Gå til innhold

Mannen min mener at jeg har et usunt forhold til trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Bumblebeee skrev:

Kjæresten og jeg trener sammen, han trener 5 ganger i uken, jeg 3-4. Jeg synes jeg får liten tid til trening, og skulle ønske jeg hadde energi til mer, men må av og til droppe fjerde økt fordi jeg kan bli sliten. Kan det være at det er det din mann ser? At du blir sliten og ikke orker aktiviteter eller andre ting utover trening?

Enten om det er det at du blir sliten eller at han føler at han ikke er en del av det, så synes jeg ikke du har et usunt forhold til det. Hadde kjæresten min sluttet å trene, og jeg fortsatt, tror jeg han også hadde sagt noe av det samme, fordi han føler seg nedprioritert. 

Sidespørsmål; snakker du mye om trening og kosthold til han? For det kan fort bli irriterende for de som ikke trener..

Gode innspill! Høres logisk ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange timer trener du om dagen? Kan være lengden på øktene han reagerer på.

Hvorfor sluttet han? Det kan være noe av grunnen til at han ikke liker det. 

Kanskje han føler det går ut over det sosiale. At du ikke får nye venner fordi du er så opptatt av trening eller noe slik.

Anonymkode: c2981...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat sånn. Jeg var noen kilo lettere, men jeg ser mye bedre ut. Løfter tunge vekter og blir jevnlig sjekket opp mens jeg trener til tross for ringen på fingeren. Han ser fortsatt veldig bra ut, men sist han trente var for et år siden. Jeg har forhistorie med spiseforstyrrelse, men jeg er erklært frisk og føler meg frisk, men mulig at dette gjør han bekymra. Jeg mistenker også at han hadde et usunt forhold til kropp og trening da han trente tjue timer i uka. Som sagt, jeg elsker han og vil være med han, men dette er fryktelig vanskelig. At trening skulle på orke forholdet negativt, det hadde jeg aldri trodd. 

Anonymkode: a4612...4a7

Jeg ser mange i tråden her automatisk legger dette under sjalusi fra hans side og at han prøver å dra deg ned.

Det er mulig, men jeg har også erfaring med å være venninna til noen med spiseforstyrrelser og overfokus på sunnhet - og det skal utrolig mye til før de selv synes noe er problematisk. 

Du sier at 5 dager i uka ikke krever noe forsakelse. Slik opplevde ikke jeg det når jeg var ung uten barn, og trente 5 dager i uka. Klart det tok mye tid? Men mannen min trente mer enn mer på det tidspunktet - så han merket det jo ikke sånn sett.

Når jeg måtte prioritere bort en del for å få trent 5 dager i uka synes jeg det virker underlig at du fremstiller det som noe som omtrent ikke tar tid.

En løpetur tar gjerne bare 1 time - men styrketrening i studio tar faktisk gjerne 2,5-3 timer om du regner tiden til og fra trening/stretching og selve økta. Spørs selvsagt, men for meg tok det såpass med tid hver økt alt i alt. 

Selvsagt gjør en forhistorie med spiseforstyrrelser han bekymret. Og selvsagt tar han sin egen historie med overtrening med i bildet (20 timer i uka er jo helt absurd). 

Men når det er sagt er jo trening veldig bra i utgangsunktet, men altså: 5 dager i uka er faktisk en større prioritering. Og det krever nedprioritering av ganske viktige ting om dere en gang får barn sammen. Bare sånn at du er klar over det.

Det kan godt hende at han legger sine dårlige greier over på deg, men jeg skjønner godt med din forhistorie og nåvrende psykiske ting at han er bekymret - og at han nok ser mer enn vi på KG ser. 

At du skal slutte helt er jo bare tull så lenge du er frisk.

Hva med maten? Spiser du vanlig? 

Anonymkode: ffcad...d9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ser nok at jeg er sliten. Problemet der er at han tenker at det er på grunn av trening og lite hvile, mens jeg føler at treningen hjelper. Jeg er mest sliten pga mye skole og følelsen av å ikke helt mestre, samt at jeg sliter med angst. 

Jeg kan snakke litt om trening, men det er mest hvis jeg har satt ny PR eller lignende og er ikke sånn veldig ofte. Jeg har spurt om det plager han at jeg nevner sånt, men han sier at det er gøy å høre om. 

Trening er en prioritering for meg nå, nå som jeg ikke har så mye. Jeg er fullstendig klar over at den dagen vi får barn så vil det bli andre ting som er viktigere. Jeg bruker vel det litt for å ha noe å skifte fokus på, noe som bare er mitt når mye annet i livet er vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min ser nok at jeg er sliten. Problemet der er at han tenker at det er på grunn av trening og lite hvile, mens jeg føler at treningen hjelper. Jeg er mest sliten pga mye skole og følelsen av å ikke helt mestre, samt at jeg sliter med angst. 

Jeg kan snakke litt om trening, men det er mest hvis jeg har satt ny PR eller lignende og er ikke sånn veldig ofte. Jeg har spurt om det plager han at jeg nevner sånt, men han sier at det er gøy å høre om. 

Trening er en prioritering for meg nå, nå som jeg ikke har så mye. Jeg er fullstendig klar over at den dagen vi får barn så vil det bli andre ting som er viktigere. Jeg bruker vel det litt for å ha noe å skifte fokus på, noe som bare er mitt når mye annet i livet er vanskelig.

