Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du jente med Asperger, så vit at mange menn med diagnosen drømmer om å date deg.. 

Anonymkode: dc316...3f1

Problemet er at de fleste har ikke AS, og de med AS blir for kjedelige. mange av de isåfall. De tar meg ikke med ut på ting slik som jeg vil. Og de jeg faller for har ikke AS. Mange med AS er dessuten litt uhygieniske og de vil bare sitte og spille.

Anonymkode: 728b3...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har Asperger og føler meg for lavstatus forfalle jeg liker. Heldige de som får puke disse mennene og vinner hjertene deres. Ikke jævla lavstatus menneske med feil på hjernen liksom. 

Feil på hjernen? 

Uten autisme genet hadde mennesket enda levd i huler og kun pratet å ikke fått gjort noen ting.. 

tror du skal forstå at du er er mer en, en diagnose satt av folk som ofte ikke ser utenfor sin egen hverdag. 

Både Albert Einstein og Nicola Tesla hadde aspergers. Elon musk ryktes å ha det og listen er lang på mennesker som har endret verden selv om de har autistiske trekk. 

Jeg har selv aspergers og ble mange millionær før jeg fylte 30 og tjente min første million før jeg var 21. Det er ikke noe negativt. 

Anonymkode: 1b8bc...ad9

Skrevet

Dessuten føles det jævla synd at AS står i veien for å få han jeg egentlig liker . 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil på hjernen? 

Uten autisme genet hadde mennesket enda levd i huler og kun pratet å ikke fått gjort noen ting.. 

tror du skal forstå at du er er mer en, en diagnose satt av folk som ofte ikke ser utenfor sin egen hverdag. 

Både Albert Einstein og Nicola Tesla hadde aspergers. Elon musk ryktes å ha det og listen er lang på mennesker som har endret verden selv om de har autistiske trekk. 

Jeg har selv aspergers og ble mange millionær før jeg fylte 30 og tjente min første million før jeg var 21. Det er ikke noe negativt. 

Mange med AS blir jo navere.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I utlandet finnes det egne datingsider kun for folk som has AS.

Hva så? Hører flere her kommer med slike "gode" råd til folk med Aspergers som trøbler med forhold og kjærlighet, at man bør finne seg en partner som også har autisme, slik at man forstår hverandre.

Det er jo bare å fordoble problemene, hvis folk med ASD går vanlige folk på nervene så ville to personer med ASD som bor og lever oppå hverandre drept hverandre etter første døgnet, no joke.

Den ene puster for høyt når den sover, den andre legger ikke riktig type bestikk i riktig skuff når de tar ut av oppvaskmaskinen, den ene liker et pålegg som lukter for spesielt til at den andre personen klarer å være i rommet når den spiser, og begge har forskjellige behov for og oppfatninger av hva som er alenetid ,og hvor mye av den de trenger.

Jeg skal ikke påstå at slike utfordringer ikke oppstår i de fleste forhold, men gang antall ting som potensielt kan plage den andre med 10, så ganger du intensiteten på hvor mye det plager dem med 10, så har du et forhold mellom to personer med autismespekterdiagnoser.

Ikke minst så føles slike råd mildt sagt som man sier "finn deg en på ditt eget nivå", underforstått at vi er litt tilbakestående og ikke må sikte for høyt, og finne oss en på "vårt eget nivå".

Jeg vil i hvert fall ikke ha en mann med ASD, jeg vil ha en som utfyller meg og kan hjelpe meg der jeg svikter, og jeg ønsker også å berike hans liv med det jeg kan, som egentlg er ganske mye, og som jeg kan fungere og leve med, uten at jeg føler at jeg har lyst til å myrde han og flytte for meg selv langt ut i skogen før vi har kjent hverandre 1 år engang.

Men, jeg får si som TS, jeg har vel innsett at jeg er for sær til å være i forhold med og bo med noen andre.

Anonymkode: cc4d7...77c

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Har i grunn bestemt meg for å legge alle tanker om å prøve å få kjæreste på is. Sånn som jeg er bygd, så går det bare ikke. Ingen ville ha akseptert min fortid, eller ønsket en partner som ikke har et eget liv. Innholdet i livet mitt er ganske snevert. Det inneholder få mennesker og få interesser. Jeg er et kjedelig menneske. Utseende er bare ok, som person er jeg nevrotisk og humørsyk. Jeg har mye hodepine, som forårsakes av stress eller store folkemengder. Mine feil som menneske kan ikke telles på to hender, akkurat.

