Gå til innhold

Dere som har langt hår og trener: vask av hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer enkelt og greit på hvor ofte dere som har langt hår og trener middels/mye vasker håret? 🙊🙈

Jeg blir såååå svett i hodebunnen. Føler meg liksom ikke skikkelig ren av bare en kroppsdusj etter trening.... Tørrshampoo funker til en viss grad. Føler i alle fall håret ser rent ut da. 

Man kan jo ikke vaske håret hele tiden heller?! Kjenner at jeg noen ganger får lyst å droppe trening fordi jeg ikke orker å vaske håret etterpå. Haha, jada, har mange gode unnskyldninger for å ikke trene! Neida 😊

Trener en eller annen form stort sett hver dag, og føler håret er like ille uansett om det er styrke eller kardio jeg har gjort. Svømming må jeg nesten vaske håret etter. Lettere tur så dropper jeg det.

Hva med dere? Er oppriktig spent på svarene!! 😅😂

Anonymkode: 1f026...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker håret hver kveld enten jeg har trent eller ikke. Begynte med det da jeg var tenåring, anbefalt når du har pollenallergi. :P  Aldri vært et problem med håret det har holdt seg bra opp gjennom årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det alltid når jeg har trent, så det blir hver dag ca. Tar jeg en treningsfri dag så får håret fred 🙂De dagene jeg tar to økter så venter jeg med å vaske det til siste økt er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ettermiddagen/kvelden i ukedagene og tidlig morgen i helgene, og vasker håret etter hver trening. Det har blitt en vane. Har jeg en treningsfri dag dropper jeg som regel å vaske håret. 

Jeg trener mest løping, noe som gjør at jeg blir veldig svett. 

Anonymkode: 907c1...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 6 dager i uka, og prøver å vaske håret kun annenhver dag. Legger da hårvaskdagene til de dagene jeg har leg day eller cardio. Blir ikke så veldig svett de dagene jeg trener overkropp så da berger jeg med tørrshampo.

Anonymkode: acb7e...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det hver 2.-3. dag uansett hva. Tørrsjampo for harde livet😂 Har krusete og vanskelig hår som fort blir slitt, i tillegg er det stress med vått hår hver dag. Det bør også rettes, det kan jeg ikke gjøre hver dag. Litt ekkelt, men sant.

Anonymkode: 25e33...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker alltid håret etter trening. Folk maser hele tiden om at daglig hårvask ikke er bra for håret og alt det der. Men jeg tenker at håret er dødt materiale uansett. Og om noen år skifter vi det ut i nytt dødt materiale. Heller risikere litt slitasje enn å gå rundt med svetterester i håret. 

Anonymkode: 1d2ef...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret når jeg har trent. Jeg får ikke særlig fett hår fordi jeg generelt er veldig tørr i huden og må bruke sjampo og balsam med olje for håret uansett. Har veldig lite slitt hår også og klipper det kanskje annenhvert år og da trengs det egentlig ikke å klippes mer enn sånn 1 cm, så det er tydeligvis ikke noe problem for håret mitt at jeg tidvis vasker det ofte. Jeg planlegger også hårvask ut i fra treninga, så jeg unngår å vaske det en dag jeg ikke trener for eksempel. 

Anonymkode: a0de3...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener daglig og vasker håret hver 3. dag. Det er litt ekkelt den siste dagen og må være i strikk da, men funker helt fint med så sjelden vask. Men det fungerer ikke med de aller billigste shampoene. Må ha en bra en.

Anonymkode: ae00b...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid håret etter svømming og jogging. Dersom jeg trener noe hvor jeg ikke svetter så mye i hodebunnen lar jeg være. Vasker ca 4-5 ganger i uken.

Anonymkode: af2ea...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensebalsam er min redning. Sjampo kan være hardt for håret (mitt tåler ikke vask hver dag), men rensebalsam får renset hodebunnen samtidig som håret pleies. Denne liker jeg, fordi den koster omtrent ingenting, og fordi den lukter kokos. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker etter hver trening, men om man trener hver dag holder det jo å skylle håret annenhver gang tenker jeg.

Eventuelt sånn rensebalsam, det så interessant ut :) Tørrshamspo tørket ut håret mye mer enn å dusje det - og blir dessuten ganske kvalmt på svett hår synes jeg.

