikker heller vann eller brus, uten at de er verken alkoholikere eller kristne av den grunn. 

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo tydeligvis ikke noen hyggelig person og ikke en person noen kan være interessert i å invitere i bryllup uansett 🙈

Man kan ta et par glass for å feire med to-tre bonger også. Ser ikke problemet.

Som sagt har jeg aldri vært i bryllup med fri bar etter maten. Bare bonger, at man kjøper selv eller at brudeparet har kjøpt inn billig øl til etter maten. Verken i min familie eller vennegjenger er det fokus på alkohol, selv om de fleste setter pris på drikke til maten så er det ingen som klager om man får bonger eller må betale for det man vil ha etter maten selv. Mange drikker heller vann eller brus, uten at de er verken alkoholikere eller kristne av den grunn. 

Anonymkode: c8d12...ea1

Da har du tydeligvis veldig mange venner som har dårlig betalte jobber eller går på NAV. 

Anonymkode: 7ef49...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi bonger kan føles litt stusselig tenkte jeg kanskje redusert pris ville være bedre, men tror det kan være litt mer styr for oss.

Anonymkode: 2b27a...44f

Men det er dere som holder bryllup også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da har du tydeligvis veldig mange venner som har dårlig betalte jobber eller går på NAV. 

Anonymkode: 7ef49...ab3

Nei, det har jeg ikke :) Normale høyt utdannede folk som har god råd har som regel ikke utprega behov for å sløse og flotte seg :)

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et litt annet alternativ, dvs litt usikker på om dere har tenkt dette eller ikke... Hadde iallefall foretrukket gratis drikke til maten og så kjøpt drikke resten av kvelden selv. Bonger synes jeg er litt harry, da heller rabattert drikke (sørger kanskje også da for at folk kjøper kun det de skal ha og ikke henter ut alt de har bonger til...)

Sørg også for at baren åpner inne rimelig tid etter middagen. Var i et bryllup hvor det etter middag var en lang seanse med ennå flere taler og underholdning til brudeparet uten mulighet til å kjøpe seg drikke. Når dette var ferdig etter et par timer var det kaker og festen hadde dabbet helt av så folk begynte å dra hjem.

Anonymkode: 2e3ff...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er til festen jeg tenker på, ikke middag. Får snakke litt med de som har lokalet hvordan det praktisk er best å gjennomføre det. Bonger er på sin måte litt upraktisk, men jeg vet ikke helt hvordan man skal beregne redusert pris og unngå at det plutselig ikke er mer rabatt «igjen».

Anonymkode: 2b27a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Det lyser så tydelig frem at TS "ønsket" bryllup, men ikke har råd økonomien til det. Det er helt bak mål at folk skal ha bryllup for å ha bryllup uten å faktisk ha råd til det. Mitt råd til TS er å kanskje ta opp ekstra lån? Eller kanskje bare gifte seg billig og skippe festen?

Anonymkode: 7ef49...ab3

Det er så LATTERLIG at folk har som krav at man skal ha den og den økonomien til å holde en standard akkurat de mener er riktig. Bryllup handler faktisk ikke en døyt om hvor fancy og flott festen er eller hvor mye alkohol man får, det er en feiring av at to mennesker i kjærlighet forplikter seg til å holde sammen i tykt og tynt. 

Om brudeparet ønsker en sånn eller sånn fest, handler så mye mer om personlige ønsker. For min del ville jeg spart opp så mye som mulig for å ha en bra fest, men festen er søren meg ikke grunnen til st jeg gifter meg. Om du (og andre) bryr seg så mye at de går rundt og tenker negativt på det eller er surmaga på forum, ønsker jeg heller ikke å ha de der. Da er det tydelig at de ønsker en fancy fest der de skal endelig få gratis drikke,  og ikke egentlig bryr seg om brudeparet. Helt idiotisk.

