Gå til innhold

Myten om at kvinner går etter personlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange kvinner her som påstår at de på et eller annet vis er mindre overfladiske enn menn, men det er ingen forskning som viser at dette faktisk er tilfellet. Vi har derimot det motsatte.

Dette studiet er et av studiene som viser at romantisk interesse baseres på utseendet, ikke på likheter, ulikheter eller god personlighet.

 

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/per.2087

 

Utdrag :"Only the responders’ perception of the targets’ physical attractiveness predicted romantic interest; specifically, responders’ who rated the targets’ physical attractiveness as higher than themselves reported more romantic interest. "

Finally, we found that of all of the traits and score types assessed, romantic interest was only predicted by the responders’ perception of the targets’ physical attractiveness"

Så vi har at bare utseendet påvirker romantisk interesse, og det damer virkelig ser etter er noen som er finere enn dem selv. De prøver å klatre oppover.

 

Så menn, hva kan vi lære? Fokuser på overfladiske ting som maksimerer utseendet om du vil ha kjæreste. Kle oss bra, tren og bli fit, sørg for god hårstil. Ikke tro at noen dame vil velge deg for dine gode verdier. Under her vil du se mange damer som påstår det motsatte, men dette er bare for egen vinning.

Anonymkode: e5e3d...63b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange kvinner her som påstår at de på et eller annet vis er mindre overfladiske enn menn, men det er ingen forskning som viser at dette faktisk er tilfellet. Vi har derimot det motsatte.

Anonymkode: e5e3d...63b

Man trenger ikke vise til forskning for å bevise hva man selv føler. 

Anonymkode: e948f...1ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke vise til forskning for å bevise hva man selv føler. 

Anonymkode: e948f...1ad

Følelser betyr ikke sannhet. Mennesker lyver til seg selv hver dag.

Hørt om haloeffekten f.eks? De med bedre utseendet rangeres til å ha bedre personlighet, være mer likbar, mer til å stole på osv enn de med dårligere. Kvinner vil rett og slett tro at menn med bedre utseende har bedre personlighet

Anonymkode: e5e3d...63b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser det gang på gang at jeg blir betatt av menn som er hyggelige og mer stille, men såklart har utseendet noe å si.

Anonymkode: 08c1c...4a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Følelser betyr ikke sannhet. Mennesker lyver til seg selv hver dag.

Hørt om haloeffekten f.eks? De med bedre utseendet rangeres til å ha bedre personlighet, være mer likbar, mer til å stole på osv enn de med dårligere. Kvinner vil rett og slett tro at menn med bedre utseende har bedre personlighet

Anonymkode: e5e3d...63b

Du kan ikke bruke forskning på den måten. Forskning viser at det ble rødgrønt flertall i Oslo ved forrige lokalvalg. Vil det si at jeg lyver hvis jeg sier jeg stemte Høyre?

Når det gjelder at folk tillegger pene folk bedre egenskaper, så er det utvilsomt sant på generelt grunnlag. Jeg har mange ganger hørt folk si til pene drittsekker at de er like pene inni som utenpå. Og pene får lettere jobb enn stygge. Men det betyr jo fortsatt ikke at jeg lyver når jeg sier at jeg ved siste ansettelse i mitt firma valgte den flinke foran den penere dumme blondinen. Eller at jeg lyver når jeg sier at jeg selv valgte å gifte meg med en som ikke var modellpen. Du kan ikke bruke forskning for å motbevise folks personlige valg.

Anonymkode: e948f...1ad

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv. Jeg blir selvsagt tiltrukket av pene menn, og det er viktig at man et tiltrukket av en partner. Men for meg er det absolutt ikke sånn at jeg er interessert i enhver pen mann. Menn som er kjedelige og uten glimt i øyet finnes ikke interessant for meg. En mann som er flott (og det er da i mine øyne, da jeg ser at det er ekstreme forskjeller i hva jeg og mine venninner finner attraktivt for eksempel), er morsom, ser meg og som sagt har glimt i øyet gjør at jeg blir interessert i han og ønsker å bli bedre kjent. For å si det sånn, om jeg var romantisk interessert i enhver pen mann som viste interesse for meg så hadde jeg ikke gått singel i 3 år altså. Det er så aaalt for mange kjedelige menn og det er sjeldent at jeg går på en date og føler etterpå at dette virkelig var kjekt. 

Anonymkode: 4784f...4f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg faller for personlighet, fakter, humor, glimt i øyet, stemmen, lukt, latter. Eksene mine ser helt vidt forskjellige ut, hadde du sett de hadde du raskt skjønt at utseendet ikke er en fellesnevner 😅👀

Tror ikke kvinner er bedre eller verre enn menn. Tror biologien spiller en større rolle enn man er klar over nå i de moderne tider. Men valg av livspartner (når man er voksen, ikke 22), liker jeg å tro er basert på personlighet, kjemi og verdier. 

