Gå til innhold

Rasistisk venninne - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en annen venninne som også er fryktelig rasistisk. Men jeg overser det, for hun skjønner ikke hvordan ting henger sammen i samfunnet og jeg må forklare henne ting som andre forstår. Hun da en gang at hun ikke ville at Obama skulle blir president, fordi hun likte ikke svartinger. 🤯 Hun er ikke kjempesmart, men er en god og trofast venn. Med mye angst for det som er ukjent og ulikt Norge.  

Den venninna jeg skriver om i HI er smartere, så det er mer håp for å stille visse spørsmål til henne. Håper jeg klarer det. 

Anonymkode: 975ea...59a

Det første jeg tenker: for et nettverk du har. Skaff deg folk med intelligens, så slipper du å forholde deg til dette.

Anonymkode: 14f73...3ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenker: for et nettverk du har. Skaff deg folk med intelligens, så slipper du å forholde deg til dette.

Anonymkode: 14f73...3ec

Jeg kan forsikre deg om at dette er de eneste to, og at alle de andre er intelligente og oppegående uten de samme holdningene. Hun jeg skriver om i HI har også eskalert i sin rasisme, for det var ikke sånn da vi ble kjent for 10 år siden. 

Anonymkode: 975ea...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en annen venninne som også er fryktelig rasistisk. Men jeg overser det, for hun skjønner ikke hvordan ting henger sammen i samfunnet og jeg må forklare henne ting som andre forstår. Hun da en gang at hun ikke ville at Obama skulle blir president, fordi hun likte ikke svartinger. 🤯 Hun er ikke kjempesmart, men er en god og trofast venn. Med mye angst for det som er ukjent og ulikt Norge.  

Den venninna jeg skriver om i HI er smartere, så det er mer håp for å stille visse spørsmål til henne. Håper jeg klarer det. 

Anonymkode: 975ea...59a

Hvis denne venninna er smart og oppegående burde det være mulig å ta det opp med henne. Men gjør det hjemme, og ikke offentlig rundt andre. Si at hun får evt ha sine meninger, men du synes de er rasistiske og vil ikke ha noen kommentarer ang temaet når dere er sammen og ute blant folk. 

Anonymkode: d8c66...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår som særdeles uintelligent og harry. Utrolig flaut.

Sosialt tilbakestående mennesker fortjener ikke et sosialt liv.

Anonymkode: f180b...bbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Bruk i alle fall den norske skrivemåten (oksymoron) om du absolutt skal bruke "dårlige" fremmedord som fint kan oversettes med "selvmotsigende" i denne sammenhengen.

Kan du definére "rasisme"? Er jeg rasist dersom jeg mener at det er forskjeller, både utseendemessig og mentalt på folk fra Kongo og Norge? Alle hunder er avlet frem fra ulver, men likevel er det ikke bare det kosmetiske som skiller dem. Det er en merkelig forestilling at menneskehjernen skal være resistent mot evolusjon og utvikling.

 

Bilderesultat for world iq map

Anonymkode: c0907...1e6

Ja, du er rasist hvis du mener at din iq er høyere enn de fra Kongo. Hva er det med dere rasister? Det er alltid om å gjøre å ikke være rasist, men likevel kommer dere gang på gang med rasistiske utsagn.

ER SÅ LEI !!! Ta utdanning! 

Anonymkode: 14f73...3ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke problemet? Er det en plikt at en må like alle typer mennesker?

Anonymkode: ac0f9...580

Selvfølgelig ikke, men man trenger ikke snakke nedsettende om andre hudfarger av den grunn. Det er dessuten svært ignorant å mislike andre mennesker på bakgrunn av hudfarge alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger hun dritt om andre ting med menneskene rundt henne?

Feks:  en feit dame går forbi og hun sier: Flodhest på rømmen fra dyrehagen ?

En venn skal ikke gå rundt å kommentere negativt om andre, men fokusere på dere to. 

 

Anonymkode: 49f97...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2019 at 1:08 AM, AnonymBruker said:

Jeg har en annen venninne som også er fryktelig rasistisk. Men jeg overser det, for hun skjønner ikke hvordan ting henger sammen i samfunnet og jeg må forklare henne ting som andre forstår. Hun da en gang at hun ikke ville at Obama skulle blir president, fordi hun likte ikke svartinger. 🤯 Hun er ikke kjempesmart, men er en god og trofast venn. Med mye angst for det som er ukjent og ulikt Norge.  

Den venninna jeg skriver om i HI er smartere, så det er mer håp for å stille visse spørsmål til henne. Håper jeg klarer det. 

Anonymkode: 975ea...59a

U don't say..:roll:

Endret av Fiskegrateng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Har ei god venninne, men har dessverre oppdaget at hun er rasistisk. Hver gang vi er sammen, må hun dra en «negervits» eller to, hun sier «æææsj» eller «fy faen der går halve Afrika» når to mørkhudete går forbi, eller hun kan finne på å si at de har glemt å vaske seg eller har solt seg for mye. 

Jeg er så drit lei at jeg har mest lyst til å slå tilbake med samme holdningen om en viss sykdom hun har. Bare for at hun skal høre hvor lavpanna og fordomsfullt det er. Har til nå ikke respondert, eller et par ganger sagt fra at det ikke var morsomt, men det går i det samme. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 975ea...59a

Venninnen din er i sin fulle rett til å mislike innvandrere. De representerer faktisk ikke bare velferd og positive krefter. Hun kan være en utmerket venninne, selv om hun har fått nok av innvandrerbølgen som herjer samfunnet. Du bør respektere hennes syn på våre «nye landsmenn»

Anonymkode: bcc4f...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din er i sin fulle rett til å mislike innvandrere. De representerer faktisk ikke bare velferd og positive krefter. Hun kan være en utmerket venninne, selv om hun har fått nok av innvandrerbølgen som herjer samfunnet. Du bør respektere hennes syn på våre «nye landsmenn»

Anonymkode: bcc4f...2df

Jeg vet ikke med TS, men jeg vet at jeg aldri noensinne vil respektere folks syn på noe som helst dersom det uttrykkes med et «æsj» og avsender er en voksen person uten et kobbel av støttekontakter. «Æsj»?! Det er ord fireåringer bruker. Og gjett hva? Jeg respekterer ikke fireåringer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, greia med hudfarge har jeg aldri forstått meg på. Å mislike noen andre for hudfargen dems. Men holdningen... den kan jeg skjønne. Men ikke at noen kan mislike noen pga hudfarge??? Ville pratet med henne om det, er faktisk sykt barnslig av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Ja, du er rasist hvis du mener at din iq er høyere enn de fra Kongo. 

ER SÅ LEI !!! Ta utdanning! 

Anonymkode: 14f73...3ec

Mange med lang/høy utdanning som mener det, men ikke alle som sier det høyt. 

Man har jo James Watson, amerikansk vitenskapsmann (molekylærbiolog, zoolog og genetiker) og en av oppdagerne av DNA-molekylets struktur (Nobelprisen i ‘62), som har sagt «All vår sosialpolitikk tar utgangspunkt i det faktum at deres [afrikanere] intelligens er på samme nivå som vår egen, mens all testing tilsier at dette ikke stemmer.»

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...