 

Edit: med andre ord, om økonomien min aldri vil være såpass at jeg kan ha et bryllup som er storslagent, vil jeg likevel giftet meg. At andre skal kreve at man har en viss økonomi osv er helt tullete 

Endret av Anim92
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Det er så LATTERLIG at folk har som krav at man skal ha den og den økonomien til å holde en standard akkurat de mener er riktig. Bryllup handler faktisk ikke en døyt om hvor fancy og flott festen er eller hvor mye alkohol man får, det er en feiring av at to mennesker i kjærlighet forplikter seg til å holde sammen i tykt og tynt. 

Om brudeparet ønsker en sånn eller sånn fest, handler så mye mer om personlige ønsker. For min del ville jeg spart opp så mye som mulig for å ha en bra fest, men festen er søren meg ikke grunnen til st jeg gifter meg. Om du (og andre) bryr seg så mye at de går rundt og tenker negativt på det eller er surmaga på forum, ønsker jeg heller ikke å ha de der. Da er det tydelig at de ønsker en fancy fest der de skal endelig få gratis drikke,  og ikke egentlig bryr seg om brudeparet. Helt idiotisk.

 

Edit: med andre ord, om økonomien min aldri vil være såpass at jeg kan ha et bryllup som er storslagent, vil jeg likevel giftet meg. At andre skal kreve at man har en viss økonomi osv er helt tullete 

W.O.R.D. 👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 89e4e...ba7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anim92 skrev:

Det er så LATTERLIG at folk har som krav at man skal ha den og den økonomien til å holde en standard akkurat de mener er riktig. Bryllup handler faktisk ikke en døyt om hvor fancy og flott festen er eller hvor mye alkohol man får, det er en feiring av at to mennesker i kjærlighet forplikter seg til å holde sammen i tykt og tynt. 

 

Men det er ikke latterlig å invitere til bryllupsfest for så overføre utgiftene på gjestene? 

19 timer siden, Anim92 skrev:

 

Om brudeparet ønsker en sånn eller sånn fest, handler så mye mer om personlige ønsker. For min del ville jeg spart opp så mye som mulig for å ha en bra fest, men festen er søren meg ikke grunnen til st jeg gifter meg. Om du (og andre) bryr seg så mye at de går rundt og tenker negativt på det eller er surmaga på forum, ønsker jeg heller ikke å ha de der. Da er det tydelig at de ønsker en fancy fest der de skal endelig få gratis drikke,  og ikke egentlig bryr seg om brudeparet. Helt idiotisk.

 

 

 

Egoistiske ønsker om å ikke være vertskap og ikke bryr seg om sine gjester.

19 timer siden, Anim92 skrev:

.

 

Edit: med andre ord, om økonomien min aldri vil være såpass at jeg kan ha et bryllup som er storslagent, vil jeg likevel giftet meg. At andre skal kreve at man har en viss økonomi osv er helt tullete 

Vel, så lenge du holder festen innenfor dine økonomiske rammer og ikke overfører noen utgifter på gjestene så havner nok ikke bryllupet ditt i denne tråden.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Men det er ikke latterlig å invitere til bryllupsfest for så overføre utgiftene på gjestene? 

Egoistiske ønsker om å ikke være vertskap og ikke bryr seg om sine gjester.

Vel, så lenge du holder festen innenfor dine økonomiske rammer og ikke overfører noen utgifter på gjestene så havner nok ikke bryllupet ditt i denne tråden.

Hahah. Så man må tilby alkohol for å være et godt vertskap...? For det er litt det du sier. Merkeligste jeg har lest i dag, men heldigvis er klokka bare 9:40. 

Jeg synes bonger er en helt ok greie, men jeg er usikker på om jeg ville valgt å gi bonger, eller bare droppe alkohol helt, bortsett fra til middag og kaker. Og det handlet nettopp om personlige preferanser. Ikke om å ta vare på gjestene sine. Det er nemlig ingen fasit på hvordan et bryllup skal være, og om ikke den følges så er ikke gjestene ivaretatt.. Jeg har ikke behov for en fest utover natta med masse dansing eller fyll, og mannen er heller ikke i den gata. Det er ikke "oss". 