Har opplevd mange ganger at noen blir vakker når de er flotte mennesker ❤️

Anonymkode: ad6f2...541

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette studiet er et av studiene som viser at romantisk interesse baseres på utseendet, ikke på likheter, ulikheter eller god personlighet.

Hun jeg har truffet er nydelig, jeg er vel ikke akkurat smellvakker :) Så det er nok ikke så enkelt. Det er isåfall mange eksempler som viker bort fra regelen om det du skriver er sant. Om det blir et forhold vet ikke jeg, hun er nydelig men hun må fremdeles passe sammen med meg angående interesser og verdier. Bare et flott og deilig holde ikke over tid. Så personlighet har ekstremt mye å si for meg iallefall, men jeg er mann. Drar ikke masse damer egentlig, men noen og da er det vel på grunn av personligheten min tipper jeg. Blid, humor, engasjert, selvstendig , har selvtillit og er snill. Sosial utadvent uten at jeg tar helt av. Det tenner iallefall en del damer heldigvis. Så får vi se når vi eventuelt skal utforske det seksuelle :)  Det gruer jeg meg litt til egentlig. Men det sier man bare ikke :) 

Anonymkode: c4882...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen går etter personlighet, man går etter utseende og man faller for personlighet.

 

Dette gjelder for både menn og kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ingen går etter personlighet, man går etter utseende og man faller for personlighet.

 

Dette gjelder for både menn og kvinner.

Nei det stemmer ikke, iallefall ikke alltid. Jeg er bare ikke pen, nekter å godta at noen kaller meg for det. Det er en fornærmelse. Jeg er nok ikke vanvittig stygg heller, men langt ifra pen. Jeg får da damer som er pene, iallefall over min liga. Jeg tar bare ikke det første og det beste for det om. For det er ikke dette jeg skal leve med i et forhold. Der er personligheten helt avgjørende. At man kommer forbi dette stadiet og finner en man klaffer med på det personlige plan. En god venn og elsker man kan dele alt med, som forstår deg og som man fungerer sammen med i medgang og motgang. Uten en personlighet som faktisk har karakter er dette totalt umulig uansett hvor pen eller stygg man er.

Anonymkode: c4882...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ingen går etter personlighet, man går etter utseende og man faller for personlighet.

 

Dette gjelder for både menn og kvinner.

Ja, sånn tror jeg det også er.

Anonymkode: 2f8d9...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal menn "arrestere" kvinner fordi kvinner også vektlegger genetikk? Vi er og blir biologi, ikke lur dere selv. 

Anonymkode: 45f0e...0dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg ser det gang på gang at jeg blir betatt av menn som er hyggelige og mer stille, men såklart har utseendet noe å si.

Anonymkode: 08c1c...4a5

Samme her. Jeg blir ikke betatt av menn som er knallpene, for altfor ofte er personligheten litt oppblåst og de har ikke en slik personlighet jeg faller for. Jeg liker menn som ikke skal være i sentrum, og som har noe ydmykt og klokt ved seg. Fine øyne er et must, men ustråling har mye mer å si. En god utstråling. 

Anonymkode: 0f3db...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen må selvfølgelig se bra ut, være sterk og være over 1.80 høy. 

Oppfyller han ikke disse kriteriene så spiller personlighet ingen rolle. Da er han uinteressant. 

Anonymkode: 5b23c...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen må selvfølgelig se bra ut, være sterk og være over 1.80 høy. 

Oppfyller han ikke disse kriteriene så spiller personlighet ingen rolle. Da er han uinteressant. 

Anonymkode: 5b23c...a38

Helt sant det. Forskning viser at ingen menn under 1.80 har dame. 

Anonymkode: e948f...1ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal menn "arrestere" kvinner fordi kvinner også vektlegger genetikk? Vi er og blir biologi, ikke lur dere selv. 

Anonymkode: 45f0e...0dd

Ja, men biologi er ikke kun utseende, men også kroppsspråk, stemme, lukt og andre ting. 

Anonymkode: 0daa3...a9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen må selvfølgelig se bra ut, være sterk og være over 1.80 høy. 

Oppfyller han ikke disse kriteriene så spiller personlighet ingen rolle. Da er han uinteressant. 

Anonymkode: 5b23c...a38

Det er nok lett å tro det. Eksen min er 160, pinglesvak og knuste nylig hjertet mitt da han dumpa meg. Han er den andre kjæresten jeg har på rad som er lavere enn meg, som er 169. Jeg vil helst ikke ha kjæreste på over 180, da jeg synes de blir altfor høye. 

Anonymkode: 0daa3...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i det i det hele tatt. Har alltid vært mer opptatt av personlighet enn av utseende.

Anonymkode: 97d57...9b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fortell meg at mannfolk er mer overfladiske en kvinner. 

 

https://www.dagbladet.no/kultur/provde-a-voldta-baby---drukner-i-brev/71466563

Anonymkode: 7c25e...83b

Dette handler vel ikke om overflate, men at noen tiltrekkes av destruktive, aggressive, alvorlige ting. 

Anonymkode: 0daa3...a9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...