Gå til innhold

De som ikke liker sex, skam rundt det


Kallis92

Anbefalte innlegg

Ville det vært bedre om voksne var mer som barn? Du vet. Ikke tenker på slikt bare og bare mer leke rundt? Men det kan også være urealistisk fordi du har kjønnsorgan og det å ikke onnanere eller runke er nesten det samme som ikke å puste når du kommer i den alderen.

Så jeg har altid bare lurt på de som tenker at det er noe stygt med det. Istedet for intensjoner rundt det. Eller i beste fall.. hvordan vet man om en gruppe har dårlige eller gode intensjoner rundt det?

Men jeg har alltid helt lurt på hva puritanere i vår kultur mener om det, enten om det er feminister eller religiøse folk. Eller om det er pro nakenhet for ikke å skamme seg. Eller om det er apati og bare fokuser på å være grei uansett hva slags lover som blir innført.

Jeg bare er litt interesert din mening rundt det?

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det egentlig du spør om? Virker som du tror at mennesker er veldig enten-eller. Enten liker man sex og har masse sex, ellers liker man ikke sex og har aldri sex. For å si det mildt så er dette helt på viddene. De fleste liker sex og har sex, noen liker det bedre enn andre, men de aller fleste mennesker har jo en sexdrift. Det er vi tross alt født med, og den begynner for alvor når vi blir kjønnsmodne i puberteten. Så er det et veldig lite mindretall som ikke liker sex i det hele tatt hele livet og de kalles aseksuelle. Om de skammer seg noe mer enn andre tror jeg ikke, de liker bare ikke sex. Men dette gjelder svært få mennesker da. 

Anonymkode: a1ffc...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tusener av grunner til skam rundt sex. Biologisk sett blir barn flaue over nakenhet i 3-4årsalderen, det skjer uten påvirkning. Det er da foreldres jobb å tilrettelegge slik at flauheten ikke blir til skam som går utover selvfølelse og forhold. Noen foreldre ødelegger ved å kjefte eller tildekke, eller få panikk om barnet skulle dra av seg buksa foran folk. Noen barn blir misbrukt, og bare enkel berøring kan være fælt for dem i årevis etterpå, langt uti voksenlivet. 

Anonymkode: b589b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...