Syns det er stressende å skulle "følge strømmen", altså leve slik andre gjør. Jeg skiller meg ut, men tydeligvis på en negativ måte. For meg er jobb bare en jobb; jeg har ingen store ambisjoner eller ønske om å avansere. Jeg ser ingen verdi i det.

Føler jeg liker svært lite av de samme tingene som ALLE syns er gøy eller bra. Når alle gleder seg til sommeren og varmen, gleder jeg meg til høsten og ruskevær. Mens jeg liker å være hjemme, liker "alle" å reise.

Det er for mange ting å endre på, og jeg er heller ikke villig til å endre meg selv for at andre skal like meg. Det strider jo imot alles "du er god nok som du er"-logikk. Så problemet er hvordan takle følelsesmessig det å ikke oppleve kjærlighet eller det å få egen familie.

Noen råd der?

Jeg har kun et råd. 

Glem hele greia.. du har bygd deg tankemønster nå som må resettes, jeg føler akkurat det samme som deg. 

Du må finne gleder i livet og ikke fokusere på denne biten en liten periode. Ta det helt piano og finn små gleder med livet.. 

og ingen ville akseptert din fortid.. det er kvinnfolk som senker standarden sin imens mannfolk øker den med tiden... bare nå først må du få hode over på mer positive ting en dateing osv.. 

snart er det mørketid så fokuser på deg selv så D vitaminet ditt ikke stuper som det gjør for mange fremover.. når du har det bra så blir andre interessert.. 

uansett hva folk sier så flykter de fleste negative mennesker da de ikke vil bli dratt ned selv. Svært få er sterke nok til å stå i en relasjon med noen som er negative til alt uten å bli påvirket. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessuten føles det jævla synd at AS står i veien for å få han jeg egentlig liker . 

Dette er bare en begrensning du selv har lagt på deg, eller eventuelt noe moren din har innbilt deg.

• Liker 1
Skrevet

Dette er bare en begrensning du selv har lagt på deg, eller eventuelt noe moren din har innbilt deg.

Men jeg feiler i enhver sosial setting. Jeg er jo gal og. Reiser et sted bare for å føle meg nærmere noen.

Skrevet

Problemet er at de fleste har ikke AS, og de med AS blir for kjedelige. mange av de isåfall. De tar meg ikke med ut på ting slik som jeg vil. Og de jeg faller for har ikke AS. Mange med AS er dessuten litt uhygieniske og de vil bare sitte og spille.

Å ta noen med på kino klarer en med AS fint. 

Ikke alle mannlige AS'ere er gamere, ihvertfall ikke i vanlig forstand. En jeg kjenner, driver med masse kniky greier. Har sett bildene. Såklart mest aktuelt hvis man driver med sånt sjøl, men det gjør samboeren, og det var sånn de traff hverandre. Han er veldig åpen om AS, det hjelper nok. Samboeren har en annen kognitiv ting, som hun er åpen om. Skjønne folk. 

En del med AS må gjøre ting på sin egen måte. Broren min med AS synes feks det er ekkelt å gå til frisør, derfor klipper jeg ham. Han misliker å dusje, så derfor gjør han det bare en gang i uka mens han ellers vasker seg. Funker greit. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange grunner til at folk ikke faller gjensidig for hverandre, eller ikke passer sammen. Virker nesten som du tror at uten AS ville han automatisk ha blitt forelska i deg?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange med AS blir jo navere.

Fordi de har blitt stemplet og puttet i en kategori? 

Godt Bill Gates ikke ble naver da. 

Samme med Robin Williams, Michelangelo, Abraham Lincoln, Temple Grandin, Mozart, Putin, Thomas Jefferson, 

den lista blir lang så jeg vet ikke jeg... 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Hører flere her kommer med slike "gode" råd til folk med Aspergers som trøbler med forhold og kjærlighet, at man bør finne seg en partner som også har autisme, slik at man forstår hverandre.

Det er jo bare å fordoble problemene, hvis folk med ASD går vanlige folk på nervene så ville to personer med ASD som bor og lever oppå hverandre drept hverandre etter første døgnet, no joke.

Den ene puster for høyt når den sover, den andre legger ikke riktig type bestikk i riktig skuff når de tar ut av oppvaskmaskinen, den ene liker et pålegg som lukter for spesielt til at den andre personen klarer å være i rommet når den spiser, og begge har forskjellige behov for og oppfatninger av hva som er alenetid ,og hvor mye av den de trenger.

Jeg skal ikke påstå at slike utfordringer ikke oppstår i de fleste forhold, men gang antall ting som potensielt kan plage den andre med 10, så ganger du intensiteten på hvor mye det plager dem med 10, så har du et forhold mellom to personer med autismespekterdiagnoser.