Det blir mye alkohol en sånn kveld, som ikke nødvendigvis er i vår eller vår families gate. X antall glass vin til maten med påfyll + noen bonger til bar bør være nok, og om man absolutt skal drekka mer da, kan man få lov å gå i baren og velge det. Eller så klart, man kan bare droppe bar da, for å unngå sånn surmuling som vises her. (Åh, nei vent. Jeg vil ikke ha sånne mennesker som bryr seg mer om alkoholen enn om poenget med å gifte seg. Problem solved!)

Mener ikke nødvendigvis at vi har bestemt oss for å ikke legge opp til at gjestene kan danse og feste som de vil til klokka 2, kan godt hende vi gjør det. Men det er ikke første prioritet, første pri er å bli gift. Og deretter lage et bryllup etter vår økonomi. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anim92 skrev:

Hahah. Så man må tilby alkohol for å være et godt vertskap...? For det er litt det du sier. Merkeligste jeg har lest i dag, men heldigvis er klokka bare 9:40. 

 

Vel, er det ikke alkohol til festen så er det barneselskap, ikke bryllup. 

2 minutter siden, Anim92 skrev:

 

Jeg synes bonger er en helt ok greie, men jeg er usikker på om jeg ville valgt å gi bonger, eller bare droppe alkohol helt, bortsett fra til middag og kaker. Og det handlet nettopp om personlige preferanser. Ikke om å ta vare på gjestene sine. Det er nemlig ingen fasit på hvordan et bryllup skal være, og om ikke den følges så er ikke gjestene ivaretatt.. Jeg har ikke behov for en fest utover natta med masse dansing eller fyll, og mannen er heller ikke i den gata. Det er ikke "oss". 

 

Bryllupet ditt vil nok havne i "flause" kategorien, helt klart. 

3 minutter siden, Anim92 skrev:

 

Det blir mye alkohol en sånn kveld, som ikke nødvendigvis er i vår eller vår families gate. X antall glass vin til maten med påfyll + noen bonger til bar bør være nok, og om man absolutt skal drekka mer da, kan man få lov å gå i baren og velge det. Eller så klart, man kan bare droppe bar da, for å unngå sånn surmuling som vises her. (Åh, nei vent. Jeg vil ikke ha sånne mennesker som bryr seg mer om alkoholen enn om poenget med å gifte seg. Problem solved!)

 

Du har ikke forstått det.

3 minutter siden, Anim92 skrev:

 

Mener ikke nødvendigvis at vi har bestemt oss for å ikke legge opp til at gjestene kan danse og feste som de vil til klokka 2, kan godt hende vi gjør det. Men det er ikke første prioritet, første pri er å bli gift. Og deretter lage et bryllup etter vår økonomi. 

Trenger ikke å holde bryllup for å bli gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, O.G. skrev:

Vel, er det ikke alkohol til festen så er det barneselskap, ikke bryllup. 

Bryllupet ditt vil nok havne i "flause" kategorien, helt klart. 

Du har ikke forstått det.

Trenger ikke å holde bryllup for å bli gift.

Har egentlig ikke annet å si enn

🤦🏻‍♀️🤷‍♀️😂

Endret av Anim92
Og jo! Om man har forstått det eller ikke handler om hva man selv mener. I mine øyne er det du som totalt har misforstått hva et bryllup er. Om man vil feire på den ene eller andre måten, er helt opp til hver enkelt. Enten kun vielse på rådhuset eller mer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Vel, er det ikke alkohol til festen så er det barneselskap, ikke bryllup. 

Bryllupet ditt vil nok havne i "flause" kategorien, helt klart. 

Du har ikke forstått det.

Trenger ikke å holde bryllup for å bli gift.