Anonymkode: 4a926...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Lurer enkelt og greit på hvor ofte dere som har langt hår og trener middels/mye vasker håret? 🙊🙈

Jeg blir såååå svett i hodebunnen. Føler meg liksom ikke skikkelig ren av bare en kroppsdusj etter trening.... Tørrshampoo funker til en viss grad. Føler i alle fall håret ser rent ut da. 

Man kan jo ikke vaske håret hele tiden heller?! Kjenner at jeg noen ganger får lyst å droppe trening fordi jeg ikke orker å vaske håret etterpå. Haha, jada, har mange gode unnskyldninger for å ikke trene! Neida 😊

Trener en eller annen form stort sett hver dag, og føler håret er like ille uansett om det er styrke eller kardio jeg har gjort. Svømming må jeg nesten vaske håret etter. Lettere tur så dropper jeg det.

Hva med dere? Er oppriktig spent på svarene!! 😅😂

Anonymkode: 1f026...483

Hvorfor ikke? :klo:

Dersom du av miljøhensyn ikke ønsker å bruke for mye kjemikalier er å skylle håret et alternativt. Utover miljøhensyn ser jeg ingen grunn til å ikke vaske håret ved ønske. Det tørker jo helt av seg selv,så det tar ingen tid og krefter, og myten om at hår på noe vis er levende materiale som kan ta "skade" av å vaskes håper jeg vi har lagt bak oss for flere tiår siden (selv om jeg vet den fremdeles finnes i enkelte kretser kvinner der man ikke er så nøye på kildekritikk).

Anonymkode: 758fe...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bare skylle håret etter trening, vasker det bare 1-2 ganger i uka. Men så skal det sies at jeg har veldig tykkt, langt og tørt hår 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke håret hver gang jeg har trent, men kanskje ca hver 3. dag. JA det vil si at jeg går med tørket svette i håret, og det går faktisk HELT FINT. Det stinker ikke slik gammel svette i armhulene gjør.

Det at hår er dødt materiale vil selvsagt ikke si at det ikke går an å skade det. Noen har sterkt hår som kan se fint ut selv om det vaskes hver dag, men det gjelder ikke mitt. I tillegg tar det flere timer før det er tørt igjen, og det gidder jeg bare ikke hver dag (i perioder der det blir trening hver dag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trener hver eneste dag, og svetter mye. Tørrsjampo fungerer absolutt ikke, gjør bare alt verre. Derfor skyller jeg håret i rent vann etter hver trening, men bruker sjampo bare 3 ganger i uka (i gjennomsnitt). I tillegg er jeg bassenginstruktør 2 ganger i uka, så må skylle (og evt. vaske) håret etter dette også. Men løsningen min er altså å skylle håret i vann de dagene jeg ikke vasker med sjampo. Det blir nok ikke rent, men får i alle fall følelsen av å skylle ut det meste av svetten :) Lurt å passe på å ikke bruke for varmt vann! 

Anonymkode: be552...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kunne jeg tenke meg å løpe oftere enn jeg gjør, men har begrenset meg til annenhver dag nettopp pga hårvask 😂

Jeg vasker alltid håret når jeg trener, men orker ikke å vaske det så ofte, så da løper jeg + vasker håret annenhver dag, og går + ikke vasker håret de andre dagene. Jeg må uansett vaske håret hver 2. dag, hvis ikke blir det veldig fett, så dette er et opplegg som fungerer veldig greit for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym, siden folk sikkert synes jeg er sykt ekkel.

Før vaska jeg håret annen hver dag pga fett hår, men så gikk det plutselig  ca.10 dager uten hårvask etter en operasjon. Etter det har håret mitt vært MYE bedre, og nå vasker jeg det ca. en gang i uka. Om jeg er svett i hodebunnen etter trening så skyller jeg det (kan godt sette resten i en dott på toppen som holder seg tørr), og håret ser som regel rent og friskt ut uka gjennom selv om jeg sykler til jobb daglig + trener ca tre dager i uka. Noen ganger tyr jeg til tørrshampo, men bruker det kun til å utsette vaksen type én dag - synes håret blir skikkelig ekkelt av tørrshamporester. Håret mitt er mye sunnere og mindre skittent/fett etter at jeg sluttet å vaske det hele tiden. 

Anonymkode: 3ed2c...c33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trente inne, svettet jeg mye, og da vasket jeg håret annenhver dag.

Nå løper jeg ute, eller trener styrke i godt ventilert lokale. Da svetter jeg mye mindre, og vasker håret to ganger i uken.

Anonymkode: 01cb7...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...