Ikke minst så føles slike råd mildt sagt som man sier "finn deg en på ditt eget nivå", underforstått at vi er litt tilbakestående og ikke må sikte for høyt, og finne oss en på "vårt eget nivå".

Jeg vil i hvert fall ikke ha en mann med ASD, jeg vil ha en som utfyller meg og kan hjelpe meg der jeg svikter, og jeg ønsker også å berike hans liv med det jeg kan, som egentlg er ganske mye, og som jeg kan fungere og leve med, uten at jeg føler at jeg har lyst til å myrde han og flytte for meg selv langt ut i skogen før vi har kjent hverandre 1 år engang.

Grunnen til at slike datingsider finnes, er fordi de er etterspurt av aspergere selv. Det er ikke noe rarere enn folk som dater på et biker-forum. Og bikere er ikke "tilbakestående" hvis de vil date folk som også liker sykkel. Selv om man såklart også kan date folk som kjører bil.

Alle vil vel ha en kjæreste som utfyller en. Man har jo ulik personlighet, uansett kognitiv funksjon  

Skrevet

Hvorfor blir asperger nevnt her?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta noen med på kino klarer en med AS fint. 

Ikke alle mannlige AS'ere er gamere, ihvertfall ikke i vanlig forstand. En jeg kjenner, driver med masse kniky greier. Har sett bildene. Såklart mest aktuelt hvis man driver med sånt sjøl, men det gjør samboeren, og det var sånn de traff hverandre. Han er veldig åpen om AS, det hjelper nok. Samboeren har en annen kognitiv ting, som hun er åpen om. Skjønne folk. 

En del med AS må gjøre ting på sin egen måte. Broren min med AS synes feks det er ekkelt å gå til frisør, derfor klipper jeg ham. Han misliker å dusje, så derfor gjør han det bare en gang i uka mens han ellers vasker seg. Funker greit. 

Det er mange grunner til at folk ikke faller gjensidig for hverandre, eller ikke passer sammen. Virker nesten som du tror at uten AS ville han automatisk ha blitt forelska i deg?

Han om det. 

Vi flørtet men jeg følte meg ikke bra nok så jeg oppførte meg avvisende. Følte at jeg sikkert bare virket tilbakestående for ham

Skrevet
2 minutter siden, Fornuftig-mann said:

Hvorfor blir asperger nevnt her?

Fordi folk med Aspergers, meg inkludert, kjenner seg igjen i det du beskriver. Beklager.

Skrevet

Vi flørtet men jeg følte meg ikke bra nok så jeg oppførte meg avvisende. 

Ja, da er det ikke så rart du ikke fikk ham. Det samme gjelder jenter uten AS som opptrer avvisende overfor folk de faktisk liker...

Skrevet

Han om det. 

Vi flørtet men jeg følte meg ikke bra nok så jeg oppførte meg avvisende. Følte at jeg sikkert bare virket tilbakestående for ham

Dessuten er det himla irriterende. At menn ofte fatter interesse. Står jeg alene så begynner en mann å snakke.,nå er jeg ikke sikker på at alle sammen vil date, men jeg merker jeg blir ikke forelsket på samme måte :( han er alltid den jeg sammenligner med

Skrevet

Fordi folk med Aspergers, meg inkludert, kjenner seg igjen i det du beskriver. Beklager.

Ok. Må bare bemerke at jeg ikke kjenner meg igjen i det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten er det himla irriterende. At menn ofte fatter interesse. Står jeg alene så begynner en mann å snakke.,nå er jeg ikke sikker på at alle sammen vil date, men jeg merker jeg blir ikke forelsket på samme måte :( han er alltid den jeg sammenligner med

Det er helt normalt å være mindre interessert i andre, enn i den man er forelska i. 

Samtidig virker du jo ganske populær, og klager samtidig over at "ingen" vil ha deg pga AS, selv om tom han du er betatt av, liker deg- det gir jo ikke helt mening. 

Skrevet
3 minutter siden, Fornuftig-mann said:

Ok. Må bare bemerke at jeg ikke kjenner meg igjen i det.

Igjen, beklager om jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jeg mener ikke å antyde at du har Aspergers, selv om jeg føler det på samme måte fordi jeg har det.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt å være mindre interessert i andre, enn i den man er forelska i. 

Samtidig virker du jo ganske populær, og klager samtidig over at "ingen" vil ha deg pga AS, selv om tom han du er betatt av, liker deg- det gir jo ikke helt mening. 

Han lite ja. Men sist han viste det var i 2017. Hatt litt kontakt i 2018. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...