Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om Hitler/Stalin ble Katolsk Kristne Sunni/Shia Muslimer. Protestantisk religion i regjering kristne


Kallis92

Anbefalte innlegg

Forestill deg en bedre verden. Religion i regjering... som funket før i tiden og nå. Bare se utover :)

Edit: Jeg vet det kan kanskje virke ironisk at jeg puttet Stalin inn her fordi statsateisme var det kommunister hadde. Selve autoritære regimer (kommunisme) og toalitære regimer (fascisme) er ganske ille selv uten religion. Men religion i regjering er ille fordi det bygger på folks følelser så da kan man finne en felles fiende om den får den slags makt.

Så jeg brukte Hitler og Stalin utifra en slags ironi sirkel.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Kallis92 skrev:

Forestill deg en bedre verden. Religion i regjering... som funket før i tiden og nå. Bare se utover :)

Edit: Jeg vet det kan kanskje virke ironisk at jeg puttet Stalin inn her fordi statsateisme var det kommunister hadde. Selve autoritære regimer (kommunisme) og toalitære regimer (fascisme) er ganske ille selv uten religion. Men religion i regjering er ille fordi det bygger på folks følelser så da kan man finne en felles fiende om den får den slags makt.

Så jeg brukte Hitler og Stalin utifra en slags ironi sirkel.

Hmm, et godt råd; når du har skrevet et innlegg så lat som om du er en ny leser. Les så gjennom innlegget og sjekk om det er forståelig. Her skjønte jeg omtrent ingenting. Og sånn til info ; en katolsk kristen sunni/shiamuslim finnes ikke. :)

Anonymkode: fcc72...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, et godt råd; når du har skrevet et innlegg så lat som om du er en ny leser. Les så gjennom innlegget og sjekk om det er forståelig. Her skjønte jeg omtrent ingenting. Og sånn til info ; en katolsk kristen sunni/shiamuslim finnes ikke. :)

Anonymkode: fcc72...754

Jeg blandet det opp som ironi :)

Fordi religion i regjering.... er ikke den beste ideen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2019 at 4:51 PM, Kallis92 said:

Jeg blandet det opp som ironi :)

Fordi religion i regjering.... er ikke den beste ideen

Enig, Men idioter, dopbrukere og kjeltringer (Nazi ledere) i regjering var heller ikke den beste ideen. Med disse er blitt helter  og forbilder til dagens tapere....

Anonymkode: a887c...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, Men idioter, dopbrukere og kjeltringer (Nazi ledere) i regjering var heller ikke den beste ideen. Med disse er blitt helter  og forbilder til dagens tapere....

Anonymkode: a887c...b76

Ikke helt sikker hvem du mener. Men skal ikke se bort ifra at du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Lexicon skrev:

Hitler og Stalin er død

Nei, de er døde ;) 

Anonymkode: c896b...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å forstå hva du prøver å si.

Forøvrig har omtrent alle regjeringer i verden vært fundert i en statsforfatning med forankring i religiøse anskuelser inntil omtrent de siste hundre årene (med et hederlig unntak for det postrevolusjonære frankrike). Hitler var født katolsk, og påberopte seg kirken som en del av sin politikk. Stalin var født ortodoks kristen.

Hva i all verden er det du prøver å si?

Anonymkode: 97c92...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh. 

Har de gjenoppstått fra de døde? 

Wow. Visste ikke at nedfrysing av kropper eksisterte. 

Trodde kanskje om 100 år, men NÅ? 

Wow!!!!!!!! 😉 

Anonymkode: c5fb6...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 11.31, AnonymBruker skrev:

Det er umulig å forstå hva du prøver å si.

Forøvrig har omtrent alle regjeringer i verden vært fundert i en statsforfatning med forankring i religiøse anskuelser inntil omtrent de siste hundre årene (med et hederlig unntak for det postrevolusjonære frankrike). Hitler var født katolsk, og påberopte seg kirken som en del av sin politikk. Stalin var født ortodoks kristen.

Hva i all verden er det du prøver å si?

Anonymkode: 97c92...62a

Helt enig med at det er umulig å forstå hva TS prøver å spørre om.

Men ingen blir født kristne/hinduistiske/islamske osv. Babyer har ingen overtroiske tanker.

Du kan heller si at de "ble oppdratt som kristen" eller "ble født i en kristen familie"

Anonymkode: 4300c...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2019 at 4:26 AM, AnonymBruker said:

Helt enig med at det er umulig å forstå hva TS prøver å spørre om.

Men ingen blir født kristne/hinduistiske/islamske osv. Babyer har ingen overtroiske tanker.

Du kan heller si at de "ble oppdratt som kristen" eller "ble født i en kristen familie"

Anonymkode: 4300c...1db

Hvis man er født inn i en katolsk familie i et katolsk land, er man født katolsk. Da vokser man opp i troen. Det er riktig at ingen teknisk sett er født troende, men det er vel i overkant flisespikkeri å påpeke det....?

Anonymkode: 97c92...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 12.34, Kallis92 skrev:

Forestill deg en bedre verden. Religion i regjering... som funket før i tiden og nå. Bare se utover :)

Edit: Jeg vet det kan kanskje virke ironisk at jeg puttet Stalin inn her fordi statsateisme var det kommunister hadde. Selve autoritære regimer (kommunisme) og toalitære regimer (fascisme) er ganske ille selv uten religion. Men religion i regjering er ille fordi det bygger på folks følelser så da kan man finne en felles fiende om den får den slags makt.

Så jeg brukte Hitler og Stalin utifra en slags ironi sirkel.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2019 den 15.13, AnonymBruker skrev:

Hvis man er født inn i en katolsk familie i et katolsk land, er man født katolsk. Da vokser man opp i troen. Det er riktig at ingen teknisk sett er født troende, men det er vel i overkant flisespikkeri å påpeke det....?

Anonymkode: 97c92...62a

Joda, litt flisespikkeri er det, men hvorfor ikke bare bruke korrekt språk? :) Tar jo ikke noe særlig lengre tid å skrive "oppdratt/oppvokst kristen" enn "født kristen".

Anonymkode: 4300c...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, litt flisespikkeri er det, men hvorfor ikke bare bruke korrekt språk? :) Tar jo ikke noe særlig lengre tid å skrive "oppdratt/oppvokst kristen" enn "født kristen".

Anonymkode: 4300c...1db

Konvensjoner. Det er ikke ukorrekt å følge en språklig tradisjon.

Anonymkode: 97c92...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...