Gå til innhold

Bonger vs billig drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere foretrekke av å få utdelt noen bonger (f.eks. 3) og betale full pris for resten av drikken eller ingen bonger men all drikke til vesentlig lavere pris enn vanlig? (Fri bar går ikke, det blir alt for dyrt for oss)

Anonymkode: 2b27a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å kreve bonger/billig drikke fra gjester er smålig av dere! Kanskje dere skulle bruke mindre av budsjettet på unyttige ting? Som feks en dyr brudekjole som blir kun brukt 1 gang?! Har dere ikke råd til fri bar så burde dere ikke ha en stor fest! 

Anonymkode: 7ef49...ab3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav vin til middagen for alle gjester (eller brus), så kjøpte de resten av kvelden selv :)

Anonymkode: b964b...40e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gav vin til middagen for alle gjester (eller brus), så kjøpte de resten av kvelden selv :)

Anonymkode: b964b...40e

Absolutt ingenting å smile for

Dere er nok blitt ledd av mange bak ryggenå deres. Mens en liten gjeng syntes det var en grei løsning dette...

Anonymkode: 19b4e...6f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville foretrukket drikke inkludert til maten (tenk på det som bonger) og kjøp av drikke selv i bar etterpå. Bonger kan nok føles litt stusselig, men å få det servert uten å tenke på at det er omtrent samme greia føles bedre. Jeg synes ikke det er noen skam å ikke ha fri bar!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke til maten og 2-3 bonger til senere. De som ikke vil komme i bryllup uten fri bar kan jo heller bli hjemme

Anonymkode: d01fc...99e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt drikke til maten, kaffe til kaker, også noen bonger til hver til etterpå, så lenge ikke det er sånn at du har forhåndsbetalt bongene. I min erfaring bruker ikke halvparten opp bongene en gang. Jeg rydda i penveska min her om dagen og den var full av bonger fra diverse bryllup 🙈

 

Jeg har vært i tja 10 bryllup og ingen av de har vært fri bar. Enten bonger, eller at man kjøper selv, eller så har brudeparet kjøpt inn billig øl og vin fra utlandet selv som man kunne forsyne seg av. 

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å kreve bonger/billig drikke fra gjester er smålig av dere! Kanskje dere skulle bruke mindre av budsjettet på unyttige ting? Som feks en dyr brudekjole som blir kun brukt 1 gang?! Har dere ikke råd til fri bar så burde dere ikke ha en stor fest! 

Anonymkode: 7ef49...ab3

Brudekjolen min koster 1500 kr, så har ikke voldsomt mye å gå på der...

Anonymkode: 2b27a...44f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel tydelig at du ikke har økonomien på plass for å hele tatt holde ett bryllup? Hvor mye er budsjettet på?

Anonymkode: 7ef49...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Påfugl skrev:

Jeg ville foretrukket drikke inkludert til maten (tenk på det som bonger) og kjøp av drikke selv i bar etterpå. Bonger kan nok føles litt stusselig, men å få det servert uten å tenke på at det er omtrent samme greia føles bedre. Jeg synes ikke det er noen skam å ikke ha fri bar!

Fordi bonger kan føles litt stusselig tenkte jeg kanskje redusert pris ville være bedre, men tror det kan være litt mer styr for oss.

Anonymkode: 2b27a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel tydelig at du ikke har økonomien på plass for å hele tatt holde ett bryllup? Hvor mye er budsjettet på?

Anonymkode: 7ef49...ab3

Jeg kjøpte en kjole til 1500 kr fordi det var den jeg hadde lyst på, fancy kjempedyr kjole er ikke min stil. Jeg kunne selvfølgelig brukt 10.000, men jeg vil heller bruke det på festen.

Anonymkode: 2b27a...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på de surmaga som absolutt skal ha fri bar. Det er ikke vanlig. 

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på de surmaga som absolutt skal ha fri bar. Det er ikke vanlig. 

Anonymkode: c8d12...ea1

Det lyser så tydelig frem at TS "ønsket" bryllup, men ikke har råd økonomien til det. Det er helt bak mål at folk skal ha bryllup for å ha bryllup uten å faktisk ha råd til det. Mitt råd til TS er å kanskje ta opp ekstra lån? Eller kanskje bare gifte seg billig og skippe festen?

Anonymkode: 7ef49...ab3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortrukket bonger, så kan de som ønsker kjøpe mer selv. Som flere skriver her, så tenker jeg også at drikke til maten bør komme i tillegg. 