Forresten - det må altså være alkohol for at det ikke skal gå i kategorien barneselskap? Jeg sa det merkeligste jeg har lest i dag var innen kl 09.40. Den slo du innen 1330 allerede! Gratulerer.

Er hele vennegjengen din alkoholikere da altså? (Ta det med en klype salt. Men asså...)

 

Og til TS: beklager for at vi kupper tråden din😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anim92 skrev:

Har egentlig ikke annet å si enn

🤦🏻‍♀️🤷‍♀️😂

:daane:

Akkurat nå, Anim92 skrev:

Forresten - det må altså være alkohol for at det ikke skal gå i kategorien barneselskap? Jeg sa det merkeligste jeg har lest i dag var innen kl 09.40. Den slo du innen 1330 allerede! Gratulerer.

Er hele vennegjengen din alkoholikere da altså? (Ta det med en klype salt. Men asså...)

 

Og til TS: beklager for at vi kupper tråden din😅

Du får deg sikkert en trivelig bryllupsfest, kjære.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, O.G. skrev:

:daane:

Du får deg sikkert en trivelig bryllupsfest, kjære.

 

Ingen fare, har ikke planer om å gifte meg ennå, men meningene mine vil nok stå da og. Erfaringene mine er fra andres bryllup. Der er det en god og ÆRLIG vennegjeng som stort sett alltid er enig om at det var fint å feire brudeparet og det var en bra fest, enten det har vært uten alkohol, med begrensede mengder eller fri (gratis) flyt. Det er hva vi har snakket om på tomannshånd eller i gjengen. Vi ønsker brudeparet alt godt og å feire de er stas.

Igjen, jeg har få gode venner som ville brydd seg, og om en perifer kusine som er invitert på plikt er misfornøyd, så er jeg faktisk en så kjip vert, at jeg tenker: uffda, menmen.

Jeg har vært i flere bryllup som ikke er MIN stil, men har alltid kost meg uansett.

Endret av Anim92
Og dropp det dere "kjære", greiene.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2019 at 11:32 AM, AnonymBruker said:

Ikke hør på de surmaga som absolutt skal ha fri bar. Det er ikke vanlig. 

Anonymkode: c8d12...ea1

Jo det er ganske vanlig

Anonymkode: 90d3b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere bryllup og aldri opplevd bonger og betaling for drinker. Om jeg skulle fått bonger så hadde jeg garantert brukt de opp bare for å sløse med de dyrebare dråpene om jeg så bare skulle helt de i nærmeste hekk eller vask. 

Da jeg giftet meg hadde vi faktisk hjemmebrent, annen alkohol, vin, øl, brus og juice. Vi leide inn bartender som mixet drinker og alle koste seg.

Hvorfor være så gjerrig og vise så tydelig utad at dere egentlig ikke har råd til ett skikkelig bryllup? 

Anonymkode: 0bb7e...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i flere bryllup og aldri opplevd bonger og betaling for drinker. Om jeg skulle fått bonger så hadde jeg garantert brukt de opp bare for å sløse med de dyrebare dråpene om jeg så bare skulle helt de i nærmeste hekk eller vask. 

Da jeg giftet meg hadde vi faktisk hjemmebrent, annen alkohol, vin, øl, brus og juice. Vi leide inn bartender som mixet drinker og alle koste seg.

Hvorfor være så gjerrig og vise så tydelig utad at dere egentlig ikke har råd til ett skikkelig bryllup? 

Anonymkode: 0bb7e...bcf

Ja, ja, vi får bare ta sjansen på å framstå kjipe og stakkarslige. I tillegg får vi gå ut fra at ingen kommer til å kose seg og de fleste kommer til å helle ut drikken i protest mot at det ikke er fri bar.

Eller så kommer det til å bli en fin fest med vennene våre uavhengig av begrensning på gratis alkohol. Time will show.

Anonymkode: 2b27a...44f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...