Gå til innhold

Mulig å kjøpe ekstra bagasje på flyplassen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Kan maks ha med meg 23kg bagasje, men er redd den kan gå noen kg over. Får jeg fremdeles checket den inn om jeg betaler litt?

Anonymkode: 671df...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men du betaler ikke bare litt. Er dyrt å ha overvekt.

Anonymkode: d4f71...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Kan maks ha med meg 23kg bagasje, men er redd den kan gå noen kg over. Får jeg fremdeles checket den inn om jeg betaler litt?

Anonymkode: 671df...145

Hva som gjelder for ditt flyselskap må du undersøke på sidene deres. Noen har maks grense på en kolli på 20/23 kg andre tillater opp til 25 kg som er maks for ett kolli. Da må du pakke i flere kolli og sende to eller ha med som håndbagasje. 

Kjedelig å måtte fjerne ying på flyplassen fordi du ikke sjekker godt nok opp i forkant. 

Det er og mye dyrere å betale overlast på flyplassen enn å ordne dette på nett før insjekkingen åpner. 

Anonymkode: 63e06...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike regler for ulike selskaper, og priser/vilkår står på nettsidene.
For eksempel: 
SAS har faste gebyrer for overvekt, 23,1-28kg innlands koster 240,-, 28,1-32 kg innlands koster 450,-. 
Eventuelt kan man kjøpe ekstra kolli for å ta med en ekstra bag, da koster det 295,- å kjøpe via nett mer enn 22 timer før avgang, eller 450,- på flyplassen. 

Norwegian tar 120,- pr kg overvekt. 

Man må ofte sjekke inn manuelt også, og bør da beregne enda litt ekstra tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som gjelder for ditt flyselskap må du undersøke på sidene deres. Noen har maks grense på en kolli på 20/23 kg andre tillater opp til 25 kg som er maks for ett kolli. Da må du pakke i flere kolli og sende to eller ha med som håndbagasje. 

Kjedelig å måtte fjerne ying på flyplassen fordi du ikke sjekker godt nok opp i forkant. 

Det er og mye dyrere å betale overlast på flyplassen enn å ordne dette på nett før insjekkingen åpner. 

Anonymkode: 63e06...e5f

SAS hos meg :) 

Anonymkode: 671df...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...