Anonymkode: e3bdc...92d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lyser så tydelig frem at TS "ønsket" bryllup, men ikke har råd økonomien til det. Det er helt bak mål at folk skal ha bryllup for å ha bryllup uten å faktisk ha råd til det. Mitt råd til TS er å kanskje ta opp ekstra lån? Eller kanskje bare gifte seg billig og skippe festen?

Anonymkode: 7ef49...ab3

Ta opp et ekstra lån for et bryllup? Ikke rart folk kommer på luksusfellen. Av alle de bryllupene jeg har vært i så tror jeg ett eneste har vært i ett eneste med fri bar, så jeg skjemmes ikke for å ikke ha det i mitt.

Anonymkode: 2b27a...44f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar drikke til maten er inkludert. Så et par bonger til utover kvelden holder i massevis. Jeg kan fint kjøpe en drink eller to selv. Eneste jeg synes er litt "dritt" er når de bare lager rom og cola, gin og tonic, vodka og battery og skal ha 120 kr for verdens kjipeste drink.  Har vært i bryllup som var på et sted de kunne lage drinker. Og betalte gladelig for de godsakene. 

Men om dere vurderer bonger til middagen, det høres klønete ut. 

I mitt bryllup fikk de vin til middag og to bonger. Vi prioriterte god mat og drikke. Det var heller ingen begrensninger til middagen av påfyll. Men etterpå ble det for dyrt for oss om alle skulle fått fri bar hele kvelden. Jeg følte det fungerte veldig bra, men godt mulig gjestene furtet og lo av oss etterpå... Ingen som sa det høyt hvertfall 😂😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det lyser så tydelig frem at TS "ønsket" bryllup, men ikke har råd økonomien til det. Det er helt bak mål at folk skal ha bryllup for å ha bryllup uten å faktisk ha råd til det. Mitt råd til TS er å kanskje ta opp ekstra lån? Eller kanskje bare gifte seg billig og skippe festen?

Anonymkode: 7ef49...ab3

Herregud så elitist. Alle, uansett økonomi, skal få lov til å ha bryllup hvis de ønsker det.

Bryllup er "hei,vi har giftet oss, bli med å feire kjære venner og familie", det er ikke om å gjøre å ha mest penger.

Det er ikke vanlig hos normale folk å ha så mye fokus på alkohol i bryllup. Vin til maten er vanlig, men det er ingen grunn til å ha rølpefest med fri bar etterpå hvis det ikke er det man ønsker. Jeg vet om mange som gifter seg helt uten alkohol også, av de jeg kjenner som er kristne eller har familiemedlemmer som sliter med alkohol. 

Folk kommer i bryllup for å feire mann og kone, ikke drikke seg snydens. 

Anonymkode: c8d12...ea1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så elitist. Alle, uansett økonomi, skal få lov til å ha bryllup hvis de ønsker det.

Bryllup er "hei,vi har giftet oss, bli med å feire kjære venner og familie", det er ikke om å gjøre å ha mest penger.

Det er ikke vanlig hos normale folk å ha så mye fokus på alkohol i bryllup. Vin til maten er vanlig, men det er ingen grunn til å ha rølpefest med fri bar etterpå hvis det ikke er det man ønsker. Jeg vet om mange som gifter seg helt uten alkohol også, av de jeg kjenner som er kristne eller har familiemedlemmer som sliter med alkohol. 

Folk kommer i bryllup for å feire mann og kone, ikke drikke seg snydens. 

Anonymkode: c8d12...ea1

Så det du sier er at hvis det er fri bar så er det synonymt med at folk drikker seg snydens? Det å ha fri bar lar folk få ta et par glass for å feire. 

Selv om du har venner som oppfører seg som ungdommer og drikker seg "snydens" betyr ikke det at alle er slik. Jeg synes det er trist at TS ikke har råd til å ha fri bar. Det er faktisk ikke så mye dyrere med fri bar. 

Hvis noen er alkoholikere eller ikke drikker alkohol trenger ikke det gå ut over alle sammen? Det å gifte seg uten muligheten for å ta seg ett par glass er også feil. Har folk problemer trenger de ikke å dukke opp. La de heller drikke seg drita alene i sin leide leilighet, eller gå i kirka og be til krampa tar deg.

 

Anonymkode: 7ef49...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...