Høres fornuftig og sunt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 12.06, Frostrose skrev:

Det er ikke kontrollerende. Vi har to barn sammen. Den ene bare 1 mnd gammel, og den andre under 2 år. Mannen min liker ikke at jeg går på butikken uten minst én av ungene engang. Han har en hobby som gjør at han er ute flere ganger pr uke, men om det hadde vært nesten hver dag, ville veldig mye av ansvaret for hus og barn blitt lagt over på meg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Nå har TS, etter mitt innlegg, sagt at de ikke har barn, og at hun prioriterer mannen. Da syns jeg det bør være innafor å ha såpass mye aleinetid. Om hun bruker det på venner eller trening burde ikke ha så mye å si. 

Men om han er ute flere ganger pr uke og du er alene med begge ungene, hvorfor greier han ikke noen timer alene med begge mens du er på butikken?? Får du tid til trening eller andre hobbyer et par ganger i uken? 

Anonymkode: 2bc74...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
På 10.8.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Han er misunnelig eller føler seg truet for at du er bedre enn ham på trening. 

Anonymkode: f64e6...41e

Jeg tenker det ligger noe her. Han har forfalt og om du holder deg bra så føler han seg truet av ander kjekke og trente menn.

På 10.8.2019 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Ja altså det har vært tankegangen min til nå. Likevel så er det noe med det han sier, at jeg er så sliten. Likevel så tror jeg det har med andre ting som at jeg tar opp fag på skolen, jobber hundre prosent for første gang og MYE med familien. Men jeg vet ikke og jeg blir plutselig usikker. Han forteller meg det så mye, at jeg er for opptatt av trening. Jeg spiser det samme som han og jeg dropper økter for kvelder med han og jeg lever et normalt liv  bortsett fra at jeg er for ung til å ikke ha venner😅 han mener jeg ikke har fritid, men fritiden min bruker jeg på trening og det er det JEG vil bruke den på, men nå får jeg dårlig samvittighet for det.

Det han gjør er så smakløst! Han prøver å få DEG til å føle deg kjip fordi HAN ikke orker å holde seg i form. Da prøver han å dra deg ned på sitt nivå slik at han ikke skal føle seg truet av at du er godt trent og holder deg bra og dermed blir mer attraktiv enn han og blandt menn.

Han er mannen din, ikke eieren din. Du er et selvstendig menneske og du bruker faen med fritiden din på akkurat det vil. 

På 10.8.2019 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Takk for spørsmål, jeg trenger det. Ja, jeg prioriterer han absolutt. Vi er sammen hver kveld. Problemet jeg har litt nå med forholdet er hvor inaktiv han er. Han har kontorjobb og er sliten så på hverdager vil han ingenting etter jobb og i helger vil han ingenting. Han spiser potetgull/pizza/pølse hver dag osv og øivsstilene våre har blitt veldig forskjellig. Jeg prøver å få han med på tur/trening, spise mer grønnsaker av og til osv, men det vil han ikke. Jeg presser han ikke og elsker han fortsatt, men det er så vanskelig. 

Jeg hadde blitt forbanna om jeg var deg.

Hvem er du til å fortelle meg hva jeg skal bruke fritiden min på? Trening er min hobby og det er noe jeg gjør for meg selv fordi jeg liker det, det får meg til å føle meg bra og jeg har ingen planer om å stoppe med det. Da jeg ble sammen med deg hadde vi trening som felles interesser og det var en fin aktivitet å gjøre sammen. Du kan ikke forvente at jeg skal slutte fordi du sluttet.jeg har ingen interesse av å joine deg i din «hobby» som er å sitte på ræven og spise drittmat.

Enten så kan du bli med meg og begynne å trene igjen eller så holder du kjeft. Jeg vil ikke høre noe mer om at du ikke liker at jeg trener for det driter jeg faktisk i. Jeg respekterer at du ikke trener og maser ikke om at du skal trene selv om jeg savner en partner som er mer aktiv og sporty som jeg kan gjøre mer aktivteter med. Gi meg samme respekt og hold det for deg selv at du ikke vil at jeg skal trene selv.

På 10.8.2019 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å fortelle det, men det nytter ikke. Han tror at alt handler om at jeg vil ha større sprettrumpe og flatere mage. Dette stemmer ikke. Selvfølgelig gleder det meg bår jeg ser resultatet på kroppen, men det alene er ikke det som holder meg gående. Det som holder meg gående er å ha en tid på døgnet der jeg kun fokuserer på meg selv og ingen andre. 

Spør han hvorfor han trente da dere traff hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om han er ute flere ganger pr uke og du er alene med begge ungene, hvorfor greier han ikke noen timer alene med begge mens du er på butikken?? Får du tid til trening eller andre hobbyer et par ganger i uken? 

Anonymkode: 2bc74...206

Han greier det, og jeg får på butikken, men han liker det ikke. Det er fordi babyen er under 1 mnd gammel. Han har ikke helt lært seg å sjonglere begge ungene enda. Jeg har ikke hatt mulighet til å komme meg ut på mange mnd grunnet veldig sterke bekkensmerter både i og etter svangerskapet, men det begynner å bli bedre nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...